Stránka 1 z 2

Napsal: stř 02.09.2009 20:39
od Don
rad bych se zeptal jestli je normalni, kdyz pri zapnutem tempomatu nastavenem na cca 130-140 mi v kopci dochazi dech a automat si podradi az nekde pri 110km/h. proste tu petku trapi dokud rychlost neklesne a az pak podrazuje. pokud slapnu na plyn nestane se vubec nic. musim ho zmacknout az na podlahu aby zareagoval kick-down a pak to podradi.

Napsal: stř 02.09.2009 22:30
od Zdenal
Tak to si myslim určitě normální neni. To by musel bejt krpál jak hovado, aby si to podřadilo. Jestli je to v ČR na jakékoliv dálnici, tak si podřadit při 140 nemůže a když, tak okamžitě při třeba 138. Jestli to jede jinak normálně, tak bych hledal chybu v tempomatu, ale to asi víš.
Ale normální to určitě není ! :wink:

Napsal: čtv 03.09.2009 08:20
od Player1
Je to normální... a tempomat nemá nic společnýho s převodovkou. Jen drží pedál ve stejné poloze.

Napsal: čtv 03.09.2009 09:13
od Regis
Steptronic ma "tempomatovej" program kdy moc neradi. Rekl bych ze je to normalni.

Napsal: čtv 03.09.2009 10:37
od Kuaja
Player1 píše:Je to normální... a tempomat nemá nic společnýho s převodovkou. Jen drží pedál ve stejné poloze.

tak to je blbost - tempomat právěže "hýbe pedálem plynu" - tahá za lanko (nevím, jak M52B28) a přídává a ubírá plyn, aby to jelo stejnou rychlostí. Je to aktivní zařízení a ne aretační kolík. S ATM převodovkou nemá nic společnýho, ale ta sama reaguje na přidání plynu případným podřazením do kopce, jako by to šlapal člověk sám.
Mě třeba ve 160kmh ztratí do kopce max tak 10kmh, ale pak podřadí a dožene to.

Tohle co popisuješ určitě není normální - ale myslím, že máš něco ani ne s tempomatem, jestli musíš do kopce šlapat pořád kick-down.

Napsal: čtv 03.09.2009 10:43
od Player1
Jasný, že to nedrží pořád stejně, špatně jsem to napsal :lol:

Právě si myslím, že to co popisuje je úplně nornální. U automatu musíš holt někdy šlápnout pořádně, aby to podřadilo. Dokonce i u 540i musíš dát někdy do kopce kickdown, když chceš zrychlit :P Jen jsem chtěl vyvrátit to tvrzení, že musí začít hledat chybu v tempomatu, což je zbytečný

Napsal: čtv 03.09.2009 13:42
od Birkoff
Přesně. Tempomat "jen" tahá za lanko, alespoň u mně, takže pokud tahá tak bych tam chybu vyloučil. Step má svůj vlastní "rozum", takže někdy podřazuje, jindy zase ne ap. Zjistil jsem, že záleží na náklonu auta a pootočení volantu. Když prostě chci aby podřadil, tak mu šlápnu na plyn.

Takže pokud ti auto jezdí, tak to nech bejt, vůbec bych se do toho nehrnul, natož něco "kutil".

Napsal: čtv 03.09.2009 19:16
od Zdenal
říkám, že to normální neni... 8O

1. Tempomat ti má držet více méně takovou rychlost, jakou si nastavíš a má reagovat na jízdu do kopce přidáním plynu ať je to verze přes lanko nebo novější elektronicky a popřípadě včas podřadit (nikoliv až dochází dech) a udržet nastavenou rychlost !
2.Když přidáš plyn nohou, normálně má přidat nebo podřadit a chovat se stejně jako kdyby tempomat nebyl a když nohu sundáš, zase se vrátí do nastavené rychlosti.
3.Šlápneš na brzdu, vypne se.

4.Naopak při jízdě z kopce plyn ubere a popřípadě podřadí a brzdí motorem !

Na tempomat jezdím neustále a přesně takto mi to funguje u mé e39, 2002, 530D (bez lanka, pedál elektronickej) steptronik
a stejně mi to fungovalo u mé bývalé e38 740i, 96, (lanko, pedál mizel a hýbal se) starej automat

A podle toho co píšeš bych řekl, že tempomat nepracuje správně a tak logicky bych hledal tam. On zpracovává a předává informace a asi špatně.
Rozhodně mě tempomat funguje úplně jinak a nikdy mi neudělal co tobě ani u jednoho auta a jak říkám jezdím na něj neustále.. :wink:

Napsal: čtv 03.09.2009 19:20
od libovka
Zdenal píše:říkám, že to normální neni... 8O

1. Tempomat ti má držet více méně takovou rychlost, jakou si nastavíš a má reagovat na jízdu do kopce přidáním plynu ať je to verze přes lanko nebo novější elektronicky a popřípadě včas podřadit (nikoliv až dochází dech) a udržet nastavenou rychlost !
2.Když přidáš plyn nohou, normálně má přidat nebo podřadit a chovat se stejně jako kdyby tempomat nebyl a když nohu sundáš, zase se vrátí do nastavené rychlosti.
3.Šlápneš na brzdu, vypne se.

4.Naopak při jízdě z kopce plyn ubere a popřípadě podřadí a brzdí motorem !

Na tempomat jezdím neustále a přesně takto mi to funguje u mé e39, 2002, 530D (bez lanka, pedál elektronickej) steptronik
a stejně mi to fungovalo u mé bývalé e38 740i, 96, (lanko, pedál mizel a hýbal se) starej automat

A podle toho co píšeš bych řekl, že tempomat nepracuje správně a tak logicky bych hledal tam. On zpracovává a předává informace a asi špatně.
Rozhodně mě tempomat funguje úplně jinak a nikdy mi neudělal co tobě ani u jednoho auta a jak říkám jezdím na něj neustále.. :wink:


Přesně tak.Tempomat musí udržovat rychlost kterou nastavíš.Jinak by to byl tenpomat k ničemu.

Napsal: čtv 03.09.2009 22:07
od Player1
Jo, s tím souhlasím, ale myslím si, že je normální, že do určité míry "sešlápnutí" pedálu automat nepodřadí. Až pak, když je odchylka od nastavené rychlosti moc velká, tak podřadí. Nějaká odchylka tam určitě bude. Teď je teda otázka, jestli už těch 20km/h není fakt moc no... Jinak ze své zkušenosti vím, že steptronic má občas svoje slabé chvilky a třeba zrovna do toho kopce se musí šlápnout prostě pořádně, aby konečně podřadil.

Napsal: pát 04.09.2009 07:16
od Don
diky za info. jak jsem rekl rucicka se dostane nekam ke 110km/h coz uz mi prijde dost, kdyz mam nastaveno cca tech 140 (na budikach coz je lehce pres 130 realne). pokud slapnu na plyn tak je znat, ze je pedal mekky a jde az na dno a nic se proste nedeje. spotreba se drzi podle rucicky na 14l. trochu me to stve, protoze kdyz jedu po brnenske tak pred prahou jsou ty kopce uz docela dost prudky a proste to na ne nema dech. jediny na co to reaguje je kick-dawn. to je jen takovy muj poznatek. kdyz me to pak nastve tak vetsinou dostane za "S" a uz to leti jak ma.

Napsal: pát 04.09.2009 07:25
od Birkoff
Když to napíšeš takhle, tak to skutečně vypadá na nějakou chybku. Ale kde, že. A to jsme u tvé prvotní otázky ...

Napsal: pát 04.09.2009 16:33
od Tashiro
Don píše:diky za info. jak jsem rekl rucicka se dostane nekam ke 110km/h coz uz mi prijde dost, kdyz mam nastaveno cca tech 140 (na budikach coz je lehce pres 130 realne). pokud slapnu na plyn tak je znat, ze je pedal mekky a jde az na dno a nic se proste nedeje. spotreba se drzi podle rucicky na 14l. trochu me to stve, protoze kdyz jedu po brnenske tak pred prahou jsou ty kopce uz docela dost prudky a proste to na ne nema dech. jediny na co to reaguje je kick-dawn. to je jen takovy muj poznatek. kdyz me to pak nastve tak vetsinou dostane za "S" a uz to leti jak ma.


Myslím, že je to OK. Má zkušenost je, že do kopce TM není ekonomický, nohou to je lepší. Taky mi to táhne ze 140 na 110 - 120 a pak podřadí do tý doby jede za 14.
Po rovině a z kopce to zvládne líp než noha.

Pedál mám taky jakoby upadlý lanko, ale jen do polohy jak si to našteluje, pokud sešlápnu přidá. Pokud jedu do většího kopce, tak si ale nepřidá, protože to prostě motor neutáhne - teprve až si podřadí.

Napsal: pát 04.09.2009 16:43
od Don
ok diky... aspon je to v pohode a nemusim nic resit... jen me to zkratka zarazilo

Napsal: sob 05.09.2009 11:19
od Zdenal
No prostě to neni v pohodě !!! :!:

Nemusíte to řešit a opravovat, ale funguje vám to špatně.

Tempomat má za každou cenu udržet plynulou jízdu nastavené rychlosti a když to třeba ta pětka neutáhne, tak si okamžitě musí podřadit a ne čekat až dojde dech a zase to rozjíždět a zvyšovat spotřebu.

Když to joo mooc přeženu tak rychlost klesne maximálně o 5 km/hod..

"S" používám jen na dálnici, když mě někdo zbrzdí třeba o 50 km/hod a chci se dostat na nastavenou rychlost dříve.

Jediný důvod a moment kdy by se takto tempomat choval je:
pojedete 230 km/h do prudkého kopce a začnete zpomalovat, ale podřadit nemůže jelikož hrozí poškození převodovky.

Napsal: sob 05.09.2009 11:43
od Player1
No prostě to je v pohodě !!! :!:



:lol:

Napsal: sob 05.09.2009 12:56
od Don
konecne konstruktivni diskuze :twisted:

Napsal: sob 05.09.2009 14:11
od Zdenal
clapy jak myslíte havk :lol:

Napsal: úte 08.09.2009 12:47
od mari
Neni vám divný že když je rozjetej na 140 tak autu dochází v kopci dech? Rozjetej na 140 musíš s 523i hravě vyletět všechny kopce na nejvyšší kvalt bez ztráty rychlosti úplně bez problémů i s naloženym autem. Leda bys jezdil na 4 válce jinak to neni možný

Napsal: úte 08.09.2009 17:31
od Player1
Divný mi to ani není. Já když jedu těch 140, tak mám na otáčkoměru cca 2000 otáček...samozřejmě to teď z hlavy nevím přesně. No a to je trochu málo na to, aby se to do pořádnýho kopce udrželo, natož rozjelo bez podřazení. A to mám 540i