Stránka 1 z 1

Napsal: sob 27.12.2008 19:07
od dave155
Zdravim. Mam ted celkem problem kterej mi vrtá hlavou.. Mam najeto po vymene oleje asi 3000km(auto mam 3 měsíce) a uz jsem 2x dolejval asi po 0,5l olej. Zacíná mě to celkem rusit vánoční pohodu tak se chci se zeptat zda neco neporadíte.
Voda v chladiči OK.
Olej viditelně neteče.
Byla zašpiněná nádobka na servu-ta je ted ocicstena a cekam.


PORADTE :twisted:

Napsal: sob 27.12.2008 19:53
od dexter
Za 3000km 1litr,to je myslím v pohodě.Hůř by bylo,kdyby to bylo po 300km. Nejsem si jist u kterého auta (spíš automobilky) jsem to vyděl,ale bylo tam cca1litr na 1000km.
:roll:

Napsal: sob 27.12.2008 20:33
od bmwfil
dexter píše:Za 3000km 1litr,to je myslím v pohodě.Hůř by bylo,kdyby to bylo po 300km. Nejsem si jist u kterého auta (spíš automobilky) jsem to vyděl,ale bylo tam cca1litr na 1000km.
:roll:


Tos viděl u BMW v manuálu...

Napsal: sob 27.12.2008 21:31
od P-J
bmwfil píše:
dexter píše:Za 3000km 1litr,to je myslím v pohodě.Hůř by bylo,kdyby to bylo po 300km. Nejsem si jist u kterého auta (spíš automobilky) jsem to vyděl,ale bylo tam cca1litr na 1000km.
:roll:


Tos viděl u BMW v manuálu...


A taky u VW..... Kdo ví, kde všude to je..... :lol:

Napsal: sob 27.12.2008 21:46
od momento
lehce může způsobit zvýšenou spotřebu oleje i zanešenej vzduch filtr

Napsal: sob 27.12.2008 22:33
od Tickerow
Resilo se to tu milionkrat...proste BMW nekomu zere a nekomu ne...vetsine ale zere...a to podle jizdy....resilo se to tu uz milionkrat...
Nech si to bud prekrouzkovat, vymenit driky ventilu a tesneni nebo se s tim smie ze BMW zere... :-)

Napsal: ned 28.12.2008 07:52
od dave155
tohle mi moc normal neprijde... Neni to dvoubuch,aby to zralo olej s benzinem!!!
Je pravda jestli tam nemam nalejt nejakejj hustsi olej.. ted jsem daval Mobli1 0W 40. Filtry jsou po vymene, svíčky také!

Napsal: ned 28.12.2008 10:54
od bmwfil
dave155 píše:tohle mi moc normal neprijde... Neni to dvoubuch,aby to zralo olej s benzinem!!!
Je pravda jestli tam nemam nalejt nejakejj hustsi olej.. ted jsem daval Mobli1 0W 40. Filtry jsou po vymene, svíčky také!


Asi bych tam spíš dal 5W 40....
Tak počkej do výměny...

Napsal: ned 28.12.2008 13:20
od Tickerow
Dvoubuch to neni, ale je to bmw a s tim nic nenadelas....podle me ti ani hustsi olej nepomuze...
Hlavni problem hustsich oleju je, ze v zime jim trva nez se dostanou na vschny mazaci mista a tim motor nejvic trpi...radsi ridsi olej aby dobre a hned mazal a dolejvat nez si kurvit motor jeste vic.
Nech si zmerit tlaky na valcich...podle toho poznas jestli mas vybehanej motor a zere ti to pres krouzky...
Pokud to bude ok, tak to zere pres ventili a to je mozna jeste horsi na opravu.
Vedla se tu o tom rozsahla debata a doporucuju si ji precist...potom pochopis...

Napsal: ned 28.12.2008 13:56
od dave155
ok. děkuji a toho jsem se bal... :twisted:

Napsal: ned 28.12.2008 14:08
od major
Pánové, to by si tady mohl člověk hubu umluvit.
Už jsem zde několikráte říkal, že to první číslo u SAE kde je přídomek W má vztah pouze k tekutosti při nízkých teplotách. Tedy pouze do doby, než se olej zahřeje na provozní teplotu. Snížením této hodnoty například z 10W na 0W zlepšíte rychlost zaolejování motoru při studených startech. Pokud to uděláte obráceně(z 0W na 10W), pochopitelně rychlost zaolejování exponovaných míst, což je hlava a tedy i vačka, se sníží. Při okolních teplotách pod nulou může být rozdíl i několik desítek sekund. Což je doba kdy pak dochází k nežádoucímu kovovému styku součástí. Pro nevěřící je zde jednoduchý pokus, dejte si do mrazáku olej s SAE 0W-40 a druhý s SAE 10W-40, nechte je tam pár hodin a pak si změřte za jak dlouho naplníte každým z olejů nějakou nádobu o známém objemu, stačí dvoudecka na víno. Zaručuji, že se budete divit.
Pokud tedy chcete aby měl olej větší "hustotu" při provozních podmínkách (cca 90 až 120 stupňů C), musíte změnit v SAE to druhé číslo. Tedy např. z oleje 5W-40 přejít na 5W-50 či 10W-60. Což má ale zase neblahý vliv na spotřebu. Tyto oleje jsou určeny pro více tepelně namáhané motory, které pracují s vyššími hodnotami provozních teplot než je běžné, tedy například motory vzduchem chlazené či motory s vyšším výkonem z jednoho litru objemu (sportovní, závodní). Proto pokud aplikujete takový olej do standartního motoru, tento se v běžném pracovním režimu nedostane ani na svoji pracovní teplotu. Tudíž vykazuje vyšší hodnoty viskozity, než je při 100 C u standartní SAE 5W-40 běžné. Je tedy při této teplotě "hustší" než by měl být a klade rotujícím součástem motoru vyšší odpor, čímž se zákonitě zvyšuje spotřeba PHM.

A mimochodem, pokud se zde kdokoli ptáte na nějakou technickou informaci, je dobré uvést alespoň typ motoru, vozu a najeté km. Už takto jsou podobné rady "na dálku" vaření z vody a bez těchto minimálních informací jsou vaše dotazy prakticky nezodpověditelné.

major

Napsal: ned 28.12.2008 14:22
od major
To Dave 155: K tvému dotazu. To doplňované množství, které uvádíš je již poměrně vysoká hodnota, která jednoznačně svědčí o horší kondici motoru a větších provozních vůlích. Pokud ti olej skutečně neuniká někde ze skříně či pod hlavou , dostává se ti do spalovacího prostoru a hoří společně s palivem. Projevem je vyšší kouřivost, hlavně po startu při delším stání. Jak už říkal někdo nade mnou, příčinou jsou opotřebená těsnění ventilů. Pokud se této závady chceš dočasně zbavit, použij olej s SAE 50 či 60. Nicméně spotřebu nesnížíš na vždy a zvýšíš spotřebu PHM. Lepší varianta je výměna těsnění ventilových dříků.
Dalším negativem spalování motorového oleje ve spalovacím prostoru je nedokonalé spalování takovéto směsi. Při nedokonalém spalování oleje dochází ve velké míře k tvorbě karbonů, které se začnou usazovat na sedlech ventilů, což způsobí nedokonalé dovírání ventilů a snížení komprese, dále pak dochází k usazování karbonů v drážkách pístních kroužků, což po čase zapříčiní jejich nepohyblivost a díky tomu tvorbu lesklých míst na pracovní ploše válců. Pokud prostě tento problém nebudeš řešit, postupně si koleduješ o nový výbrus, výměnu pístů, kroužků a opravu dosedacích ploch ventilů. Nehledě na to, že většinou nezůstane ušetřena ani kliková hřídel a její kluzné uložení.

Napsal: ned 28.12.2008 14:28
od Tickerow
ja mam E34 525i 24V z 90...a zere mi to jeste o neco vic oleje...kourivost nejak nepocituju a unik taky ne...mozna malinko pod vikem...

2 major: Co vsechno se musi vymenit na tech ventilech? Staci jenom to gumovy tesneni co stoji asi jenom 18-50,-Kč nebo jeste neco dalsiho? 24V to uz je pak rana treba pri vymene vsech ventilu...

Napsal: ned 28.12.2008 14:34
od major
Tickerow píše:ja mam E34 525i 24V z 90...a zere mi to jeste o neco vic oleje...kourivost nejak nepocituju a unik taky ne...mozna malinko pod vikem...

2 major: Co vsechno se musi vymenit na tech ventilech? Staci jenom to gumovy tesneni co stoji asi jenom 18-50,-Kč nebo jeste neco dalsiho? 24V to uz je pak rana treba pri vymene vsech ventilu...
Stačí většinou pouze ty těsnění.

Napsal: ned 28.12.2008 14:44
od Tickerow
Dik:-) Ja osobne ale pri predstave sunadavani hlavy radsi budu dolejvat olej...v zivote sem to nedelal a zkurvit rozvody a nechat si opraveny ventily vylitat hlavou nechci:-D a servis by asi vysel pekne draho...
Jenom tesneni pod hlavu 5k, rovnou bych udelal rozvody, vycistil ventili a veskery potrubi atd...+ prace a sem na 10k...mozna vic...tragedie...

Napsal: ned 28.12.2008 18:04
od mario42
dave155 píše:Zdravim. Mam ted celkem problem kterej mi vrtá hlavou.. Mam najeto po vymene oleje asi 3000km(auto mam 3 měsíce) a uz jsem 2x dolejval asi po 0,5l olej. Zacíná mě to celkem rusit vánoční pohodu tak se chci se zeptat zda neco neporadíte.
Voda v chladiči OK.
Olej viditelně neteče.
Byla zašpiněná nádobka na servu-ta je ted ocicstena a cekam.


PORADTE :twisted:


Zvýšená spotřeba oleje může být průvodním znamením poškozené nikasilové kluzné vrstvy válců, která byla v E39 použita na šestiválcích M52 single Vanos (na hlavních trzích do podzimu 1998, poté nahrazení motorem M52TU double Vanos s ocelovými vložkami válců). Předpokládám, že nikasil je i tvůj případ. Vyřešit to jde buď novým blokem motoru, nebo ignorací a pravidelným doléváním oleje.

Napsal: ned 28.12.2008 18:07
od dave155
Dekuji vsem kteri se zucastnili diskuze!
jak jsem psal- na motoru mam najeto zhruba 5000, z toho 3000 po výměne.
Je to motor M52 523i, najeto podle me kolem 250 tis (153 na tacho, nikde nic osahanyho a sedrenyho, po 2 majiteli, krasny zvuk, zatah, zadny problem s kourivosti ci ztratama vykonu, dobra spotreba 7,5-10l/100km)
Jsem zvyklej vetsinou jezdit s nejakou rezervou na merce oleje a celkem me rozciluje kdyz se pohybuju na minimu-proto jsem 2x dolil.

Budu dál pozorovat, co se bude dít. Treba to i nekomu pomuze co psal Major, protoze olej menit neni reseni(mam 0w-40). Jednou jsem tu cetl o propustnosti gufera u remenice a ze to cakalo na nadobku od serva. Je dva dny komplet vycistena, protoze zespoda byla trochu spinava vcetne hadice.
Kdyby cokoli nekoho napadlo na co se mam soustredit napiste. Dekuji
:bomb:

Napsal: pon 29.12.2008 01:34
od major
dave155 píše:Dekuji vsem kteri se zucastnili diskuze!
jak jsem psal- na motoru mam najeto zhruba 5000, z toho 3000 po výměne.
Je to motor M52 523i, najeto podle me kolem 250 tis (153 na tacho, nikde nic osahanyho a sedrenyho, po 2 majiteli, krasny zvuk, zatah, zadny problem s kourivosti ci ztratama vykonu, dobra spotreba 7,5-10l/100km)
Jsem zvyklej vetsinou jezdit s nejakou rezervou na merce oleje a celkem me rozciluje kdyz se pohybuju na minimu-proto jsem 2x dolil.

Budu dál pozorovat, co se bude dít. Treba to i nekomu pomuze co psal Major, protoze olej menit neni reseni(mam 0w-40). Jednou jsem tu cetl o propustnosti gufera u remenice a ze to cakalo na nadobku od serva. Je dva dny komplet vycistena, protoze zespoda byla trochu spinava vcetne hadice.
Kdyby cokoli nekoho napadlo na co se mam soustredit napiste. Dekuji
:bomb:
Ahoj dave, tak to je přesně ten důvod proč jsem psal aby jste uváděli typ motoru a ostatní info. Pokud se jedná o M52, může to být i problém s nikasilem přesně tak jak píše mario.
tak či onak, pokud ti prostě olej mizí díky průniku do spalovacího prostoru válců a ty se rozhodneš to řešit pouze doléváním, rozhodně ti doporučuji používat oleje s plně syntetickým základem. Je to zcela jistě dražší alternativa, ale tyto základové oleje nejsou na rozdíl od minerálů tak náchylné k tvorbě karbonů. Pro ověření této informace se klidně zeptej někoho kdo jezdí moto závody na dvoutaktu. Jak vypadá spalovací prostor, když používají minerál a když používají nějaký plně syntetický 2T olej.
Při použití olejů na plně syntetické bázi (Mobil1 0W-40 je OK) se pak vyhneš dalším problémům, které jsem zde popisoval.

Napsal: pon 29.12.2008 12:21
od dave155
ten olej jsem vybiral s kamosem co dela vedouciho v místníhovelkoobchodu s oleji Valvoline( a doporucil MOBIL 1).
myslim ze i zima se na tom trochu podepisuje.

:o :o chlapi dikes a poradnyho Silvestra

Napsal: čtv 01.01.2009 23:56
od Kami1
nech si zmerit komprese, hodne to napovi
pokud s tim chces jeste nejakou dobu jezdit, tak bych se pustil do ty hlavy - vsechny tesneni vcetne gufer ventilu, premerit vule voditek ventilu