Stránka 1 z 1
Napsal: ned 04.01.2009 01:14
od Rydlas
Zdarec, tak tu máme ziminku a dotazy na foru litaj jak divy..
takze ja mam taky jeden... po nastartovani mi tak cca minutu srší v alternátoru..(resp. jde to nejspis z nej..) jakmile se to ohreje tak to prestane...kdyz je ohratej motor, tak to nedela ani po startu...jen za studena... nic mi nikde neblika ani nesignalizuje... zadny jiskry nevidim, jen takovy zvuky, jako kdyz srsi v elektromotoru... dik za cenne rady.. :-DD
Napsal: ned 04.01.2009 09:15
od mika_hakkinen
ty by tak už odpovídalo uhlíkům, už uplně vší silou nedosedají na komutátor, a hned po startu je alternátor dost zatížen protože se snaží dobít baterii, pokud más naftáka tak hžaviče a startér si vezmou dost
Napsal: ned 04.01.2009 11:42
od Rydlas
ne-e...je to benál... 523i, r.v. 97... mně je divný, že to dělá jen chvíli...max...tak minutu, a postupne to mizí...
má cenu měnit uhlíky v alťasu nebo je lepší dát novej?
Napsal: ned 04.01.2009 11:54
od mika_hakkinen
rozhodně bych je prvně zkontroloval, uhlíky vyjdou levněji než celej altík
Napsal: ned 04.01.2009 12:10
od Rydlas
No, ted jsem zrovna koukal, ze celej altas vyjde okolo 10tis... :-//
vubec ale netusim, kde bych shanel uhliky.. dela tu nekdo repase altasu? nebo zvladnu to i ja? (ryzi humanista nejsem, ale skoro jo.... :-DD)
Napsal: ned 04.01.2009 12:24
od mika_hakkinen
jsem ty uhlíky venku ještě neměl a nevyděl,asi samostatně se prodávat nebudou v ETK je mají společně s regulátorem napětí, např na jawě jsem uhlíky dával např z vrtačky, uhlík jako uhlík, třeba jsem ho jen pilkou a pilníkem upravil na tvar,
Napsal: ned 04.01.2009 13:38
od Tickerow
Srovnavat dynamo z Jawy a altik z BMW je docela zajimavy:-D No ja bych do altiku radsi nekde sehnal origo uhliky...vim jaky je srani kdyz se to predelava u posrany jawy natoz pak tady...
Ja bejt tebou, nedelam nejaky pokusy...dopada to spatne...a auto bez altiku moc daleko nedojede...
Napsal: ned 04.01.2009 13:56
od klenot
Můžou to být i ložiska ne?
Lepší je vyměnit celej reg. napětí. Tady prodávaj autoelektro díly:
http://pospisilmiroslav.cz/ Stačí vědět značku a číslo altíku.
Kupoval jsem tam regulator na fiat

Napsal: ned 04.01.2009 17:23
od Studna
Mě zase píská, taky než se zahřeje, tak kolem 5 minut, pak jen občas pískne a po 10 min je úplně ticho. To je ložisko, že?
Napsal: ned 04.01.2009 21:44
od Luckysheck
Mně píská až po zahřátí, ale vidím to na ložisko..nevíte o je tam za typ u 140A na 528i?
Napsal: čtv 15.01.2009 14:30
od xSAFA
Kuci jelikož teď zrovna řeším repasy altíku na mojí 328 tak se s vámi podělím. Volal jsem do BMW a žádné ND na alternátory tam kromě nějakého relátka nemají nebo mi to aspoň takto řekli. Náhradní díly seženete u autorizovaných servisů BOSCH ceny ložisek na můj 140A jsou následující:
přední ložisko: 523 kč, zadní ložisko 139 kč
Uhlíky jsem zatím nezjišťoval ale nemyslím že by měli být nějak drahé.
A ještě doplním, co vše je vhodné při repasy vyměnit? Stačí ložiska a uhlíky? A je tu někdo kdo tu repasi absolvoval? Zajímá mě jestli je tam nějaké úskalí a jestli mi na stažení ložisek stačí obyč 3 ramenej stahovák?
Díky
Napsal: čtv 15.01.2009 14:36
od swed
tak já byl na repasi altíku v pondělí

, měnili mě pouze uhlíky ostatní části jsou prej zatim v pohodě tak je nechali, a šlape teď jak hodinky

opraví to každej autoelektrikář ( i obyčejnej elektrikář, když mu to vyndáte z auta

)
Napsal: čtv 15.01.2009 21:16
od Luckysheck
Ja ho nechal přeložiskovat ale píská stále

Napsal: čtv 15.01.2009 22:47
od stallker
to Rydlas i ostatní: napiš sem výrobce (BOSCH, VALEO...) a orig. číslo ze štítku altíku a druhej den ti řeknu jak je to s dostupností a cenou jednotlivých dílů
řešim denně několik altíků a startérů (hlavně teď v zimě) a téměř cokoliv se dá objednat do druhýho dne skoro na každou značku...
Napsal: pát 16.01.2009 16:54
od kavanda
Luckysheck píše:Ja ho nechal přeložiskovat ale píská stále

pískají ti uhlíky,zkus je vyndat a vyčistit v trychloru nebo něčem podobnym....pak jedině vyměnit komplet uhlíky (dají se vybrousit i z něčeho jinýho)

Napsal: sob 17.01.2009 22:43
od Rydlas
stallker> Zdar, tak alťas je BOSCH, je 80A a zde je přepsanej ten štítek:
BOSCH 0 123 315 013
KC - 14V 50-80A
Made in Great Britain

1 740 624
Díky moc.. teď už tak 3 dny nezasršel... ale taky už nejsou takový ultra mrazy...
Napsal: pon 19.01.2009 12:42
od Maxiczech
Tohle mi dělá od té doby, co jsem autí koupil.
Najel jsem na to cca 50 tis. km a vše je v poho. Vyprdni se na to.

Až se něco vysype, tak to řeš. Dobíjí, tak ho nech sršet. Těch 5 minut před startem nikoho nevyvede z míry.
Až přestane dobíjet, tak tady je phone na maníky, co ti udělají repasy do druhého dne.
Jen si ho musíš sám vyndat a dovalit jim ho na ponk.

Tel.: 274 860 111. Je to v Horních Počernicích na Náchodské ulici vedle elektra v průchodu.
Komplet repase vyjde na 3.500,- Kč. 2x ložisko je za 800,-.. Regulace s uhlíkama za 1500,- + práce. Druhej den hotovo. Pokud máš Bosch nebo Valeo, tak se to určo vyplatí. Nebrat no name za 2.500,- novej.
To bych tam nedal.
