Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 08.01.2009 00:14
od stallker
Zdravim, má e39 528iA při nízkých otáčkách netopí, tzn. při stání, při volné jízdě z kopce, při courání městem...

Když točí nad 2500, tak jde teplo, do kopce vedro, pod 2000 ledovej vzduch :(

teplota motoru podle ručičky ok, pro jistotu jsem se mrkl i přes BC - chodí kolem 87 stupňů, z kopce vychladne na 81

Při zapnutí REST chvíli fouká teplej (asi 20sec) a pak už ledárna

Budu vděčný za každou radu, už jsem celej vymrzlej, nemůžu tomu furt nakládat :wink:

díky Marian

v "hledat" jsem tenhle problém našel, ale řešení tam už není

všechny starý bmw topily jak petry a tady na mě svítí na displeji 32 a teplo je akorát motoru :twisted:

Napsal: čtv 08.01.2009 02:35
od jurasis
El čerpadlo topení, je to tu řešeno v topicu E39 netopí...

Napsal: čtv 08.01.2009 03:01
od airbone
kukni na moju temu, pisal som o slabo topiacom webaste. Mam zrejme odidenu "zusatzwasserpumpe". Asi to bude aj tvoj problem. Akurat si brusim zuby na tuto:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 3DWatching

Napsal: čtv 08.01.2009 08:45
od Maslista
nemůžeš to mít jen zavzdušněný.. ?

Napsal: čtv 08.01.2009 11:13
od Bajzik
odvzdušnit, dělalo mi to také. motorek na rest mi neběží a topí normálně i na volnoběh

Napsal: čtv 08.01.2009 13:11
od libovka
Jo,jo to vypadá že je to zavzdušněný.

Napsal: čtv 08.01.2009 15:47
od Sirup
měl jsem to samé :D v expance žádná tekutina.....dolil jsem a topí krásně
Pokud to nebude tím tak bych kouknul na topení

Napsal: čtv 08.01.2009 17:20
od stallker
to jurasis: myslel jsem že když nejde to pomocný el. čerpadlo, tak nefunguje REST, ale mě běží

to sirup: v expanzce bylo na dně, dolil jsem skoro litr, ale stejně to netopí a pod autem na sněhu není ani kapka

zkusim to ještě jednou odvzdušnit, co je lepší povolit ten horní odvzdušňovák nebo na chladiči nebo oba? topení na max i foukání?

jinak díky všem za rady

Napsal: čtv 08.01.2009 19:50
od Bajzik
odvzdušnění: ¨motor vypnutý otevřít oba odvzdušnováky a nalít vodu do expanzky odvzdušníse to samo, palk jen doleješ vodu na risku.

Napsal: čtv 08.01.2009 20:13
od stallker
s vypnutým motorem??? teď jsem to zkoušel s nastartovaným a při 2000 ot z toho lezly furt bubliny

Napsal: čtv 08.01.2009 20:22
od stallker
to jurasis: v topicu e39 netopí... ale popisuje že mu to netopí ani při zvýšených otáčkách, ale já jsem psal, že mi to topí od 2500ot vejš

Napsal: pát 09.01.2009 00:12
od jurasis
stallker píše:to jurasis: myslel jsem že když nejde to pomocný el. čerpadlo, tak nefunguje REST, ale mě běží



Ale Tobě REST očividně neběží (pumpa). Těch dvacet sekund to topí, než se ochladí výměník, ale netočí to vodu z motoru. Taky mi to teď v těch mrazech někdy vypadne. Asi půjde už do kopru...
Jen mě mate, že mě to s motorem topí úplně super i na volnoběh. Asi to bude opravdu jen zavzdušněný a že Ti nejde pumpa RESTu je další problém. Asi u benzínu nemá tu pomocnou funkci, aby pomáhala topit při nízkých otáčkách, jak je někde zmiňováno u dieslů...

Napsal: pát 09.01.2009 00:22
od jurasis
stallker píše:to jurasis: v topicu e39 netopí... ale popisuje že mu to netopí ani při zvýšených otáčkách, ale já jsem psal, že mi to topí od 2500ot vejš


Jj, vím, jen že se tam řeší ty pomocný čerpadla.

Teď mi napadá, že by mohla odcházet třeba vodní pumpa. Jsou tam plastový lopatky a kdyby byla nějaká ulomená, tak by při nízkých otáčkách ten tlak nebyl asi bůhvíjaký...
Jestli máš BC, vyhoď si na displej teplotu motoru a zkus, kolik kolísá teplota. Jestli na nízké otáčky poroste, tipl bych tu pumpu (zas, na druhou stranu, hadice do chladiče klade určitě menší odpor než přívod topení)...

Napsal: pát 09.01.2009 09:03
od Maslista
stallker píše:s vypnutým motorem??? teď jsem to zkoušel s nastartovaným a při 2000 ot z toho lezly furt bubliny


tak pokračuj dokud nepůjde jen kapalina bez bublin.. na 99% to máš zavzdušněný 8)

Napsal: úte 13.01.2009 00:26
od stallker
díky všem za rady, už to topí :D , měli jste pravdu, bylo to hooodně zavzdušněný.

ale kde se tam vzalo tolik vzduchu? jak jsem zjistil, mám tam neorig. chladič :( , neni v něm ani ta plovací měrka a ani orig. odvzušňovák tam nepasuje-koupil jsem oba new (jeden stojí v bmw 50,-), ten na trubce dokonce "někdo" nahradil obyčejným rezavým šroubem :evil: s jemným závitem, naštěstí závit nezku....l.

Napsal: úte 13.01.2009 11:59
od Mikaelus
zdravím, měl bych otázku. Jak zobrazím přesnou teplotu motoru na BC? Mám podobný problém. Funkce rest mi funguje jak má a auto taky topí když normálně jedu, ale při stání na volnoběh fouká ledovej vzduch. Mám e39 528i 97. Předem díky za odpověd.

Napsal: úte 13.01.2009 15:22
od Holin
stallker píše:díky všem za rady, už to topí :D , měli jste pravdu, bylo to hooodně zavzdušněný.


A jaký byl tvůj postup odvzdušnění? Dolít chladičku, otevřít odvzdušňováky, nastartovat a držel to na 2000ot dokud lezou bubliny, případně průběžně dolívat..?

Někdo tu psal, že se to prý odvzdušní samo, jak to mám chápat, prostě naleju, otevřu odvzdušňováky a čekám?
Jiný zase psal, že se to má nějak profouknout, jaký je tedy správný postup odvzdušnění?

Díky..

Napsal: úte 13.01.2009 15:38
od CernyPetr
Mikaelus píše:zdravím, měl bych otázku. Jak zobrazím přesnou teplotu motoru na BC? Mám podobný problém. Funkce rest mi funguje jak má a auto taky topí když normálně jedu, ale při stání na volnoběh fouká ledovej vzduch. Mám e39 528i 97. Předem díky za odpověd.



Teplotu chladici kapaliny (a otacky motoru) obsahuje Test 07. dostanes se na nej tak, ze na 10s zmacknes knoflik Checku na budikach - objevi se Test 01. Postupnym mackanim stejneho knofliku se dostanes na Test 07.
Pote zmackni knoflik nulovani denniho pocitadla kilometru a tim pokud mas funkce Test 03 - 21 odemceny zobrazis teplotu chladici kapaliny.

Pokud funkce Test 03 - 21 odemceny nemas, nastav nejdriv podobnym postupem Test 19 a knoflikem nulovani denniho pocitadla nastav soucet poslednich 5 cisel VINu a potvrd stisknutim knofliku Checku. Tim Test 03 - 21 odemknes.

Napsal: stř 14.01.2009 01:50
od stallker
to holin: už to zase netopí, asi to zapálim a hned bude teplo :twisted:

dělal jsem to jak jsem psal, teď to zkusim s tim dolejváním s vypnutym motorem, jak se tu psalo
nemám na to vůbec čas, snad ve čtvrtek, pak dám zase vědět

...ještě že mám vyhřejvanej volant, aspoň ruce mi neomrznou...

Napsal: stř 14.01.2009 09:53
od Bajzik
někde ti zřejmě ubývá kapalina, jestli ne do motoru :) či oleje tak někde kolem hadic, koupil bych novou tu přírubu termostatu, já jí měl jak luk a navíc popraskaná. Ted jezdím a topím jak pááááán :-D