Stránka 1 z 1

Napsal: ned 15.11.2009 22:35
od milo
na carsoftu se mi vypsala chyba "zkrat nebo přerušení - žhavení". při otočení klíčku kontrolka žhavení 1-2 sekundy svítí a startuje to OK. nechtěl bych ale někde v zimě v alpách řešit problém 8)

vzhledem k tomu, že jsem měl utrženej silenblok motoru a než jsem přišel na to, co to "klepe", nějakou dobu jsem s tím jezdil - je možný, že se opravdu někde utrhnul, nebo prodřel kabel ke žhavičkám. na co bych se měl zaměřit a kde to hledat? :wink:

Napsal: ned 15.11.2009 22:45
od brumlae34
Spis bych zkusil promerit zhavicky, tuhle zavadu ti to napise i kdyz jedna zhavicka odejde. Tyhle motory chytaj v mrazech ok i bez zhaveni.

Napsal: ned 15.11.2009 22:49
od milo
jj, vrhnu se na ty zhavicky. ceka me nejaka zaludnost po sundani te tuny oplastovani co ten motor ma?

Napsal: pon 16.11.2009 09:31
od brumlae34
ne, je to v pohode, sundas jen kryty, sani a ses tam.

Napsal: pon 16.11.2009 12:21
od starML
Přední plast, horní plast jdou snadno.
K vyndání sání musíš vyndat ty gumové vložky mezi jednotlivými přívody k válcům, tam uvidíš matice. Jedna je až úplně u motorové přepážky ==> klíč s prodloužením a magnet, jinak Ti tam spadne. Ze předu odpojit přívod vzduchu od intercooleru a podtlakové potrubí. Já jsem pro pohodlí při vyjímání sání ještě sundaval plast z motorové přepážky, přívody vzduchu od filtrů klimatizace, filtry klimatizace i jejich spodními vaničkami. Doporučuji odpojit u sání přívod B+ ke starteru, vyháknout klip podtlakové hadice, vytáhnout měrku oleje. Ale hlavně musíš odpojit 3-pólový konektor snímače teploty, jinak vytrhneš dráty. Nahmatáš ho spodní straně sání, blíže k motorové přepážce, zmáčkneš jeho perko a vytáhneš dolů.

Dělal jsem to teď, před hodinou, takže to mám ještě v hlavě. Demontáž a montáž toho sání je práce na 2 x 1/2 hodiny.

Napsal: pon 16.11.2009 13:03
od milo
diky za podrobny popis :!: 8)

Napsal: úte 17.11.2009 01:15
od Pyron
mám jen dotaz, bo su e39 začátečník: mam 530dA a když otočím klíčkem, mohu hned startovat? Já měl naftu naposled folcvágna pasáta z roku 79´ - tam jsem čekal na dožhavení atd. Dnes počkám tu vteřinku než mi zhasnou kontrolky na panelu, ale několikrát jsem startoval ze zvyku rovnou - je to problém? Motor má cca 210000 km a tam sametovej chod jsem nezažil nikdy u žádného auta, otáčky to drží na setinu milimetru i za studena, chytá lépe než cokoliv jsem měl předtím..

Napsal: úte 17.11.2009 08:12
od Vlasta
Mně E39 žhavila až pokud byly teploty pod 4 stupně, na displeji to napsalo, že žhaví, počkal jsem až nápis zhasne a pak startoval.

Napsal: úte 17.11.2009 11:39
od Pyron
Vlasta píše:Mně E39 žhavila až pokud byly teploty pod 4 stupně, na displeji to napsalo, že žhaví, počkal jsem až nápis zhasne a pak startoval.
Už jsem startoval i za nuly a jiná kontrolka než jindy se mi nerozsvítila. Ale stejně čekám než zhasnou ...

Napsal: úte 17.11.2009 12:21
od starML
Startovat můžeš okamžitě, jakmile zhasne žlutá kontrolka vlevo dole, je na ní symbol spirály a nápis DDE. Dokonce by jsi měl startovat hned, jakmile zhasne a nečekat. Tyto motory mají tzv. rychlo žhavení, t.j. žhavící svíčka se nažhaví cca do 2 sec. Pokud je teplo, tak ta kontrolka žhavení zhasne prakticky okamžitě, protože nežhaví. Když bylo asi -17, tak mi svítila asi 5 sec, ale to už byla taky hodně slabá baterie. Pokud je motor teplý, tak se to předžhavení vůbec nezapíná.

Jinak tyto motory chytají za studena i bez předžhavení, asi jako tatrovácké nebo tankové motory. Pokud je některá žhavicí svíčka špatná, na startu to skoro nepoznáš. Mají se měnit při inspekci 2 a nejsou laciné.

U novějších motorů N43 (E90) se žhavení spouští už při otevření dveří řidiče, takže když zasouváš klíček, už je nažhaveno, ani si toho nevšimneš.

EDIT : Oprava překlepů

Napsal: úte 17.11.2009 14:57
od Pyron
díky za rady! 8)