Stránka 1 z 1
Napsal: stř 14.10.2009 15:09
od tomasmedek
Ahoj všem,
můj miláček začal zlobit s přední nápravou. Z auta, kterému jsem říkal "žehlička" se stal kočárek - náprava v zatáčkách (typicky dilatační spáry na dálničních nadjezdech/sjezdech) odskakuje a to ne málo. Na mokru velmi nebezpečně. Při brždění na vyjetých kolejích (většina pražských křižovatek) tahá řízení za volant na jednu nebo druhou stranu.
Záhada spočívá v tom, že:
a) na rovném povrchu auto brzdí normálně, nikam se nestáčí,
b) tlumiče zvládají větší hrboly (retardér, díra) bez problémů, najeto mám cca 90.000, mají nárok být ještě OK
c) auto bylo postupně 2x v AutoBase a 1x u Bychla - nic nenašli. No, moc se ani nesnažili. Udělali geometrii (3000Kč) a řekli, že je to gumama.
d) vyměnil jsem gumy, situace se nezměnila
e) vzal jsem auto na STK na trhačku a na nápravě není vidět žádná vůle.
Chápu, že mi asi neřeknete takhle na dálku, co s tím je. Chci se zeptat na vaše případné zkušenosti nebo na tipy na někoho z Prahy, kdo se E60 nebojí a bude projevovat vůbec nejakou ochotu se svést a posoudit, že tohle fakt v pořádku není. Díky všem.
Napsal: stř 14.10.2009 16:04
od Mountainbiker
Tipuju na špatně nafouknuté gumy...

Napsal: stř 14.10.2009 16:08
od tomasmedek
To jsem samozřejmě také zkusil. Nafouknutý jsou předpisově, pro jistotu měřený na 2 různých pumpách.
Napsal: stř 14.10.2009 18:27
od psena
Pokud geometrie dopadla bezproblemove, tak uz toho zase tolik nezbyva, tedy tlumice+naprava+gumy.
1)Gumy mas vyreseny, pokud jsi nemenil rozmer, coz nepredpokladam.
2)Tlumice by byl osobne muj prvni typ, 90tis km uz neni zrovna malo, zalezi po jakych cestach jezdis. Tlumice maji funkci bump a rebound. Tedy bump je stlaceni a poznas ji prave treba na prejezdech, retarderech atd. naopak logicky rebound je navrat tlumice ze stlaceneho stavu do normalu. Predpoklam, ze ty citis problem hlavne v teto fazi, aspon podle tveho popisu, neni funkce rebound uz dost rychla.(zavodni nastaveni jeste pocita se samostatnym nastavenim slow/fast bump a slow/fast rebound, ale to uz je jina liga) Ale jestli to je skutecne tak, nemuzu zarucit, je to jen moje teorie. Na druhou stranu, novy tlumice si obhajis jako vydaj z hlediska lepsi bezpecnosti
3) napravy, na STK bohuzel jde zjistit az vetsi vule v cepech a silentblocich. Minimalni vule se zjistit nedaji, ale ty by zas snad nedelaly takove problemy, mozna jen pri jejich kombinaci. Navic bys je i driv slysel, nez citil v rizeni.
Napsal: stř 14.10.2009 20:52
od tomasmedek
Díky. Někdo mi říkal, že tlumič je uložený ještě v nějakém ložisku. Nemůže se pokazit tohle ložisko = tlumič tlumí, ale má celý nějakou vůli?
Napsal: čtv 15.10.2009 07:37
od Birkoff
Jo to je. Je to pod kloboukem. Stává se, že se ložisko vytrhne z tý gumy a pak to horní uložení není dost pevný.
Napsal: pon 26.10.2009 02:51
od Vanessa_CZ
na 99,9% tlumiče, misku poznaš z vrchu když sundáš plastový klobouček a rozhodně by nedělala takový cirkus. Navíc ta mistka něco vydrží

Napsal: pon 26.10.2009 02:58
od Vanessa_CZ
na 99,9% tlumiče, misku poznaš z vrchu když sundáš plastový klobouček a rozhodně by nedělala takový cirkus. Navíc ta mistka něco vydrží

Napsal: pon 26.10.2009 03:15
od Vanessa_CZ
na 99,9% tlumiče, misku poznaš z vrchu když sundáš plastový klobouček a rozhodně by nedělala takový cirkus. Navíc ta mistka něco vydrží

Napsal: pát 30.10.2009 12:08
od Mrzak
No já mám podobný problém, mě hučí přední kola (jako kdyby dřela), nejvíc při rovné jízdě mezi 80-100 km/h. Říkali mi, že to asi budou gumy, tak jsem přezul , kola nechal vyvážit a je to ještě horší . Takže mám podezření na ložiska. Jak to dopadlo u tebe? Co to bylo? Kdybys chtěl, můžem se srazit v Praze,a zkonzultovat to, mám taky E60. Mrzák
Napsal: pát 30.10.2009 13:52
od psena
U lozisek nekdy ani poradne nejde poznat z jake to jde strany, predpokladam, ze by byla velka nahoda, ze by odesly obe loziska naraz.
Takze pokud se skutecne jedna o lozisko, tak poznas podle zmeny huceni pri zmene smeru jizdy. Tocis doprava huci vic, je to leve lozisko atd..
ale nemusi to platit vzdy, pokud je lozisko cerstve chycene,tak zmena neni nijak slysitelna.A tak je potreba chvili pockat aby diagnoza byla 100%.
Napsal: pát 30.10.2009 14:11
od Mrzak
Nevim, zatim jsem to neřešil v servisu, spíš než změnou směru jízdy je znát rozdíl při změně rychlosti , nejhorší je to okolo 90km/h, nad 140 už to vůbec není znát. Do volantu se to nepřenáší . Směr , odkud to jde taky nejde pořádně určit, to je pravda. Pravě kámoš mi řekl. že na to mám kašlat, a až to hučení bude úpně otravný, pak to řešit. (takhle mi píská turbo a taky to neřeším, až půjde do kytek, bude nový). Co by to mohlo být jinýho? Dík Mrzák
Napsal: sob 31.10.2009 12:51
od 535d
"tomasmedek" Ja mel ten samej problem a bylo to tim ze jsem mel 2xpneu jine a 2xpneu jine myslim tim jako kazdou jinou znacku pneu ale stejny rozmer...

takze stacilo dat 4xstejne pneu