Pavelkac píše:airbone píše:Viem poriesit aj ja, ale som zo SK, treba budiky zaslat.
Ak by ti ich nahodou ti ostatni samani este viac dodr..li tak sa ozvi. Dam dokopy aj neprofesionalne opravy, co sa nie prilis vydarili. (ako som pocul o jednej z tych firiem ktore sa spominaju)....
Koukám,že máš bydliště Holandsko,posílalo by se to tam,nebo do SK ? Za jak dlouho jsi schopen to provést ?? A co trvanlivost opravy a cena? Myslím,že toto bude zajímat více lidí. Já Mám E39 523i 1999 s větší verzí displaye v přístrojovce i v rádiu,rádio je úplně bez vadných bodů,zato na té přístrojovce se na to vůbec nedá koukat.Díky.
Sorry, uz niesom davno zo v NL, ale velmi tu nemam cas chodit a nejako mi to uslo zmenit to. No kedze som zo SK, asi sa to inac neda riesit, len poslanim budikov sem. Co sa tyka opravy, pouzivam specialne na mieru vyrobene komponenty a zaruku dam bez problemov aj niekolko rokov. Robim to totiz tak, aby sa ku mne budiky nevracali (nerad robim tu istu pracu na dvakrat

) Teda oprava je permanentna, nakolko odstarnuje neduhy povodne od vyroby a teda nie je predpoklad, zeby sa mali znova vyskytnut (z dovodu pouzitia inych a vylepsenych komponentov).
Cena opravy cez SZ, nechcem si tu robit neplatenu reklamu.
K tomu dodam len tolko, ze existuju dva druhy opravy.
Pri tej lahsej, co je u vacsiny budikov, sa meni vodiva folia medzi displejom a plosakom, okrem toho este zopar malych konstrukcnych uprav pre vylepsenie.....
V niektorych pripadoch je vsak poskodeny aj samotny displej (sklo). Su na nom priehladne vodive kontakty, a pri vyrobe ked sa tam lisuje vodiva folia a masina je neastavena na prilis velku teplotu, dojde k malym preruseniam/prepaleniam tychto malych plosok a potom okrem folie musi ist aj komplet novy displej (sklo). No ako hovorim, nie je to vo vsetkych pripadoch, skor mensina, aj ked v poslednom case sa mi zda ze cim dalej tym viac.
V sucastnosti pracujem na technologie repasu povodneho poskodeneho LCD skla nanasanim novych vodivych vrstiev, ale zatial v ramci "vyskumu". Takze v pripade poskodeneho LCD mozem zatial ponuknut len jeho vymenu za fungel novy.
Okrem toho este sa moze vyskytnut fakt, ze niekto sa snazil uz v budikoch hrabat a dokaze tam narobit dost velku paseku hlavne so servomotormi a rucickami. Potom samozrejme oprava mozna, ale naklady vyssie.
No suma-sumarum, v ramci ostatnych alternativ je takato oprava najvyhodnejsie a najrentabilnejsie riesenie.
Posudte ostatne alternativy:
1. Nove budiky za cca 600eur + nakodovanie
2. Kupa pouzitych budikov - nesmierne problemy s nakodovanim, nastavenim km apd apd, navyse v kratkom case pravdepodobne na nich zacnu pixely vypadat tiez (kedze to postihuje asi 90% budikov u e39, e53 a e38). A to nehovorim zohnat vhodny kus, ktory am spravnu HW a SW verziu apd apd...
3 Jazdit s rozsypanym displejom, ktory sa sype cim dalej, tym viac. Nakoniec je uplne necitatelny a nevidite:
Kilometre
Denne kilometre
Servisny interval
Vonkajsiu teplotu
Rozne dolezite informacne a varovne hlasky na displeji
Podotykam, ze oprava zahrna 100% obnovenie a je permanentna.