Stránka 1 z 1

Napsal: ned 28.03.2010 21:26
od leondm
Zdar,mam E39 530DA rv2001(po FL,142kW)210 000 km najeto.

Dneska jsem jel s rodinou ke tchyni.Uz od domu jsem cejtil ze neco neni ok,rozjezd byl takovy mdly a cestou mi pripadlo divny,ze kdyz jsem sundal nohu z plynu hned to vyradilo a byl tam neutral.
Zkousel jsem i S rezim a i tak se to chovalo dost divne.
Tak jsem zkusil radit manualne a kdyz jsem dal z 3 na 4.tak na displeji to ukazalo hned zmenu,ale rychlost tam spadla az skoro po dvou az trech sekundach,to samy ze 4 na 5.
Podrazovani bylo docela ok.
No na po par pokusech s rezimem S a M , po prerazeni na D mi najdenou BC napsal TRANS.FAILSAFE PROG a uz se motor nedal vytocit vic jak nad 3tis.ot/min a jakz takz jsme dojeli do cile.
No a po prijezdu jsem z toho byl celekem nas****j,a tak jsem to sel zase zkusit.Nastartoval jsem,zaradil D a normalne se rozjel asi 50m,pak R a uz nic,jen motor tocil naprazdno.
Nekolikrat jsem zkousel D,R,S,M a nic jako kdyz je tam N.Pak jsem vypnul motor a znova nastartoval a na D se to ochotne a celkem svizne rozjelo,zastavil jsem a dal jsem R a jen tak,tak se to auto line rozjelo zpet.
Znova jsem vypul motor a najednou to na R normalne couva,dam D a jede dopredu,ale jen chvili,pak zase nic,jako kdyz tam je N,zkousel jsem i M a 1,2,3,4,5 a nic,jen jednou se to na 3 zacalo pomalu rozjizdet.
Pak jsem vlezl pod auto a sundal plastovy kryty pod motorem,samo ze jsem nic nenasel,ale kdyz jsem nastartoval a nechal motor na volnobeh a strcil hlavu pod auto,slysel jsem napravidelne huceni z prevodovky a to bez zmen otacek motoru.
Pripada mi ze kdyz to do ty doby nekopalo,tak ze je asi jen malo oleje (doufam),do repasu se mi teda moc nechce.
Do ty doby zadny cukani pri rozjezdu ,vse celkem plynuly jak na D,tak na R,jen kdyz jsem mu dal obcas trochu kotel,tak pri podrazovani mirne cuknul,coz si myslim ze je normalni.Mam uz v poradi treti BMW a nikdy me nezklamalo,doufam ze je to jen ten olej !!!

Nemate nekdo prosim podobnou zkusenost? :( Kazda rada dobra.
Dekuji. :(

Napsal: sob 03.04.2010 14:30
od leondm
Zdar,
Tak dneska jsme se svagrem velzli pod auto a z almary vypustili,olej.Malo ho tam nebylo.
Byl cernej a smrdel spaleninou,bez spon.Pak jsme sundali vanu a vyndali filtr,skoro nesel profouknout jak by ucpanej,kolem nej piliny a magnet na vane plnej drobounkejch pilin !!!
No,prevodovka je GM,takze podle kat.cisla:83 22 0 026 922 na vane by tam mel patrit olej TEXACO ETL 7045E a filtr od FEBI 30849.
Oleje vemu 20litru a udelame proplach a dej se vule bozi.

Napsal: sob 03.04.2010 18:25
od Don
tak to drzim palce :(

Napsal: sob 03.04.2010 19:22
od Marten
No na to jsem taky zvědavej. Nějaký otěr tam bývá skoro vždycky, ale spálenina a špony nevěstí nic dobrýho. Snad to bude v pohodě. :?
Pak dej vědět. :!:

Napsal: sob 03.04.2010 22:31
od Zdenal
Hele pohledej tady na foru. Řešila se tu podobná závada, že to nechtělo couvat atd. Vzpomínám si, že byl prasklej nějakej buben. Výměna oleje ti asi nepomůže.
Lituju tě a hodně štěstí, snad mě to taky nepotká :wink:

Napsal: sob 10.04.2010 13:08
od leondm
Zdravim
Tak uz jezdim !! Sice to trvalo nez jsme shnali filtr.
V BMW servisu chteli za filtr 4600,-kc.
Tak mi ho svara nakonec sehnal v Autokelly za 1050,-.
Po tydnu stani jsme opet sundali vanu a zase v ni bylo aspon 3 litry oleje,takze pri vymene nespechat a nechat olej nekolik dni vytekat.
Nasadili filtr,nove tesneni na vanu,prisroubovat a cerpadylkem ze steracu jsme prevodovku naplnili.Podle postupu jake jsou tady na foru.Nastartovat,proradit a pak zase po chvili vypustit.
No a pak projet,byly to nervy,ale auto radi super,snad ani tak sametove naradilo,kdyz jsem ho koupil(se 190.000 km).I podrazovani je uplne o necem jinem.
Takze velka radost.
Vrele doporucuju nezanedbavat vymeny oleje a filtru v automatech.
Klidne radsi preventivne.

Napsal: sob 10.04.2010 13:30
od Vinc
A jaký olej jste tam dali ?

Napsal: sob 10.04.2010 13:51
od DFender
Píše přece Texaco

Napsal: sob 10.04.2010 17:23
od Marten
Ale i kdyby jsi to tady psal až do aleluja tak na tu výměnu bude spousta lidí kašlat a tvrdit že se nemusí nic měnit pokud řadí dobře. :roll:

Napsal: sob 10.04.2010 19:35
od libovka
leondm píše:Zdravim
Tak uz jezdim !! Sice to trvalo nez jsme shnali filtr.
V BMW servisu chteli za filtr 4600,-kc.
Tak mi ho svara nakonec sehnal v Autokelly za 1050,-.
Po tydnu stani jsme opet sundali vanu a zase v ni bylo aspon 3 litry oleje,takze pri vymene nespechat a nechat olej nekolik dni vytekat.
Nasadili filtr,nove tesneni na vanu,prisroubovat a cerpadylkem ze steracu jsme prevodovku naplnili.Podle postupu jake jsou tady na foru.Nastartovat,proradit a pak zase po chvili vypustit.
No a pak projet,byly to nervy,ale auto radi super,snad ani tak sametove naradilo,kdyz jsem ho koupil(se 190.000 km).I podrazovani je uplne o necem jinem.
Takze velka radost.
Vrele doporucuju nezanedbavat vymeny oleje a filtru v automatech.
Klidne radsi preventivne.


Nechci tě strašit,ale stejně ta převodovka umře.Pokud v ní byly kovové piliny,které jsou z měniče,tak je to jen otázka času kdy se to zase ucpe.Osobně bych to nechal rozebrat u kluků co dělaj převodovky,protože pokud je to v začátcích tak cena za repas není tak hrozná.Prostě čím dřív tím líp.

Napsal: ned 11.04.2010 10:04
od leondm
libovka píše:Nechci tě strašit,ale stejně ta převodovka umře.Pokud v ní byly kovové piliny,které jsou z měniče,tak je to jen otázka času kdy se to zase ucpe.Osobně bych to nechal rozebrat u kluků co dělaj převodovky,protože pokud je to v začátcích tak cena za repas není tak hrozná.Prostě čím dřív tím líp.


Kdyz auto prestalo jezdit,tak jsem hned volal na http://www.prevodovka.cz a tam mi rekli ze vymena oleje a filtru jsou vyhozeny penize a je to uplne zbytecny,ze to stejne nebude jezdit,at to necham pritahnout.Ze to zadarmo zdiagnostikujou a ze oprava muze byt od 15tis do 35tis Kc.
No a ted po vymene oleje a filtru to jezdi (radi) lip nez pred tim.
Olej mi jeste zbyl,tak az neco najezdim 2-3 tis km,tak to zase vypusim a uvidim jak olej a vana vypada.Zatim me "oprava" vysla na 3200,-Kc a to mam jeste v kanystru olej na dalsi vymenu.
Vim ze prevodovky GM maji vyrobni vadu a po case se tam neco vysype,auto menit nechci,takze me repas stejne nemine,ale kam to na repas dat?Do Prahy to mam 50km.

Napsal: ned 11.04.2010 19:47
od Marten
Jak nastínil libovka. Piliny jsou z měniče. Jsou v něm hliníkové lopatky které díky velkému točivému momentu pouští hliníkové špony. Bylo by vhodné nechat zrepasovat měnič. Tady to do dělají http://www.hydromenice.cz/cze/cenik-opr ... menicu.php a není to žádná hrozivá částka. Záleží co vše se dělá a v jakém stavu se nachází, ale pokud bys to udělal preventivně tak bys toho určitě hodně zachránil. Ale to už je na tobě. :idea:

Napsal: ned 11.04.2010 20:14
od leondm
Marten píše:Jak nastínil libovka. Piliny jsou z měniče. Jsou v něm hliníkové lopatky které díky velkému točivému momentu pouští hliníkové špony. Bylo by vhodné nechat zrepasovat měnič. Tady to do dělají http://www.hydromenice.cz/cze/cenik-opr ... menicu.php a není to žádná hrozivá částka. Záleží co vše se dělá a v jakém stavu se nachází, ale pokud bys to udělal preventivně tak bys toho určitě hodně zachránil. Ale to už je na tobě. :idea:


Na Kaps jsem koukal uz driv,ale mam to 240km a na pockani se tyhle opravy urcite nedelaj.Kdyby to nekdo dobre delal kolem Prahy ...

Napsal: sob 08.05.2010 10:26
od leondm
Zdar
Tak po ujeti necelejch 1000km,jsem olej z prevodovky opet vypustil,byl jeste trochu tmavej,ale bez pilin a vetsiho zapachu.
Doplnil,nastartoval,proradil a vse ok.Vanu jsem nesundaval,takze filtr,tam zustal.
Auto radi lehce a sametove,pri normalni jizde je zmena kvaltu poznat jen na otackomeru.Snad to vydrzi !

Napsal: sob 08.05.2010 21:06
od 540david
Auta bych se velice rychle zbavil. S velkou pravděpodobností převodovka brzy zakuká!! Radím ti dobře...

Napsal: sob 08.05.2010 22:50
od Marten
Dobrá rada nad zlato. Ať se to vysype radši někomu jinýmu jo..? :?