Stránka 1 z 2

Napsal: stř 27.01.2010 12:14
od friedtomato
hoj, buh vi ze sem zkousel prohledavat uz existujici prispevky ale nenasel sem ... takze jesli to tu nekde uz je tak se omlouvam.. nastartuju v pohode prvnich 5 minut motor tahne jak ma (LPG i benzin) ale pak se najednou ztrati vykon a motor zacne klepat a cukat s sebou (je to jak kdyby to jelo jen na polovinu valcu). Nepomuze prepnuti z LPG na benzin, ani on/off.
Abych se vubec rozjel (treba na svetlech) je potreba to okotlit aspon na 3000-a vic a to uz to tak klepe ze mam pocit ze mi upadnou dvere... Svicky sem menil minulej vikend (kvuli tomuhle) a jeden den to jezdilo bez problemu, nasledujici zaclo zase. Mam pocit ze dycky kdyz je to studeny tak je to v pohode a pak se to zase po*... Nevite nekdo, neporadite co s tim?
Dik predem za pomoc!

jakub

Napsal: stř 27.01.2010 23:26
od Filozof
friedtomato píše:hoj, buh vi ze sem zkousel prohledavat uz existujici prispevky ale nenasel sem ... takze jesli to tu nekde uz je tak se omlouvam.. nastartuju v pohode prvnich 5 minut motor tahne jak ma (LPG i benzin) ale pak se najednou ztrati vykon a motor zacne klepat a cukat s sebou (je to jak kdyby to jelo jen na polovinu valcu). Nepomuze prepnuti z LPG na benzin, ani on/off.
Abych se vubec rozjel (treba na svetlech) je potreba to okotlit aspon na 3000-a vic a to uz to tak klepe ze mam pocit ze mi upadnou dvere... Svicky sem menil minulej vikend (kvuli tomuhle) a jeden den to jezdilo bez problemu, nasledujici zaclo zase. Mam pocit ze dycky kdyz je to studeny tak je to v pohode a pak se to zase po*... Nevite nekdo, neporadite co s tim?
Dik predem za pomoc!

jakub
Presne tohle mi dela obcas taky a netusim kde je problem. Prej čidlo kliky nebo dalších xx věcí.
Ted 3dny jezdim bez problemu. Je to zvlastni.
Tak čím to bude. Ví někdo?

Napsal: čtv 28.01.2010 00:38
od starML
Podle toho, co oba popisujete to vypadá na teplotní závislost. Kdyby bylo vadné čidlo teploty motoru, řídící jednotka motoru by nedostávala informaci o jeho teplotě a do motoru by šla bohatější směs. Ale to by dost kouřilo, motor by neklepal a nedošlo by k takovému poklesu výkonu.

Takže (podle mne) to vypadá na to čidlo otáček na klice, jak píše Filosof. Ten snímač je polovodičová součástka a u polovodičů se vzrůstající teplotou jejich odpor klesá. A jestli je trochu starší, tak si může postavit hlavu. Ale podle toho se generují zapalovací impulsy. Někdy dá včas, někdy pozdě a někdy vůbec.

Náhradním zdrojem signálu je čidlo na vačce, ale ta se otáčí poloviční rychlostí, takže motor jde špatně do otáček. A pokud to čidlo na klice občas dává, občas ne, tak ŘJ motoru neví, co si má vybrat.

Obrázek

Čidlo je to vlevo dole, při té příležitosti doporučuji pročistit ty mezery v ozubení, protože zub-díra jsou zdrojem těch signálů otáčení a podle toho čidlo sepne-odepne.

Obrázky si už najdete ve WDS, hledejte čidlo na klice W2013 nebo X2013, čidlo na vačce B6219 nebo X6219.

Napsal: čtv 28.01.2010 11:04
od Filozof
STARML: Díky moc mrknu se na to dneska. A pokud se tam dostanu rukou tak to očistím.

Napsal: čtv 28.01.2010 11:30
od pepino5xx
Rukou ? To nejspíš vrtula, sahar dolů, u V8 není místo nikde :(

Napsal: čtv 28.01.2010 11:50
od eric
starML píše:Podle toho, co oba popisujete to vypadá na teplotní závislost. Kdyby bylo vadné čidlo teploty motoru, řídící jednotka motoru by nedostávala informaci o jeho teplotě a do motoru by šla bohatější směs. Ale to by dost kouřilo, motor by neklepal a nedošlo by k takovému poklesu výkonu.

Takže (podle mne) to vypadá na to čidlo otáček na klice, jak píše Filosof. Ten snímač je polovodičová součástka a u polovodičů se vzrůstající teplotou jejich odpor klesá. A jestli je trochu starší, tak si může postavit hlavu. Ale podle toho se generují zapalovací impulsy. Někdy dá včas, někdy pozdě a někdy vůbec.

Náhradním zdrojem signálu je čidlo na vačce, ale ta se otáčí poloviční rychlostí, takže motor jde špatně do otáček. A pokud to čidlo na klice občas dává, občas ne, tak ŘJ motoru neví, co si má vybrat.

Čidlo je to vlevo dole, při té příležitosti doporučuji pročistit ty mezery v ozubení, protože zub-díra jsou zdrojem těch signálů otáčení a podle toho čidlo sepne-odepne.

Obrázky si už najdete ve WDS, hledejte čidlo na klice W2013 nebo X2013, čidlo na vačce B6219 nebo X6219.
Ahoj,chtěl jsem se zeptat,jelikož to vypadá,že víš fakt dost o všech možných závadách,já myslel,že čidlo otáček na klice se ukáže jako vadné na diagnostice.V létě,když jsem jezdil,tak se mi občas stalo,že při dobržďování na křižovatce mi auto prostě chcíplo,pak jsem jen otočil klíčkem a zas pohoda.Projevilo se to jen občas a ne jen v létě tedy.Na diagnostice jsem byl,jelikož tady na fóru bylo řečeno,že se tato závada ukáže na diagnostice,ale vadné čidlo to neukázalo,tak teď babo raď?! :roll:

Napsal: čtv 28.01.2010 12:32
od friedtomato
dik moc za radu.... takze pokud to chapu tak to v podstate muze nekdy fungovat spravne a nekdy ne... a je fakt ze se to dycky po* az kdyz se to zahralo, navic jak uz jsem z toho byl paranoidni tak me prislo ze se to zahriva hernajs rychle i kdyz rucicka nikdy nesla pres pulku..
no hodil sem to do servisu tak uvidime jesli holandsky mechanici za neco stojej...

Napsal: čtv 28.01.2010 20:01
od miloshm
pepino5xx píše:Rukou ? To nejspíš vrtula, sahar dolů, u V8 není místo nikde :(
Právěže u V8 je vepředu výrazně víc místa než u R6 :wink:

Napsal: čtv 28.01.2010 22:24
od brumlae34
A co olej kolem svicek? Neco podobneho jsem resil u 730i,ale tam jeste kde se vzala tu se vzala byla voda (teda spis oroseni) a to take zlobylo.

Napsal: pát 29.01.2010 15:49
od friedtomato
no tak zatim se nic nenaslo... jo ohledne toho teplotniho cidla - kdyby to fakt bylo tim cidlem, ovlivnilo by to vsechny valce nebo jen nektere? predpokladam ze asi vsecky(?) Kdyz sem to chlapkovi v servisu vysvetloval tak rikal ze spis to na to nevypada bo podle nej nebezi jen jeden nebo dva valce... tak fakt nevim
chjo

Napsal: pát 29.01.2010 15:52
od friedtomato
no kdyz sem menil svicky tak sem se koukal a zadna nevypadala ze by mela stopy oleje na sobe... (hmmm na druhou stranu si vybavuju ze kdyz sem se kouknul na hladinu oleje tak byla na maximu mozna o neco malinko vice...

Napsal: sob 30.01.2010 01:52
od starML
Čidlo otáček na klice nebo to vačkové se do paměti závad zapíše - to je pravda. Ale záleží na tom, proč se tato závada do paměti zapsala a jaká diagnostika tuto závadu vypíše. Carsoft vypíše "Drehzahlgeber fehlerhaft" nebo "Überwachung Drehzahlgeber" - nic víc. Origo diagnostika je sdílnější a napíše i stav tachometru, při jakém k zápisu došlo, jaká byla teplota, otáčky, napětí v palubní síti a další údaje, ze kterých se dá něco vysledovat.

Jsou závady, které se objevují pravidelně a závady náhodné - nahodilé, tzv. sporadické. Těmi pravidelnými je třeba se zabývat, ty sporadické (pokud nejsem vývojář) je třeba přečíst a smazat. Příklad : Koupil jsem 520i a asi po měsíci mne napadlo si nechat přečíst diagnostiku u BMW. Bylo tam asi 6 závad, mimo jiné snímač otáček na klice, něco s napětím palubní sítě a tradičně váha vzduchu. Podle technika to bylo zralé na důkladnou prohlídku a okamžité odstranění závad. Aneb kšeft je kšeft, zákazník dostane "vyplašenku", se kterou + s penězi se dostaví k odstranění závad. Proto nesnáším nejobvyklejší radu na tomto i jiných autofórech - zajeď si na diagnostiku.

Další postup byl ten, že jsem se dostal k autu na dílnu (zpravidla tam zákazníky nepouštějí), mechanika požádal o vymazání závad a vyjeli jsme na zkušební jízdu, asi 15km. Auto jelo stejně dobře jako předtím a při rozhovoru jsme se shodli, že závada s napětím byla možná v tom, že jsem měl několikrát odpojenou baterku a při tom něco zapnul, že jezdím na nízké otáčky a že mi to možná někdy chcíplo při rozjezdu na křižovatce. Po návratu znova zapojit na MoDiC a objevila se tam znova jen váha vzduchu. Tu prostříkal čističem a hodnoty se zlepšili, ale jako nová nebyla. Už jen z principu jsem "udusil" motor na spojce při zařazené trojce a naskočila závada čidla otáček. Závěr si každý udělá sám.

Zpět k tématu cuká, klepe, dusí se: Vzpomínám si, že podobná závada je tady na fóru popsána a bylo to v zapalovací cívce. K tomu mne vede i to, jak popisuje "friedtomato", že má nějak více oleje a podle mechanika nejde některý válec. Takže pokud máš nějaký výpis z diagnostiky (teď prosím ano), tak to sem napiš. Problém by mohl být popsán jako "Kerzen Kurzschluss" nebo "short circuit - shunt fault "

Problém byl v tom, že zapalovací cívka měla mezizávitové zkraty a po zahřátí motoru přestala dávat zapalovací impulsy. Po vymontování a rozebrání bylo při porovnání se zdravou cívkou vidět, že je z ní něco vyteklé, pravděpodobně izolační lak. A pokud svíčka nepálí, tak nezapálené palivo (mírně, ale přece) proniká pod písty a ředí olej, který přibývá. Horší je, že smývá olejový film z válce a může dojít k zadření. Při výfukovém cyklu se nezapálené palivo dostává do sběrného potrubí, kde ho výfukové plyny od ostatních fungujících válců zapálí a máme příčinu té vyšší teploty. Takže na té straně, kde jsou svody rozpálenejší bude asi ta vadná cívka. Pokud to tak je, tak s tím zbytečně nejezdi, protože to zpětně prošlehává do toho nefungujícího válce při otevřených výfukových i sacích ventilech a dojde k jejich podpálení. Mimo jiné máme i příčinu toho klepání.

Ty cívky jsou tady, pokud jsi měnil svíčky, měl by jsi to zvládnout. Ten kablík s kabelovým očkem, jak ukazuje ta šipka je třeba dobře dotáhnout, aby ty cívky měli kostru, totéž je trošku jinak na druhé straně.

Obrázek

Když ty svíčky znova vyndáš (ale všechny) a porovnáš (psal, jsi, že jsi dával nové), tak poznáš, která svíčka pálí dobře a která bude černá.

Jen pro pořádek, to čidlo teploty nasávaného vzduchu je tady :
Obrázek

Napsal: sob 30.01.2010 09:49
od Paavo
sice malinko OT k V8(mam R6),ale jak tady pise kolega predemnou,ze mu to cuka , nejede....atd.DOcetl jsem tedka posledni prispevek a zarazilo me, ze tam StarML zduraznuje ty kabliky kostry na civkach.Me tam prave jeden tento kostrici kablik chybi.Je nejaky problem, kdyz tam neni??JAKe to muze zpusobovat neduhy?Me se tyto podopdne problemy vyskytuji jak pri teplem tak studenem motoru a jen velmi sporadicky(1x za 400km)
to proste bubla a nejede jak kdyz tomu dochazi stava->hlavne po meste mezi 1500-2000ot..........pak pouze staci podradit a jede zase jako vino.

Napsal: sob 30.01.2010 12:03
od starML
Neboj se, nic Ti tam nechybí. U V8 (M62) jsou piny (2) konektorů zapalovacích cívek :
- T6151-6154 spojeny do ekvipotenciálního bodu (kvečr) X6841 a jako X6456 ukostřeno viz obrázek výše
- T6155-6158 spojeny do ekvipotenciálního bodu X6842 a zase podobně ukostřeno

Ty máš V6 (M52), kde jsou piny (2) zapalovacích cívek T6151-6156 spojeny do ekvipotenciálního bodu X6900, potom jdou přes odpor R6240 na X6456. Ale ten nemá provedení kabelového oka, ale je ukostřen ve schránce řídících jednotek, viz obrázek níže

Obrázek

Napsal: sob 30.01.2010 14:09
od friedtomato
jo civky.. chlapik tvrdil ze je zkousel, a to tak ze jednu poi druhy vyndaval (a zase zandal) a pozoroval jesli se chod motoru nejak zmeni nebo ne (t.j. pokud by vyndal tu ktera je dead tak by se ten kuckavej chod motu nezmenil..), jen tak ze zvedavosti - je tohle normalni procedura, nebo je to zalezitost holandskejch expertu?
Jesli to byly ty svicky - je lepsi radeji vymenit ten olej?

Napsal: sob 30.01.2010 19:19
od starML
Postup, kdy se postupně odpojují svíčky nebo cívky je sice správný, ale používal se v případě, že není jiné měřící zařízení, takže typicky na ulici. Takže na experta to není, ten by měl třeba osciloskop, kde je krásně poznat svíčka a cívka, která pálí a která ne. Navíc bych si to troufnul použít u 4 válce, kde je změna chodu zřetelná, u V8 o tom dost pochybuji a u V12 to touto metodou snad ani poznat nejde. Navíc se tato metoda dá použít pouze při volnoběhu, při vyšších otáčkách a zatížení se podmínky za kterých pracuje zapalovací soustava podstatně změní.

Takže pokud ta závada po výměnně svíček přetrvává, je třeba změnit servis. Ten olej vyměníš, až bude problém vyřešen, teď to nalezení problému neovlivňuje, byly by to peníze navíc. Teď by si s tím stejně jezdit neměl.

Pokud se už závada po výměně svíček neobjevila, já osobně bych olej měnil jen v případě, že by měl do plánované výměny méně než 1/3 intervalu. Pokud tam máš nový olej, tak to malé množství benzinu se v provozu v pohodě odpaří a spálí.

Napsal: stř 03.02.2010 12:26
od friedtomato
No tak to vzdavam s holandskyma servisama... chlapik to dal na diagnostiku a (mimochodem nebyl ani schopnej mi predat origo vypis) podle jeho vlastnich slov:
- ignition problem on each cylinder
- both lambda sonds are not ok
- air mass sensor is not functioning correctly

Kara jede do CR... Pouceni: Pokud se vam nekdy po* auto v NL, doporucuju rovnou uvazovat o odtahu, vysolil jsem 200 ojro jen za to ze chlapik povyndaval civky (prej na tom stravil 2 hodiny) a odtahl to na diagnostiku... na otazku kolik by asi zhruba stalo to teda spravit, kdybych bral vypis z diagnostiky za svatej, mi bylo receno ze asi nejspis vic nez 1200 ojro... uff

Jinak dik moc vsem za rady! :)

Napsal: pát 05.02.2010 01:40
od starML
Napiš "airbone" kam chodil do servisu on. Třeba je to poblíž Tvého působiště a budou schopnější.

Napsal: pát 05.02.2010 12:06
od Strosek
Jestli je okolo svíček olej, mastnosta, el. vodivé nečistoty, tak to tam probíjí = nepravidelný chod více vyskytující se za tepla, s vyššími otáčkami méně znatelný.

Měl jsem na svý M60 podobnej problém. Hodně lidí o tom ví, ale snad málokdo ze servisáků.

U těchto motorů občas prolíná olej pod ventolovými víky. Vede to k zatopení svíček a následnýmu probíjení = svíčka nezapálí.

Výměna gumovýho těsnění nepomůže. Musí se nechat srovnat víka a zesílit podložky u těch distančních matek, který přitahují víka. Nebo nechat ty "distanční matky" zkrátit na soustruhu o cca 0,8mm.

Takže jakmile je tam někde výše popsané, tak to je s největší pravděpodobností příčina - jak prosté, že. :roll:

Napsal: pát 05.02.2010 16:38
od starML
No podle mne je olej izolant, ale když se do toho namíchá prach a jiné nečistoty, může se to stát a probíjet. Vzpomínám si, že jsem jednou opravoval Žigula pod pouliční lampou. Benzín tam šel, jiskra byla, ale při volnoběhu se to klepalo jako "drahej pes", do otáček se tomu nechtělo a netáhlo. Pak najednou ta lampa zhasla a já si všimnul plazivého výboje na víčku rozdělovače.

Takže ohřát motor venku, pak se večer zavřít do garáže, zhasnout a znova natočit motor. Jestli budou pod kapotou lítat blesky, tak má "strosek" pravdu. Ale okamžitě vyvětrat, protože výfukové plyny jsou svinstvo. Tak abychom se ještě dozvěděli výsledek.