Stránka 1 z 1

Napsal: pát 05.03.2010 20:13
od Petersson
Potřeboval bych poradit kde najdu ve své e39 r.v. 2001 anténu od rádia.Radio mě dost špatně chytá signál a při jízdě se mi dost ztrácí signál.
Co bych stím mohl udělat???Prosím o radu.

Napsal: pát 05.03.2010 21:06
od Warrior_Jouda
Mě vede od rádia za budíkama dolu kolem sedačky řidiče dole pod tepecem v prahu dozadu kde je napojená na okno. mam anténu přímo v okne vypadá to jako vyhřejvání okna.

Napsal: pát 05.03.2010 21:53
od Snejk
FM antena je vlastně zadni vyhřev okna (jeho polovina teda ) a ma v levem zadnim sloupku zesilovač--- a ten je napajenej radiem--- a když ne tak to moc nechytá.. maš tam origo radio?

Napsal: sob 06.03.2010 15:46
od ACDC
Ta anténa ve skle nikdy nic nechytí(mimo velká města).Na E39 jsem ji nahradil malým prutem a OK(mám 4té bavo).

Napsal: sob 06.03.2010 17:16
od Kail
Snejk píše:FM antena je vlastně zadni vyhřev okna (jeho polovina teda ) a ma v levem zadnim sloupku zesilovač--- a ten je napajenej radiem--- a když ne tak to moc nechytá.. maš tam origo radio?
No taky mi to moc nechytá signál,rádio origo nemám,lze to napájení nějak obejít?

Napsal: sob 06.03.2010 18:20
od starML
Pokud tam nemáš origo rádio, tak tomu zesilovači chybí napájení a proto jdou jen nejsilnější stanice a to jen někdy, úroveň signálu totiž velmi kolísá. Ten anténní zesilovač je totiž napájen po tom koaxiálním (anténním) kabelu. Existují různá řešení, ale nejjednodušší je tzv. fantomové napájení antény, viz. http://www.audiocar.cz/detail-autoradia ... k-207.html . Výrobci jsou různí a ceny taky.

Napsal: sob 06.03.2010 19:44
od Kail
A to neorigo rádia to napájení nemají?No já to zítra zkusím změřit u toho zesilovače,jestli tam něco jde :wink: .

Dík

Napsal: ned 07.03.2010 00:26
od milo
s origo radiem na e39 touring nemam vubec zadny problem s prijmem radia. problem bude v tom napajeni, nebo zesilovaci.

v manualu u e39 se myslim pise o tom, ze tam jsou 3 nezavisle anteny, ktere se dle sily signalu prepinaji (rychlost prepnuti je v milisekundach)

Napsal: ned 07.03.2010 00:54
od starML
Všechna rádia pro BMW, Audi, MB, Škoda stejně jako neorigo rádia očekávají, že na anténním vstupu budou mít užitečný signál od vysílačů. Aby tyto vozy nemuseli mít kratší nebo delší prutové antény, obecně o délce čtvrtiny nebo poloviny vlnové délky (t.j. frekvence) užitečného signálu, získávají tento signál jinak, např. z vodičů vyhřívání zadního okna. A vyhřívání toho okna potřebuje stejné stejnosměrné napětí, jako anténní zesilovač, který zlepšuje kvalitu příjmu a odstup signál-šum.

Takže k napájení obou zařízení je využit anténní kabel, který vede k oknu, které současně funguje jako velkoplošná anténa pro příjem signálu vysílačů v pásmu VKV 88-109Mhz, kde nositelem informace je frekvenční modulace nosné frekvence. Pro příjem signálů vysílačů, které vysílají informaci na pásmu dlouhých, středních a krátkých vln (informace ve formě amplitudové modulace nosné frekvence) je použita anténa ve formě 7mm širokého a cca 70cm dlouhého pásku s plochými měděnými vodiči. A tento pásek je uchycen pod platem zadního okna nebo přímo v zadním A sloupku, kde je i anténní zesilovač. Pokud toto napětí pro napájení zesilovače není změnou rádia dostupné, anténní před/zesilovač se stane překážkou pro užitečný signál vysílačů a i nejlepší rádio bez něj hrát nebude.

A k tomu přivedení stejnosměrného napětí do zesilovače slouží ten fantom, který současně galvanicky oddělí antenní vstup a 12 Voltů napájení před/zesilovače. To napájení fantoma (modrý drát) se připojuje na 12 Voltů, které je dostupné při předpokládaném provozu rádia, např. při zapnutí klíčku do 1 polohy. Tehdy jsou pod napětím pojistky F37-44, takže např. Pin (2) konektoru X33 od spínací skříňky (S2). Schéma si už najdeš ve WDS nebo SZ.

Napsal: ned 07.03.2010 11:50
od Kail
Ok,tak já koupím toho fantoma.Díík :wink:

Napsal: ned 07.03.2010 16:59
od euromen
trochu se připarazituju, když zapnu výhřev zadního okna tak sem mi značně sníží kvalita příjmu, nemůže to být vazbení napájení výhřevu a napájení zesilovače?

Napsal: pon 08.03.2010 02:09
od starML
Vyhřívání okna se zapíná přes relátko, které přivádí proud přímo z baterky. Pokud to máš tak, že někdo našel 12 Voltů u zesilovače a dal to jako napájení pro výhřev okna, i když přes relátko, tak to je špatně. Nebo obráceně - ten zesilovač máš napájený z toho relátka na výhřev okna a pokud relátko sepne, ztratí se napětí ze zesilovače. Napiš jaké to je auto a já kouknu na konkrétní zapojení.
To je e39 r.v. 1999
Obrázek

Napsal: pon 08.03.2010 11:58
od euromen
01 E39 530D tour.. koukám že tu nemám podpis, tam to je

Napsal: pon 08.03.2010 23:13
od starML
Schéma zapojení je dole v příloze, to relátko K13 je vpravo vzadu za krytem baterky

Obrázek

a ten konektor s protikusem na napájení zesilovače je tady
Obrázek
X379 Verbindungsstecker (1-polig, schwarz), Antennenverstärker +12V přívod
X380 Verbindungsstecker (1-polig, schwarz), Antennenverstärker = kostra

Takže bych zkusil, jestli cvaká relátko, jestli je při sepnutém o odepnutém relátku napětí na zesilovači. Na komoře (2) relátka musí být trvalé napětí, jinak je špatná pojistka F66 40A. Současně prověř všechny dráty, které prochází do 5. dveří, jestli nejsou překlesané nebo nechybí právě ta kostra==> bolest všech Touringů.