Stránka 1 z 1

Napsal: stř 07.01.2009 08:56
od Studna
Včera mi dali novou spojku, je normální že zabírá už v prvních milimetrech zdvihu pedálu? Při zahřátém motoru musím zmáčknou pedál úplně až na podlahu, dá se říct že už zatlačím na ten gumovej doraz, aby mi šlo lehce zařadit. Pokud ji zmáčknu jen lehce na ten doraz, tak mi tam jdou občas kvalty hůř, trochu z větším odporem. Je to normální, než si spojka sedne, či se trochu sjede. Nebo soudruzi udělali někde chybu? Dá se to popř. trochu povolit, aby zabírala trochu výš?

Napsal: stř 07.01.2009 08:59
od Maxiczech
Tohle co popisuješ se jeví naopak na totálně dojetou spojku. 8O
Tak newim. :?
Určitě to normální nejni. Reklamovat! :(

Napsal: stř 07.01.2009 09:07
od Studna
No, když jsem to tam dával, tak zabírala úplně nahoře a při zátahu motoru prokluzovala. Tu starou mám v kufru a lamela je sjetá až na nýtky. Nikdy jsem novou spojku něměl, tak nevím jak to má být.

Napsal: stř 07.01.2009 10:57
od Plechus
Myslim, že to tak je dobře, až se trochu ojede, tak to bude zabírat výš a výš a nakonec, až bude zas před smrtí, tak bude stačit šlápnout pedál o pár cm a spojka bude spojkovat.

Napsal: stř 07.01.2009 11:02
od Studna
Pravděpodobně vyřešeno. Bylo mi porazeno, že je nutné spojku odvzdušnit. To asi v servisu neudělali pořádně, tak jsem jen asi 100x šlápnul a pustil pedál a už se mi to posunulo, tak 2-3 cm nahoru. Takže řadit jde už hladce. Takže to vypadý být ok. Ještě budu chvilku šlapat, správně má prej zabírat tak 5cm od podlahy.

Napsal: stř 07.01.2009 11:04
od libovka
Maxiczech píše:Tohle co popisuješ se jeví naopak na totálně dojetou spojku. 8O
Tak newim. :?
Určitě to normální nejni. Reklamovat! :(
Sjetá spojka zabírá nahoře a ne hned dole. :roll:

Když si ji měl sundanou tak za ložiskem je plechová vypínací páka.Na jedné straně na ni tlačí tyčka válečku a na druhe straně je podložena takovím plastovím hříbečkem.Ten je může bejt vymačkanej a nebo se mohl ulomit a o ten kus musíš tu spojku vyšlapávat víc.

Napsal: stř 07.01.2009 22:30
od Pekys
Jestli bych se mohl vtírnout s dotazem, kdyz uz se tu resi spojka. Mám problém, že když je motor v otáčkách a sešlápnu spojku až na podlahu, spojka o něco škrtne, a to tak že dost. V BMW řikali že je načatá, to mi asi jasný nebylo, nicméně co může být špatně? Spojka jinak zabírá normálně, asi uprostřed a neklouže. ložisko? lamela? přítlačák?

Jen se ptám, sada stojí asi 6.5k, takže to stejně budu měnit celý, ale zajímalo by mě, čím to může být způsobený, když se jinak chová normálně.

Díky

Napsal: stř 07.01.2009 23:35
od Marek520
čau ja mam e39ku a spojku jsem resil pred loni,jak si tady napsal to ze zabira hned skraje odpovida to tomu ze je nova ale pokud bere od prvniho milimetru tak to neni uplne ok.Myslim ze je to otazka vypinaciho valecku snad je zavzdusnenej nebo netesni,nebo je neco spatne smontovany v kazdem pripade bych jim to reklamoval....me hned po prvnim rozjetim spojka nbrala uplne od spodu..marcus 007 :!:

Napsal: čtv 08.01.2009 00:57
od ZaK
čau lidi
Teď jsem řešil tu ná fóru svůj špatný pomocný spojkový válec. Či přetěsnit nebo vyměnit. Jelikož byl lehce zavzdušněný >> tak se vyběhala ta těsnící gumička. Brzdovka chcala ven a dovnitř se nabíral vzduch. Spojka zabírala čím dál lehčeji a níž, až přestala fungovat uplně. Přetěsněno, odvzdušněno a je to OK. Otázkou zůstává na jak dlouho, protože na škodule mi odešly brzdy po dvou měsících od přetěsnění komplet všeho... Pokud ti tam dávali novou sadu, tak to určitě jen blbě odvzdušnili a nebo bude ochozená ta plastová kravina na tom vypínacím kolíku, ale to je míň pravděpodobné

Napsal: čtv 08.01.2009 09:04
od Studna
Už to mám ok, bylo to zavzdušněný. Teď už mi zabírá cca v 1/3 zdvihu (5 cm od podlahy) a řadí se krásně lehce.