Stránka 1 z 1
Napsal: sob 03.04.2010 19:07
od Pavelkac
Chci se zeptat,u mého auta jsem si všiml,že když ho nechám chvíli běžet na volnoběh,tak po asi 15-20 sekundách začne jít motor nepravidelně,jako by běžel jen na 5 válců,i když potom přidám a rozjedu se,tak běží nepravidelně ještě asi 3-4 min. a pak zase začne běžet normálně. Nebo stačí,když vypnu motor a ihned znovu nastartuju a běží normálně hned,můžu ujet kilometrů,kolik chci a v pohodě,je ho nesmím nechat běžet dýl na volnoběh. Prostě mu vadí volnoběh. Máte někdo nějaký nápad,co by s tím mohlo být

Díky.
P.S. Svíčky,olej,filtry nové.
Napsal: sob 03.04.2010 22:28
od Filozof
diagnostika ukáže kde je problem.
Muže to bejt volnoběžný ventil, nebo někde v sání prasklá hadice, to dělá taky dost problemy.
Pročisti sací klapku.... nebo pak nějaké čidlo teploty či jiné.
Na konec:
odpoj baterku aspon na par minut. Vymaže se ECU.
Pak zapoj baterku a nesahej na nic jineho jen nastartuj. Nech 5min. běžet motor bez sahání na plyn a cokoliv jineho, řídíci jednotka si zkalibruje režim auta. Pokud jsi problem vyřešil je to v pohodě pokud ne chyby se znovu objeví a musíš hledat dál

Napsal: sob 03.04.2010 23:01
od Pavelkac
A ten volnoběžný ventil najdu kde?
Napsal: ned 04.04.2010 01:36
od Filozof
Pavelkac píše:A ten volnoběžný ventil najdu kde?
http://translate.googleusercontent.com/ ... 9jXZhxrGwg
Zkopíruj celý odkaz do weboveho prohližeče.
Napsal: pon 26.04.2010 11:33
od Pavelkac
Tak se problém vyřešil sám,podnikl jsem asi 400km výlet po německých dálnicích a evidentně se to autu líbilo,držel jsem to mezi 160-210km/h a po návratu motor přede jak kočka,volnoběh už v pohodě,navíc se mi zdá,že i teď líp jede. Takže to asi jen chtělo delší jízdou pod plynem vyčistit motor a výfuk od karbonu. Ještě jsem nenapsal,že jsem začal přidávat do benzinu Super Benzin Aditiv od firmy VIF
http://shop.vitocom.cz/inshop/zbozi/vif ... 24%5D.html (už jsem s tím vyjel 2 nádrže) takže to může být i tím,nevím,ale teď už je to jedno

Ještě k odkazu výše,koukal jsem,kde bych ten volnoběžný ventil našel a můj motor vypadá jinak,než v tom návodu,měrku na olej nemám tak vzadu,mám jí hned za olejovým filtrem vpředu a celkově i to sání vypadá jinak.
Napsal: pon 26.04.2010 14:52
od Brátn
a seš si jistý tvou motorizaci? protože v tom návodu je M52 jinak si svoje auto najdi tady
http://bmwfans.info/ podle VINu a budeš vědět víc
Napsal: pon 26.04.2010 17:46
od Pavelkac
Jo jsem si jistý motorizací, když zadám posledních 7 znaků VIN tak mi to vypíše toto:
5' E39, Sedan
523i (M52)
Region: Europe
Version: Left-hand drive
Transmission: Manual
Date: '98, December
Jinak jsem se dočetl,že BMW udělalo v půlce roku 98 nějakou změnu na motoru,ten návod může být na tu verzi před tou inovací.Jedna z těch změn se měla týkat mazání motoru a výrazně zvýšit jeho životnost a další změny nevím.
Když napíšeš mail,tak motor vyfotim a pošlu.
Napsal: pon 26.04.2010 23:22
od Brátn
vyfoť a někam to upni a sem hoď link ať si to můžem prohlídnout všichni
Napsal: úte 27.04.2010 20:38
od Pavelkac
Napsal: sob 01.05.2010 08:24
od Pavelkac
Nešel by ten volnoběžný ventil vyčistit i tímto,bez demontáže?
http://www.vasoil.cz/detail/cistic-sani ... ni-motoru/
Já už s tím problém nemám,ale jen pro zajímavost,třeba se to bude někomu hodit. Jen se mi na tomto způsobu čištění moc nelíbí fakt,že ten bordel sežere motor,je ale možné,že se usazeniny úplně rozpustí a shoří.
Napsal: sob 01.05.2010 20:29
od Jawak
Tento motor je M52B25TU - DoubleVanos a do produkce šel v září 1998