Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: pon 07.12.2009 18:08
				od gas71
				ahoj kluci
mám takovej problem a potreboval bych znát nějake názory nebo teorie kdyz na servisech nikdo nic neví.
prodal jsem svoji pětku e34 a od otce jsem dostal e39tku 528iA 97rok vyroby.
posledni rok se zacal strácet olej v motoru ,drive se to dalo od vymeny do vymeny klesl na čarku MIN,ale v posledni dobe je to brutal,protoze za tyden jezdeni se stratí nebo motor sežere treba 2litry oleje coz je podle mě a pro mě masakr toto nesnesu a hlavně auto vubec nehulí..objel jsem servisáky v mém městě a rekli jen to ze je motor ASI vylágrovanej nebo ze pistni kruhy v hajzlu nebo neco a kdyz jsem chtel zjistit přícinu tak na to nemají vubec cas,protoze maji hodne práce a kdyz zavolam za tyden tak je to furt dokola a už mě to sere a to nechci být sprostej
A zajet do horimexu tak na to bych zrejmě financne nemel.Osobně za tech x baworáků co jsem měl si nemyslim ze by tento motor byl uplne v pi**.motor jede má dobrej tah a je potichu a drží volnoběh..čeho jsem si všiml hlavně při ranních studenych startech nebo kdyz motor zchladne,tak naskočí ihned,ale zarachotí,zachrčí v něm bez nejakych vybrací a po 3vteřinách je potichu a jeste po tom startu svítí asi tak červená kontrolka mazání 4 vteřiny a zhasne.
auto jsem nechal diagnostikovat nedávno a jediné co to ukázalo,tak ze je vadné čidlo vačky a to mam už objednané.
jinak prase nejsu abych tomu nakládal za studena a to nikdy nedelal i muj otec.a nikdy nejezdim tak aby se mi ani nezahral motor a ja ho uz vypnul.
díky za tip přátelé
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.12.2009 19:35
				od MattyX
				pokud se ti olej straci,jsou dve varianty...bud se ti straci treba spatne tesnicim vypustakem na vane,ale to bys pod autem nasel radnou kaluz kdyz rikas kolik ti to chaluje...no a druha moznost je pri spalovani,pistni krouzky atd 

 skus motor nechat natlakovat kolik budou tlaky a pokud budou o hodne nizzsi nez maji byt tak pricinou budou pistni krouzky...kazdopadne urcite servis 

 po internetu do toho nikdo z nas nevidi 

 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.12.2009 20:01
				od Brátn
				zkus se podívat ještě na jednu věc, když se koukneš v místě kde máš měrku oleje, je tam dole hadička, která vrací olej do vany a já ji měl stěřelou, tak že propouštěla olej a ten stýkal na vrch vany místo toho aby se vracel přímo do vany, taky mi to žralo hafo oleje, ale poznal bys to podle toho, že to tam bude zasviněný a přitom zespodu nikde nic nemusí týct, koukneš a uvidíš
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.12.2009 20:03
				od gas71
				Bratn píše:zkus se podívat ještě na jednu věc, když se koukneš v místě kde máš měrku oleje, je tam dole hadička, která vrací olej do vany a já ji měl stěřelou, tak že propouštěla olej a ten stýkal na vrch vany místo toho aby se vracel přímo do vany, taky mi to žralo hafo oleje, ale poznal bys to podle toho, že to tam bude zasviněný a přitom zespodu nikde nic nemusí týct, koukneš a uvidíš
děkuji píši si a beru na vědomí jak se vrátim domů tak to prekontroluju
 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 07.12.2009 22:25
				od Rejchy
				Někde jsem četl že to taky dělá zanesený odvzdušnovací ventil klikové skříně,ale kde to je a jak to vypadá ti nepovím  
  
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 09.12.2009 15:08
				od gas71
				tak to vidím ze budu muset do servisu a asi nejlip do baworáku
			 
			
					
				
				Napsal: stř 09.12.2009 15:17
				od Miguel
				gas71 píše:tak to vidím ze budu muset do servisu a asi nejlip do baworáku
Tak to si připrav hodně peněz, tam necháš za rozborku a sborku motoru pomalu to za co bys koupil jinej motor a to nepočítám náhradní díly  

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 09.12.2009 15:23
				od gas71
				Miguel píše:gas71 píše:tak to vidím ze budu muset do servisu a asi nejlip do baworáku
Tak to si připrav hodně peněz, tam necháš za rozborku a sborku motoru pomalu to za co bys koupil jinej motor a to nepočítám náhradní díly  

 
to je mi jasny toho jsem si vědom,ale zase az tak to prožívat nechci 

..prijedu zeptám se popřípadě mi k tomu něco reknou,nechám tlaky zkontrolovat a potom najdu nejakeho ochotneho mechoše at na tom zalaboruje.
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 09.12.2009 15:26
				od Miguel
				Odbornej mechoš si přece změří tlaky sám a vyjde tě to na pár stovek a né na pár tisíc, ale je to na tobě a na tvejch možnostech.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 10.12.2009 02:34
				od Brátn
				Rejchy píše:Někde jsem četl že to taky dělá zanesený odvzdušnovací ventil klikové skříně,ale kde to je a jak to vypadá ti nepovím  
  
 
 asi myslíš toto 
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... separator/ díl 2 a ta hadička o které jsem mluvil by měla být ta 6 jinak to do čeho vede je měrka oleje
 
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 10.12.2009 09:47
				od George_D
				Pokud přeměříš tlaky a budou ok, tak bych se podíval ještě na membránu v sání. Nevim jak E39 ale v E36 se občas stává že praskne a tlak hází olej do sání a spálí ho  

  A také jedna varianta je ta, že dáváš třebas špatnej olej. Do E30 jsem dal třebas polosyntetiku a brala si tak 1L oleje na 2tis. Od te doby co jsem dal mineral, žere 1L na celou životnost náplně.  

 
			 
			
					
				
				Napsal: čtv 10.12.2009 10:03
				od brumlae34
				Tak jak říkíají kolegove. Zacal bych kompresi, ale ani ta nerekne jestli jsou krouzky KO, uz jsem resil nekolik pripadu kdy motor zral 1l na 1000km a na aute to nebylo znat. Motor suchej a vubec nekouril. Po vymene krouzku vzdy Ok naposled jsem resil Mazdu 6 1.8i rv 2002 a mela najeto 120000 km a zrala 1l na 1500km, po vymene krouzku ani slzu! jinak jestli chces muzu ti zmerit kompres a probrat to osobne. Jsem ze Šumperka.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 11.12.2009 10:47
				od PolarBear
				Chlapy trosku off topic, ale chtel bych se zeptat jak moc draha je E39 na udrzbu? Je to o moc horsi nez E36? (Jezdila by skoro 30tkm rocne)
A jeste dotaz na automatickou prevodovku. Pokud ma auto najeto 270tkm muze byt uz asi pred smrti ze? Kolik muze pak stat nejaka jeta ve slusnem stavu + prace za vymenu?
Na jare (cca v Breznu) chci vymenit auto. Prvne jsem zvazoval i nejakeho chrla ale uplne noveho, ale kluci meli pravdu a stoji to za prd. Bawor je bawor i kdyz nekdy stoji ranec 
  
  
Rozpocet budu mit do 150 tisic. A koukal jsem ze za ty prachy se da koupit i takovy kousek jako tu prodava magic E39 328i...
Ale mam holt strach aby me to pak nesezralo. (Nemyslim palivo 

 mozna bych tam dal LPG)
Diky moc.
 
			 
			
					
				
				Napsal: pát 11.12.2009 15:44
				od Jawak
				e36 je pomalu už dražší na údržbu než e39.
e39 528iA Touring mám už rok a půl, spokoenost, ze začátku se vysypalo Nivo (zadní "pružiny"), za 14 tis Kč na 10 let pokoj. Pak časem se rozloučil snímač otáček z klikovky (2700,-) taky běžná záležitost po 10ti letech.
Dále jsem měnil těsnění pod svody (profukovaly), ale jinak velmi spolehlivé auto!
http://www.pixum.de/viewalbum/id/4125692 
			 
			
					
				
				Napsal: sob 12.12.2009 02:42
				od Brátn
				nemůžu než souhlasit, sice mě ta moje teď trošku trápí se spotřebou, ale moje má najeto 360 000 a takový věci jako čidlo vačky (1800), termostat (500), lambdy (10000), váha vzduchu (10000), kat (3500) už považuju za spotřební materiál, ale zase je připravená na dalších 150 000km, s jistýma investicema počítat musíš, ale tomu se nevyhneš ani na E36, takže pokud se chceš svízt víc než luxusně, tak jdi do E39 a kdyby jsi potřeboval LPG nebo nějaký informace, tak se klidně ozvi  

 
			 
			
					
				
				Napsal: sob 12.12.2009 17:30
				od PolarBear
				Ty vado tak to je maso! Opravdu jsem cekal ze E39 bude mnohem narocnejsi. A jak je na tom ta automaticka prevodovka? Pokud se rozbije jak moc velka investice to muze byt? Nova vs jeta?
Jo a ty veci jako termostat (500), lambdy (10000), váha vzduchu (10000), kat (3500) to jsou ceny novych dilu ne? Takze pokud by clovek splasil neco z borky bude to za par korun?
Ohledne toho LPG. Nevim zdali bych to tam montoval, ale za kolik se to pripadne da poridit? Nejake to sekvencni vstrikovani?
Diky 

 
			 
			
					
				
				Napsal: sob 12.12.2009 21:27
				od Brátn
				PolarBear píše:Ty vado tak to je maso! Opravdu jsem cekal ze E39 bude mnohem narocnejsi. A jak je na tom ta automaticka prevodovka? Pokud se rozbije jak moc velka investice to muze byt? Nova vs jeta?
Jo a ty veci jako termostat (500), lambdy (10000), váha vzduchu (10000), kat (3500) to jsou ceny novych dilu ne? Takze pokud by clovek splasil neco z borky bude to za par korun?
Ohledne toho LPG. Nevim zdali bych to tam montoval, ale za kolik se to pripadne da poridit? Nejake to sekvencni vstrikovani?
Diky 

 
mám manuál, takže nevím
jj většina jsou nový ceny teda kat nový 8500, ale jo dá se sehnat i levněji ale originál je originál, třeba lamby se dají koupit za 4500 jedna, ale mě hned diagnostika napsala, že jsou vadný, takže jsem měnil za originál za 5500 jednu, váha je i za 1800 Starline, ale každý kdo ji koupil jí má dneska doma na poličce  

 takže fakt se vyplatí kupovat originál, jo a LPG tak to je nadýl, tak ať to tady nezasíráme tak dole mám icq
 
			 
			
					
				
				Napsal: ned 13.12.2009 11:40
				od gas71
				olej se dával jediný 5w40 do motoru při výměnách..v servisu se dával ze sudu a prej že to je shell,ale divně zapáchal..nakonec jsem si koupil castrol 5w40 sám dolivám a ubytky oleje uz nejsou tak brutální jak byly,ale strácí se..a jeste upouštím tlak z hadic toho jsem si všiml teprve ted,tak že by asi to těsnění pod palicí kdyz se mi to tlakuje.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 18.12.2009 17:03
				od losik
				na tyto motory polde tabulek muzes dat i polosyntetiku.... Takze bych to tam dal a uvidis ze i ta spotreba oleje pujde o hodne dolu....