Stránka 1 z 1

Napsal: pon 05.04.2010 13:49
od Marten
Mám prasklej chladič na automat a nechám ho zavařit. Vím že když se dělá repase automatu tak ho většinou vyčistí nebo propláchnou. Proto jsem se chtěl zeptat, jestli jste to někdo neřešil nebo nemáte nějaký rozumný učínný návod. :idea:

Díky za rady.

Napsal: úte 06.04.2010 09:35
od Marten
Nikdo s tím nemá zkušenosti? 8O

Napsal: úte 06.04.2010 10:55
od starML
Já chladiče (i celý motor) čistím Wapkou, předtím nastříkám nějaký přípravek, který v tom servisu používají na čištění motorů. Buďto česká klasika http://autokosmetika.heureka.cz/velvana ... oplachova/ , dobré zkušenosti mám s tímto : http://www.gratia.cz/brillmotor-2?cid=93 . Kupovat celé to nemusíš, stačí nastříkat něco, co na ty motory používají, nechat chvilku 3-5 minut působit a potom prostříkat Wapkou. Pokud to máš vymontované, stačí i parní čistič http://www.kasa.cz/bila-technika/obchod ... boryA_PNO3 .

Čistota chladiče je pro automat dost důležitá, protože když se ten olej přehřeje, začne to blbě řadit a spousta lidí si myslí, že automat skončil. Jsou tam 3-5 chladičů za sebou - intercooler, voda, (olej motoru), olej automatu a klima. Když bylo venku 30+, tak mi při větším zatížení (v kopcích na okresce) spínala viska, předtím sepnul naplno elektrický větrák klimy a nebudeš věřit, kolik to sebralo výkonu z motoru a mě sebevědomí.

Když jsem to čistil poprvé, divil jsem se, kolik špíny a nečistot (lístečky, stébla trávy, mouchy) odtud vyteklo. Po tom vyčištění už viska nikdy v kopcích nesepla (nebo větrák klimy naplno). Ale funguje - větrák jsem prověřil INPOU a viska sepla v Praze, kde to jinak než přískokem vpřed nejde.

Edit : Na chladič stlačeného vzduchu jsem nějak zapoměl a ten bývá skutečně dobře zas.... .

Napsal: úte 06.04.2010 14:02
od JaneCk
To StarML:
Skoro se mi nechce věřit, co dovede těch "pár" much na chladiči. Budu se muset kouknout, než zas vyjedu v létě do teplých krajin. A ten chladič můžu vystříkat jakože tak nějak více pod tlakem nebo to jen tak lechtat? Abych zas se svým štěstím nenadělal víš škody než užitku... :D

Napsal: úte 06.04.2010 15:11
od ady123
No jo, asi jsem to špatně napsal. :oops: Čím ho mám propláchnout?? 8O
Myslím jako zevnitř.

Napsal: úte 06.04.2010 23:42
od starML
To JaneCk : Díky za technickou připomínku - takže radši "lechtat", než aby jsi ostrým paprskem vody vymetl s nečistotami i ty "voštiny" = jemné plíšky, které jsou mezi jednotlivými sekcemi chladiče vody, oleje nebo klimy. Spíše bych volil takovou tlakovou myčku, která umí vyvíjet páru, než ostrý paprsek. A směrovat ani ne tak do ledvinek, ale tím otvorem níže. A ještě je dobré to zkusit i z druhé strany chladičů, tu trysku prostrčit mezi lopatkami vrtule a jemným proudem vypláchnout. Oni ty chladiče fungují jako sítko, protože ty mechanické nečistoty přiletí zepředu a dopředu zase musí odejít. Propasírovat takového čmeláka nebo vosu skrz 3 chladiče je evidentní blbost.

To ady123 : Jako čím propláchnout ten chladič převodovky zevnitř ? Nejlépe ničím, pokud ten chladič budeš mít vymontovaný nebo odpojený, tak jen profouknout vzduchem, ale tam se nečistoty neusazují, tam to proudí.

To Marten :S tím zavařením si nejsem docela jistý, jestli to vůbec půjde. Pokud je děravá horní nebo dolní komora, tak asi ano. Ale pokud je děravá některá z těch tenkých trubiček, tak se to dělá tak, že se prostě uprostřed přestřihne a konce se několikrát přehnou a tím zaslepí. Ale přitom se poškodí ty jemné voštiny, takže výsledny efekt je sporný. Asi bych zkusil použitý z vrakárny, nový stojí přes 250 Euro.

Napsal: stř 07.04.2010 06:59
od Marten
No včera večer se mi podařilo sehnat starší chladič takže nakonec se to vařit nebude a přijde druhý. :wink: