Stránka 1 z 1
Napsal: úte 30.03.2010 19:52
od dejvidek
Zdravím všechny příznivce BMW:)
chtěl sem se zeptat jestli mi doporučíte stočit kotouče na přední nápravě (e39 530d) mám nějaký kotouče NK najeto na nich 15000km na poslední dobou když se ohřejou tak strašně klepou. Kola sou vyvážený dobře takže to budou dělat ty kotouče. Buď je stočim nebo koupim jiný....ale jaký aby mi zase nevydržely chvíly. našel sem na aukru něco takového:
http://www.aukro.cz/item971273246_vrtan ... _530d.html ale nevim nevim, má někdo zkušenost?
Díky za rady
Napsal: úte 30.03.2010 20:14
od libovka
Nechápu proč vymejšlíš kraviny.Od poláka to bude fakt kvalita.
Jsou to brzdy a na tom se nešetří tak kup ATE,Textar nebo Brembo a máš klid.
Napsal: úte 30.03.2010 20:44
od pesa
ted musim resit take - ATE poridis za 3000ks par - 3400kc je doporucena koncovka na kterou urcite dostanes v servise slevu....
Napsal: úte 30.03.2010 22:35
od capri
napiš tady na klubu členovi Addict udělá ti super cenu zatim sem nenašel levnější díly

Napsal: úte 30.03.2010 23:13
od Jarouch
Ahoj určitě nestáčet... Je to zbytečný za pár kiláků je to zpět... radši si přilať ať máš klid od kopání... Já jezdim na Zimmermanech a jsem nad míru spokojenej

Napsal: stř 31.03.2010 08:59
od 100RM
Mne sa po par vymenach, jak na trojke tak na sedme nakoniec osvedcili originaly. Akekolvek ine kombinacie but spinili alebo piskali, niektore aj spinili aj piskali naraz ...
Napsal: stř 31.03.2010 09:05
od dejvidek
OK, seženu nějaký ATE a bude klid. Přece jen s mym stylem ježdění na brzdách nemůžu šetřit. díky za rady
Napsal: stř 31.03.2010 09:24
od Dragonny530d
dejvidek píše:OK, seženu nějaký ATE a bude klid. Přece jen s mym stylem ježdění na brzdách nemůžu šetřit. díky za rady
Mozna to bude duvod proc ti vydrzi 15tkm

Kazda sranda neco stoji...
Napsal: stř 31.03.2010 12:00
od Fildik
Až je koupíš, pořádně je zajeď. Vydrží pak mnohem dýl, nebudou rychle uvadat a budou víc odolné vůči kroucení. Pokud necháváš na autě sériové třmeny a destičky, doporučuji radši originál kotouče - ztotožňuju se s názorem 100RM.
Napsal: stř 31.03.2010 12:14
od Hurdy
Pozor,koupil jsem bremba na bráchovu hondu a už je nikdy nevemu,jsou to nehorázné šmejdy,koupil jsem je od mjauto.Po 15tis km uplně na odpis,jsou hodně měkké.Desky byli ate a měli ještě víc jak půlku životnosti před sebou.
Teď jsem mu dal ferodo i s deskama ferodo a je to uplně jiné kafe.
Zkušenost i s brembo max je velmi špatná,za studena vůbec nebrzdí až po zahřáti,začnou teprve brzdit takže pozor nejsou na krátké vzdálenosti.
Napsal: stř 31.03.2010 14:16
od dejvidek
A jak se kotouče zajíždí?

málo brzdit?

až to přede mnou někdo pořádně zahaltuje tak to do něj narvu a omluvim se, že nemůžu moc brdit aby se mi nezkroutily kotouče

Kde seženu original kotouče? Jen v BMW? a kdo je vyrábí? Ještě se chci zeptat na ty ATE,,, Powerdisk (slyšel sem někde že taky moc nevydržej) neby to obyčejný?
Díky
Napsal: stř 31.03.2010 14:35
od Fildik
Takhle postupuju pokaždé po výměně disků a zatím se mi to vždy osvědčilo.:
1. Najdi si místo, kde budeš mít na silnici hodně místa a nízký provoz (nejlépe nějaký málo frekventovaný úsek dálnice).
2. Rozjeď to na 100km/h a normálním nenásilným způsobem přibrzdi na 10 až 15km/h. NEZASTAVUJ ÚPLNĚ. Takhle to zopakuj 3 až 5krát. Zahřeješ tím brzdovou soustavu na pracovní teplotu.
3. Pak se znovu rozjeď na 100km/h a zabrzdi jak nejvíc to jde (NESMÍ se ale zablokovat kola nebo spustit ABS). Opět nezastavuj úplně, zpomal tak na 10 až 15km/h. Takhle to zopakuj 3 až 6x.
4. Pak si dej 15min. projížďku, aniž bys brzdil a hlavně nezastavuj, protože kotouče potřebujou zchladit. Zastavením bys do kotoučů zapekl prach z destiček, takže by začaly "házet" - nejednalo by se o pokroucení, ale o nánosy.
5. Pokud se ti s tím bude chtít srát, můžeš to vychladnutí kotoučů ještě jednou celé zopakovat. A pokud se ti bude jó chtít to udělat pořádně, u kroku č. 3 to rozjeď na 160km/h a opět prudce brzdi. Vychladnutí kotoučů pak ale věnuj trochu víc času.
Napsal: stř 31.03.2010 17:48
od dejvidek
Fildik píše:Takhle postupuju pokaždé po výměně disků a zatím se mi to vždy osvědčilo.:
1. Najdi si místo, kde budeš mít na silnici hodně místa a nízký provoz (nejlépe nějaký málo frekventovaný úsek dálnice).
2. Rozjeď to na 100km/h a normálním nenásilným způsobem přibrzdi na 10 až 15km/h. NEZASTAVUJ ÚPLNĚ. Takhle to zopakuj 3 až 5krát. Zahřeješ tím brzdovou soustavu na pracovní teplotu.
3. Pak se znovu rozjeď na 100km/h a zabrzdi jak nejvíc to jde (NESMÍ se ale zablokovat kola nebo spustit ABS). Opět nezastavuj úplně, zpomal tak na 10 až 15km/h. Takhle to zopakuj 3 až 6x.
4. Pak si dej 15min. projížďku, aniž bys brzdil a hlavně nezastavuj, protože kotouče potřebujou zchladit. Zastavením bys do kotoučů zapekl prach z destiček, takže by začaly "házet" - nejednalo by se o pokroucení, ale o nánosy.
5. Pokud se ti s tím bude chtít srát, můžeš to vychladnutí kotoučů ještě jednou celé zopakovat. A pokud se ti bude jó chtít to udělat pořádně, u kroku č. 3 to rozjeď na 160km/h a opět prudce brzdi. Vychladnutí kotoučů pak ale věnuj trochu víc času.
wow to je super návod, určitě to takle zkusim udělat za to nic nedám. díky moc

snad to už bude v pohodě. Jinak pěkný velikonoce klucí....
Napsal: stř 31.03.2010 21:05
od Huska
dejvidek píše:Fildik píše:Takhle postupuju pokaždé po výměně disků a zatím se mi to vždy osvědčilo.:
1. Najdi si místo, kde budeš mít na silnici hodně místa a nízký provoz (nejlépe nějaký málo frekventovaný úsek dálnice).
2. Rozjeď to na 100km/h a normálním nenásilným způsobem přibrzdi na 10 až 15km/h. NEZASTAVUJ ÚPLNĚ. Takhle to zopakuj 3 až 5krát. Zahřeješ tím brzdovou soustavu na pracovní teplotu.
3. Pak se znovu rozjeď na 100km/h a zabrzdi jak nejvíc to jde (NESMÍ se ale zablokovat kola nebo spustit ABS). Opět nezastavuj úplně, zpomal tak na 10 až 15km/h. Takhle to zopakuj 3 až 6x.
4. Pak si dej 15min. projížďku, aniž bys brzdil a hlavně nezastavuj, protože kotouče potřebujou zchladit. Zastavením bys do kotoučů zapekl prach z destiček, takže by začaly "házet" - nejednalo by se o pokroucení, ale o nánosy.
5. Pokud se ti s tím bude chtít srát, můžeš to vychladnutí kotoučů ještě jednou celé zopakovat. A pokud se ti bude jó chtít to udělat pořádně, u kroku č. 3 to rozjeď na 160km/h a opět prudce brzdi. Vychladnutí kotoučů pak ale věnuj trochu víc času.
wow to je super návod, určitě to takle zkusim udělat za to nic nedám. díky moc

snad to už bude v pohodě. Jinak pěkný velikonoce klucí....
sorry ale toto je normální kokotina a takto se kotouče nezajíždí. Většina nových kotoučů má na sobě nastříkanou brusnou pastu a zajíždění se dělá citlivým bržděním až do doby kdy zmizí poslední zbytky pasty a zahladí se do lesku (cca 1tis km). Hlavní je aby jsi pastu nezapekl (při styku nových povrchů dochází k výraznému přehřívání z důvodu horšího odvodu tepla), aby se srovnal povrch desek i kotouče !!!
Napsal: stř 31.03.2010 21:45
od Zave
tak tak... staci jezdit normalne a kotouce se zajedou

Napsal: čtv 01.04.2010 07:41
od Birkoff
A k těm ATE Power diskům. Mám je na autě, už tam byly když jsem ho koupil, sám jsem na ně najel 35tis a brzdí dobře. Takže bych se toho nebál. Jen bacha na kvalitu, technik ze zastoupení od ATE mi říkal, že se taky dělají v několika kvalitativních řadách, takže nešetřit (kvalitu udávají nějaký písmenka na konci,či,co). No a co se týče originálů tak tam asi není co pokazit.
Napsal: pát 02.04.2010 09:19
od brumlae34
Tak tak nestacet a hlavne nesetrit ! Muzu nabidnout nove Ate prumer 324mm za 4.000,- pár včetně pošty.

Jinak můžu nabidnout slevy pro členy klubu 20-33% na veškery sortiment od mech. dilů, přes autoskla po karosařinu. Na origo díly sleva 5%.
Napsal: ned 09.05.2010 18:07
od dejvidek
Opět se vracím ke kotoučů,,, lempl sem je ještě nevyměnil, ale tenhle tejden se na to chystám, v intercars jsem narazil na kotouče bosch, z neofiko zdroje sem slyšel, že by snad měli bejt originální? ani moc nestojej tak bych do nich šel. Poradte někdo, díky moc