Stránka 1 z 1

Napsal: pát 02.01.2009 14:12
od Marek520
čau hje zima a ozvali se mrazi a me na me e39 zamrza rucni brzda prkuji v teple garazi ale kdykoliv vyjedu tak po par hodinach neodbrzdim nevi nekdo kde a jak to nejak promazat myslím ze to bude v lancích...diky marcus007

Napsal: pát 02.01.2009 22:46
od Tickerow
Ja osobne v zime proste rucku nepouzivam...dej tam kvalt a kasli na rucku a mas klid...to je znamy ze to proste zamrzne...

Napsal: sob 03.01.2009 12:49
od Peasy
Ja parkuju venku, je to i z mirneho kopecka a rucku mam vdycky zatahlou a nic je to OK!!!Nevim jestli to muze byt tim ze ju musim vymenit protoze uz je na hovno!!Treba je tam vetsi vule :roll:

Napsal: sob 03.01.2009 17:34
od wEnC
Já parkuju taky venku a z hodně velkýho kopečka, takže ručku fest zataženou a pro sichr ještě kvalt a kola do rejdu, samotná ručka to ne vždy udrží na tom našem kopci (někdy brzdí víc a někdy míň, řek bych že v létě o dost míň). No a když ráno jedu do práce tak sem tam sou pakny přimrzlý, ale jen tak v 1/10 případů, ale jen tak trošku, dám rychlost, udělá to lup a jedu. S lanovody mám bezproblémů.
Pakny vzadu většinou není potřeba měnit, stačí přitáhnout přes toho ježka co je vidět dírkou na šroub v bubnu.

Napsal: stř 07.01.2009 19:12
od Marek520
cau,diky za odpovedi,ja ji mam taky nahovno brzdici...a jsou to lana a vnich vlhkost co zamrza... :? marcus007

Napsal: stř 03.06.2009 07:54
od Kentaur
wEnC píše:Já parkuju taky venku a z hodně velkýho kopečka, takže ručku fest zataženou a pro sichr ještě kvalt a kola do rejdu, samotná ručka to ne vždy udrží na tom našem kopci (někdy brzdí víc a někdy míň, řek bych že v létě o dost míň). No a když ráno jedu do práce tak sem tam sou pakny přimrzlý, ale jen tak v 1/10 případů, ale jen tak trošku, dám rychlost, udělá to lup a jedu. S lanovody mám bezproblémů.
Pakny vzadu většinou není potřeba měnit, stačí přitáhnout přes toho ježka co je vidět dírkou na šroub v bubnu.
Muzete mi nekdo trosku osvetlit, jak se ty pakny pritahuji? Koupil jsem 530i E39 a na kontrole mi zjistili, ze mi na rucku malo brzdi leve kolo. Vcera jsem na to tak trosku koukal, ale nejaky sroub na stelovani jsem nenasel. Jen v interieru primo u paky (zkousel jsem pritahnout, naprazdno na zvedaku se jevilo, ze to brzdi lip,ale pri normalnim zabrzdeni kolo porad nebrzdi, tak jsem do povolil zpet a hledam jine reseni.....mel jsem v planu dneska rozebrat cely kotouc ;)).

Napsal: stř 03.06.2009 08:30
od wEnC
Nejlépe se sundá se kolo, vezme se baterka a posvítí se do díry pro šroub od kola, v pozici asi 4 hodin. Tam budou vidět zuby ozubeného kolečka, šroubovákem, se do toho strká tak dlouho až se to dotáhne, škrtá to o pružinu takže se to samo nepovolí a občas ani neposune.

No pro začátečníka je lepší vzít imbus a sundat kotouč s bubnem, a hned uvidí co má dělat a na kterou stranu a jak točit. Takhle naslepo bez zkušeností je to nic moc.

Napsal: stř 03.06.2009 08:32
od Elektro
osobně bych ti doporučil výměnu paken ,protože když jsou starý tak ten brzdovej materiál přeschne a nebrzdí to tolik.Neumí to zadrhnout za buben a jen se to šoupe.Vyměnil jsem pakny a spokojenost.Jinak seřizování je na dvou místech.
1) u ručky pod kůží na lancích kontra matka na levou a pravou stranu
2) na bubnech přes dirku v bubnu roztahuješ vymezovací šroubek mezi pakny.Má na sobě takovou matku s lopatkama,takže můžeš šroubovákem utahovat a povolovat.

Napsal: stř 03.06.2009 09:10
od Kentaur
Diky za info, uvidim co se s tim da delat.
Jeste bych se chtel zeptat na jednu vec. Je normalni, ze kdyz zabrzdim kolo ruckou, tak ma jeste vuli (da se s nim otocit tam a zpet cca o 3-5cm). Delaji mi to obe kola, i to co brzdi normalne. Je tam nejaka moznost, ze by ty pakny v necem chodily? Jasne ze budu chytrejsi, az kotouc s bubnem sundam a podivam se pod nej, ale i tak by me to zajimalo ;).
PS: 530i je fakt bomba :-D

Napsal: stř 03.06.2009 09:28
od libovka
Ta vůle je normální.

Napsal: stř 03.06.2009 09:43
od Kentaur
tak to jsem rad, diky moc

Napsal: čtv 04.06.2009 19:47
od ZaK
Osobně se přikláním k výměně. Na e34 mě stály pakny kolem tří set. Je to cca na hodinku práce. Na původních nebylo obložení vůbec, ale i tak mi to v zimě zamrzlo. :lol:

Napsal: ned 04.04.2010 21:07
od radokrno
Poprosím někoho o rady,,nechal jsem měnit brzdové obložení parkovací brzdy,,pakny.
ale samozřejmě ručka brala až úolně nahoře.....dotahnul jsem matku přes díru na kolech,potom i lanka ,ale ručka mi brala moc dole a navíc při spuštění necvakla pojistka.
tak jsem povolil lanka,uknul proč ..nic jsem nenašel,tak jsem to dotah zpět,ale ručka začla brát nahoře ,a pokud ji spustim dolu,,povolim ,,tak má snahu se vracet.. tahne mě zpět na horu . O malinko,ale tahne.
mám pocit že jak jsem to dotah na kolech přes matku na doraz a utah lanka tak jsem to posral a seklo se to a nelze to povolit a zůstává to v tý nejsvrchnější poloze..tedy pakny jsou nalepený na bubnu...
povolení lanka nepomáhá a matky mi nejdou povolit zpět...

dotaz zní,JAK SE DOSTAT PŘÍMO K TOMU OBLOŽENÍ A ŠROUBŮM.A JAK TO SEŠTELOVAT ABY VŠE CHODILO JAK MÁ...
jednou se mi to podařilo ,ale já štoura to pak dolazoval a je to v loji..

stačí mi jak sundat kotouč a dostat se k tomu obložení..525 TDS kombajn,E-34.díky všem

:roll:

Napsal: pon 05.04.2010 10:30
od wEnC
tak kotouč sundáš jednoduše, stačí sundat kolo, a pak na vedle dír na šrouby je menší šroubek na imbus, tak ten vyšroubuješ a kotouč jde sundat. Jen nesmí být zatažená brzda, nebo příliš vybržděnej buben, to tam pak drží a jde to hůř, a chce to pak ještě povolil pakny tím ježkem uvnitř.

Napsal: pon 05.04.2010 13:15
od ZaK
Mohlo se ti možná stát, že ten sersament co ti roztahuje čelisti od sebe mohl přeskočit a pak už se to nevrací. Byl za mnou kdysi kamoš že měnil u kohosi pakny a stejně mu to nebrzdí a ten to měl dokonce složené obráceně ...

Napsal: pon 05.04.2010 13:35
od radokrno
a subdat brzdič asi ,bych řek,,nebo ten nemusim..no podle mne jestli je to vybržený,,tak to nesundám páč ten ježek povolit nejde na levý straně...chjo to bude boj..