Stránka 1 z 1

Napsal: pon 02.02.2009 12:33
od DonMiky
Zdravím kluci,
Mám E34, 525i, 10/1994.
Asi cca 2měsíce se mi občas dusí. Ale teď o víkendu už to bylo fakt krizový:-(
V neděli jsem byl v Praze a když jsem jel dom do Plzně, trochu jsem jí protáhnul. Normálně krásně táhla, a když jsem jí chvilku držel na 5500ot/min a pak jsem jí povolil, začala se dusit, vyřadil jsem a zkusil jsem jí proplynovat, vůbec na plyn nereagovala. Otáčky padaly až pod 500 a na cca 400 úplně chcípla, krve by se ve mě v tu chvíli nedořezal:-(
V tu chvíli se mi zbláznil Check control, samý chyby najednou, Oelstandmotor, betriebsanleitig, atd.
Kouk jsem na motor, olej, kapaliny, vše v pořádku.
Po 5 min jsem jí nastartoval, asi 5s kuckala, ale pak se sama chytla a držela zas 750ot/min, pak jela zas v pohodě.
Vypadá to na problém někde v palivovém systému? Měnil jsem akorát palivovej filtr. Předtím jsem zkoušel aquafobin proti vodě v nádrži, nic.
Měl jsem natankováno 40l V-Poweru, takže palivo bylo OK.

Děkuju za rady, Michal

Napsal: pon 02.02.2009 23:01
od Tickerow
Ten checkcontrol bude mozna celkem normalni...me se to stava kdyz uz mam min oleje v motoru...(ne minimum)...nastartuju a v pohode...jedu pianko a v pohode...roztocim to nad 5k a po chcipnuti to hlasi malo oleje...takze zkontroluj kolik mas oleje....
Jinak to muze byt nedostatkem benzinu, ale nemusi....opakuj pokus...pokud jezdi cekem normalne pri nizkejch otackach a udusi se jenom pri vytoceni a delsim drzeni pod plynem, bude problem v privodu paliva...pokud se dusi stale, muze toho byt vic...
Musis prijit s jistotou na to co tomu autu chybi....opakovanim pokusu...pak resit problem...ale nejprve to chce jistotu kdy presne to blbne....

Napsal: úte 03.02.2009 07:44
od DonMiky
Nejdřív se mi to stávalo při vytočení do vyšších otáček, když jsem jí pak povolil, začala se dusit. Dostal jsem tip na vyčištení škrtící klapky, zaneřáděná byla dost, říkal jsem si v tu chvíli mám vyhráno, dal jsem to dohromady a šel jí projet, dusila se skoro hned a při nízkých otáčkách. Takže to nepomohlo :(
Nemůžu 100% říct proč a za jakých podmínek se začne dusit, zatím je to spíš věc náhody :cry:
Olej mám lehce nad dolní ryskou, trochu ho doleju, za chvíli mě stejně čeká výměna:)
Jeden uživatel tu řešil něco podobného, ptal jsem se ho, říkal že ho zlobilo palivové čerpadlo..
Mám v plánu ho zkusit, jestli tlačí tak jak má, už jsem se po tom poptával.
Jinak samozřejmě vítám každou radu!

Napsal: pon 09.03.2009 22:20
od DonMiky
akt.

Napsal: úte 10.03.2009 03:20
od BMWPower
zkus odpojit váhu vzduchu jak to bude jezdit bez ní. :wink:
mě to dělalo to stejný bez váhy super. s váhou hotovo... Musel jsem ji vyměnit a zase bylo vše ok.

Napsal: úte 10.03.2009 20:34
od DonMiky
BTW, kolik tlačí pal. čerpadlo zkusím horko těžko. Dentista mě nechal vystřízlivět, musel bych asi celkem přesně nasimulovat celý palivový vedení, a to by nebyla sranda :oops:

Napsal: čtv 25.02.2010 10:44
od DonMiky
Doplním info:

V létě jezdí auto v pohodě, v zimě dělá výše zmíněný bordel..

Minulou zimu jsem nějak dojezdil a svedl ty problémy na nekvalitní benzín. Začal jsem tankovat na jinej čerpačce a vše bylo OK. To bylo ale tím, že přicházelo jaro a teplejší počasí.
Když se to samé objevilo i tuto zimu, odpojil jsem dle rady váhu vzduchu. To sice pomohlo, ale později už to bylo nutné, protože auto skoro nejelo. Takže jsem jezdil bez váhy a hledal jinou.

Diagnostika mi vyhodila lambdu a váhu. Váhu ale jenom protože jsem jí odpojil. Po zpětném připojení váhy a výmazu chyb, zůstala jen lambda.
Takže mám objednanou lambdu novou (Bosch) a vyměním jí..

Dám ještě vědět zda to byl hledaný problém :wink:

Napsal: čtv 25.02.2010 11:08
od libovka
co třeba svíčky?To je základ všeho

Napsal: čtv 25.02.2010 12:06
od DonMiky
Svíčky mám nové NGK, originál :wink: A ty, co jsem při výměně vyndal byly ve slušným stavu..

Napsal: čtv 25.02.2010 15:00
od VlastikS
Bude to nejspíš výfuk, voda co obyčejně vykapává přes zimu zmrzne. Dělá to především při venkovním stání a autem co jezdí velmi lehounce a přes den se to neodpaří žhavou jízdou. Asi nejlepší přes zimu povolit šrouby za spojem prvního filtru, nebo někde blízko od motoru.

Napsal: pát 26.02.2010 09:49
od DonMiky
Hele o vejfuku jsem taky přemýšlel, protože když takhle škubala, ozývala se občas rána, jakoby zpod auta, možná z pod motoru, od svodů, fakt nevím. Z auta to při jízdě nešlo identifikovat :(

Ale asi bych Tvojí verzi vyvrátil, protože se to stávalo i když venku ještě nemrzlo..
Navíc, jak píšu výš, jeden z případů kdy se to stalo, bylo, když jsem jel po dálnici z Prahy, a tam myslím vejfuk prohřeješ slušně :wink:

Napsal: pát 26.02.2010 13:23
od gear
Mám stejnej problem ale u M50 2.0 ......já si myslim,že odešlo tesnění pod sáním a že to tahá falešnej vzduch nemu že to bejt taky ono?

Napsal: úte 23.03.2010 16:48
od DonMiky
Tak lambda vyměněna :)
Byla tam ještě originál 8O

Zatím 100km a bez škubnutí.. Auto víc táhne a míň žere, na dálku to poznat moc není, ale město o cca 1,5l méně :D Uklidnil se volnoběh a zdá se mi že i motor přede o něco tišeji.. I už není tolik cejtit benzín, to je ale jasný když předtím měl bohatou směs :wink:

Průběh charakteristiky lambdy (myslím že to bylo napětí), ale dokonalej není. Nebylo to klasicky nahoru dolů, místy skákaly trochu zuby. Prej by mohl ještě zlobit nějakej vstřik.. :?: