Stránka 1 z 2
Napsal: stř 07.04.2010 21:28
od Rade
Zdar,
poslední dobou se mi občas stává, že po nastartování mi nezhasne kontrolka ABS a ESP a neukazuje mi to rychlost a okamžitou spotřebu. Když po chvilce zastavím, vypnu a zapnu motor tak to většinou naběhne. Předpokládám, že je něco s čidlem snímající otáčky kola. Teď jen nevím jestli jde do kytek čidlo nebo je jen třeba ukroucený kabel který občas sepne, občas ne. Nemáte s tím někdo zkušenost? Kde tohle čidlo je? Je na každém kole? Kde ho najdu? Dá se k němu nějak dostat?
Díky za odpovědi. Rade.
Napsal: čtv 08.04.2010 00:16
od Warrior_Jouda
Zdar, teď sem takovej problem řešil a vyřešil. Čidlo je vzadu na diferáku a měl sem poloupadlej káblik, jinak se to chovalo uplně stejně. Nešlo tacho a neukazoval spotřebu. Urval sem ty dva kabliky a natahl sem až dozadu pod sedačku do štekru nový a maká to OK.
Napsal: čtv 08.04.2010 07:34
od Birkoff
Pokud nezhasne ABS/ASC tak bych to spíš viděl na čidlo na zadním kole. Kablík možná, ale spíš jde čidlo do kytek. Je taky možné, že se vytrhlo z "ok" za která je přišroubované a vznikla mezera mezi kroužkem a čidlem. Pokud ta oka nejsou úplně ulomená, tak to řeší podložka pod šroubek.
Napsal: čtv 08.04.2010 20:49
od wilicim
Opravoval jsem přední nárazník a potom mi nefungovalo park.čidlo. Nechal jsem poměrně dlouho zapnutej klíček a pátral který z nich to je. Když jsem vyjíždel z garáže nezhaslo ESP, nechápal jsem souvislost.Po asi 5 km a 3 nastartování zhaslo. To jsem si oddych.
Napsal: pát 09.04.2010 09:28
od Snejk
čidlo na zadnim levem kole (to jedine dava udaj o rychlosti vozu.. a s tim i všechno ostatni nejde ..) ... určitě je v haji.. to že to někdy de a někdy ne to je normalni u těhle čidel. kabely a bordel v konektoru občas taky..
no každopadně diag... a prostě to všechno zkontrolovat a jako posledni vyměna čidla no

Napsal: pát 09.04.2010 19:56
od Rade
Díky za pomoc, zítra mrknu na dráty v jakém jsou stavu, snad to vyřeší kus izolačky...
Jak se k tomu čidlu nejlíp dostanu? Mám sundat kolo nebo stačí vlézt pod auto?
Napsal: ned 11.04.2010 18:46
od Martem
Mam uplně stejný problem-ABS jednotka ko. Mam ji v opravě.
Napsal: ned 11.04.2010 20:32
od kpdesign
čidlo abs - ko
Napsal: stř 14.04.2010 00:13
od stallker
Už tři moji známí měli tuhle závadu a vždy to vyřešila až výměna ABS jednotky. Diagnostika v BMW vždy hlásila některé z čidel, pokaždý jiné, po výměně všech přišla na řadu již zmíněná nejdražší varianta. Všichni tři ji sehnali starší v cenách 3000-8000,- (nová stojí tušim kolem 15tis)
...takže když nepomůže čidlo, tak je tu i tahle varianta - bohužel
Napsal: čtv 15.04.2010 17:45
od Rade
Tak jsem o víkendu kontroloval kabel. Neviděl jsem žádné poškození, ale asi jak jsem s ním hejbnul tak se to nějak chytlo a bylo to OK. Až dodnes, dnes ráno to zase neukazuje. Nevíte někdo jak se to čidlo demontuje? Je tam imbus, který jsem vyšrouboval ale nepodařilo se mi to čidlo vyndat. Nechtěl jsem na to použít hrubou sílu abych něco nepoškodil, je v tom nějaká finta? jako např. to čidlo o nějaký úhel pootočit nebo na to mám vzít kombinačky a děj se vůle boží...
Napsal: pát 16.04.2010 07:49
od Birkoff
To čidlo vetšinou bez poškození vyndat nejde, protože ten zoxidovanej hliník tomu brání. Normálně bys měl povolit ten imbus (nebo dva) - podle roku a čidlo vytáhnout, ale ... Žádná další "vychytávka" tam není.
Napsal: úte 20.04.2010 18:02
od kraken
.. u mě také čidlo ABS na levém zadním kole...čidlo vyměněno a teď vše funguje jak má .. nic než výměna nepomohlo ... jinak vyndat se to staré taky nepodařilo .....
Napsal: čtv 22.04.2010 04:22
od oseldusan
Na inom nemenovanom fore som popisal moju story s ABS snimacmi. Jedna sa o auto e39 525d r.v. 2000/10. Uz tomu bude takmer rok a ABS doteraz funguje. :
Takze problem mam vyrieseny. Vymenil som lavy zdany senzor a budiky zacali fungovat tak ako maju, ale kontrolka ABS a ASC stale svietila. Tak som s tym zasiel na diagnostiku a vysledok , chybny pravy zadny senzor. Co bolo vsak zaujimave , tempomat fungoval spravne. ( Podla tohto fora a vela inych , je zadny pravy ABS senzor aj na tempomat). Kupil som teda dalsi senzor a skusobne ho pripojil ( bez vymienania ). Po otoceni klucika kontrolky zhasli. Wow. Nasledovala vymena a ABS funguje perfektne.
Pokial by niekoho zaujimalo , senzory som kupil na Ebay.de . Spolu s postovnym do nemecka ( obcas som v DE ) to bolo 20 Eur za kus. Znacku bohuzial neviem, ale senzor vyzeral navlas rovnako ako povodny siemens a pracuje spravne. Keby niekoho zaujimalo - senzory som kupoval od tohto typka:
http://stores.shop.ebay.de/ITC24-TUNINGSHOP .
Este k vymene. Vydolovat tie senzory bola celkom fuska. Vybrat samozrejme nesli, ulomil som ich, lebo boli pekne zazrane v tom zaoxidovanom hliniku ( zliatina hlinika ?! ) . Potreboval som ich odvrtat. Kedze som nemal cca 12 cm dlhe a tenke vrtaky, musel som zhodit kotuce a pootocit ten ochranny plech na kotuc. Potom som obvrtal ten senzor po hrane - cca 8 dierok 1mm v priemere, cca 4 cm do hlbky ( samozrejme ze do senzora nie do toho hlinika). Vystriekal WDckom , navrtal 2,5 mm dierku do stredu senzora ( ulomeny, utrhnute kable ), zasroboval som tam cca 4 cm do hlbky 4 mm skrutku do dreva ( taku tu zlatu ) a jemne zacal pacit kombinackami von. Kombinacky si treba priebezne podkladat , aby ste ten srob neohybali. Je totiz tvrdy a nepruzny , takze sa zlomi. Ja som jeden zlomil, ale nastastie ostalo dost mieta aby som ho vyskrutkoval a vymenil.
Dufam , ze to aspon trosku niekomu pomoze.
Mimochodom dalsia haluz - Skusal som merat tie snimace podla navodu na internete. Mali mat odpor cca 800 - 1200 ohmov. Nemali . Kazdy udaval nieco ine. A ABS funguje. Takze neviem. Senozry som meral na abs jednotke. Mozne som meral zle piny. Neviem.
Napsal: čtv 22.04.2010 11:42
od Snejk
pravy čidlo na tempomat nema vliv... cele je to o rychlsoti a to děla ten levy.. a z toho jede i tempomat..
jo a to že se pak musi vyměnit i to druhe je docela obvyklej jev... protože jak sou oba stejně stare ojete hnusne a impedančně shodne tak to funguje... ale pak to nove ma jinou impedanci jak to druhe a často to tu druhou stranu taky zahodi... tak se vyměni i to a je pokoj.
Napsal: čtv 22.04.2010 13:43
od kott2
podla autodata maju mat tie cidla hodnoty od 2,5Kohm do 4,5Kohm ja som kupil vstky 4 nove a nenameral som nic takze odpor je nad 20Mohm
Napsal: čtv 22.04.2010 16:20
od oseldusan
Snejk píše:pravy čidlo na tempomat nema vliv... cele je to o rychlsoti a to děla ten levy.. a z toho jede i tempomat..
jo a to že se pak musi vyměnit i to druhe je docela obvyklej jev... protože jak sou oba stejně stare ojete hnusne a impedančně shodne tak to funguje... ale pak to nove ma jinou impedanci jak to druhe a často to tu druhou stranu taky zahodi... tak se vyměni i to a je pokoj.
Dobre vediet, ze treba menit obidva. Ak mi odide predny , rovno vymenim oba. ( Tie by mali ist vybrat v pohode , nakolko nie su v hliniku ( zliatine ci co to je )).
Napsal: pát 23.04.2010 11:13
od cmb
taky to ted resim, a je to fuck na prd- V BMW vam reknou, ze cena je 15tis, tak jsem hledal dal.
Dozvedel jsem se , ze E39 na to od roku 98-01 dost trpej.
Hele kdyz se vam takle neco poroucha- jednotka,klima,budiky, zkuste autoakademie.cz
me ji sice nopravili, protoze mi uplne schorela:(, ale jinak ji opravy za 5500 a davaj na to dva roky zaruku- myslim, ze je to porad lepsi nez ji kupovat z vrakace a nevite kdy odejde
to co jsi se ptal, ze to neukazuje tachometr, sviti to atd, tak to mi delalo presne taky a je to tou jednotkou:( nikoliv cidlem na kole
Napsal: pát 23.04.2010 16:21
od oseldusan
cmb píše:taky to ted resim, a je to fuck na prd- V BMW vam reknou, ze cena je 15tis, tak jsem hledal dal.
Dozvedel jsem se , ze E39 na to od roku 98-01 dost trpej.
Hele kdyz se vam takle neco poroucha- jednotka,klima,budiky, zkuste autoakademie.cz
me ji sice nopravili, protoze mi uplne schorela:(, ale jinak ji opravy za 5500 a davaj na to dva roky zaruku- myslim, ze je to porad lepsi nez ji kupovat z vrakace a nevite kdy odejde
to co jsi se ptal, ze to neukazuje tachometr, sviti to atd, tak to mi delalo presne taky a je to tou jednotkou:( nikoliv cidlem na kole
Urcite to nemusi byt iba tou jednotkou . Moze to byt kludne lave zadne cidlo. Mne to na 525d r.v 2000/10 robilo tiez. Neukazovalo mi rychlost, tym padom ani aktualnu spotrebu , a svietili mi kontrolky ABS a ASC. Po vymene tohto cidla , rychlost hned zacalo ukazovat a aj spotrebu. Ovsem kontrolky nezhasli. Po diagnostike som vymenil aj prave zadne cislo a odvtedy pokoj. ABS aj ASC funguju korektne uz skoro rok. Celkovo ma to vyslo 40 Eur aj s postovnym ( do nemecka ) za dve NONAME cidla z EBAY. Plus robota - co som si urobil sam. Robilo sa to sice zle , ale co uz.
Napsal: sob 24.04.2010 16:06
od kraken
Čidlo v BMW origo zhrubab za 2500,-
Napsal: čtv 06.05.2010 20:11
od Rade
Zdar,
dal jsem to na diagnostiku a ta ukázala vadné čidlo na levém zadním kole. Tak jsem ho nechal vyměnit a chová se to pořád stejně - neukazuje rychlost a okamžitou spotřebu a nezhasnou kontrolky ABS a ASC. Teď jsem to ještě na diagnostice neměl, ale v servisu mi řekli že problém může být i v ložisku levého zadního kola.
Jaký na to máte názor? Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Předpokládám že pravým čidlem to nebude, to by aspoň ukazovalo rychlost.
Jak by se to chovalo, kdyby byla KO jednotka ABS? Stejně nebo by třeba rychlost ukazovala? Odhalí to diagnostika nebo se může stát, že i když bude KO jednotka tak diagnostika bude hlásit jen vadné čidla?
Díky moc za odpovědi....