Stránka 1 z 2

Napsal: pát 02.01.2009 18:39
od 540iAT
Zdravím!

Prosím vás, poradíte mi, jak postupovat při odstraňování této závady?!

Pořídil jsem E39 540iA Tour. (r.v. 03/2000) a bohužel netopí,
do kabiny jde v jakémkoli režimu topení (včetně fce REST) pouze studený vzduch.
Stejně tak v jakémkoli jízdním režimu.
Ve výbavě je latentní výměník tepla nebo jak se tomu nadává.
Chladící kapaliny tam je dost, odvzdušnil jsem to (snad správně, dle postupů uvedených na tomto fóru).

Předem varuji, že s automechanikou nemám téměř žádné zkušenosti, prostě totální laik v této oblasti, takže prosím o trpělivost, budu se snažit.. :wink:

Díky!!

Napsal: pát 02.01.2009 18:53
od DOEMIXXX
ze by elektroventil?

Napsal: pát 02.01.2009 19:17
od 540iAT
A kde ten elektroventil najdu? Jak poznám, že je problém v něm?

Napsal: pát 02.01.2009 20:08
od Frosty
Elektroventil neboli kohout topení najdeš v pravo v motorovém prostoru při pohledu od chladiče a je zhruba na úrovni uchycení předního tlumiče pérování. :P

Napsal: pát 02.01.2009 20:24
od libovka
A ořeje se ti to tak jak má?
A pokud nemáš s automechaničinou skušenosti tak si to radši nech udělat od někoho kdo tomu rozumí.Než uděláš víc škody než užitku.

Napsal: pát 02.01.2009 20:27
od 540iAT

Napsal: pát 02.01.2009 20:40
od 540iAT
libovka píše:A ořeje se ti to tak jak má?
A pokud nemáš s automechaničinou skušenosti tak si to radši nech udělat od někoho kdo tomu rozumí.Než uděláš víc škody než užitku.
Jo, teplota je v pořádku..

No, bylo by to nejjednodušší, nechat si to někde v servisu udělat, ale rád bych tomu mému novému kočáru trochu porozuměl a uměl si alespoň něco opravit sám, rozhodně bych měl z toho dobrý pocit, ale chápu, že pokud by se jednalo o něco složitého, tak holt budu muset do servisu, ovšem nejdříve bych rád zkontroloval to, co bude v mých silách..
A asi tak začínali všichni domácí autokutilové, prostě pokus-omyl, proto budu rád za každou radu, která mi pomůže vyvarovat se chyb..

Napsal: sob 03.01.2009 11:06
od Frosty
Ano.

Napsal: sob 03.01.2009 15:09
od 540iAT
A jak poznám, že je chyba právě v něm?

Napsal: sob 03.01.2009 16:36
od P-J
,,,,

Napsal: sob 03.01.2009 17:42
od wEnC
540iAT píše:A jak poznám, že je chyba právě v něm?
Chybu v elektroventilu poznáš nejjednodušeji tak, že ho změříš ohmetrem a porovnáš s funkčním. Ale nic není jistota, může tam být něco zatuhlého a nepůjde i když odpor cívky bude mít OK.
Nejjistější je ho vyndat a vyzkoušet na stole jak zavírá.
Někde to byl příspěvek kde ho někdo měřil a pak kuchal a opravoval myslím ,že v e34.

Napsal: ned 04.01.2009 00:19
od Srandik32
Měl jsem ten samý problém,bohužel výměna samotných ventilů nepomohla a muselo se vyměnit celý topení :roll: Víc tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15

Napsal: ned 04.01.2009 02:49
od 540iAT
P-J píše: Píšeš, že to netopí v jakémkoliv jízdním režimu, takže se nic neděje, ani když jsou otáčky třeba přes cca 3000?
Přesně tak, ani když ji vytáčím..

Napsal: ned 04.01.2009 02:51
od 540iAT
wEnC píše:Chybu v elektroventilu poznáš nejjednodušeji tak, že ho změříš ohmetrem a porovnáš s funkčním. Ale nic není jistota, může tam být něco zatuhlého a nepůjde i když odpor cívky bude mít OK.
Nejjistější je ho vyndat a vyzkoušet na stole jak zavírá.
Někde to byl příspěvek kde ho někdo měřil a pak kuchal a opravoval myslím ,že v e34.
Tak takový návod by se mi hodil, abych věděl co s ním, až ho vyndám, zkusím to vyhledat..

Napsal: ned 04.01.2009 02:52
od 540iAT
Srandik32 píše:Měl jsem ten samý problém,bohužel výměna samotných ventilů nepomohla a muselo se vyměnit celý topení :roll: Víc tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
No, tak to by mě teda moc nepotěšilo, snad to nebude můj případ, ale kdo ví, každopádně díky, pročtu to..

Napsal: ned 04.01.2009 11:19
od 540iAT
Jo a prosím vás, když stojím před autem a čučím do motoru, tak napravo nahoře vede z chladiče hadice a ta, pokud je nastartováno a ohřátý motor, je horká, to je zřejmě správně, jen by mě zajímalo, jestli v ním má být vzduch nebo protékat voda?

Napsal: ned 04.01.2009 11:38
od wEnC
540iAT píše: Tak takový návod by se mi hodil, abych věděl co s ním, až ho vyndám, zkusím to vyhledat..
Dal jsem si 5minut hledání a myslím, že to bylo toto
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... zm%EC%F8il

A v hadicích určitě jen voda, to budeš mít zavzdušnění, vzduch musí z hadic s vodou pryč :)

Napsal: ned 04.01.2009 12:38
od 540iAT
Díky!

Tak to já mám v té hadici jen vzduch, když mám nastartováno a zahřátý motor, tak horkou hadici v pohodě zmáčnu a je zřejmé, že je tam jen vzduch
Ale když povolím ten odvzdušňovací šroub, tak z něj teče jen voda, bez bublin, vodu jsem doléval, dle plováku by jí tam mělo být dost..

Je u 540i jen jeden odvzdušňovací šroub, ten nahoře u expanzky?

Jaký je teda správný způsob odvzdušnění??

Mám pro jistotu tu chladící kapalinu vypustit a nalít novou? Jak často se má provádět výměna chladící kapaliny?

Napsal: ned 04.01.2009 12:49
od 540iAT
Našel jsem na fóru tento postup:

je to zavzdušněné .. zřejmě neumíš okruh odvzdušnit. pokud máš automatickou klimu tak nemusíš dávat topení, pokud manuální tak zapnout topení.
Auto postavit mírně do kopce (aby odvzdušnovák byl v nejvyšším místě)
do chladiče dolít vodu do maxima a otevřít odvzdušnovák Exclamation Exclamation Exclamation vše za studeného motoru Exclamation Exclamation Exclamation počkat až vše vybublá samo. Pak zavřít nastartovat a postupně pomocí odvzdušnováku upouštět vzduch až do úplného zahřátí motoru.

jiný postup "odvzdušnění za tepla" je špatný..

Napsal: ned 04.01.2009 13:02
od 540iAT
Další nalezený postup (525 e34 r.v.92 motor M50):

Otevři odvzdušňovací šroub na tělese termostatu i na chladiči vedle vyrovnávací nádržky.
Otvorem vyrovnávací nádržky lij kapalinu tak dlouho,až je nádržka plná po okraj a chladící kapalina vytéká z odvzdušňováků.
Potom zavři odvzdušňováky a nastartuj.Po zahřátí zvyš otáčky tak na 2,5 až 3 tis (na minutu,dvě).Potom dolij kapalinu a zavři víčko.

Pokud bude stále zavzdušněn,tak si to ještě jednou opákni...