Stránka 1 z 2

Napsal: sob 10.01.2009 14:47
od pitbulls
Čau kluci, mám problém. KDyž se mi motor na mé e39 ohřeje (je odvzdušněn)tak začne normálně topit, ale teď se mi několikrát stalo, že přestalo topit a najednou lezla teplota nahoru, tak jsem zastavil, odvzdušnil a pak dobrý, ale teď po měsíci to dělá zase. Někdy tomu pomůže, když podřadim a dam tomu trošku saze tak teplota jde dolu a začne hned topit a někdy musim povolit odvz. a nechat ho ujít. Kamarád říkal, že to může být těsnění pod hlavou a nebo že bude potřeba se i podívat na hlavu jestli nebude potřeba ji zavařit, že mi to prej tlakuje a že by to mohlo být ono.
Tak nevim, nemáte někdo s tím zkušenosti,? Díky

Napsal: sob 10.01.2009 21:47
od wEnC
Já bych tipoval vodní pumpu, ohlodaná vrtulka, nebo se protáčí plastová vrtulka na kovové osičce když se ohřeje.
Mrkni se na pumpu a termostat, než začneš kuchat motor

Napsal: stř 21.01.2009 16:53
od xjr
Jak to popisuješ,tak myslím že hlava je jasná.

Napsal: stř 21.01.2009 16:56
od dexter
udělej to co ti píše wEnC a pak spekuluj dál.
:roll:

Napsal: stř 21.01.2009 18:45
od Bajzik
voda neubývá?

Napsal: stř 21.01.2009 22:48
od Bambim
wEnC píše:Já bych tipoval vodní pumpu, ohlodaná vrtulka, nebo se protáčí plastová vrtulka na kovové osičce když se ohřeje.
Mrkni se na pumpu a termostat, než začneš kuchat motor

Taky se priklanim k tomuto reseni, mel jsem neco podobneho a vetsinou tu pumpu ani nepoznas, ze je v prseli treba uz 300 km...

Napsal: čtv 22.01.2009 01:03
od alpineman
Já to nechápu... proč chce skoro každej při zvyšování teploty hned sundavat hlavu???
Sundej saharu a vrtuli, stáhni řemen, vypusť vodu a vyndej pumpu. Hned uvidíš na čem jsi. Jestli nejsi nešika, max. do hoďky (i se sváčou) ji máš venku.
Já se taky přikláním k pumpě. Novou seženeš s kovovým oběžným kolem do 2000,-Kč.

Napsal: čtv 22.01.2009 01:59
od jurasis
alpineman píše:Já to nechápu... proč chce skoro každej při zvyšování teploty hned sundavat hlavu???


Protože to tady každej omílá častěji, než výměnu gum... :roll:
Zajímavý, že v tomhle státě se vždycky jako první hledá nejdražší závada...

Napsal: čtv 22.01.2009 02:10
od qeuin
jurasis píše:...
Zajímavý, že v tomhle státě se vždycky jako první hledá nejdražší závada...

Pak nemůžu bejt nepříjemně překvapenej, dražší už to nebude :lol:

Napsal: čtv 22.01.2009 15:34
od pitbulls
Voda nemizí, ale kamarád mi sehnal kluka který dělá jen BMW a ten si myslí, že těsnění a nebo pumpa.

Napsal: úte 24.03.2009 20:08
od zyx66
Caute chlapi.

Auto mi nevykuruje interier, nastavim teplotu a teply vzduch mi nejde. Motor sa normalne zohreje na 90° a potom teplotu drzi, takze tam je vsetko OK, len mi potom nekuri v interieri a neviem kde je problem, lebo sa to stalo len tak z nicoho nic, zo dna na den. Neviete mi poradit kde moze byt problem a ako ho zistit? Dakujem Vam.

zyx66

Napsal: úte 24.03.2009 20:54
od youwee
jako první to pořádně odvzudšní. Po výměně chladiče mi to dělalo taky... Až sem to nechal odvdušnit jinde lidma co dělají jen bmw tak to bylo v klidu

Napsal: stř 25.03.2009 18:50
od ARI
pumpa a hlavne poradne odvzdusnit.stalo se mi to presne jak pises.nekolikrast jsem odvzdusnoval.najel mirne do kopce povolil oba odvzdusnovaky a dolival jsem vodu tak dlouho az vytekala s obou zatek.zavrel chladic a ok.a vic se mi top uz nestalo-

Napsal: stř 25.03.2009 22:35
od jurasis
qeuin píše:
jurasis píše:...
Zajímavý, že v tomhle státě se vždycky jako první hledá nejdražší závada...

Pak nemůžu bejt nepříjemně překvapenej, dražší už to nebude :lol:


Bude, když budeš postupovat od nejdražší a dojdeš k tomu, že to byla kravina a máš novej motor za cenu auta... :lol: :lol:

Napsal: čtv 26.03.2009 16:25
od zyx66
Takze vec pokrocila dalej. Isiel som 20km motor sa normalne zohrial a drzal teplotu. Potom som zastavil na parkovisku, motor bezal a idem odvzdusvnovat a najprv isiel vzduch a potom uz len sycala para a voda ziadna odtial netiekla, takze ani neviem ci som to odvzdusnil a v tom momente mi zacala isr rucicka teploty hore a tesne pred cervenym polom som uz vypol motor. Dnes som s tym isiel k znamemu do servisu. Hladina vody v nadrzke bola nad ryskou (cca 8cm od vrchu) takze vsetko OK, ale este odsroboval na ciernej hornej hadici srob rovnaky ako na odvzdusnovacom otvore a naliali do toho otvoru este asi 2 litre destilovanej vody. Motor potom drzal teplotu normalne 90°, prevetral som ho asi na 15km vsetko OK a ked idem domov tak na svetlach mi isla rucicka teploty hore, tak som sa chcel posunut za krizovatku ku chodniku a rucicka takmer z cerveneho pola co som uz chcel vypnut motor mi v priebehu 5 sekund zase klesla na normal. A toto sa mi stalo asi 2krat kym som prisiel naspat k servisakovi a pri nom teplota zase strelila hore a uz mi vrela voda v nadrzke. Tak som to vypol a domov isiel pesi :))) No a uz som bol pekne nasraty. Tak ako to vidite, kde bude problem? Dik za rady

edit

takze dalsia novinka, termostat je vymeneny a motor sa stale prehrieva, horna hruba hadica na chladeni (tusim je to napojene na radiator) je horuca a spodna je studena. Nejake navrhy? Dik

Napsal: čtv 26.03.2009 21:15
od zyx66
nikto nic?

Napsal: sob 28.03.2009 15:10
od dave155
děla mi to to same... pořád mi radí ovzdusnit, tak teď čekam na pujceni jine pumpy, visky atd.... PORAdí někdo???
kdybych se vykašlal před 14 dni na preventivní výměnu chlad.kapaliny bylo by vše OK. Od té doby samej problém... :twisted: :twisted:

Napsal: sob 28.03.2009 15:58
od wEnC
Zkontrolovat stav pumpy, případně vyměnit , rozebrání akce na tak 1 hodinu pokud to předtím člověk ještě nedělal, jinak 30minut.

Viscou to být nemůže, jezdím bez visky od podzimu a na teplotu nemá vliv, nasadím, zas až v létě, kdyby náhodou sem zkejsnul v nějaké koloně.
Mám nový chladič vody, protože starý lehce kapal, po natlakování už čůral, a tímpádem se to odzvdušnilo vydrželo to 20 km, nebo tak 2 zahřátí motoru a pak už voda začala vařit a mohlo se odzvdušňovat znovu. Po výměně bylo po problému.
Jestli auto netopí je to špatně odvzdušněné.
Jestli se auto přehřívá a přitom je horní hadice od chladiče horká a spodní studené, je to zas špatně odvzdušněné nebo pumpa netlačí vodu v okruhu.

Jinak odvzdušnovat auto po zahřátí na 90° je dle mého blbost. 90° na budíku znamemná u e39 ve skutečnosti 74° - 10x, nevím přesně do kolik tak do 105° možná i víc. A když v tu chvíli se upustí tlak, tak voda začne vařit a vylítne pára. Takže na rozhicovaném autě určitě ne.

Napsal: ned 29.03.2009 19:28
od zyx66
takze som dal vymenit vodnu pumpu a vyzera to zatial dobre, auto sa nehreje a po odvzdusneni to tak kuri ako nikdy a este idem dat o par dni vymenit prirubu na termostat, lebo vraj uz tesnenie nie je OK, takze dufam ze sa mi to zase nezacne prehrievat

Napsal: pon 30.03.2009 18:06
od Milhaus_
na podobne tema malicko jiny problem: E39 525d - auto topi, (jen pro jistotu) jsme zkontrolovali pumpu - v poradku, ovzdusnili - asi ani nebylo potreba (sla rovnou voda ne vzduch), voda se nikde neztraci
je tam webasto i s nezavislym topenim, kdyz ho zapnu rucne auto zacne behem chvilky topit, kdyz je rano zima a zapne se prihrev motoru tak behem chvilky je motor na 60°C (pak webasto vypne) - auto topi jak protrzeny ;) teplota motoru je naprosto stabilne na 88-90°C - raficka teplomeru je presne svisle
ALE:
1. jakmile prepnu na vnitrni okruh, citelne se snizi teplota vzduchu ktery jde z topeni, ale porad je to relativne teply/vlazny vzduch
2. vetsi problem: kdyz zastavim a necham pusteny motor tak auto prestane topit, nevim jestli to ma nejakou souvislost s tim ze ma auto webasto, ale je to dost neprijmeny - stalo se nam v zime ze jsme nekde uvizli na horach kvuli nehode pred nami a z topeni behem par minut foukal uplne ledovy vzduch i kdyz jsem nechal nastartovany motor, ten byl porad na 90° a dokonce obcas sepnul el. ventilator chladice. Kdyz jsem pak motor vypnul a zapnul webasto, tak po chvili uz byl vzduch teply, ale jednak mi to prijde divny a pak nevim jak je to se spotrebou, ale minimalne webasto mnohem vic smrdi takze bych se bal ze se nafta hure spaluje nez primo v motoru...
napada nekoho reseni?
dik