Stránka 1 z 2

Napsal: stř 14.04.2010 19:49
od Marten
Tak mi dnes dopňovali olej do automatické převodovky E34 ZF5HP18 a místo červeného který tam byl tam dali žlutý, což se mi tedy bůbec nepozdává a ted to má takovou neurčitou tmavou barvu. Nedělali to žádní amatéři, ale firma která se tím několik let zabývá. Byl tam zbytek červenýho a oni tam přimixovali žlutej..
Co si o tom myslíte?

Napsal: stř 14.04.2010 20:06
od Vlasta
Že to posrali. Patří tam Dexron III, kterej je červenej

Napsal: stř 14.04.2010 20:16
od Marten
No bavil jsem se nezávisle s technikem z jinýho servisu a říkal, že po průplachu tam může být i ten žlutej, je prý lepší má vyšší bod vzplanutí nebo co to mekotal... Ale mixovat by se to nemělo což přišlo logocký i mě.
Já jsem tak nasranej, že kdybych toho frajera potkal tak o něj ohnu ocelovou trubku. Zítra tam jedu, tak jsem zvědavej co mi řeknou na ten tmavě hněděj olej kterej namixovali. :x

Napsal: stř 14.04.2010 20:23
od Vlasta
Podle tabulky ZF tam patří Dexron III a nic jinýho

Napsal: stř 14.04.2010 20:27
od Marten
Ale tabulku znám taky a vím, že je tam červenej. Jak bys to tedy řešil??

Napsal: stř 14.04.2010 20:32
od Vlasta
Nakopal je to prdele a nechal je to na jejich náklady vyměnit

Napsal: stř 14.04.2010 20:37
od Marten
Já jsem sice klidná povaha, ale toto mě rozpálilo do běla.. :evil:

Napsal: stř 14.04.2010 22:15
od Strosek
Já si myslím, že se nic nestane. Ale ten kdo to měnil je asi hovado.
Stejně měnil = dal tam cca max 3/5 novýho oleje a min. 2/5 tam zůstaly starýho.

Jakou barvu má Dextron II ?

Co má vůbec žlutou barvu - slunečnicovej, nebo řepkovej olej ? :twisted:


Nedali ti tam brzdovku ?


Sorry, blbá sranda.

jesti je dokopeš, ať ti tam daj to co tam má být za jejich náklady, tak na tom jedině vyděláš - budeš tam mít daleko víc novýho oleje, než při jedný "výměně".

Já bych si z toho hlavu nedělal. Dyk tyhle převodovky jsou zemědělský stroje. Základ je okopírovanej ze sovětských traktorů Stalin. :twisted:

Napsal: stř 14.04.2010 22:30
od Marda
Koukám, že jsi z Kroměříže. To ti to dělali v Kaps Kojetín?

Napsal: stř 14.04.2010 22:52
od bas2
Ale no tak hosi..... podle vyrobce tam patri bud Dexron III (ktery by mel byt cervenej) nebo ESSO LT 71141, ktery je zlutej. Podle farby stitku, ktery mas na prevodovce, cerny - Dexron III, zeleny - ESSO LT 71141.

to jsou predpisany naplne od vyrobce v dobe, kdy tu prevodovku vyrobil, ale za ten cas, co uz je ta prevodovka na trhu, se vyrobili i jine oleje, ktere jsou 100% nahradou a schvaluje jich primo ZF nebo i BMW.

Ja mel v prevodovce to zluty ESSO a kdyz jsem menil olej, tak jsem nalil valvoline maxlife (je cerveny), ktery je nahrada za to drahy esso, s tym ze ho za 1000 km vypustim a vymenim znovu, (abych tak vymenil celou napln) ale jaksi jsem nemel cas a uz je tam skoro 12 tisic km.... a hadejte co se stalo??? nic, prevodovka slape furt jednak a furt krasne.

Napsal: čtv 15.04.2010 01:25
od TOPCAR
Přesně tak, barva štítku na automatické převodovce, je pro volbu správného oleje rozhodující. :wink:

Napsal: čtv 15.04.2010 07:20
od Francis
Znám auto, E36 328i, se stejným automatem 5HP18, do kterého naopak podle štítku patří žlutý olej. Je to kus od kusu, podle toho co určí výrobce. Ale zpět k problému.

Do tohoto auta mechanici místo žlutého při výměně nalili 3,5 litru červeného. Za několik dní, po několika desítkách km, začala převodovka "kopat" při rozjezdu z křižovatky. Zařadila "D" až po sešlápnutí plynu. Donutili jsme je postupným vyměňováním oleje (asi 6 náplní po 3,5 litrech) zvýšit koncentraci žluté kapaliny a problém s kopáním zmizel. Až ti převodovka umře, nedají ti na opravu. DŮRAZNĚ trvej na správném oleji. IHNED tam zajeď.

Napsal: čtv 15.04.2010 08:10
od Vlasta
Podle dostupnejch tabulek je v E36 328i almara A4S270R. Přidávám mazací list ZF

Napsal: čtv 15.04.2010 10:49
od Kuaja
začínám být zoufalej .. když tohle zase čtu, tak už jsem měl docela jasno, že budu měnit, ale takhle zase nevím.
Mám najeto cca 202 tis. km .. předpokládám, že olej měněný nebyl (auto dovezené z IT ve 160tis .. jeste se muzu kouknout do servisky - herdek to udělam..), ale radi to opravdu dobre, jednou za 100 km obcas nekde trochu pocukne, ale myslím, že to není žádná vada - tak teď nevím, jestli měnit nebo neměnit .. nebo třeba jenom zkontrolovat a případně dolít olej? :cry:

Napsal: čtv 15.04.2010 11:41
od Marda
Já teď nechal měnit olej (průplach, filtr, nová vana). auto má 220tis. km a vůbec jsem neměl potuchy, zda někdy někdo olej měnil. Ale vzhledem k tomu, že předchozí majitel servisoval pouze v BMW, tak asi nikdo nikdy neměnil. Starej olej byl sice docela good, ale mám alespoň teď jistotu, že je vše OK. Radím vyměnit!

Napsal: čtv 15.04.2010 11:58
od Kuaja
no, treba na 7er foru je ale prezentovan zaver, ze kdyz vymenis, tak se to dost casto rozkucka - asi je to blbost, co?

Napsal: čtv 15.04.2010 12:28
od Marda
Tak budu doufat, že se ta moje "nerozkucká". Pokecal jsem s mechošem - vyznají se a jsou na ně dobré reference - prý není co řešit. Pokud převodovka nevykazuje problémy, tak výměna oleje logicky jen prospěje.

Napsal: čtv 15.04.2010 14:03
od Strosek
Já zase slyšel, že výměna oleje může NĚKDY urychlit smrt převodovky. Smrt ve smyslu - nutná výměna lamel,...

Že prej novej olej má všechny ty úžasný schopnosti, mezi který např. patří schopnost čistící, rozpouštěcí,... blátíčko, karbon,... občas plní funkci těsnící, vymezuje vůle,.. no a najednou to v někerých místech netěsní, jsou tam vůle,.. a začnou problémy.

S autem se má prej jezdit a ne ho hýčkat, dávat mu 1. a poslední. Ono si na to rychle zvykne a začne se srát, vyžadovat větší a větší péči až majednou úplně přestane plnit úlohu poslušného otroka, který za minimální náklady odvádí co nejvyšší výkony.

Většinou platí, že největší dělnící - auta, který tahaj náklady, denně makaj jsou v lepším stavu jak opečovávaní lenoši. Myslím po stránce motoru, převodovky - méně žerou, lépe jedou.

Stejně výměna oleje v automatu není výměna, ale naředění stávající náplně.

Napsal: čtv 15.04.2010 14:34
od Vlasta
Záleží na tom, jakým způsobem se ta výměna dělá

Napsal: čtv 15.04.2010 14:37
od Marda
Toto asi nelze tvrdit u tak přesné a složité záležitosti, jako je automatická převodovka. Životnost lze prodloužit jen kvalitním olejem, o tom nelze debatovat. Každým provozem vznikají mikroskopické částice, které musí zachytit filtr. Ten má taky určitou kapacitu.
Slyšel jsem taky, že někdy v servise doporučí raději neměnit olej a dojezdit dokud to půjde, ale to je v případě, kdy je olej úplně k.o. a převodovka vykazuje nějaké problémy. S takovým autem bych prostě už nejel ani kilometr a nechal bych vše opravit/zrepasovat. Takovej postup nechápu. To potom rovnou nebudeme měnit ani motorovej olej, taky se na něj dá najet 100tis. km, brzdovku - taky bude auto brzdit třeba 20let, atd...