Stránka 1 z 1
Napsal: ned 19.04.2009 20:09
od KamilAC
Svítí mi kontrolka dobíjení, když běží motor. Alternátor přitom dobíjí. Může být příčinou výměna alternátoru?
Měnil jsem alternátor za jiný, který byl KO(vytržený šroub z toho kadmiového kroužku). Alternátor jsem vyměnil za jiný, který se také dával do E39 530d, ale do verzí se sociálnější výbavou, původní byl 90/150A a tento je 70/120A. Kontrolka by ale měla svítit pouze když nedostatečně dobíjí, ne? Za běhu motoru měřák ukazuje 14,0-14,3V.
Druhý problém je spíš kosmetický, a poradí mi s ním nejspíš jen někdo s 530d. Svazek, který cede k PP světlu, se větví a vede z něj svazek, který by s největší pravděpodobností měl být uchycený NĚJAK na čele a kolem el.ventilátoru (dlouhý je na to dost, zhruba 1,2m). Na jeho konci je akorát svrkovnice a dvě relé, nejspíš by měla být v nějaké krabičce a ta někam uchycená, tu ale nemám a nevím kudy vést ten svazek a kam zhruba ta relé patří?
Napsal: pon 20.04.2009 21:21
od Kane
Já mám podobný problém, v neděli mi z ničeho nic po zaputí motoru zůstala svítit kontrolka dobíjení. Hned jsem to nechal proměřit a dobíjí se to normálně. Nevíte co s tím? Jestli je třeba jen někde nějakej kontakt či skrat, že to pořád svítí?
Díky za jakýkoli rady
Napsal: úte 21.04.2009 00:38
od starML
To KamilAC :
Podivej se na
http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm a zadej si heslo Generatoren. Tam je problém popsán včetně kontrolky dobíjení - má odlišné zapojení u alternátoru s regulátorem vně a integrovaným regulátorem. U toho alternátoru máš ten trojpólový konektor nebo jenom B+(30) a (61)=kontrolka dobíjení?
Ten kabel vpravo Ti zkusím nafotit. Už jsi to auto po výměně motoru a převodovky rozchodil, nebo opravuješ něco jiného?
To Kane :
Zkontroluj pojistku F15 a napnutí klíňáku.
Napsal: čtv 23.04.2009 11:23
od KamilAC
[quote="starML"]
Podivej se na
http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/rel ... /index.htm a zadej si heslo Generatoren. Tam je problém popsán včetně kontrolky dobíjení - má odlišné zapojení u alternátoru s regulátorem vně a integrovaným regulátorem. U toho alternátoru máš ten trojpólový konektor nebo jenom B+(30) a (61)=kontrolka dobíjení?
Ten kabel vpravo Ti zkusím nafotit. Už jsi to auto po výměně motoru a převodovky rozchodil, nebo opravuješ něco jiného?
[quote]
Už jsem to právě zprovoznil. A tyto závady ještě musím pořešit. Nakonec to nejelo kvůli tak neskutečné banalitě, že bych si nafackoval že se na to nepřišlo dřív.
U alternátoru mám ten trojpolový konektor, u obou alternátorů stejný.
Napsal: pon 12.07.2010 08:09
od j6134
Zdravím. Včera se mi za jízdy na E39 540i rozsvítila kontrolka dobíjení a na nabitou baterku jsem po vypnutí všech zbytečností dojel asi 23 km, přičemž baterka měla po jízdě 10,8 V. To znamená, že není problém v signalizaci, ale skutečně to nedobíjí. Protože se to stalo navečer, už jsem se nedostal, abych to dál zkoumal (ropálený motor). Jen jsem domačkal konektory, ke kterým se dala prostrčit ruka s rukavicí. Kde mám začít hledat příčinu? Kde je regulátor napětí (už je to vodou chlazený alternátor). Je to klasický systém alternátor - elektronické relátko - kontrolka, nebo je to napojené ještě někam dál do ŘJ? Mohly tak naráz bez předchozího varování, jako je problikávání kontrolky, odejít uhlíky? Díky za rady.
Napsal: pon 12.07.2010 23:31
od Beefeater-64
Uhlik ve vodniku nehledej:-) zadnej tam neni, co nejcasteji odchazi tak jsou u tohoto altiku diody. Chce to promerit a pak je jasno.
Napsal: úte 13.07.2010 07:53
od j6134
Aha, díky. Nevěděl jsem to. Jak se k nim dostanu? Jde to nějak rozumně rozebrat tak, abych nevypouštěl vodu?
Napsal: úte 13.07.2010 19:06
od Beefeater-64
Vypustit vodu, novy tesneni pod altik, altik rozhodit a promerit. Pokud tam bude neco jinciho shanej novej altik

nic tam nejde objednat ani v nahrade.
Napsal: stř 14.07.2010 07:59
od j6134
Díky za rady. Odpoledne už snad alternátor bude doma, tak uvidím, jestli je to ono. Zkusím se do toho starého dostat a proměřit můstek.
Napsal: čtv 22.07.2010 13:26
od j6134
Tak po výměně alternátoru je po problému.