Stránka 1 z 2
Napsal: ned 15.02.2009 14:30
od PetacekBE
Chtěl bych si na své e39 vyměnit převodovku za manuál... Protože mám dojem že můj automat odchází na věčné časy...Případně na kolik Vás to vyšlo... Protože jak mám ty problémy s tím automatem tak jsem se dověděl,že tam třeba bude málo oleje a bude to řadit ok. Ale třeba bude už převodovka KO. Co sehnat a co je potřeba k předělání. Já se dověděl že předělávka by stála okolo 30 000 kč - tedy do této částky bych se vešel a repase automatu by vyšla na 50 000... Co si o tom myslíte Vy ? Díkes.
525 TDS 1997.
Napsal: ned 15.02.2009 14:50
od libovka
Sranda to není.Hlavně po elektrické stránce.
Napsal: ned 15.02.2009 14:55
od pindour
Jde to lehce, delal sem to. Zadna zaludnost v tom neni.
Napsal: ned 15.02.2009 15:11
od PetacekBE
Mno kámoš mi říkal že to půjde v poho... Mám ale strach z toho jak na to bude reagovat řídící jednotka. Prý má známého který to už dělal na vícero autech a v poho
Napsal: ned 15.02.2009 15:12
od BMWPower
Předělávka na 30 000 rozhodně nevyjde. bude to kapánek dražší.

Napsal: ned 15.02.2009 15:14
od troutny
To je rada jak vystrčit prdel z vlaku.
Jde o to propojit správné barvy drátů u voliče kvaltů(automatový šaltpáky) jinak nenastartuješ a nepůjde ti i tempomat.
Já to dělal na TDS ,ale u E34 takže E39 to bude mít asi v jiných barvách.Pak se musí upravit i otáčky volnoběhu diagnostikou,tedy zvětšit.
Automat má trošku menší.
Až taková prdel to není udělat to pořádně.
Napsal: ned 15.02.2009 15:20
od PetacekBE
uvidíme - mám z toho taky strach..... Jako auta se zbavit nechci ale jak tak podle vašich názorů vidím tak to asi bude lepší.
Uvidíme . nechám se překvapit
Napsal: ned 15.02.2009 15:34
od BMWPower
Osobně bych nechal spravit automat a byl by klid. takhle si ušetříš čas,nervy. Man. převodovka něco stojí, spojka a vše k ní něco stojí, opruz s elektrikou...a další drobnosti...
Napsal: ned 15.02.2009 15:40
od PetacekBE
samozřejmě že bych koupil starší manuál.... Spojka by šla asi nová - uvidíme pořádně si to ještě promyslím a proberu každý plus a mínus
Napsal: ned 15.02.2009 20:13
od PetacekBE
zjistil jsem si pár info a asi si ten automat nechám za rozumnou cenu repasovat. Jinak. řeším tento problém na vícero forech.. A setkal jsem se tam z názorem tohoto typu : prudké zahryznutí kol, předtím roztočených na dost velké točky, může automatu ublížit. U manuálu to většinou odsere spojka, někdy rozvodovka/diferák, automat je ale choulostivá bestie... - zapadl jsem totiž do toho snihu a jak jsem vyjížděl tak se to mohlo zahryznout - a od té doby to zlobí - nevím co je na tom pravdy
Napsal: ned 15.02.2009 21:28
od BMWPower
Taky je to možný. je hodně faktorů co ovlivňuje životnost automat. převodovky. (olej,vytáčení motoru a následné zařazení,...). ono jezdit s automatem správně je tak trochu umění...

Napsal: pon 16.02.2009 07:35
od zet
...no to se podívejme,a já myslel že ho začli dělat kvůli ženskejm

Napsal: pon 16.02.2009 08:19
od zet
Co se týká oprav automatů,jsem tedy skeptik(realista) a mám za to že nejjistější "oprava" je předělávka na manuál. V minulost jsem tuto otázku řešil již třikrát,z toho jsem jednou koupil kvůli převodovce celé auto( bez papírů) abych měl jistotu že převodovka funguje jak má (a dvakrát rovnou přestavba na m.). Asi po roce se odporoučela také, což přičítám tomu že byla zhruba stejně stará jako ta moje předešlá - takže další přestavba.Osobně se domnívám že tyto převodovky jsou natolik složité,že s vyjímkou továren kde se vyrábějí jim nikdo na sto procent nerozumí.Zde se vyskytující zkušenosti s opravami jsou z valné většiny negativní, utvrzují mě v mém názoru.Navíc když nejistý repas má stát od 50ti do 80desáti tisíc (viz zde popisované zkušenosti) tak už je snad lepší dát těch sto (vč. dph) co momentálně stojí v BMW na 530d.Máš novou a se zárukou! Automat je fajn - dokud funguje.Já měl to štěstí že jsem koupil auto v Německu kde "naštěstí pro mne" automat doautomatoval a převodovky tam neopravují ale mění takže mám úplně novou vč. turba. Kdyby ale začla zlobit - tak zas manuál. Ještě k ceně té přestavby - v dnešní době kdy se dá zachovalá 39ka koupit bez papírů pod pade,tak si vemu co potřebuju a zbytek prodám a jsem na svém (osobní zkušenost)
Napsal: pon 16.02.2009 09:42
od PetacekBE
takže předělat na manuál ?
Napsal: pon 16.02.2009 10:31
od zet
Máš velký výběr:
1)nejistý a drahý oprava
2)jistější a levnější převodovka z pojízdného vozu
3)jistá ale drahá nová skříň
4)jistá a levnější přestavba na m
5)vys... a jít na pivo

Napsal: pon 16.02.2009 14:56
od troutny
Tak oni ti poskytnou záruku na repasi,ale dohaduj se tam pak s nima.Samozřejmě ti to začnou dávat za vinu,tudíž chybná obsluha.Auto někde rozebrané,ty bez auta a dohadování se na čí straně je vina.Ten manual je o hodně spolehlivější i když pro někoho to je málo komfortní.Všechno má svá +/-.
Pro díly na přestavbu je vždy lepší mít "dárce orgánů".Vyjde to levněji a navíc ti toho dost zbyde co ještě užiješ.
Napsal: pon 16.02.2009 15:20
od Strosek
A což takhle zkusit nejdříve, jestli tam opravdu nestačí jen dolít olej ?
Mě chyběl cca 1/2 litr a bylo to znát.
Napsal: pon 16.02.2009 17:16
od PetacekBE
jj zkusím ten olej
Napsal: pon 16.02.2009 18:14
od zet
A teče ti?..
Napsal: pon 16.02.2009 18:15
od PetacekBE
ani moc ne ale jestli to při výměně nebylo doplněno málo