Stránka 1 z 2
Napsal: úte 23.02.2010 23:13
od Warrior_Jouda
Chybová hláška na mě svítí furt. Jde pravděpodobně a samostavění zadních tlumičů. Při zatížení auta se ozívá skřípavej zvuk z pozadu někde u nápravy. Nejspíš asi čerpadlo těch tlumičů? Je vháji to čerpadlo nebo tlumiče? Nebo něco jinýho. Tlaková zásobník nejeví známky poškození.
Napsal: úte 23.02.2010 23:24
od MattyX
oleje tam mas dost ?
Napsal: úte 23.02.2010 23:39
od Warrior_Jouda
Mno to nevim

Kde bych ho měl zkontrolovat ? Je to pro mě novinka páč sem měl 318i a 524td a ty to neměli.
Napsal: úte 23.02.2010 23:41
od MattyX
kde se nachazi nadobka pro doplneni ti snad poradi uz nekdo kdo vi kde to je , ja se s touhle moderni veci jeste nesetkal

Napsal: stř 24.02.2010 00:37
od xdentist
na jakem modelu??
Napsal: stř 24.02.2010 01:00
od Snejk
čerpadlo těch tlumičů je stejný jako servočerpadlo. pokud ti auto nesedi zadkem na prdeli a neskřípe ti servo že s nim nejde točit a auto neskače jako koza ze silnice a pera vzadu od dorazu na doraz tak maš oleje dost...
pokud vidiš zmenu v regulaci podvozku tzn nalož prdel třeba lidma nastartuj a koukej jestli se zveda.. . je to čistě mechanicka vec (na zadnim rameni je tahlo a to kroutí přepouštákem) jenže je na tom ještě další potenciometr (a zaroven jednotka) ktera hlida jestli se to teda zvedlo dobře... a ten bejva bud zničenej nebo zasyflenej a pak to hlasi hlášku přes CCM. tak to zkontroluj no, protože nivo muže fungovat a stejně to hlasi hovna, a nebo ti nefunguje ale pak by ti to auto dělalo děsný věci, a nebo tam to nivo už davno neni sou tam obyč tlumiče a pak to je jasny že to pičuje a to s tim bud odpojiš ten nivohlídač a nebo tam daš nivo z5
Napsal: stř 24.02.2010 01:32
od alpineman
Covece, asi by fakt nabylo od veci napsat, o jaky se jedna model...
Napsal: stř 24.02.2010 07:54
od pepino5xx
Tipoval bych E34 tour

Napsal: stř 24.02.2010 16:46
od Warrior_Jouda
Ano pánové, jedná se o 525i touring, regulaci povozku sen nezachytil ale kdyz auto naložim tak začne něco pískat.. předpokládám že asi ti čerpadlo, myslel sem gumy ale to sem hned vyloučil když sem viděl koilk je tam místa. Na autě je vše origo. když ho naložim tak jako by měl snahu to zvednout (pouze co slyším,nevidím) mam před rampu metr sněhu tak až to sleze chci jít na jisto ..

Napsal: stř 24.02.2010 21:38
od BeXTeR
do tlumicu pumpuje olej stejna pumpa ktera je na servo, je dvoukomorova. Nejsem si jisty jestli se muze jedna ta komora podelat tak aby dal fungovala prvni komora.. spis asi ne, takze pumpa by mela byt ok
Pokud zvedani nefunguje a mas dost oleje, muzes vyloucit pumpu a tlakovy nadoby - ty slouzej jako pruzeni a nemaji se zvedanim nic spolecneho.
Co ti zbyva jsou dve cidla, jedno je pridelane ke stabilizatoru na prave strane (reguluje vysku) a druhe je na leve strane u ramena (hlida spatny naklon)
pak uz zbyva jen zavada tlumice, ale bylo by divny kdyby byly v prdeli oba a predevsim kdyby v prdeli byl, na jizdnich vlastnostech by se to hodne vyrazne podepsalo.
Tvoje ukoly:
1. Zkontroluj jestli mas dost servo kapaliny
Jak uz nekdo psal, poznal by jsi to hlavne pri rizeni, ktere by skripalo, vrzalo a kladlo odpor. Nic co by jsi na pri v prnich 5 sec v aute nepoznal
2. Zkontroluj jestli mas Nivelacni tlumice!
Mohl je uz nekdo pred tebou oddelat a vetev v pumpy zaslepit. Pak musis upravit cidla aby nevyvolavali chybove hlasky
3. Zkontroluj obe cidla
Mohou byt zanesena bordelem, uvolnena tycka ktera hybe s prepoustecim ventilem, mel by jsi na prvni pohled poznat.
Good luck

Napsal: stř 24.02.2010 23:07
od Warrior_Jouda
Supr, bomba, nejlepší, dík za vyčerpávající odpověď. Hned jak sleze ta svi*ě bílá tak letim na rampu. Oleje v servu mam dost. Auto při větších hupech skáče jak kamzík. jinak vše ok.
Napsal: čtv 25.02.2010 01:53
od BeXTeR
zasadni otazka je, jestli skace jedna strana nebo celej zadek?
to ze skace znamena ze netlumi, tudiz nemuze ani zvedat. Pokud skace cely zadek, tak bude vic nez pravdepodobne chyba v prepoustecim ventilu - pripadne pumpa, ale jak jsem uz psal, nevim jestli je realny aby byla jedna komora pumpy v tahu a druha fungovala.
Jestli skace jen jedna strana, tak je v prdeli tlumic, pokud chces, muzu ti ho zkusit opravit. Novy stoji mega kotel, a stary se neshani uplne nejlip.
Napsal: čtv 25.02.2010 07:29
od Warrior_Jouda
Napsal: čtv 25.02.2010 08:25
od pepino5xx
A co unavený pružiny ?? Bežná věc.
Napsal: čtv 25.02.2010 11:49
od BeXTeR
na takovouhle diagnostiku nepotrebujes rampu, na to ti staci obycejny hever.
bud ti to skace jako koza - rychle a tvrde a nebo se to houpe jak na vode.
prvni varianta by ukazovala na expanzni nadoby ale nenapovida to nic k tomu ze se to nezveda. Druha varianta znamena ze v tlumicich neni olej.
Teoreticky pokud tam nejaky je ale je ho jen malo, tak se to muze houpat pri velkych nerovnostech kdy pistnice pracuje v celem rozsahu ale pri bezne jizde muze porad trochu tlumit. Pokud je to tahle varianta, davam tip na chybu od prepousteciho ventilu dopredu - to ostatne napovida fakt ze se obe strany chovaji stejne.
Jestli jsi z prahy nebo okoli, tak mi dej vedet, ja ti na to v rychlosti mrknu u me v garazi..
Napsal: čtv 25.02.2010 14:56
od pragdejf
no fajn pánové, ale teď to důležitý: nádržka niva je společná se servem, patří do toho ale jiná kapalina. konkrétně CHF 11S. je zelená. vyrábí petrosin a castrol. maj i v elitu. a kolik? no když otevřeš nádržku, tak je tam takový sejtko, já ji uržuju, aby byla vidět. je to aktivní systém, proto je tam přepad a pokud je kapaliny moc, tak vychčije ven. proto je nádržka obvykle zakekelená. jako první zdrapni třeba papírovej kapesník a namoč ho do tý kapaliny. pokud bude do červena, tak už na to hrabal ňákej "hadrák" a nalil tam ATF. první průser. všecko ven a tak dva proplachy. pokud uvidíš sejtko, ale kapavku ne, tak povol tu matici (u vercajku máš trubkovej klíč 10, tim to de krásně) a koukni co je dole. osobně doporučuju z toho při každý výměně oleje litr vylejt a nalejt novou. no a pokud tam máš sucho? no nalejt a modlit se, nivo je fajn věc, nedam dopustit, vozim občas těžký věci a je to paráda, ale obyčejenejm lidem to snad ani do pařátů nepatří, je to komlpikovaný zařízení. a když tomu nerozumíš? tak to svěř někomu, kdo tomu OPRAVDU rozumí, nebo to prodej... jo a odstranění niva? pumpa nepatří zaslepit, ale udělat věčnej koloběh. tak snad sem tě nevyděsil, ale takhle to prostě je.
Napsal: čtv 25.02.2010 15:19
od Warrior_Jouda
Na rampu musim tak jako tak je toho víc ... chci ošetřit spodek atd... Houpání - prostě velkej hup (v dírách se to chová normálně) a auto skočí nahoru jako by opravdu v těch tlumičích nebyl olej a když už tak malinko,dosesdne a zůstane... pohled z boku na auto vypadá normálně tak snad ještě vim jak vypadaj tlumiče v háji. Jestli to tobře chápu tak se tlumiče plní servo olejem z nádobky u motoru Náplň je zelená. Ale ta je plná,neutíká, kdyby byly teda v háji tak mi pouštěj olej ven. Jsem bouhužel z Klášterce nad ohří to je Chomutovsko ale neni zas takovej problém si udělat výlet. JO a pro "pragdejf" jsem celkem technickej typ, takže když něčemu opravdu nerozumim tak se ptam tady na fóru abys nešlápl vedle. Od toho to tu přeci je

Napsal: čtv 25.02.2010 15:31
od pepino5xx
Pokud je zelená, množství dostatečné, zkontrolovat ty snímeče a tak vůbec kouknout zespoda.
Napsal: čtv 25.02.2010 15:40
od BeXTeR
tak tak, receno uz bylo dost, vic uz ti poradit nemuzem

Pokud se budes chtit zastavit, napis mi zpravu. A neboj, za kouknuti a rozdavani rad nic nechci, delam to jako konicka

Napsal: čtv 25.02.2010 23:26
od Warrior_Jouda
BeXTeR píše:tak tak, receno uz bylo dost, vic uz ti poradit nemuzem

Pokud se budes chtit zastavit, napis mi zpravu. A neboj, za kouknuti a rozdavani rad nic nechci, delam to jako konicka

jj necham si te v zaloze ... a i kdyby si neco chtel .. radsi to dam cloveku kterej vi co mluvi nez servisu kde maj plnou hubu kecu PÁNOVÉ DÍKY