Stránka 1 z 2
Napsal: ned 15.02.2009 20:31
od milo
tak po E34 a následně E32 jsem opět vyměnil auto, a to za E39 530d, 135 kW, 1999. mám par dotazů
závady:
1) hučení vzadu - pravděpodobně diferenciál, možná ložisko? zítra to zvednu a podíval bych se, kolik oleje je v diffu. následně to budu řešit
2) řazení - je to manuál, na neutrálu je řadička mírně doprava - na 3 nebo 4 musím posunout o pár mm doleva a potom zařadit. v čem bude problém?
3) svítí mi kontrolka NIVO regulace, zadek je v pořádku - nahoře, nesedí to na "prdeli" - po čem začít pátrat?
provozní věci:
4) kde koupit, případně co nalít do nádobky na intenzivní ostřik? jen originál BMW, nebo máte tip na něco lehce a všude dostupného?
5) budu měnit olej - jaký? nějaký 0W40 plná?
6) co ještě z běžných věcí preventivně vyměnit? určitě kabinové filtry, jsou černé jako "bota" + vzduchový najdu pod plastovým krytem motoru? palivový filtr stojí pár kaček - měnit preventivně? motor krásně přede, táhne, neklepe, neklepe se, nekouří.
7) nemáte někdo uživatelský manuál v PDF? italsky neumím

mám problém, že nereaguje tlačítko na páčce blinkru na ovládání BC - kde začít hledat?

jak uložit stanici do rádia? opět by pomohl manuál

myslel jsem, že klasicky přidržím číslo a uloží se ...
už ať je jaro, dodělat pár drobností na podvozku, opravit drobnosti na laku a bude to krasavec

Napsal: ned 15.02.2009 21:02
od libovka
S tím řazením to bude problém v převodovce.Mám to u auta taky a namazání táhel nepomohlo.
Nivo-zajed na diagnostiku to je nejrychlejší zjištění závady.
Olej bych viděl na0w-30 nebo 5w-30
Napsal: ned 15.02.2009 21:43
od mach
Na manuál tu někde je odkaz... a rádio tak jak píšeš podržet 3-4sec
Napsal: ned 15.02.2009 21:54
od milo
prevodovka - uvidime, kdyz se to zitra zvedne...
k tomu radiu - kdyz ale zmacknu a drzim cislo, na ktere chci nalazenou frekvenci ulozit, prepne se to na tu puvodni. vyzkousim jeste jednou
webasto - v motorovem prostoru mam stitek od webasta - je tam udany vykon 5 kw - je to jen na prihrani motoru? nebo "full"? 5 kw je celkem dost.
Napsal: ned 15.02.2009 22:06
od libovka
Každý webasto v 530D má 5kw.Jestli ho máš i jako nezávislí poznáš tak,že máš na bc HEIZ ein-aus.(nebo pokud máš monitor tak je tam STANDHEIZUNG)
Napsal: ned 15.02.2009 22:14
od milo
to bych se do BC musel dostat, jak pisu o par radku vys, tlacitko na pacce nereaguje na zmacknuti. bude to nejaky kontakt nebo nefunkcni spinac.
Napsal: pon 16.02.2009 07:25
od zet
milo píše:tak po E34 a následně E32 jsem opět vyměnil auto, a to za E39 530d, 135 kW, 1999. mám par dotazů
závady:
1) hučení vzadu - pravděpodobně diferenciál, možná ložisko? zítra to zvednu a podíval bych se, kolik oleje je v diffu. následně to budu řešit
2) řazení - je to manuál, na neutrálu je řadička mírně doprava - na 3 nebo 4 musím posunout o pár mm doleva a potom zařadit. v čem bude problém?
3) svítí mi kontrolka NIVO regulace, zadek je v pořádku - nahoře, nesedí to na "prdeli" - po čem začít pátrat?
provozní věci:
4) kde koupit, případně co nalít do nádobky na intenzivní ostřik? jen originál BMW, nebo máte tip na něco lehce a všude dostupného?
5) budu měnit olej - jaký? nějaký 0W40 plná?
6) co ještě z běžných věcí preventivně vyměnit? určitě kabinové filtry, jsou černé jako "bota" + vzduchový najdu pod plastovým krytem motoru? palivový filtr stojí pár kaček - měnit preventivně? motor krásně přede, táhne, neklepe, neklepe se, nekouří.
7) nemáte někdo uživatelský manuál v PDF? italsky neumím

mám problém, že nereaguje tlačítko na páčce blinkru na ovládání BC - kde začít hledat?

jak uložit stanici do rádia? opět by pomohl manuál

myslel jsem, že klasicky přidržím číslo a uloží se ...
už ať je jaro, dodělat pár drobností na podvozku, opravit drobnosti na laku a bude to krasavec

Moje zkušenosti se stejným autem:
1)hučení - začni u pneu - jsou li zdánlivě v pořádku - vyzkoušej jiné
2)mám automat
3)také se mi párkrát rosvítilo - vše OK,zhruba za měsíc od prvního rozsvícení bylo auto na zadku - měch KO,jestli máš původní,tak to vychází i po zkušenosti ostatních.(vyměnit oba!)
4)to samé co do ostřikovače
5)dávám 5- 30 teď skusím 5 -30/5 - 40,přece jen,stroj není nejmladší a 5 -30 se mi zdá dost (zbytečně) řídké
6)vyměnit vše,ať máš přehled
7)manuál tu "běhá"

držet a čekat až naskočí
Jinak je to supr kára - tam je věcí co se můžou po.... (a taky to udělaj)

Napsal: pon 16.02.2009 08:52
od macher
olej -> pouzivam 5w-30, ale ted budu menit a premyslim nad 5w-40... jinak 0w urcite ne, oficial doporuceno je 5w-30
manual -> pouzi funkci hledat, koluje to tady... kdyz tak pisni sz, mam cz, sk a en verzi v pdf
Napsal: pon 16.02.2009 09:33
od libovka
milo píše:to bych se do BC musel dostat, jak pisu o par radku vys, tlacitko na pacce nereaguje na zmacknuti. bude to nejaky kontakt nebo nefunkcni spinac.
No a máš velkej BC?Protože malým to webasto ovládat nejde.
Napsal: pon 16.02.2009 10:23
od zet
milo píše:to bych se do BC musel dostat, jak pisu o par radku vys, tlacitko na pacce nereaguje na zmacknuti. bude to nejaky kontakt nebo nefunkcni spinac.
Webasto se neovládá páčkou,ale přímo na panelu vel.BC.Má tam označené tlačítko - pokud ho máš - jak zmiňuje kolega výše.
Napsal: pon 16.02.2009 11:06
od milo
práve jsem sehnal manuál, dám tam tedy 5W30. celkem úlet, že to chce 7 litrů oleje
hučení - pneu možna taky - jsou tam nějaké funglovky zimní dunlopy, ještě je na nich barevný pruh. začnu řešit na jaře po přezutí na letní
BC mám podle všeho malý. prohození je velký problém? jsou jiné kabelové svazky/jednotky?
Napsal: pon 16.02.2009 11:44
od zet
Na olej se koukni tady:http://www.autoscorpion.cz/index.php?cid=144&special=1&action=
a nové gumy nedej,nemusí to být ale zkusit je vyměnit (půjčit kola)je nejlevněší diagnostika.Taky jsem chtěl měnit všechnymožné ložiska.
Napsal: pon 16.02.2009 12:20
od milo
mam sadu z E32, ta ma ale jinou (vetsi) stredovou diru, ze?
Napsal: pon 16.02.2009 15:02
od milo
ad. olej:
castrol magnatec 5W40, splnuje specifikace ACEA: A 3 a ACEA: B3 (uvedeno v manualu). bude ok?
Napsal: pon 16.02.2009 15:52
od Michelin
milo píše:mam sadu z E32, ta ma ale jinou (vetsi) stredovou diru, ze?
Naopak, ma mensi. Taky sem prestoupil z e32.
Napsal: pon 16.02.2009 16:20
od milo
co vymena palivoveho filtru? nejaka zaludnost me ceka - napr je to pod tlakem? nebo vysroubuju, vytahnu stary, hodim novy a ok?
Napsal: pon 16.02.2009 16:39
od libovka
Stačí vyšroubovat a dát novej.Pak nech asi 1 minutu zaplej klíček na kontrolky a aby se to odvzdušnilo.
Napsal: úte 17.02.2009 19:54
od milo
co chladici kapalina na 530d? divam se, ze tam je ruzova a mam za to, ze by tam mela byt klasika g48 modra ne?
Napsal: ned 01.03.2009 13:29
od milo
další problém ... po odježděných cca. 4000km jsem si všimnul jedné věci - při prudším rozjezdu (zařazení rychlosti, puštěni celé spojky a až potom přišlápnout - žádně hoblování spojky se nekoná) se při zmáčknutí spojky ozve asi v půlce chodu pedálu duté klepnutí. na pedálu je to cítit taky. nevím kde hledat problém - nějaký silenblok-uložení? spojkové ložisko? hardyspojka?
jinak co se týče výše popsaného špatného chodu řadičky - asi vyměním olej v převodovce, mohlo by to pomoct - po delší cestě řadí výborně, jak vychladne, zase je problém a "hledám" kde je 3 a kde 5.
Napsal: pon 02.03.2009 23:47
od milo
tak klepani ve spojce vypada na vuli v podvozku - stejny zvuk jsem slysel, kdyz jsem jel s vyrazenou rychlosti na velkych "zhupech" - podvozek mam uplne k.o. - takze jak vymenim, budu vedet
s tou prevodovkou - nejaky tip na firmu v praze, kde mi to nekdo DOBRE vymeni a neobere me? uplna utopie by byla, kdybych mohl videt spojku a pripadne dat vymenit lamelu - ale nechci to ve stylu "hele byla tam blba lamela, spatnej setrvak, volej byl blbej a mas to za 30k"