Stránka 1 z 2

Napsal: sob 01.08.2009 12:40
od HAMANN
Jde predelat 540ia e39 na 6q manual, da se to kus za kus nebo neco treba poresit? A jak je to s elektronikou, je potreba uprava jednotky atd? Diky

Napsal: sob 01.08.2009 13:04
od libovka
Je to pakárna. :wink: Počínaje úpravou pedálů,dodělání spojky,výměnou kardanu a elektrikou konče.

Napsal: sob 01.08.2009 14:29
od HAMANN
A jo ty voe, na ty pedaly jsem uplne nevzpomel... :) to by asi taky chtelo no..... :lol:

Napsal: sob 01.08.2009 14:32
od Blackie
Je to šíleně pracný jak píše libovka a navíc už to auto bude bastl... Pokud chceš 540 s manuálem tak hledej,ale i na automat se dá rychle zvyknout :wink:

Napsal: sob 01.08.2009 17:28
od Martinéz
zrovna e39 se da uz v 6q celkem vpoho sehnat, takze hledat a pri trose vytrvalosti uspech zarucen..

Napsal: sob 01.08.2009 23:59
od alpineman
...ty pedály jsou zrovna asi to nejmenší :tongue:

Napsal: ned 02.08.2009 00:08
od HAMANN
Blackie píše:Je to šíleně pracný jak píše libovka a navíc už to auto bude bastl... Pokud chceš 540 s manuálem tak hledej,ale i na automat se dá rychle zvyknout :wink:
Pro me to neni, ja bych s tim jezdil za 20l a na to nemam! Je to pro kamose neni klubak tak kdyby to dal do pokecu tak to hned smaznou...

Napsal: pon 07.02.2011 03:11
od peshi
Ahoj, rád bych trochu oživil toto téma. Je tu někdo, kdo to úspěšně prohodil 6q manual za automat?

1. převodovka 6q by měla být stejná u e34, e39 i e39 pofacelift, je to tak? Dá se nějak vyzkoušet, když je venku, jestli je ok? četl jsem, že dostávají zabrat a např. 2 vyskakuje, nebo nejde zařadi atd. Co stojí případně repas? Určitě ne víc než repas automatu, že?

2.kardan je asi jiný, diferenciál by měl být u automatu 2,93 a 6q 2,81? Ještě se tam dával myslím nějaký sportovní s poměrem 3,15 často na 540iAT kvůli lepší dynamice asi. Je možné nechat stávající z automatu, tedy 2,93?

3. je třeba dodělat spojku, tu asi novou když už je to rozebrané a setrvačník, ten je dvouhmotnostní? Dá se nějak poznat, když je použitý a venku, jestli je ok?. Ke spojce jsou potřeba tedy vyvést z posilovače trubičku a sehnat dva spojkové válečky, hlavní a vedlejší, je to tak? Budou pasovat i z jiné e39 - jiné motorizace? Asi by to mělo být stejné..? Pedály by měli mít stejnou platformu jako u automatu, takže pouze sehnat dva pedály, asi tak z libovolné e39, že?

4. táhla jsou asi specifická pro 6q převodovku, takže je třeba koupit s nimi nebo je možná dát i z 5q manuálu? Řadička bude předpokládám stejná pro všechny e39.

5.největší problém bude asi v elektrice. Auta s automatem mají údaajně jednotky 2, jednu pro motor a druhou pro převodovku, kdežto manuály mají jen jednu myslím..? Je třeba vymenit jednotku, jde to vůbec? Jak je to s ostatní elektronikou? Musí se měnit budíky? Jak je to s tempomatem? Co imobilizér, zpátečka atd..?

Díky za postřehy!
peshi

Napsal: pon 07.02.2011 11:19
od eric
peshi píše:Ahoj, rád bych trochu oživil toto téma. Je tu někdo, kdo to úspěšně prohodil 6q manual za automat?

1. převodovka 6q by měla být stejná u e34, e39 i e39 pofacelift, je to tak? Dá se nějak vyzkoušet, když je venku, jestli je ok? četl jsem, že dostávají zabrat a např. 2 vyskakuje, nebo nejde zařadi atd. Co stojí případně repas? Určitě ne víc než repas automatu, že?

2.kardan je asi jiný, diferenciál by měl být u automatu 2,93 a 6q 2,81? Ještě se tam dával myslím nějaký sportovní s poměrem 3,15 často na 540iAT kvůli lepší dynamice asi. Je možné nechat stávající z automatu, tedy 2,93?

3. je třeba dodělat spojku, tu asi novou když už je to rozebrané a setrvačník, ten je dvouhmotnostní? Dá se nějak poznat, když je použitý a venku, jestli je ok?. Ke spojce jsou potřeba tedy vyvést z posilovače trubičku a sehnat dva spojkové válečky, hlavní a vedlejší, je to tak? Budou pasovat i z jiné e39 - jiné motorizace? Asi by to mělo být stejné..? Pedály by měli mít stejnou platformu jako u automatu, takže pouze sehnat dva pedály, asi tak z libovolné e39, že?

4. táhla jsou asi specifická pro 6q převodovku, takže je třeba koupit s nimi nebo je možná dát i z 5q manuálu? Řadička bude předpokládám stejná pro všechny e39.

5.největší problém bude asi v elektrice. Auta s automatem mají údaajně jednotky 2, jednu pro motor a druhou pro převodovku, kdežto manuály mají jen jednu myslím..? Je třeba vymenit jednotku, jde to vůbec? Jak je to s ostatní elektronikou? Musí se měnit budíky? Jak je to s tempomatem? Co imobilizér, zpátečka atd..?

Díky za postřehy!
peshi
Hele,vždycky mě baví,když si někdo myslí,že u manuálu vlastně nehrozí případná oprava jako u automatu.No a co spojka,ta ti tam nevydrží věčně a u 540-tky bude pěkně namáhaná,takže to taky nebude zadarmo :wink: Jinak poměr diferáku má 540-tka stejnej jak v manuálu,tak v automatu,tedy 2.81 a máš pravdu,že dělaj i sport s poměrem stejným,jako u M5 tedy 3.15-mám stejný informace,že se hodně dával do verzí kombi 540.Jinak tady slouží odkaz ETK,ve kterým najdeš hodně informací,stačí si to projet viz,např.spojka http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05 Se divím,že tě to samotnýho neodradilo už při psaní tohodle příspěvku,dy´t je to nesmysl to bastlit.Pokud tě to tak se...e,tak prodej ten automat a kup si manuál,tohle tě bude stát jak půlka 540-tky :wink:

Napsal: pon 07.02.2011 12:02
od peshi
No jo, máš pravdu, že to bude komplikované, ale kdybych měl dělat repas převodovky, tak se dělá vždy generální oprava a tzn. 20-40tis, což je téměř polovina 540tky. A u staršího auta můžu najet 100tis km bez problému nebo se mi vysype po 10tis, nikdy nevíš. Repas manuálu je podle toho co, tak do 10tis. Spojka 6-7tis. Jde mi hlavně o ten pocit, že auto řídím. Já už mám auto a kupoval jsem ho hlavně kvůli stavu a kilometrům a je nesmysl ho prodávat a kupovat s manuálem, manuály se těžko shání a většinou jsou o 1/3 dražší. Chci zkusit tu přestavbu, musí to jít, je třeba sehnat všechny potřebné díly a pak vyřešit tu elektroniku, proto bych rád jestli to již někdo tady z klubu dělal??

Napsal: pon 07.02.2011 12:13
od blesk666
nechcem ti brat iluzie ale matematika nepusti - ak ti nedoslo ze kupou sebelepsieho 540 automat+prerabka sa dostanes aj tak nad cenu rovnako slusneho 540i manual tak to skus prehodnotit skor nez budes mat kopu dielov na manual, nepojazdne rozobrate auto a prazdno v penazenke.

Napsal: pon 07.02.2011 14:07
od eric
peshi píše:No jo, máš pravdu, že to bude komplikované, ale kdybych měl dělat repas převodovky, tak se dělá vždy generální oprava a tzn. 20-40tis, což je téměř polovina 540tky. A u staršího auta můžu najet 100tis km bez problému nebo se mi vysype po 10tis, nikdy nevíš. Repas manuálu je podle toho co, tak do 10tis. Spojka 6-7tis. Jde mi hlavně o ten pocit, že auto řídím. Já už mám auto a kupoval jsem ho hlavně kvůli stavu a kilometrům a je nesmysl ho prodávat a kupovat s manuálem, manuály se těžko shání a většinou jsou o 1/3 dražší. Chci zkusit tu přestavbu, musí to jít, je třeba sehnat všechny potřebné díly a pak vyřešit tu elektroniku, proto bych rád jestli to již někdo tady z klubu dělal??
Pokud se chceš do toho pustit,tak nejlepší,co můžeš udělat je koupit nějakej vrak 540-tky s manuálem a přestrojovat to z jednoho auta do druhýho,takhle budeš mít mustr,podle čeho to dělat,ale stejně nevěřím tomu,že se do toho pustíš,ale nechci ti brát iluze... :lol:

Napsal: pon 07.02.2011 16:10
od Snejk
elektronika je to uplne posledni nejmensi a nejjednodussi.
proste vem jednotku automatu a nekam ji zahod... a nestane se nic.. motoru je to uplne jedno...
pak bud natvrdo obejit rele starteru (blokovani PRND) a nebo jen vzit diag a prekodovat z "automat" na "manual"... zalezitost 10minut...
startost max tam s cidlem spatecky...

Napsal: pon 07.02.2011 17:00
od BOOST
6ti-kvalty od BMW jsou neopravitelný, nedá se do nich nic koupit. Pokud se posere, musí se sehnat jinej šestikvalt. S elektronikou je to přesně jak ti píše Snejk, motor jezdí jak s jednotkou z auta s manuálem tak automatem naprosto stejně, mám odzkoušeno.

Napsal: pon 07.02.2011 17:11
od Fx
Nestačilo by jako u E36 při vyndávání špajzky, aby volič zůstal v poloze P (= dovolí start a vytáčení motoru)?

Napsal: pon 07.02.2011 20:43
od peshi
2boost: tak ozubený kola sou asi nesmrtelný, co tam odchází? Synchrony? Ložiska se dají sehnat, synchrony by případně někdo na zakázku udělat ne? A ta převodovka je dimenzovaná i na M5 a s bezpečností k=min 2 to bude na prenos tak 800-900hp ne? Když tam někdo nesere kvalty bez spojky apod. tak musí vydržet spoustu, nebo?

Napsal: úte 08.02.2011 01:38
od hadice
..no nevím..můj osobní názor je že typů motorů a převodovek (manuálních) od BMW je mnoho...dovolím si říci že jsem ještě neslyšel že by někdo někdy někde možná dělal GO manuální převodovky tudíž bych se asi určitě toho 6q nebál...navíc je to stejný výrobce ZF což zaručuje samo osobě vysokou kvalitu...další věc je ta že by bylo dobré kdyby se daly do placu skušenosti majitelů 6q jestli se jim někdy něco přihodilo s převodovkou..další moje postřehnutí: a to že jsem se nikde na BMW klubu o ničem podobném nedočet...další věc je spojka..nevím kde ji kdo pod rukou na tuto převodovku a motorizaci sežene ale je podstatně dražší než na jiný typ..cca co vím před rokem 12-19tis...(bráno za komplet spojkové komponenty)...a teď další věc sáhněte si do svědomí jestli jste "kokoti" a huntujete automaty neodborným zacházením vůči huntování 6q se "spojkou"..tak co by vás vyšlo dráž na opravu ? :?: ..je mi jasný že spousta fandů řekne že má "možnost" sehnat"robota" za pár korun..ale nikdo tady nenapíše jaký patálie jsou stím to zase uvést do provozuschopnýho stavu a bez obav aby se zase nerozsvítila ta zmiňovaná hlaška na palubním PC... snad jsem se tu nikoho nedotkl ..jsou to jen moje suběktivní pocity.... :wink:

Napsal: úte 08.02.2011 12:05
od Brátn
ještě počítej s drobností jako STK, samozřejmě děláš nelegální úpravu a musí ti ji posvětit oficiální servis BMW

Napsal: úte 08.02.2011 14:22
od eric
[quote="hadice"]..no nevím..můj osobní názor je že typů motorů a převodovek (manuálních) od BMW je mnoho...dovolím si říci že jsem ještě neslyšel že by někdo někdy někde možná dělal GO manuální převodovky tudíž bych se asi určitě toho 6q nebál...navíc je to stejný výrobce ZF což zaručuje samo osobě vysokou kvalitu...další věc je ta že by bylo dobré kdyby se daly do placu skušenosti majitelů 6q jestli se jim někdy něco přihodilo s převodovkou..další moje postřehnutí: a to že jsem se nikde na BMW klubu o ničem podobném nedočet...další věc je spojka..quote]

No např.mýmu otci se kdysi na e36 325i najednou vojely zuby na 2.stupni,takže dvojku vypustil spolu s olejem,spojka mu odešla ve 150tis.km.To víš,že i manuály se daj sku..it,oject zuby atd...a právě ta spojka je taky dobrá rána.Ale myslím,že nejde o to,jestli je údržba automatu nebo manuálu levnější bo dražší.Manuál má jedninou výhodu v malinko větší pružnosti od spoda díky tomu jednomu stupni navíc,kdyby dělali do 540-tek automaty 6-tikvalty,tak si s manuálem neškrtneš,stačí malilinká chybička a automat tě dostane jak malinu.Jde o to,že ta investice,která by ho čekala je nepřímo úměrná tomu výsledku nehledě na to,že to pak už bude bastl a to se s tím autem pak potáhne až do konce.Něco jinýho je si vyměnit nárazníky za eM,ale takovej zásah...Ale máš pravdu o výrobci ZF,právě i od tohodle výrobce dávali do 540-tek i automaty,takže drží dobře,ale např.do 530D a jiných nižších motorizací do určitýho r.v. dávali GM a proto ty automaty tak padaj.S tím mají mimochodem problémy i nový mercedesy,automaty od GM odcházej jak na běžícím pásu,ZF je nejvíc!

Napsal: úte 08.02.2011 15:22
od peshi
Ja bych rek, ze hlavni nevyhoda automatu oproti manualu je ztrata vykonu, kvuli protaceni turbiny vuci cerpadlu v menici, a pohonu zuboveho cerpadla coz se udava myslim 8-15% to je u 300koni 24-45hp a jako vyhodu bych viděl, ze pri prerazovani porad trosku "tahne" a neklesnou tak otacky. Automat je supr, pokud chce nekdo pohodli, ale je to dle myho casovana bomba, pokud clovek koupi ojety auto, tak nikdy nevi, jak s nim bylo zachazeno a v jakem je stavu.