Stránka 1 z 4

Napsal: ned 11.01.2009 21:58
od Gav328ci
Ahojte,mám problém z automatem mám E-39 525TDS a dnes nějak přestala řadit poslední rychlosní stupen. Vžy tam skočila tak kolem 90kilometrové rychlosti a dnes až třeba kolem 120kmh. Všechny ostatní rychlosti řadí tak jak mají. Když tomu dám cihlu tzv.Kick down tak vše zařadí tak jak má až do poslední rychlosti. Olej i filtr mám nový i smazané adaptační hodnoty. Předem děkuji za odpvědi

Napsal: ned 11.01.2009 22:55
od PetacekBE
mám ten samý problém - pětka se někdy zařadí v klidu kolem té 90km/h a někdy se tam nevhodí ani při těch 120km/h jak píšeš... Já to řeším tak,že když jedu více jak devadesát a mám tam neustále čtyřku tak při jízdě pozvolna lehce uberu plyn - ne uplně a pak opět lehoučce přidám - dělám to tak čtyřikrát a pětka tam skočí... Mám najeto už 227 000 km a mám obavu aby se mi ten automat nevys... Esi to nebude nějaké vadné čidlo otáček.... :evil:Olej mám měněn asi před 10 000 kilometry. Mimochodem - omlouvám se že to sem tahám - kdy by se měl u tds měnit olej v motoru a má opotřebovaný motor vliv na hlučnost motoru,turba a hydroštelů... Děkan

Napsal: pát 23.01.2009 17:17
od magic
a manualně tam jde hodit?

Napsal: pát 23.01.2009 21:42
od Gav328ci
Manuální řazení tam nemám

Napsal: pát 23.01.2009 22:48
od KAMIL740
nemate ty adaptabilni automaty co si pamatujou jak s nim jezdite ze to schvalne drzi v otackach protoze ste mu predtim trosku davali ??? jenom napad :D

Napsal: sob 24.01.2009 13:59
od pavel530d
To snad TDSa ani v té době neměly........ :roll:

Napsal: pon 09.02.2009 21:57
od madu
... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka je už od posledních modelů E34 na vícero faktorech. .Při zařazení 5ky se fakticky zablokuje měnič převodovky a dochází k převodu síly a kroutícího momentu z motoru na kola v poměru otáček 1:1 .... to s tím pohybem pedálu plynu nahoru a dolu, také není daleko od věci .... je to jedna z možností jak dát elektronice auta na vědomí, že už nepotřebuješ plný výkon a pokud vše dobře funguje, měl by automat přeřadit o stupeň nahoru ... např: když jedeš do kopce pod plynem a blížíš se k horizontu, tvá rychlost je velká a ty "zapumpuješ"plynem a následně mírně ubereš, tak by měl odřadit výše..... nebo při ustálené jízdě na dálnici..
Je to ale jak píšu hlavně na způsobu jízdy několika málo předešlých kilometrů ... automat si to prostě pamatuje :)
Mám E34 525TdsA r.v.95 a poctivě najeto 314tis ... automat řadí jako za mlada a doufám, že ještě dlouho bude ..
Takže klid a kdyby něco a ta 5ka ta né a né skočit, klidně napiš ...
madu

Napsal: pon 09.02.2009 22:36
od Jawak
madu píše:Mám E34 525TdsA r.v.95 a poctivě najeto 314tis ... automat řadí jako za mlada

Protože s tím jezdili v Německu důchodci ('95-'00 pán ročník nar.'37, '00-'06 jeho známý ročník nar.'38) a pak já, který jezdí většinou na spotřebu a zacházím s automatem šetrně!

Je to o tom, jak se k tomu člověk chová, v klidu přeřazovat, chvilku počkat až přeřadí a pak teprve nohu z brzdy pryč = dlouhá životnost automatu

Napsal: pon 09.02.2009 23:03
od Francis
madu píše:... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka ...

5HP18 má rychlostí 5 a k tomu overdrive = blokování měniče, který někomu připadá jako "šestka". Na mých automatech bylo zablokování měniče (overdrive) lehce nad 90 km/h a bylo závislé na teplotě oleje v převodovce = při teplotách vzduchu pod bodem mrazu overdrive začal fungovat až po ujetí několika km, až po ohřátí oleje v převodovce.

Napsal: pon 09.02.2009 23:14
od Jawak
Francis píše:který někomu připadá jako "šestka"
..při teplotách vzduchu pod bodem mrazu overdrive začal fungovat až po ujetí několika km, až po ohřátí oleje v převodovce.

Pravda..

Napsal: úte 10.02.2009 22:54
od PetacekBE
madu píše:... to kdy tam "skočí" Drive ... nebo-li 5ka je už od posledních modelů E34 na vícero faktorech. .Při zařazení 5ky se fakticky zablokuje měnič převodovky a dochází k převodu síly a kroutícího momentu z motoru na kola v poměru otáček 1:1 .... to s tím pohybem pedálu plynu nahoru a dolu, také není daleko od věci .... je to jedna z možností jak dát elektronice auta na vědomí, že už nepotřebuješ plný výkon a pokud vše dobře funguje, měl by automat přeřadit o stupeň nahoru ... např: když jedeš do kopce pod plynem a blížíš se k horizontu, tvá rychlost je velká a ty "zapumpuješ"plynem a následně mírně ubereš, tak by měl odřadit výše..... nebo při ustálené jízdě na dálnici..
Je to ale jak píšu hlavně na způsobu jízdy několika málo předešlých kilometrů ... automat si to prostě pamatuje

Mno takže pokud tomu dobře rozumím když jezdíš pomalu tak ta pětka tam neskáče... Já právě že jezdím na spotřebu a pětka se tam nehází vůbec :(

Napsal: úte 10.02.2009 23:40
od PavelP
Zdar,a nezáleží taky trochu na objemu motoru ??Mě auto řadí až nahoru na pětku celkem plynule a pětku řadí už i při 90 km /h . A je to taky podle toho
jak píše Madu,táhneš čtyřku,až třeba na sto,povolíš plyn a pak tam skočí pětka.
Já bych to shrnul ,když automat řadí - funguje to - neřeš to.
Nemá cenu se v tom štourat,automat je svým pánem a řadí si jak chce a potřebuje, a má na to vliv víceméně cokoliv.Teplota - řadí jinak v zimě než v létě.Poloha plynového pedálu atd,atd.
Automat je " pohodu " jak píše Jawak , jak se k tomu člověk chová = dlouhá životnost automatu.
PP

Napsal: čtv 12.02.2009 12:50
od PetacekBE
ano asi je to tak protože když bylo teplejší počasí tak se pětka řadila v poho už při těch devadesáti..... Ale nyní v zimě řadí až při 120 - 130 km/h. Jinak ostatní stupně se řadí stejně jako v létě tak v zimě. Akorát mne mrzí to že se tam neukazují zařazené stupně :(
Jak píšete - dokud automat řadí tak je v poho. Jinak - odbočím - dá se na diagnostice zjistit opravdový počet kilometrů ???? Díkesss.

Napsal: čtv 12.02.2009 22:32
od Jawak
e39 528iA Steptronic mě řadí už mezi 80-90 km/h. Několikátý automat a musí se s tím umět jezdit.
Jezdím ovšem hodně klobouka, za účelem redukce spotřeby, co nejnižší otáčky, co nejméně plynu, aby auto nezpomalovalo a abych zbytečně nestál na plynovém pedálu. Je to o citu v noze

Napsal: pát 13.02.2009 11:26
od PetacekBE
jak poznám že automat pracuje v nouzovém režimu ???

Napsal: pát 13.02.2009 15:40
od PetacekBE
Tak dneska jsem chtěl jet do Olomouce ke kámošovému strejdovi na diagnostiku báva a opravdu jsem se naštval. Jeli jsme z kámošem a zpočátku tam převodovka hodila jen jedničku a dvojku a po chvíli i trojku ale čtverku jsem tam nedostal... Jel jsem asi na 3500 ot a asi tak 90 km/h.... To auto mne přivede do hrobu :( :( :( :(

Napsal: úte 17.02.2009 20:10
od detrhomer
sice je to mimo tento příspěvek, ale mám také problém s automatem,
Je to normální?
Pokaždé ráno přijdu k autu, nastartuju, zařadím D a nic až po chvilce to naskočí, pak už vše funguje jak má, když to pak vypnu a znovu nastartuju tak to naskočí hned,dělá to pouze když to stojí déle.
Jedná se o e39 530D r.v.12.98 na tachu je 180 000 ale to není jisté,je to dovoz SRN.

Napsal: úte 17.02.2009 21:36
od madu
je nutné udělat kontrolu oleje v převodovce ...Je tam buď ZF a nebo GM( těch je ale málo) každopádně by se měl vyměnit filtr, olej, těsnění a šrouby vany cca ve 160tis km .... to že ti nezařadí nejspíš znamená, že čerpadlo musí nejprve nahnat olej do měniče a jestli je už nekvalitní a nebo je ho málo, tak to může takhle zlobit... madu

Napsal: úte 17.02.2009 22:00
od detrhomer
Už jsem to dal na dílnu,at mi to zkontrolují komplet auto. Já ho před týdnem koupil, tak vychytávám mouchy :) a díky :)

Napsal: stř 18.02.2009 08:36
od zet
madu píše:
detrhomer píše:sice je to mimo tento příspěvek, ale mám také problém s automatem,
Je to normální?
Pokaždé ráno přijdu k autu, nastartuju, zařadím D a nic až po chvilce to naskočí, pak už vše funguje jak má, když to pak vypnu a znovu nastartuju tak to naskočí hned,dělá to pouze když to stojí déle.
Jedná se o e39 530D r.v.12.98 na tachu je 180 000 ale to není jisté,je to dovoz SRN.


je nutné udělat kontrolu oleje v převodovce ...Je tam buď ZF a nebo GM( těch je ale málo) každopádně by se měl vyměnit filtr, olej, těsnění a šrouby vany cca ve 160tis km .... to že ti nezařadí nejspíš znamená, že čerpadlo musí nejprve nahnat olej do měniče a jestli je už nekvalitní a nebo je ho málo, tak to může takhle zlobit... madu

Proč je těch GM málo?jsou horší?