Stránka 1 z 2
Napsal: stř 10.03.2010 20:03
od fimima
Po delší době(5let) ježdění s naftou u frantíku jsem se rozhod prodat svoje auto a pokukuji po starší benzínové E39.Mám ale dilema,to množství rad a recenzí udělá z člověka neznalého BMW hotového pitomce.Někde píšou že je 528 raketa a supr spolehlivá,jinde pro ni nemají dobré slovo.Do práce a zpět mám 16 km a tak je benzín jasná volba,rád jezdím svižně tam proto spodní hranice je 2,8.Na druhou stranu,svezl mě kluk ve 535 IA a jelo to krásně, asi dva dni jsem málem nespal.Na ježdění po městě máme v rodině malý auto a tohle chci spíše pro radost a abych měl co o víkendech leštit.Samozřejmě že s tím chci i normálně jezdit,tak proto se ptám 6 nebo 8 válcu.
Klady vs zápory,klidně pište a všem budu vděčný za užitečnou radu

Napsal: stř 10.03.2010 21:06
od libovka
528 je uplně výkonově dostačující pro tohle auto a šestiválec má vcelku levnou údržbu.
Pokud bys chtěl osmivál,tak když už tak 540i.Ale počítej s trochu většími náklady na údržbu.
Napsal: stř 10.03.2010 21:10
od fimima
libovka píše:528 je uplně výkonově dostačující pro tohle auto a šestiválec má vcelku levnou údržbu.
Pokud bys chtěl osmivál,tak když už tak 540i.Ale počítej s trochu většími náklady na údržbu.
Nejel jsem ještě v 528,ale myslím že taky bude super.Proč drtivá většina lidi prahne po 540 na úkor 535?Když pomineme výkon,co to je, spotřeba nebo spolehlivost?Chtěl bych tiptronika i kvůli manželce,ale docela mám obavu ze servisu téhle legendární převodovky.
Napsal: stř 10.03.2010 22:23
od libovka
Převodovky bych se nebál.Každej chce 540,protože když už tak,tak už.To je stejný jako jestli koupit 520 nebo 525.Tak si radši koupím 525.
Napsal: čtv 11.03.2010 00:21
od fimima
libovka píše:Převodovky bych se nebál.Každej chce 540,protože když už tak,tak už.To je stejný jako jestli koupit 520 nebo 525.Tak si radši koupím 525.
Tak dobrá tu volbu teda chápu,ale je sam o sobě 535 špatný motoricky nebo je to v pohode?
Napsal: čtv 11.03.2010 08:44
od Birkoff
535 je v pohodě. 540 má ten samej, konstrukčně a jede nepopsatelně lépe při stejný spotřebě. Takže asi tak.
Napsal: čtv 11.03.2010 11:22
od Vinc
Jako Birkoff.. 535vs540 spotřeba stejná a přece jen jede lépe. Jinak já osobně mám už třetí E39, dvě jsem měl 528ky jedna steptronic jedna manuál. A tak jak píšeš pod 528 bych nešel. Stím autem to zahýbat umí, když chceš jede to za slušnou spotřebu. Jako třetí E39 jsem zvolil 540. Tam není očem mluvit. Ale co si budem vykládat, když jedeš s 540, tak mi to vždy vykouzlí na hubě úsměv

Jinak na co si dát pozor, jako u jiných aut, prolézt si to, poslechnout, projet se a uvidíš. Za tu dobu a když to srovnám s jinýma autama co jsem měl a že jich nebylo málo, tak si vlastně ani nevybavuju co u E39 odchází. Kromě spotřebáku a čaje na palubáku jsem snad s ničím problém neměl.
Napsal: čtv 11.03.2010 18:16
od fimima
Díky kluci,ale najít slušnou 540 asi bude terno a nebude stát malé peníze.
Montovali se do E39 4liter a 4,4liter?Nebo si to jenom s něčím pletu?
Ten čaj na palubáku je jak jsem koukal hodně populárni ve většině E39,ale dá se to nějak oživit?Co to stojí a jak dlouho to vydrží?
Napsal: čtv 11.03.2010 18:18
od fimima
Napsal: čtv 11.03.2010 23:41
od Full5er
Mam cerstve 3 tydny 528 touring a absolutne si nemuzu stezovat na nedostatek vykonu.
Hledal jsem min. 2.5 , 3.0 a nakonec vyslo neco mezi. Mel jsem predtim sportaka,takze zmenu pocituju jen tak, ze se jakoby pomaleji "zveda".. zatah je dobrej, ale ma to pres 2tuny takze akcelerace slabsi z mista, pruzny zrychleni super..cestovani na pohodu.
Jinak pri 209tis motorove bez problemu, zatim a doufam ze to tak zustane. Proto jsem vlastne tenhle motor chtel..
Jinak manual, vevnitr komplet M-paket bez cer.stropu. Vsechno krom el.vika kufru a roletek zadnich oken
8V nejlepsi, ale ma jiny rizeni tusim. nevim jak moc je to znatelny. nezazil jsem...
Napsal: pát 12.03.2010 08:41
od Birkoff
Ty motory : M60 4litr E34 i E38 (jestli i první E39 to nevím) a M62 4,4l E38 a E39 pak byla inovace M62 TU - vanos.
Ten výkon je relativní. Když jsem prvně přesedl do 540 tak jsem si říkal, ty woe to je ale letadlo. Dneska po několika letech mi to zase tak nepřijde. Proto se občas svezu s něčím slabším abych si ji zase vážil.

Napsal: pát 12.03.2010 14:04
od fimima
Birkoff píše:Ty motory : M60 4litr E34 i E38 (jestli i první E39 to nevím) a M62 4,4l E38 a E39 pak byla inovace M62 TU - vanos.
Ten výkon je relativní. Když jsem prvně přesedl do 540 tak jsem si říkal, ty woe to je ale letadlo. Dneska po několika letech mi to zase tak nepřijde. Proto se občas svezu s něčím slabším abych si ji zase vážil.

Tak přesně tak jsem to dělal u C5,měl jsem to předělaný a po chvíli mi přišlo že je to zase stejný...tak jsem si sedl do neupravený a hned se mi líp spalo
Koukam že máš v podpisu jak 540 tak i 535, jak by jsi oba motory porovnal v realu?je tam jiný rozdíl než výkonový?
Napsal: pát 12.03.2010 14:27
od 540david
E 39 je pouze 4,4 V8. Pokud chceš 540 na dojíždění 18km tak se připrav na 15-20l. Ale mohu doporučit LPG. 12-17l plynu.
Napsal: pát 12.03.2010 18:51
od fimima
540david píše:E 39 je pouze 4,4 V8. Pokud chceš 540 na dojíždění 18km tak se připrav na 15-20l. Ale mohu doporučit LPG. 12-17l plynu.
Olala těch 15-20 je pěkná porce.koukal jsem na 540 v plynu a docela se mi to pozdávalo,akorát že bych nesměl parkovat v podzemních garážich.To bych skousnul,ale jeden majitel 523 mi tvrdil ať si vezmu 523 že je to ta nejlepší motorizace.Tak jsem mu řekl že pokukuji po 540 v plynu a jeho reakce byla taková že osmiválce si s plynem nerozumí a budu pořád běhat po servisech.Jestli to nebylo tzv přihříváni si polívčičky,ponevač jeho 523 je na prodej.
Napsal: pát 12.03.2010 19:41
od Jawak
Nejlepší kompromis - pořizovací cena x výkon x celkové náklady je 528iA. Jede to, nežere to jak tank a svezení je parádní.
Mám e39 528iA Touring (05/98 ) už 2 roky, když jsem ji kupoval, měla najeto 170 tis km, teď 208, za ty dva roky jsem najel 38 tis km, teprve v prosinci loni jsem měnil brzdové destičky (př a zad 3500 Kč) a před měsícem na přední nápravě kosti stabilizátoru, obě za 900 Kč
Hned po koupi jsem musel vyměnit NIVO měchy vzadu (14 tis Kč, ale na dalších 10 let je klid) a asi po roce snímač otáček klikovky (2 tis Kč) ale to jsou běžné věci u e39 po 10ti letech. Zároveň s tím čidlem jsem nechal přetěsnit svody, trošičku to profukovalo.
e39 528iA je skvělé auto na denní ježdění jak do práce, tak na dlouhé cesty
Napsal: pát 12.03.2010 19:51
od fimima
Jawak píše:Nejlepší kompromis - pořizovací cena x výkon x celkové náklady je 528iA. Jede to, nežere to jak tank a svezení je parádní.
Mám e39 528iA Touring (05/98 ) už 2 roky, když jsem ji kupoval, měla najeto 170 tis km, teď 208, za ty dva roky jsem najel 38 tis km, teprve v prosinci loni jsem měnil brzdové destičky (př a zad 3500 Kč) a před měsícem na přední nápravě kosti stabilizátoru, obě za 900 Kč
Hned po koupi jsem musel vyměnit NIVO měchy vzadu (14 tis Kč, ale na dalších 10 let je klid) a asi po roce snímač otáček klikovky (2 tis Kč) ale to jsou běžné věci u e39 po 10ti letech. Zároveň s tím čidlem jsem nechal přetěsnit svody, trošičku to profukovalo.
e39 528iA je skvělé auto na denní ježdění jak do práce, tak na dlouhé cesty
Díky moc kluci za rady,nevidí se každý den fórum kde jsou lidi ochotný a vstřícný poradit.Klidně pište dál...
Jinak k tomu NIVU,má to i sedan nebo jenom kombi?
Napsal: pát 12.03.2010 20:40
od 540david
4,4 nemůže žrát jako 2,5. A ten plyn vs V8 je totální píč..., pokud se to někomu sere, tak to nechal dělat někde v garáži. Mám najeto 30tis. s LPG a zcela bez problémů.
Napsal: pát 12.03.2010 20:42
od 540david
pokud ale ne V8, tak vůbec nepřemejšlej a vyber 530i!! Je to pecka...
Napsal: pát 12.03.2010 20:46
od fimima
540david píše:pokud ale ne V8, tak vůbec nepřemejšlej a vyber 530i!! Je to pecka...
Tak tu 530 bych rád ale ta už je mimo finanční možnosti.
Dodělal se barák a mám ještě jedno malé auto(saxo vts) tak se spokojím s 528 nebo při troše štěstí 535 nebo 540 v plynu

Napsal: pát 12.03.2010 20:48
od fimima
540david píše:4,4 nemůže žrát jako 2,5. A ten plyn vs V8 je totální píč..., pokud se to někomu sere, tak to nechal dělat někde v garáži. Mám najeto 30tis. s LPG a zcela bez problémů.
Čekal jsem takovou odpoved,takže pokud je plyn udělaný dobře tak nic šíleného to není