Stránka 1 z 2

Napsal: pát 09.04.2010 07:23
od Paulie
poraďte prosím jaké mám použít vrchní uložení k tlumičům Bilstein B8 na BMW E39 520d.
sériové moc dlouho nevydrželo.
mám tam dát to který je na 540i a M5?
díky za rady

Napsal: pát 09.04.2010 09:43
od Paulie
nikdo neví?

Napsal: pát 09.04.2010 22:33
od Player1
Bohužel ti neporadím, ale zajímá mě, jak se projevuje špatné horní uložení tlumičů?

Napsal: sob 10.04.2010 06:10
od Paulie
Player1 píše:Bohužel ti neporadím, ale zajímá mě, jak se projevuje špatné horní uložení tlumičů?


jak se projevuje?

stačí přejet sebemenší nerovnost a tluče vrchní miska co je na pružině o uložení (takový tupý rány), jelikož je guma v uložení natrhlá a ložisko je posunutý o cca 1cm výše.
stačí se pak podívat na uložení zvrchu když otevřeš kapotu a někdo ti propruží předek a vidíš jak se hejbe ta guma a bouchnutí je taky slyšet, i cýtit, když si dáš prst na vrch pístnice jak je matka.
dělá mi to jen předek, nejvíc levá strana.

mám tam uložení meyle a vydrželo jen 20t km. to teda není moc, když ze sériovky co jsem demontoval jsem nedávno sundal uložení ještě z výroby a to bylo tak ve 250t km. teď mám 270t km a nový meyle KO.

Napsal: sob 10.04.2010 08:04
od Player1
Paráda, přesně tohle jsem si myslel. Tupá rána při přejetí jakékoliv sebemenší nerovnosti.

Díky...vyměníme 8)

Napsal: sob 10.04.2010 19:21
od Paulie
rád jsem pomohl.
pomůže někdo mě?....prosííím :cry:
jaký tam mám dát uložení abych měl klid? 20tisíc km výdrž je fakt málo.

Napsal: sob 10.04.2010 19:23
od Paulie
Player1 píše:Paráda, přesně tohle jsem si myslel. Tupá rána při přejetí jakékoliv sebemenší nerovnosti.

Díky...vyměníme 8)


a co ty máš za tlumiče? a jaký tam máš uložení? značku?

dik

Napsal: ned 11.04.2010 01:49
od Player1
Já právě netuším, co je to za značku, ale předpokládám, že je to orig.. Díly nápravy jsou ještě s nálepkama BMW. Auto mám 2 a půl roku a měnil jsem zatím jen stabilizátory.

Nedalo mi to, šel jsem do garáže si zahoupat s předkem a od těch horních uložení jsem ale nic necítil ani neslyšel... Ale pro klid je vyměním a vyzkouším asi FEBI, to si myslím, že neudělám chybu.

Napsal: ned 11.04.2010 11:21
od Studna
Já jsem dával Febi ,najeto zatím 35tkm a jsou jak nové. Tlumiče Bilstein B4 a snížení -30.

Napsal: pon 12.04.2010 10:09
od Paulie
Player1 píše:Já právě netuším, co je to za značku, ale předpokládám, že je to orig.. Díly nápravy jsou ještě s nálepkama BMW. Auto mám 2 a půl roku a měnil jsem zatím jen stabilizátory.

Nedalo mi to, šel jsem do garáže si zahoupat s předkem a od těch horních uložení jsem ale nic necítil ani neslyšel... Ale pro klid je vyměním a vyzkouším asi FEBI, to si myslím, že neudělám chybu.


tak potom ještě je možnost že to dělajá silentbloky ramen nebo ta guma co drží stabilizační tyč.

Napsal: pon 12.04.2010 10:10
od Paulie
Studna píše:Já jsem dával Febi ,najeto zatím 35tkm a jsou jak nové. Tlumiče Bilstein B4 a snížení -30.


jo. jestli v tom nebude háček.
já mám Bilstein B8 jinak snížení stejný.
ty B8 jsou podstatně tvrdší.
tak proto se ptám co tam dát aby to chvíli vydrželo.

Napsal: pon 12.04.2010 16:41
od Studna
A není to právě tím, že B8 májí kratší pístnici? Nevim, ale třeba je ten tlumič moc "vyjetej" a při propružení škube za uložení. Možná to je blbost, ale když jsem kupoval tlumiče tak jsem se někde dočetl, že B8 jsou na extremně snížené vozy (-60 apod), že do -40 je možný použít B4 a od -40 již B8. Zkus nějak prověřit, zda není pístnice v max. vyjeté poloze.

Napsal: pon 12.04.2010 17:22
od eric
Paulie píše:
Studna píše:Já jsem dával Febi ,najeto zatím 35tkm a jsou jak nové. Tlumiče Bilstein B4 a snížení -30.


jo. jestli v tom nebude háček.
já mám Bilstein B8 jinak snížení stejný.
ty B8 jsou podstatně tvrdší.
tak proto se ptám co tam dát aby to chvíli vydrželo.


Přesně,jak píše Studna,jestli máš snížení vepředu 30mm,tak na to si měl dle mýho dát B6 na nesníženej podvozek,pokud sis chtěl zachovat stejnou tvrdost jako B8,toto snížení je standartně v eMPacketu.Já mám vepředu snížení 50mm,taky jsem dával ty B8 a nic netluče,naprostá pohoda.Každopádně doporučuju vyměnit ty gumy na hlavním stabilizátoru,stojej origo okolo 500kč obě.Jinak obecně platí,že na snížení do 35-40mm se používají tlumiče pro nesnížené(sportovní) podvozky a až při větším snížení tlumiče s kratší pístnicí :wink:

Napsal: úte 13.04.2010 06:29
od Paulie
tak to jsem si asi nas*al do bot :cry:
tak nezbejvá než prodat a koupit jiný....nezkrácený.
protože snižovat to už dál nechci.

Napsal: úte 13.04.2010 06:49
od Paulie
ale co mě zaráží je toto.
v tomto tématu ... http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

se píše :

susi:

castro napsal:
snad budeš spokojenej. Sice píšu pozdě, ale mam B6 na M-tech pružinách. Je to komfortní asi tak stejně jako origo M-technik, skvěle to tlumí, ale už bych chtěl taky trochu snižovat podvozek a nevim o kolik ted můžu.. Confused


Hm, taky nevím. Výslovně jsem se ptal pana Chovance, jestli můžu na B6 tlumiče dát "M" pružiny a prý ne... Tys je tam dostal a vše funguje, takže to zřejmě jde. Je ale fakt, že B8 jsou vyráběny přímo pro M-Technics podvozky.
Tím pádem bych, být Tebou, snižování už moc neřešil...
Třeba nebudu spokojenej a uděláme change. Very Happy


a pokud vím tak M podvozek je o 30mm dole než série a to mám i já ty svý EIBACHY a i pan Chovanec mi ty B8 doporučil, když jsem mu řekl to snížení -30/-25.

tak teď už z toho mám vážně zamotanou hlavu.

nejde tam třeba nějak naimplantovat jiný horní uložení?
třeba to Mkový?
protože mám opravdu jedinej problém a to uložení tlumiče, který se natrhlo a to ložisko co drží tlumič je cca o 1cm nahoře než má být.

díky moc

Napsal: úte 13.04.2010 06:59
od Studna
No je to divný, mnoho názorů a každej se liší. Zkus koupit to uložení FEBI, já ho kupoval od p.Chovance i s tlumiči a pružinami KW. Na krabičce od uložení bylo nápis FEBI a pod tím Bilstein, takže by na své tlumiče měli mít přizpůsobené i uložení. Jak jsem psal mám na něm 35tkm a je jak nové.

Napsal: úte 13.04.2010 07:20
od Paulie
eric píše:
Paulie píše:
Studna píše:Já jsem dával Febi ,najeto zatím 35tkm a jsou jak nové. Tlumiče Bilstein B4 a snížení -30.


jo. jestli v tom nebude háček.
já mám Bilstein B8 jinak snížení stejný.
ty B8 jsou podstatně tvrdší.
tak proto se ptám co tam dát aby to chvíli vydrželo.


Přesně,jak píše Studna,jestli máš snížení vepředu 30mm,tak na to si měl dle mýho dát B6 na nesníženej podvozek,pokud sis chtěl zachovat stejnou tvrdost jako B8,toto snížení je standartně v eMPacketu.Já mám vepředu snížení 50mm,taky jsem dával ty B8 a nic netluče,naprostá pohoda.Každopádně doporučuju vyměnit ty gumy na hlavním stabilizátoru,stojej origo okolo 500kč obě.Jinak obecně platí,že na snížení do 35-40mm se používají tlumiče pro nesnížené(sportovní) podvozky a až při větším snížení tlumiče s kratší pístnicí :wink:



a jaký máš uložení?

tohle

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

nebo tohle

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

??

já mám to první

Napsal: úte 13.04.2010 07:22
od Paulie
Studna píše:No je to divný, mnoho názorů a každej se liší. Zkus koupit to uložení FEBI, já ho kupoval od p.Chovance i s tlumiči a pružinami KW. Na krabičce od uložení bylo nápis FEBI a pod tím Bilstein, takže by na své tlumiče měli mít přizpůsobené i uložení. Jak jsem psal mám na něm 35tkm a je jak nové.


sériový nebo Mkový uložení?

já si myslím že to sériový asi není moc uspůsobený na B8, ty sou tvrdý.
B4 to je sériovka, takže to by mělo vydržet.

Napsal: úte 13.04.2010 07:37
od Studna
Nejlíp uděláš, když se spojíš s p. Chovancem a on ti určitě dobře poradí. Mě uložení taky doporučil on k těm tlumičům a pružinám co jsem od něj kupoval.

Napsal: úte 13.04.2010 11:05
od Paulie
Studna píše:Nejlíp uděláš, když se spojíš s p. Chovancem a on ti určitě dobře poradí. Mě uložení taky doporučil on k těm tlumičům a pružinám co jsem od něj kupoval.


tak jsem mu volal a doporučoval mi meyle sériový, to co tam mám.
říkal že mohu mít špatnou sérii, že by to mělo vydržet déle.
tak že nové doporučil Meyle a nebo Febi.
koupim a uvidime.