Stránka 1 z 3

Napsal: pát 26.12.2008 12:37
od fotobobo
E34 TDS z roku 96

Kdyz se teplota ohreje na pulku, na budikach tak auto sice
topi, ale prijde mi ze by mohlo topit vic.

Vzduch je takovy "jen" teply, nefouka to horky.

Termostat davany novy, pred rokem, Wahler z auto kelly.

Vody je tam dost.

Nevi nekdo proc to nefouka horke, jako u jinnych aut?

Diky

Napsal: pát 26.12.2008 12:39
od dexter
Nemáš to jenom zavzdušněné?
:roll:

Napsal: pát 26.12.2008 12:43
od fotobobo
dexter píše:Nemáš to jenom zavzdušněné?
:roll:
To nevim. Jak to poznam?

Napsal: pát 26.12.2008 12:57
od dexter
:lol: přesně tak,jak ti to dělá. Motor zahřátej a teplo vevnitř jen tak aby se neřeklo.Kdyby ti foukal čistě studený vzduch,tak by mohli být sekle ventily. K věci. Je víc spůsobu na odvzdušnění,ale já odvzdušnuji tak,že si otevřu nadobu na vodu a uvolním šroub na odvzdušňování ( takovej plastovej křížák(myslím že se dá uvolnit i mincou,ale ja používam široký šroubovák),nastartuju auto mírně doleju vodu,necham auto ať se malinko zahřejvá a sem tam mu drobec zvednu otáčky asi na cca 3500ot/min. Když bude přes ten šroub téct jen voda,tak to ještě pár krát vytočím,ale tak že ten šroubek mírně utáhnu (tak aby nestříkala voda,ale abych to neutahnul na tvrdo). Pak ještě malinko uvolním ten šroubek,jestli nejde ven ještě vzduch a opět utáhnu. Pro jistotu skontroluju jestli to už normálně topí a je to.Jestli ne,tak opakuj proces,ale mě to vždy topilo.
:roll:

Napsal: pát 26.12.2008 13:21
od fotobobo
dexter píše::lol: přesně tak,jak ti to dělá. Motor zahřátej a teplo vevnitř jen tak aby se neřeklo.Kdyby ti foukal čistě studený vzduch,tak by mohli být sekle ventily. K věci. Je víc spůsobu na odvzdušnění,ale já odvzdušnuji tak,že si otevřu nadobu na vodu a uvolním šroub na odvzdušňování ( takovej plastovej křížák(myslím že se dá uvolnit i mincou,ale ja používam široký šroubovák),nastartuju auto mírně doleju vodu,necham auto ať se malinko zahřejvá a sem tam mu drobec zvednu otáčky asi na cca 3500ot/min. Když bude přes ten šroub téct jen voda,tak to ještě pár krát vytočím,ale tak že ten šroubek mírně utáhnu (tak aby nestříkala voda,ale abych to neutahnul na tvrdo). Pak ještě malinko uvolním ten šroubek,jestli nejde ven ještě vzduch a opět utáhnu. Pro jistotu skontroluju jestli to už normálně topí a je to.Jestli ne,tak opakuj proces,ale mě to vždy topilo.
:roll:

šroub na odvzdušňování, kde se nachazi?

Napsal: pát 26.12.2008 13:40
od dexter
To ti přesně neřeknu,ale u 7mi jsem ho měl na chladiči a u 5ky bylo myslím u nějakého kolena ,možná někde při termostatu.Ale to ti fakt neříkam přesně,protože to je dost dávno. To poznáš,je to jen plastov šroub. Jeho drážky jsou jako ty šroubky na baterii,kudy dolévaš vodu.Jdi po okruhu vody a určitě ho najdeš. Nejdřív omrkni chladič ze zhora.
:roll:

Napsal: pát 26.12.2008 14:39
od Elektro
Mam E-39 a jsou tam dva (jeden na chladiči a druhej na kolenu.Ale myslím,že by jsi mohl mít i špatný termostat.Ale nejdřív bych zkusil ty odvzdušnováky.Musí ti téct jen voda bez bublin.Nezapomeň si zaapnout topení na plno,at máš otevřený celý okruh.

Napsal: pát 26.12.2008 16:43
od mika_hakkinen
co elektroventily, se nachází v motoru pod plastvým deklem, vyndat vyčistit a namazat, taky mě to hůře topilo a toto to vyřešilo

Napsal: pát 26.12.2008 18:54
od tds
td-eso nemá ovzdušnovací šroub,kristepane než něco napíšetě tak se rozmyslete a neblbnite mu hlavu.
nevím proč to tak je všechny 34-ky takhle blbě topí narozdíl třeba od jiných aut,kde když vosolíš topení tak to valí ale tady se line jen teplý vzduch,je možné že máš zasranej pylovej filtr,jinak s tím asi nic nenaděláš.

Napsal: pát 26.12.2008 19:31
od 1Roumen
jo jo,odvzdušňovák to nemá!Pylovej filtr to je možný ale nefoukal by ti ani vzduch jak u mne ,dal jsem novej a přívod vzduchu ok!Ještě to teplo,kouknul jsem na elektroventil a tam byla příčina,oddělal jsem ty 2 kužely co vlastně pouští vodu do topení,čily to mám na ostro a je po problému,na jaře to dám dohromady ale topí!Ještě koukni na elektročerpadlo i tam může být příčina,já měl ještě tu vrtulku rozpadlou!Patex vše zachránil! :D

Napsal: pát 26.12.2008 21:38
od kavanda
tds píše:td-eso nemá ovzdušnovací šroub,kristepane než něco napíšetě tak se rozmyslete a neblbnite mu hlavu.
nevím proč to tak je všechny 34-ky takhle blbě topí narozdíl třeba od jiných aut,kde když vosolíš topení tak to valí ale tady se line jen teplý vzduch,je možné že máš zasranej pylovej filtr,jinak s tím asi nic nenaděláš.
nemáš pravdu, mě topí jako bych měl přímotop pod palubkou :wink:

Napsal: pát 26.12.2008 21:40
od dexter
To je víc než možné.Já měl všechny jenom v benzínu.
:roll:

Napsal: pát 26.12.2008 22:41
od ZaK
Ta moje topí elitně. Jen mne štve že neletí teplý vzduch v zadu z toho tunelu. Považoval jsem to za závadu, ale jen do té doby než jsem čistil skoro celé topení a kuchal jsem to. Bohužel je to tak zkonstruované, takže smůla. Jinak nový pylový filtr mě od mlžení skel nezachránil :cry:

Napsal: pát 26.12.2008 22:54
od berkelay
ZaK píše:Ta moje topí elitně. Jen mne štve že neletí teplý vzduch v zadu z toho tunelu. Považoval jsem to za závadu, ale jen do té doby než jsem čistil skoro celé topení a kuchal jsem to. Bohužel je to tak zkonstruované, takže smůla. Jinak nový pylový filtr mě od mlžení skel nezachránil :cry:
no ono to je to nakonec dobře, že je to tak konstruované, když ve předu sedí dva zimomřivci s topením naplno, vzadu lidem fouká na nohy teplo z prostorů pod předními sedadly tak nějaký ten čerstvý vzduch pro lidi vzadu by se měl někde objevit

Napsal: pát 26.12.2008 23:06
od ZaK
Je to tak. U sedmy je tam i regulace a proto jsem to považoval za závadu, ale to už je prostě vyšší třída ... 8)

Napsal: pát 26.12.2008 23:12
od lenoch
kavanda píše:
tds píše:td-eso nemá ovzdušnovací šroub,kristepane než něco napíšetě tak se rozmyslete a neblbnite mu hlavu.
nevím proč to tak je všechny 34-ky takhle blbě topí narozdíl třeba od jiných aut,kde když vosolíš topení tak to valí ale tady se line jen teplý vzduch,je možné že máš zasranej pylovej filtr,jinak s tím asi nic nenaděláš.
nemáš pravdu, mě topí jako bych měl přímotop pod palubkou :wink:
Mě třebas TDS topí celkem slušně na nohy a na okno. Ale ta střední čast, co má ofukovat řidiče, tak z toho jde prostě jen takovej teplej vzduch. Ani náhodou ale ne vařicí jako z dolních a horních náfuků:(( Je to krám:))

Napsal: ned 28.12.2008 13:22
od sominek
mika_hakkinen píše:co elektroventily, se nachází v motoru pod plastvým deklem, vyndat vyčistit a namazat, taky mě to hůře topilo a toto to vyřešilo
ještě jsem to nezkoušel ale taky mi ta moje potvora netopí a myslím si že to bude těma ventilama - jak je vytáhnu, očistím, popř. baj oko na kolik příjdou nový?
díkec

Napsal: ned 28.12.2008 18:17
od brumlae34
kdyz jsem mel 2.4td, tak se tam na plno nedalo vydrzet, ale tds je na tom nejak hur a ventily jsem menil. Teplej vzduch fouka jen na okno a na nohy a asi je to tak lepsi a nefuci to primo na sofera kterej pak usina...

Napsal: ned 28.12.2008 20:21
od sominek
mě si taky auto topí jak chce, jedinná poloha kde fouká teplej vzduch je na okna, čelní okno, jinak fouká studenej vzduch a i když to mám jen na okna tak to topí kurva málo - fanouš mi topí 5x víc...
co s těma ventilama? jak je vytáhnout, očistit, nebo za kolik zhruba nový?

Napsal: ned 28.12.2008 20:52
od Caris
Me TDSo taky moc netopi, ale je to relativni. Zima me v nem niky nebyla. Jsou auta ktara topeji vic. casty problem je jak jiz nekdo psal prachovej filtr. Kdyz je zaneseny tak moc vzduchu i tepleho do auta nejde. Je treba ho menit cca jednou za rok.