Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 05.02.2009 14:49
od Raduz
Mám dotaz mám naprosto sériový podvozek. Koupil jsem kola 18palců pneu 245-45. Kola nikde neškrtaj krom předního podběhu. Koupil jsem sportovní pružiny 40/30mm a mám obavu že to bude škrtat. Poraďte mi nebudou lepší pneu 245-35-18 nebo 245-30-18. Není to snížení už moc?
Napsal: čtv 05.02.2009 15:10
od swed
ten rozměr 245/35/18 by měl být ještě v pohodě, ale ten profil 30 už je moc málo, by sedělo už moc na zemi, když si to přepočítáš tak je to už skoro o 5cm menší průměr kola, takže o dalších 2,5cm blíž k zemi a navíc skoro o 10% menší obvod takže ti pak budou i blbě ukazovat budíky, ale s tim profilem 35 by se to ještě mohlo nechat dát, si myslim
a nebo bych zkusil šířku 225/40/18, jestli se ti už nezdaj už zas uzký...
Napsal: čtv 05.02.2009 15:27
od Raduz
Tak já nemusím mít mega obří pneu jen nevím zda li to už není málo mám tuším fáfek 8 nebo 8,5 palce.
Napsal: čtv 05.02.2009 16:56
od magic
simtě pošli mi na email foto s těma 18tkama s nižením!!! chci kvůli 18tkam taky snižovat a ještě jsem je neměl na autě, ještě nevim o kolik dolů a tak, tak abych měl nějyk tip! díky moc
email :
xloki@seznam.cz
zbytek kontaktů v kontaktech
děkuji
Napsal: čtv 05.02.2009 16:59
od swed
to asi blbě vyznělo

, já právě myslel kvuli ráfku tu šíři....ale na tuhle by se to asi ještě vlízt mělo, ale jistej si tím nejsem
Napsal: čtv 05.02.2009 18:46
od eric
Mám snížení vepředu 50mm,19-tky kola a nic nikde nedrhne,takže buď úplně v klidu.Jediné místo,kde to může lehce drhnout je vepředu spodek plastovýho podběhu,když vytočíš kola do plnýho rejdu,ale ty 18-tky jsou na to ještě celkem malý,takže to budeš mít tip ťop.To bys musel mít leda nějaký brutální ET,aby to lezlo moc ven a to nemáš,né?!A k tý gumě,245/30 to je kravina,bude to hlavně vypadat hnusně,nepřirozeně nízko a budeš to mít neskutečně tvrdý,takže hrozí,že pak na díře ohneš ráfek.Dej tam v klidu 245/35/18.
Napsal: čtv 05.02.2009 21:15
od Cossie
Já mám 8,5J ET 13 a 235/40 R18, sníženo o 3cm a bez problémů

Napsal: čtv 05.02.2009 21:35
od pavel530d
Hel vůbec nejlepší by bylo si otevřít velký TP a ta by jsi měl mít v kolonce dlaší záznamy: alternativní použití kol a gum.
Pokud tam dáš to co je max k modelu doporučené,tak drhnout určitě nebudeš.
Třeba moje přítelkyně má na E39 tourin 18kola v replice M5 na 8,5palce s pneu 235/40 a není nejmenší problém.
Jen mám obavu,že v alternativě budeš mít ve větších kolech rozdílné šířky gum předek proti zadku.
Napsal: čtv 05.02.2009 21:43
od eric
No jó,ale velkej techničák mu neřeší snižení,tam je pouze velikost ráfků a pneu.
Napsal: čtv 05.02.2009 22:04
od Raduz
No první věc ve velkým TP a i v návodu mám max 17. Ne jen mi šlo o to že dnes přijel kamarád má to smé co já a snížení 20/25 a má 17ky a zdá se mi to dost dole. Tak jen jsem propadl panice že ty moje pružiny jsou s těmi 18kami už moc a abych někde neškrtal prsama a tak
Napsal: čtv 05.02.2009 22:55
od eric
Napsal: čtv 05.02.2009 23:02
od Huska
eric píše:[qu
No jó,ale velkej techničák mu neřeší snižení,tam je pouze velikost ráfků a pneu.
to proto, že snížení nemá žádný vliv !!! rozhodující je rozměr ráfku a pneu .. i při seriových pružinách sem tam dojde k plnému propružení
Napsal: čtv 05.02.2009 23:28
od eric
Když bude mít na autě předepsaný 18-tky v rozměru 235/40/18 nebo stejný celkový průměr a rozměr 245/35/18 a bude mít snížení např. již 60mm a více,tak už může dřít o vnitřní lem,když nebude mít totál tvrdý tlumiče imho dorazy.Nejde jen o obvodový prostor kolem kola,ale taky o prostor nad ním.Další určující faktor je ET,pokud tam bude předepsaný ET 20,tak je to v pohodě,v případě menšího ET může mít při nepřiměřeném snížení taky problém,ale taky nemusí,já mám vepředu ET 2.To propružení je sice hezká věc,ale na sériovém podvozku se mu to tak často nepropruží až na dorazy tak jako na sníženém podvozku,i když je tvrdší.
Napsal: pát 06.02.2009 23:02
od Huska
jj to máš pravdu
.. když dá správný rozměr tak nebude mít problém nebude to škrtat nikdy at sníží o kolik chce . Každý výrobce to má tak aby při plném propružení na dorazy a vytočeném kole nedošlo ke škrtnutí o blatník.
Problém je přesně v těch věcech co jsi uvedl ... jiná ET, šířky pneu verzus profilové číslo.
Napsal: sob 07.02.2009 09:55
od KamilAC
Já se přidávám k tomu co psal eric, mám taky 19", dokonce ještě širší než on a není nikde problém. Vesměs vzadu to při tomto snížení nemá o co škrtnout, teda pokud tam nebudeš mít nějaký šílený ET(nebo jako já 295ky gumy-ale už sou pryč). Co se týče předku, těch 50mm to ještě snese, opět ale záleží na ET. Počítej ale každopádně se zhoršením komfortu, a to už docela znatelným...
Napsal: pon 09.02.2009 13:35
od ras11
mal som na mojej 19", vpredu 235/35ZR19 + vzadu 265/30ZR19...
Nebol problem, disky boli et20, ale si to znizenie priam pytalo, bolo to vysoko ako krava...

Napsal: čtv 28.05.2009 23:21
od hogi
Ahoj všichni!
Prosím o radu.Chystám se snižovat moje BMW E39 520i M54(po fl,předěláno na Mpacket) touring , neboť mám asi utahané zadní pružiny a v kombinaci s 18" kolama je to opravdu motorový člun , prostě hnus!Nechci ale žádný extrém,co jsem tak zjišťoval,líbilo by se mi snížení max -30mm(rodinný vůz).S tímto snížením se asi mohou ponechat i původní tlumiče,že?
Nemohu se ale rozhodnout ,jakou značku pružin zvolit?Rozumnou kombinaci má jen KW(35/30mm) a EIBACH(30/25-30mm) ostatní značky jako třeba HR (40/15mm) nebo WEITEC(40/25mm) už jsou na mne moc snížené.Ale pomohu si tímto vůbec??Není třeba na odstranění efektu "motorový člun" právě kombinace s větším rozdílem ve snížení předku a zadku.Nevím totiž jestli nové auto bylo v rovině?A nebo bylo vždy trochu jako člun.Třeba u E34 mám pocit,že už z fabriky vykazovalo tento efekt.Jinak NIVO nemám.
díky moc za rady!!!!!!!
Napsal: pát 29.05.2009 15:36
od eric
Hele,já mám ty Weitecy 50/20 (viz. obr.na 1 str.),takže pokud ten předek nechceš tak dolů,tak těch 40/25 je taky ideální volba,pořád bude znatelně níž předek,než zadek

Já osobně to taky nemám rád,když je předek v luftě

Napsal: pát 29.05.2009 23:01
od hogi
A myslíš,že když bych zvolil variantu -30/30mm a tak podobně,bude auto v rovině?Nebo bude pořád jako člun.Jo kdybych viděl moje auto hned jak opustilo bránu fabriky.Měl bych to ulehčené.Protože jak jsem již psal , z tisíce E34 co jsou k vidění na ulicích mám dojem podobný(tzn.motorový člun) a nějak se mi nezdá , že by byly všechny utahané?!Tak právě nevím zdali nová E39 měla mezery mezi koly předek/zadek stejné?Co se týče značky těch pružin,máš zkušenost asi jen z Weitecem,což?Dík
Napsal: pát 29.05.2009 23:33
od hajdulak
cau,E39 touring,prej maj uz z vyroby nizsi zadek. to poznas ze mas v rovine prah i kdyz zadek ma mensi mezeru.
jen kdyz ma NIVO tak je vis..