Stránka 1 z 1

Napsal: sob 10.01.2009 18:02
od panacek
zdravim, uz zase ta spotreba, mam ji porad kolem 14 l, vim mel bych jit se napichnout na pc ale nemam cas. prijde mi ze je bohata smes. zkusil jsem vymenit lamndy ale je to stejny. nenapada vas neco? nejaky cidlo, ventil, nebo neco takovyho.dik

Napsal: sob 10.01.2009 20:12
od libovka
Aha,tak to radši budeš měnit věci za nesmyslný peníze než abys zajel na diagnostiku.

Mě ta spotřeba na automat přijde normální a pokud tobě ne tak si kup octavii v TDIčku. :roll:

Napsal: sob 10.01.2009 20:53
od mario42
panacek píše:zdravim, uz zase ta spotreba, mam ji porad kolem 14 l, vim mel bych jit se napichnout na pc ale nemam cas. prijde mi ze je bohata smes. zkusil jsem vymenit lamndy ale je to stejny. nenapada vas neco? nejaky cidlo, ventil, nebo neco takovyho.dik
Za kolik jsi jezdil před tím, než se ta spotřeba zvýšila na 14? O kolik se to zvýšilo proti normálu? Ptám se proto, protože neznám tvůj jízdní styl ani prostředí ve kterém jezdíš (v zimě po Praze to žere jinak než po venkovských silničkách). Třeba já teď v zimě jezdím průměrně něco málo přes 11 litrů. Ale třeba nepoužívám promrzlé auto na dvousetmetrové cesty k obchodu a zpátky...
Určitě je lepší zajet na diagnostiku, než metodou pokus-omyl vyměňovat polovinu auta

Napsal: sob 10.01.2009 21:21
od alpineman
Nemáš jen trošku těžší nohu??? Protože pokud ne, důvodů vyšší spotřeby (nebo teda zvýšení) je spousta. Je úsměvné, že jsi začal lambdami. Já bych šel teda raději z prvu na diagnostiku. Já například vyměnil vzduch. filtr a spotřeba šla cca o 1 litr dolu (byl po létě pěkně zaprášený).

léto jezdím: 10 - 11 l/100km
zimu jezdím: 11 - 12 l/100km
70% město, 30% okresky.

Jinak po dálnici - dálku: 8,5 l/100km (měl jsem možnost otestovat jen v létě)

Napsal: sob 10.01.2009 21:37
od wEnC
Záleží hodně na trase a teplotě. Garážování auta.

U mé 528iT
Promrzlé auto v zimě při -10° a 3km trasa městem přes 3 křižovatky mám i za 17l neohřeje se, teplota se vyšplhá max. na 45°C
V létě to samé kolem 10l.
okresky kolem 10-20km trasy:
v létě tak 8l
v zimě 9-10l
Delší trasa podle předpisů nad 50km
léto 7-9
zima 8-9

Ekojízdou se dá dosáhnout za ideálních podmínek i těsně pod 6l spotřeby, ale od toho bmw nemám, abych se ploužil jak důchodce v HTP fabce...
S průměry co udal alpineman můžu jen souhlasit.

Napsal: ned 11.01.2009 00:13
od panacek
je fakt ze jezdim trosku divoce, ale v lete byla stejna jako v zime. a to jsem zkousel tomu neslapat a nic. ikdyz jsem jel na dalnici do 140 tak se to nezmenilo.asi skocim na tu diagnostiku. ale jinak dik.

Napsal: pon 12.01.2009 01:00
od magic
jezdim v podstatě jenom Brno a jezdim tak za 12 - 13 je to tu sama kolona zima jak v prd*** a je to automat, což si myslím že sedí, a při dnešních cenach beneli, bych to ani moc neřešil

Napsal: pon 12.01.2009 10:02
od Strosek
panacek píše:je fakt ze jezdim trosku divoce, ale v lete byla stejna jako v zime. ..
Letos je po 2 letech zima zase zimou - dlouhodobě teploty pod bodem mrazu - než se všechno prohřeje - jedeš třeba cca 20km s autem, kde je všechno jinak - olej v automatu, diferenciálu se musí prohřát i olej v motoru je hustší než jindy - všechno to klade daleko větší odpor.

Já to poznal na servu - rozdíl jako prase - po startu jde volant hodně ztuha - mám pumpu na nivo a jako "servokapalinu" mám asi Dextron II nebo v lepším případku III = což je chyba v létě se neprojevující, po ujetí právě těch cca 20 - 30km už mi servuje nomálně - viskozita oleje dělá strašně moc.

Podle mě je to normální stav - neřešil bych to.

Když by jsi to tak měl, až se oteplí, tak pak už by to asi byl nějakej problém.

Napsal: pon 12.01.2009 12:45
od Rydlas
Za tuhle zimu jsem najel zatim 5tis km. Auto je většinou v garáži, kde je stabilně okolo 3 st. C. dlouhodobku mám 9,2, krátkodobý mám okolo 8,5

jezdim denně do práce 45km denně tak 100 km... občas krátký po městě...ale když už auto startuju, a jedu jen do garaze..cca 500m od baraku, tak si stejne dam kochacku po meste na 15 minut, aby se vohralo... rano mam pak v garazi teplicko.. :-D