Stránka 1 z 1

Napsal: ned 22.02.2009 12:53
od mach
Včera jsem se pokušel pomoc známému nastartovat. V motorové části jsem nenašel takovou malou černou krabičku s oddělávacím vrškem a červeným + a oko na motoru jako u e36. Tak kabely na baterku, nejdříve černý pak červený trochu plynu a... nic :( kde je chyba?

Napsal: ned 22.02.2009 13:15
od Alig
a nemáš náhodou takový ty kabely jako mám já že je musíš mít řádně nasazený nebo to sou nějaký slabý šméčka?

Napsal: ned 22.02.2009 13:35
od dexter
Jestli měl známi baterku na šrot,tak to chtělo trochu víc času,ale jinak použivam stejnej postup až na to,že když startujeme něco víc amperovího,tak dam plyn na 3500 ot/m
:roll:

Napsal: ned 22.02.2009 14:08
od mach
byla totálně ko. Otáčky byly 3000 +/- Takže postup byl v pořádku jenom to chtělo počkat :idea: Dííík.

Napsal: ned 22.02.2009 15:15
od Panaque
A co světla? Zapínáte? Slyšel sem, že kvůli přepětí by se měla zapnout...

Blbost?

Napsal: ned 22.02.2009 15:41
od alpineman
mach píše:Včera jsem se pokušel pomoc známému nastartovat. V motorové části jsem nenašel takovou malou černou krabičku s oddělávacím vrškem a červeným + a oko na motoru jako u e36. Tak kabely na baterku, nejdříve černý pak červený trochu plynu a... nic :( kde je chyba?


Nevím zda záleží na motorizaci - ale např. u 258i, je v motorovém prostoru vyvedený kontakt "+" uprostřed mezi koleny sání, nahoře na motoru. Je to šestihran (nevím zda 17mm, 19mm... tak nějak). A "-" kdekoliv na kostře (já to dávám na blok, nad termostat).

Napsal: ned 22.02.2009 20:35
od Serifus
Panaque píše:A co světla? Zapínáte? Slyšel sem, že kvůli přepětí by se měla zapnout...

Blbost?


Blbost. Podle mě. Ale prý se to tak dělá. Ale baterky maj vlastní kapacitu a ty napěťový spičky dost omezí. A palubní přístroje by to měly ustát v poho 8) Nic tím nezkazíš a nic nezkazíš tím, že je nezapneš :D

Napsal: pon 23.02.2009 17:57
od mach
alpineman píše:Nevím zda záleží na motorizaci - ale např. u 258i, je v motorovém prostoru vyvedený kontakt "+" uprostřed mezi koleny sání, nahoře na motoru. Je to šestihran (nevím zda 17mm, 19mm... tak nějak). A "-" kdekoliv na kostře (já to dávám na blok, nad termostat).

523i nemá ale třeba jsem špatně hledal... e36 320i měla :ja_nic: Ještě se mrknu

Napsal: pon 23.02.2009 18:02
od Slid
Hlavně to chce kvalitní kabely.Žádné Benzínkvé 200A

Napsal: pon 23.02.2009 18:04
od mach
Alig píše:a nemáš náhodou takový ty kabely jako mám já že je musíš mít řádně nasazený nebo to sou nějaký slabý šméčka?

Nic extra ale nejlevnější taky ne cca 500 a na koncích mají měděný (asi) kleštičky takže to by mělo být v pohodě.

Napsal: pon 23.02.2009 18:05
od Slid
kolik mají A?

Napsal: pon 23.02.2009 18:21
od mach
To netuším (obal už nemám) ale 320i přes ně nastartovala a teplota kabelů ok. Na elekriku jsem lama :oops:

Napsal: pon 23.02.2009 18:34
od Kuaja
já jsem vždycky nastartoval na nejlevnější kabely z benzínky - a to jak M52B20 tak teď M52B28.
pokud to "nemocný" auto dobře startuje, tak se ty kabely nemůžou stačit rozpálit.
Důležitý je - hodně důkladně připojit - zamlít kleštičkama, aby tam nebyla zoxidovaná vrstva ap., potom nechat třeba 5 minut připojený s nastartovaným "dárcem", aby se baterka trochu oživila a pak mi každé auto vždycky chytlo úplně v pohodě.

Napsal: úte 24.02.2009 11:30
od milo
presne tak, nechat chvili nastartovaneho darce at se baterka ozivi. 2-3 minuty a neni problem. startoval jsem ted subaru 2.5 kabelama z benzinky za 250 kc. bez problemu, roztaveni se nekonalo.

Napsal: úte 24.02.2009 12:06
od Sirup
já když sem si startoval ted v zimě drohou E39ku tak sem zacouval k zadku kuframa k sobě a propojil a je to....... :lol:
Jednou jsem startoval audinu S4 přes motor.část a taky v poho

Napsal: úte 24.02.2009 23:32
od jurasis
Levné kabely, co nemají průřez, odejdou po několika startech. Prvních pár většinou vydrží, až budete někde v lese, nepojedou ( většinou přechodový odpor v uchycení kabelu v kleštích, nebo přímo někde v kabelu). Záleží na tloušťce drátu (mědi), ne celého kabelu. Na startovací kabely stačí dvě až tři žíly z normální prodlužky po 1,5mm2 průřezu (kabel od žehličky či přímotopu doma je 3x1,5mm2).

Postup připojování kabelů je hlavně kvůli zabránění zkratování jedné či druhé baterky (česky řečeno pro totální tupce). Mělo by to být takto: Kostra - kostra, plus dárce, plus příjemce... Dávat pozor hlavně na plus kolem kostry. Pokud je to možné, nepřipojovat přímo na Pb kontakty baterky kvůli opalu. Nebo dobře uchytit...

Baterie má sama o sobě vysoký vnitřní odpor, proto nic navíc není potřeba zapínat. Když jsem startoval kámoše s baterkou úplně grogy, nastartoval, za chvilku zapnul světla a auto zdechlo... Alternátor potřebuje budící proud, který bere z baterky. Když ho nemá, nemůže fungovat...

Propojení by se mělo zachovat na co nejkratší dobu. Obecně zapojovat baterie paralelně (vedle sebe) se nedoporučuje...

Napsal: sob 14.03.2009 23:10
od tom9k
ja napriklad u e36 vzdycky pres kabely nastartoval bez problemu... ale dnes se mi vybila baterka u 530d, pripojil k druhymu autu pres kabely a i po dlouhy dobe ani prd, pak jsem z garaze prinesl jeste jednu baterku, pripojil ji k me baterce,takze 2x baterky 2x kabely a auto chytlo na prvni:-)

Napsal: ned 15.03.2009 04:13
od Serifus
jurasis píše:Levné kabely, co nemají průřez, odejdou po několika startech. Prvních pár většinou vydrží, až budete někde v lese, nepojedou ( většinou přechodový odpor v uchycení kabelu v kleštích, nebo přímo někde v kabelu). Záleží na tloušťce drátu (mědi), ne celého kabelu. Na startovací kabely stačí dvě až tři žíly z normální prodlužky po 1,5mm2 průřezu (kabel od žehličky či přímotopu doma je 3x1,5mm2).

Postup připojování kabelů je hlavně kvůli zabránění zkratování jedné či druhé baterky (česky řečeno pro totální tupce). Mělo by to být takto: Kostra - kostra, plus dárce, plus příjemce... Dávat pozor hlavně na plus kolem kostry. Pokud je to možné, nepřipojovat přímo na Pb kontakty baterky kvůli opalu. Nebo dobře uchytit...

Baterie má sama o sobě vysoký vnitřní odpor, proto nic navíc není potřeba zapínat. Když jsem startoval kámoše s baterkou úplně grogy, nastartoval, za chvilku zapnul světla a auto zdechlo... Alternátor potřebuje budící proud, který bere z baterky. Když ho nemá, nemůže fungovat...

Propojení by se mělo zachovat na co nejkratší dobu. Obecně zapojovat baterie paralelně (vedle sebe) se nedoporučuje...


Naprostej souhlas, řekl bych. Až na to, že se má spíš zapojit nejdříve kladné svorky. Protože když se to neudělá a nejdříve se spojí země obou aut a ty pak někde štrejchneš tou druhou svorkou o kostru, pak papá :D Zem máš na autě prakticky skoro všude. Proto když už zapojíš kladnou elektrodu a někde s tim projedeš po kostře už ke zkratu nedojde a nic se vlastně neděje :wink:

Napsal: ned 15.03.2009 13:36
od jurasis
No, z praktického hlediska je to pořadí vlastně celkem jedno. U kladného pólu musíš dávat pozor vždycky, tam není co řešit... :wink:

Napsal: ned 15.03.2009 15:03
od Serifus
Mno... když nemáš spojený země obou aut, tak fakt pozor dávat nemusíš :D

Edit Admin:
Vymazány/editovány příspěvky, které nebyly k tématu. Nekopírujte poslední příspěvky. Prosím, dodržujte pravidla této sekce.