Stránka 1 z 1
Napsal: pát 16.04.2010 12:53
od Varan
zdravim vas ,chtel bych se zeptat je pravda ze automat ktery ma steptronic a radite pres nej ,ublizuje te tim nejak automatu ,chtel bych si koupit e39 v automatu a nevim presne co me ceka,spis jak mam poznat ci automat je ve spatnem stavi ci v dobrem,kdyz jsem koukal na cenu noveho orig.automatu,tak cena je krasne vysoka....
dekuji za odpovedi a k nauceni dalsich schopnosti,do dalsi koupe BMW
Napsal: pát 16.04.2010 13:17
od Marda
Co jsem tady vyčetl na fóru, tak automatu škodí zbytečné vyřazování na N za jízdy a zpět na D a vůbec časté nesmyslné kvedlání, pak prudké rozjezdy a hlavně je to o údržbě.
Napsal: pát 16.04.2010 13:54
od Dan td
Já teď taky kupoval první automat, takhle jsem postupoval.
Po zahřátí zkušební jízda, měl by plynule řadit jednotlivé stupně směrem nahoru, při brždění směrem dolů, ale to většinou ani nepostřehneš. U "ručního" řazení jsem prubnul taky všechny kvalty nahoru i dolů, samozřejmě jsem si zkusil kickdown
Mělo by to řadit hladce a plynule, při stání na místě a zařazení R nebo D to lehce "kopne" do auta, to je normální - neměla by tam být zbytečná prodleva.
Co mám zkušenost z jiných aut, tak většinou když se to začíná srát, tak to při řazení škube, někdy to udělá jakože chce zařadit ale dá tam zase původní rychlostní stupeň, někdo tu psal na fóru, že při zařazení D mu to hodilo rychlost až při šlápnutí na plyn, což je špatně, atd...
Napsal: pát 16.04.2010 22:35
od Varan
moc krat diki

aspon obdrzim od vas nejake ty zkusenosti
Napsal: sob 17.04.2010 01:02
od Pyron
Jakožto happy majitel automatu mám jen jeden dotaz - jak poznám rozdíl mezi dojebanou spojkou a kdy je to automat? Jakože mi to šlape výborně, ale mám přes 210tis km a časem budu třeba taky řešit... díky!
PS: Dan to popsal dostatečně, osobně si myslim že vadu u automatu (ať je vada kdekoliv) člověk pozná během pár km, kde zkusí zrychlení, brždění (motorem) a padesátku v ulicích.. provoz - hlavní je řadit se sešlápnutou brzdou (=jistota stojícího auta) a ve městě nevyřazovat (neutrál jsem snad ještě nepoužil). Tak mi to popsal Jawak a nemám důvod tomu (i jemu) nevěřit.
Napsal: sob 17.04.2010 09:15
od Dan td
Pyron píše:jak poznám rozdíl mezi dojebanou spojkou a kdy je to automat?
Auto s dojebanou spojkou má tři pedály, pokud to má jen dva, je to na 99% automat

Napsal: sob 17.04.2010 11:19
od Pyron
Dan td píše:Pyron píše:jak poznám rozdíl mezi dojebanou spojkou a kdy je to automat?
Auto s dojebanou spojkou má tři pedály, pokud to má jen dva, je to na 99% automat

Nechceš mi tvrdit, že automat nemá spojku...?!?
Napsal: sob 17.04.2010 11:26
od Dan td
Asi má, ale jak jsem viděl termín "dojebaná spojka", tak mi to prostě nedalo

Napsal: sob 17.04.2010 11:48
od Pyron
Dan td píše:Asi má, ale jak jsem viděl termín "dojebaná spojka", tak mi to prostě nedalo

Jasně, u automatu je spojka nesmrtelná...
To zase nedalo mě

Napsal: sob 17.04.2010 14:38
od Varan
jj jawaka znam,a chtel bych si koupit jeho e39,ale momentalne kdyz nemam penize nybrz prodavam svoji e34,tak kdyby to prodal ,tak abych mel zkusenosti s jinym,ale urco beru automat,ale diki za rady,vim ze u jawaka je auto fakt v krasnem stavu,a verim mu i skrz automat,ale kdyz to proda,tak premyslim o 540iA
Napsal: pon 24.05.2010 21:09
od StepanMatl
Jak moc automatu vadí sešlápnutá brzda a plyn zároveň?

Né že bych to někdy zkoušel, čistě teoretická otázka...

Napsal: úte 25.05.2010 21:47
od Vasek70
No, já si myslím, že to bude stejné jako u manuálu - ale co si o tobě to auto bude myslet, to raději nechtěj vědět...

Napsal: úte 25.05.2010 22:00
od Pyron
StepanMatl píše:Jak moc automatu vadí sešlápnutá brzda a plyn zároveň?

Né že bych to někdy zkoušel, čistě teoretická otázka...

Brzda by měla být vždy silnější než motor, to je jasné. Otázkou je poměr sešlápnutí jednotlivých pedálů - v určité fázi by to mělo brzdit předkem tak, aby auto stálo a zároveň aby se protáčela zadní kola. Že se tak všechno kurví je asi jasný..
Napsal: úte 25.05.2010 22:07
od StepanMatl
Samozřejmě jsem myslel brzdu i plyn na podlaze, pro rychlejší rozjezd. Jel jsem asi ve dvou autech, jejichž mladí majitelé to běžně dělali a automat nejevil žádné známky opotřebení.