Stránka 1 z 1
Napsal: stř 07.01.2009 18:38
od Vlasta
Montoval se do E60 530d nebo 535d příhřev, jako byl v E39? Já ho tam teda nemám. Další otázka je, jestli vám to ukazuje, že žhaví? Já mám auto v garáži, takže to tak nějak nepoznám, ale i když stálo auto půl dne včera v mrazu, tak to před startováním o žhavení nic nepsalo. A ani v příručce jsem nic nenašel.
Napsal: stř 07.01.2009 21:04
od libovka
E60 530,535d by měla mít příhřev.
Napsal: stř 07.01.2009 23:13
od mhd
Něco jako příhřev mám, ale ještě jsem to nezkoušel

Když mi auto stojí na mrazu, tak při zapnutí klíčku se na cca 2-3 vteřiny rozsvítí žlutě symbol žhavení na spodním (myslim) displeji na přístrojovce. Jinak 530d E-60. Rovnou se zeptám, jak ten příhřev vlastně funguje?
Napsal: čtv 08.01.2009 22:28
od Vlasta
Já mám startování tlačítkem a po vložení mejdla to nic nepíše, ani kontrolka žhavení nesvítí, tak nevím.
Napsal: čtv 08.01.2009 22:42
od gamers
mhd píše:Něco jako příhřev mám, ale ještě jsem to nezkoušel

Když mi auto stojí na mrazu, tak při zapnutí klíčku se na cca 2-3 vteřiny rozsvítí žlutě symbol žhavení na spodním (myslim) displeji na přístrojovce. Jinak 530d E-60. Rovnou se zeptám, jak ten příhřev vlastně funguje?
taky se mi rozviti tak 2 vteřinky ale jen když opravdu hodně mrzne
Napsal: čtv 08.01.2009 22:59
od starML
Vlasta píše:Montoval se do E60 530d nebo 535d příhřev, jako byl v E39? Já ho tam teda nemám..... ale i když stálo auto půl dne včera v mrazu, tak to před startováním o žhavení nic nepsalo.
Vozy E60M57, E65M57, E65M67 a i 3" (E90N47) žhaví už při odemknutí, takže si toho nevšimnete. Musel by ses v autě musel zamknout, chvíli vydržet a pak odemknout. Na displeji se objeví Vorglühung, ale je to rychložhavení, tak to rychle zmizí. Snad všechny Commonraily mají Webasto, buď jako nezávislé topení (Standheizung), které jde spustit i bez chodu motoru, nebo přídavné topení (Zuheizung), které nemá elektrické oběhové čerpadlo. Je to hlavně z toho důvodu, že tyto motory mají poměrně velkou účinnost a malé tepelné ztráty. Takže teplo od motoru by nestačilo na vyhřátí vozu - málo by topily.
To přídavné nebo plné topení při teplotě menší než + 5 st. Celsia pomáhá rychleji dosáhnout provozní teplotu motoru. Po jejím dosažení (cca 70 st.) si provětrá spalovací komoru a vypne se. Ale při poklesu provozní teploty za jízdy se znova zapne a znovu dohřívá, aby auto dobře topilo. To mám ověřeno, protože jedu třeba 20km, provozní teplota normální, auto vyhřáté. Před Mariánkama je dlouhé 4km klesání (směr od Teplé) a Webasto zase zapne, jinak by teploměr šel dolů. Skoro to není slyšet, ale vycvičené ucho postřehne takové "pukání", jak vstřikuje naftu do topení.
Napsal: čtv 15.01.2009 22:22
od pavel530d
No já mám E60 z Itálie a webasto tam určitě není.Co se týče žhavení,tak jsem byl nedávno na horách a ráno v -15 se žhavení rožlo asi na 5 sekund a pak to už samo startovalo.Nejvíc by mě zajímalo,jestli se pak po namontování webasta dá v BC ve funkci CLIMAanlage nastavovat to,že se to samo v určitou hodinu zapne a vypne.Funkci tam totiž mám,ale je to celkem nanic pokud to nastavím a ráno když to zapne,tak fouká studený vzduch
