Stránka 1 z 2

Napsal: stř 05.05.2010 12:13
od blahi
Ahoj chlapci, něco sem pročetl na fóru, takže už mám lehce představu, ale každopádně bych se ještě rád poradil s mým konkrétním případem. Mám Mondeo rok 97 1.8 16V a chystám se ho prodat, nejdřív sem uvažoval o Passatu v naftě, ale pak mi padlo do oka BMW E39. Teď sem se začal schánět a koukat po inzerátech. Mám představu takovou, chtěl bych manuál (kvůli snad větší spolehlivosti), naftu, protože budu řešit spotřebu a celkově náklady na provoz, auto budu kupovat taky z důvodu častějších cest do Berlína a zpět do Prahy tak 1 týdně plus trasa Praha- Jihlava, jinak couračky po Praze. Takže bych to viděl na 525 nebo max 530 ale tady už začíná můj hlavní dotaz, a to je hlavní rozdíly mezi těmito motory. Chci se zeptat jestli je spotřeba srovnatelná a který z těch motorů má větší životnost, popřípadě na co si dát pozor při koupi jestli tyto motory maji nějaké konkrétní neduhy. A jestli někdo má zkušenost s poruchovostí nebo cenou dílů v porovnání s konkurencí. Předem díky věřím že dobře vyberu, jsem i omezen financemi, vím že mi za to mnozí budou nadávat, ale představoval sem si to auto do 120- 140 tisíc tak doufám že za tu cenu pujde sehnat slušnej kousek. Díky

Napsal: stř 05.05.2010 12:56
od mike_prague
tak já se připojuji k dotazu, on nám někdo určitě hodí vlákno že už se to tu řešilo. Já chci jít do kombi(tour) 3L D akorat je pry nejaky rozdil mezi motorizacemi od do nejakeho roku.

Napsal: stř 05.05.2010 12:58
od capri
a co třeba zkusit hledat a nečekat že to za vás někdo najde ;-)

Napsal: stř 05.05.2010 12:59
od blahi
ja sem se zase dočetl, že tyhle starší diesely je už skoro nemožný sehnat v dobrym stavu, tak ti nevim, snad nas nekdo uklidni :) ja bych asi v tomhle případě preferoval nákup v Německu

Napsal: stř 05.05.2010 13:00
od blahi
capri píše:a co třeba zkusit hledat a nečekat že to za vás někdo najde ;-)
já hledal, hledám dál, tak samozřejmě sem se už lecos dočetl, ale mě jde o konkrétní srovnání a konkrétní případ a k tomu zatim konkrétní info nemam, našel sem pro mě polovičatý odpovědi a informace, právě třeba tu, že tyhle motoru už se nedaj sehnat v dobrym stavu nebo jen výjmečně, což me trošku znepokojilo

Napsal: stř 05.05.2010 13:06
od milo
urcite se vyhybej 525tds/td - motor stare koncepce.

vzhledem k tvemu rozpoctu bych vybral 530d kolem roku 2000. ja mam 1999 touring 530d (pred faceliftem) s manualem a spokojenost. ohledne spotreby - predchozi majitel mel dle BC dlouhodobou na 8.5 litrech, ja jezdim mezi 6.5-7 (v kufru vozim psa, takze vetsinou klidnejsi jizda, ale zadny ultraklobouk) - cca 50/50 praha a mimomesto. kdyz narazis na 525d v slusnem stavu, urcite se ji nemusis bat, motor jen o neco malo vykonnejsi, rapidnejsi ubytek na spotrebe moc ale necekej.

dily stoji podobne jak na koncern.

Napsal: stř 05.05.2010 13:08
od milo
jinak s motorem nemam zadny problem, turbo slouzi jak ma, tahne vyborne. na diagnostice u koupe byl jeden vstrik mirne mimo normu, je znat, ze motor byval nekdy za studena neklidny, ale projevuje se to jen u spatne nafty. leju do toho vervu a ted cerstve po vymene oleje je to uplne klidne.

Napsal: stř 05.05.2010 13:10
od milo
a posledni vec, na 90% pocitej s tim, ze jestli koupis touringa v tomto rozpoctu, odejdou tam v nejblizsi dobe vzduchove nivo mechy vzadu (vydrzi cca 10 let). oprava je jednoducha, za hodinku neni co resit a dily stoji 9000 Kc.

Napsal: stř 05.05.2010 13:26
od blahi
Parada diky tohle hodne pomohlo, takže každopádně to před koupí vzít na diagnostiku ta by měla odhalit skryte vady že ? jinak davat pozor na běžné věci

Napsal: stř 05.05.2010 13:44
od RuDoSh
hlavne motor musi mit uplne klidny volnobeh a tahnout skoro linearne v celem spektru otacek (ne jako tdi, ktere do 2k ot nejedou a po 3k ot taky ne a jen rvou)..... vstriky nejsou levna sranda... kamos jezdi s 525d za 6,3 dlouhodobe a nijak to nesetri, oproti 530d tam teda uspora ve spotrebe je.... je to slabsi, ale porad to oproti 1,8 v benzinu pojede.... 350Nm od cca 2k otacek..... jsou to uz stare auta, takze musis pocitat, ze se obcas neco pokazi (vstrik - cca 8k za jeden, taky jsem v okoli, ale i tady v posledni dobe videl, ze odeslo cidlo na vacce cca 3k kc). Zbytek uz je snad u vsech aut stejny (co se tyce kontroly pred prodejem.... diagnostika v autorizovanem servisu urcite neni na skodu a muze ti hodne usetrit)

Napsal: stř 05.05.2010 14:20
od blahi
tak určitě bych si vzal ke koupi někoho znalého s sebou, jinak díky za info, takže prubeh výkonu by měl být rovnoměrný bez výraznějších výkyvů, jinak ta diagnostika u BMW se pohybuje cca na kolik ?

Napsal: stř 05.05.2010 17:00
od mike_prague
nic extra vůči ceně vozu, myslim že je to tak kolem 2tis , ta diagnostika. No ale mě trošku vyrušili ty vstřiky :D Nechtěl bych je měnit. Malo ktery auto je tak pohodlny jako bmw, ted jezdim 20 let starou vymlácenou petkou a porad je to lepsi nez cokoliv o 10 let novejsiho. Vubec nevim do ceho pujdu zatim vede passat , pak 530d kombi a pak mozna i toho sedana. Vybrat auto v cechach nejhorsi, sama levota. Ty němčoury nejsou od věci , ale co tak obcas kouknu tak se mi zda ze je to tam drazssi nez u nas, ale ten stav bude asi adekvatnejsi.

Napsal: stř 05.05.2010 21:32
od RuDoSh
jo passat ma super predni napravu :-D

v bazaru je ted jedna 530d touring, prvni majitel, servis jen renocar..... to by stalo za omrknuti

Napsal: stř 05.05.2010 21:59
od blahi
a v jakym bazaru prosimtě?

Napsal: stř 05.05.2010 22:08
od RuDoSh
tady na klubu.... ale neznam to auto....

Napsal: stř 05.05.2010 22:16
od StepanMatl
Zkopíruju sem můj post z jiného topicu:

Auto bych koupil klidně tady (model po faceliftu), pokud bylo před nedávnem dovezené. Před testovací jízdou ho nech ohřát a vyzkoušej zátah při rozjezdech. Když jsem kupoval auto já, tak jsem narazil na hrozný mrtvoly. Jinak dieslu bych se nebál, tenhle motor je výbornej a pokud předchozí majitel nebyl prase, tak by neměl být problém ani s turbem. Při jízdě pozorně poslouchej, jestli nevychází žádný klepání od přední nápravy. Pokud chceš automat, tak si dej pozor, zda řadí okamžitě a bez cukání.

Co se týče interiéru, pokud jsi puntičkář, zkontroluj držáky na nápoje, který bejvají často rozsypaný a kvalitu displejům, jestli na nich nechybí pixely (dá se to spravit). Vyzkoušej pořádně brzdy, je to přece jen velký a těžký auto a destičky a kotouče dostávají řádnej záhul. A zkusil bych tam, jak bude startovat při ohřátí těsně nad modrou čárkou. Zkontroluj taky parkovacího asistenta, zda reagují všechna čidla.

Spotřeba - dokonce i na Vysočině tohle auto dokáže jet za 6 litrů. Benzín za 13. Pokud chceš model s navigací, tak se snaž sehnat MK4 (poznáš ji podle DVD mechaniky v kufru). Potom vyzkoušej, jestli funguje rádio a je-li možnost a budeš brát kombíka, tak si ho nech zvednout a prohlídni zadní měchy, jestli už nejsou zteřelé (na 90% budou).

Napsal: stř 05.05.2010 22:19
od StepanMatl
Diagnostiku ti můžu domluvit v Praze za pakatel.

Napsal: čtv 06.05.2010 03:22
od blahi

Napsal: čtv 06.05.2010 06:04
od Wocky
Ani jednomu nevěř, u žádného z inzerátu není tel. číslo a jak už se tady někde psalo, je to PODVOD. Prodávájící samozřejmě takové auto nevlastní a snaží se z lidí vytáhnout peníze, které mu zájemce pošle předem jako zálohu.
Také jsem asi 2x reagoval na takový inzerát, když jsem sháněl auto... Odeslal jsem mail, že mám zájem o nabízený vůz (německy), odpověď přišla v angličtině, pokaždé ze stejným scénářem. Pokaždé auto prodával člověk, který se stěhuje do Anglie, a proto ho musí rychle prodat a chtěl se domluvit na záloze, kterou jsem mu měl poslat. To jsem samozřejmě neakceptoval, tudíž skončila komunikace.
Závěrem: Na takovéto podezřelé inzeráty nereaguj, je to ztráta času :!:

Napsal: čtv 06.05.2010 08:57
od mike_prague
RuDoSh: neni auto ktery by bylo bez problemu :)
StepanMatl: :thumbsup: