Stránka 1 z 1

Napsal: pon 15.02.2010 18:30
od Filozof
Potřeboval bych poradit se světly a stěračema na E34 525i.

Nastartuji auto a chci zkusit stěrače a očistit sklo a ze začátku cca hodinu jeli velice pomalu cca 10s jedno setření a žádná jiná rychlost nešla.

Po asi hodině přestaly uplně fungovat.
Jakoby motorek zpomaloval až úplně přestal chodit nebo tak něco.

Večer se vracím domu s tím, že musím nějak opravit stěrače a když mě asi 3tí auto problikávalo tak jsem zastavil a zjistil že mi nesvítí zadní světla.
Brzdy svítí dobře ale pokud zapnu světla tak vzadu je tma.

Žárovka byla prasklá jen jedna a po výměně stejně světla nesvítila.

Tak ještě v rychlosti pojistky, a to jak jsem zjistil, vypadá vše v pořádku.

Nemůžou to být nějaké relé nebo někde nějaká jednotka kde je to propojené a tím, že odešly stěrače nefungují i zadní světla ?

Za jakoukoliv radu kam se podívat budu jen rád. Jsem na služebce a večer nebo zítra se na to musím podívat. Jinak nemohu jezdit. :(


Díky za pomoc.

PS: všechny materiály a manuály k autu mám u rodičů a bez toho jsem jak bez ruky když nevím kam se podívat.

Napsal: pon 15.02.2010 19:15
od capri
to vypada podle mě na nejakou kostru upadlou podle mě

Napsal: stř 17.02.2010 19:12
od Filozof
Koukám tady nikdo autum moc nerozumí :lol:

Napsal: stř 17.02.2010 19:56
od pragdejf
poradne prolez ty pojistky, ja sem nedavno tahal nakej prapodivnej vozejk a odpalil mi pojistku, na ktery sou u me sterace a brzdovy svetla. mozna by bylo dobry pouvazovat o pricine a nasledku. zatuhlej motorek steracu odpalil pojistku, na ktery sou i zadni svetla. tam zacni a uvidis.

Napsal: pát 19.02.2010 09:38
od Filozof
pragdejf píše:poradne prolez ty pojistky, ja sem nedavno tahal nakej prapodivnej vozejk a odpalil mi pojistku, na ktery sou u me sterace a brzdovy svetla. mozna by bylo dobry pouvazovat o pricine a nasledku. zatuhlej motorek steracu odpalil pojistku, na ktery sou i zadni svetla. tam zacni a uvidis.
Pojistka byla odpálená jedna tu jsem vyměnil a stěrače jdou ale velice pomalu.
jak šli před tím na jednu rychlost. Jak mohl motorek zatuhnout ? sněhem ? je pravda že motorek je vidět pod mřížkou pod sklem.

To že motorek jede z posledních sil před umrtím je divné. Jakoby neměl sílu ty stěrače pohánět. Jde problem v motorku nebo je problem někde jinde ? nějakej odpor odpalenej či něco podobného ?

Neřešil jste to už někdo ?

Napsal: pát 19.02.2010 23:18
od pragdejf
jestli mas po ruce multimetr, tak premer napeti na ty pojistce a nasledne pokud se tam dostanes, tak na konektoru motorku steracu. pokud tam bude 13(+/-1) voltu, tak zacni past po motorku, pokud vyrazne min, tak kabely zkontroluj, konektory namasiruj kontaktolem a doufej. jo a pokud bude napeti nizky uz na pojistce, tak panbuh s tebou.

Napsal: sob 20.02.2010 01:26
od ARMAN
co verze že motorek byl před smrti tak se zpomaloval a nakonec se zasek a tim spalil pojistku(stalo se mi že na pojistce jsem to nepoznal že je k panu), vymeň pojistku a jestli se ti hned po zapnuti stěračů přepali tak viš že to je motorkem

Napsal: sob 20.02.2010 08:25
od bmw4ever
taky by jsem tipnul to co píše Arman, kdyby něco mám tady dobrý mechanismus stěračů.

Napsal: ned 21.02.2010 19:12
od Filozof
Světla jsem opravil a už svítí. byla obě odpálená a u jednoho byl ohnutý kontakt. Tak pouze očistit a znova nasadit.

PS: nasazovat patici do světla je tedy porod to jsem nečekal že to pujde tak špatně. Aspon pul hodiny jsem se stím pral. než to docvaklo jak mělo. Je to dost špatně řešené.

Jinak motorek jsem pozoroval má tendenci se pohnout cca o 1/3tinu otáčky pak se zastaví a když mu pomohu dost silou tak zase popojede o kousek. vypadá to že má opalené kontakty ve vnitř co mi radil jeden kluk co se stím už setkal.

Takže to budu muset cele vytáhnout a rozdělat a očistit zevnitř. A pak jedině doufat.

Díky za podněty.