Stránka 1 z 4
Napsal: sob 13.12.2008 19:32
od pitris_1
Ahoj ,nevíte někdo kolik tisíc km máj životnost řetězy na rozvodech u 525 tds? a mění se i rozetka na vašce? Dále jak se aretuje klikovka má v setrváku má díru ? nebo je to na doraz na kolik když otáčím motorem, a nehodil by sem někdo přesnej nákres p´řípravku na vačku?Jak je možné že po sundání víka ventilů jsem přesadil rukou řetěz na vačkovým kole, mírně jsem musel zatáhnout proti směru otáček motoru, syn si koupil 525 tds a já ten motor ještě nedělal, na kolik vyjdou ty řetězy asi má cenu je měnit , bude ho mít tak dva roky auto je z něměcka má 245000 možná kupovali jsme u turků a ti se s tím už taky nějak netrápí stočenej km sem tam neni problém, byl to motorschaden , ale doma chytil po přemlouvání na č4 válce nejde 3 a 5 tak dáváme palici dolů pro sychr , ale nemohlo to přeskočit na vačce?? nemohlo to by se nakopali všechny proč by nešli jen ty dva?? vstřiky ok
Napsal: sob 13.12.2008 19:38
od Luckysheck
K té živostnosti - řetěz ti nepraskne , ale problém je ve vodících lištách a v napínáku. Lišty se probrousí, řetěz má čímdál větší vůli a přeskočí a potká se. Viděl jsem motor, který měl 350 tis lišty probroušené a motor v p*****

Napsal: sob 13.12.2008 19:57
od pitris_1
HM tak bych potřeboval nějaký dobrý spodek motoru popř. celý,teď jsme sundaly hlavu, motor je potkanej a na třetím propálenej píst.
Napsal: sob 13.12.2008 20:33
od eric
Luckysheck píše:K té živostnosti - řetěz ti nepraskne , ale problém je ve vodících lištách a v napínáku. Lišty se probrousí, řetěz má čímdál větší vůli a přeskočí a potká se. Viděl jsem motor, který měl 350 tis lišty probroušené a motor v p*****

Jj,mám teď čerstvě po kompletní výměně rozvodů se vším všudy i s guferem na klice,všechny napínáky nový,prostě vše,měl jsem normálně tu jednu lištu po jedné straně ulomenou,prostě najednou začlo v motoru cvakat,tak jsem to okamžitě odstavil a bylo to za 5 min. 12

Řetěz byl vytahanej jako kráva,dole to ozubený kolo docela vojetý na zubech,matroš mě stál 13tis. vše origo koupeno v bmw,ale měnil mi to kámoš!

Jo a mám nalítáno 240tis.km.
Napsal: ned 14.12.2008 13:14
od Tickerow
Existuje nejakej jednoduchej navod, jak zjistit ze je rozvodak nacatej nebo uz moc volnej a mel by se vymenit?
Napsal: ned 14.12.2008 14:03
od Shelby
Jen k té životnosti, na Opelu Omega TDS jsem řetěz nikdy neměnil a měla 432tkm a to byla hlava dole ve 360tkm takže jsem viděl jak to vypadá a na BMW 530d mám teď 539tkm a nevidím sebemenší důvod k výměně rozvodového řetězu! Výměna řetězu jak někdo píše ve 240tkm je blbost, vynásob to třema
Napsal: ned 14.12.2008 15:02
od pitris_1
Tak byl propálený píst, na třetím a lehce nakopaný všechny výfukový ventily jak s tou aretací kliky strčím kolík a otačím klikou až se zarazí???
jak sem dám fotku?[/img]
Napsal: ned 14.12.2008 17:28
od Rejchy
Někde jsem kdysi četl že životost rozv.řetězů je cca 400 tis.km,ale jeho životnost se spíše než od počtu km. odvíjí od počtu studených startů.Když je motor studený tak jde z tuha a řetěz se nanáhá více,při zahřátém motoru se téměř nenamáhá.Proto bych měnil řetěz pouze pokud chrastí.
Napsal: ned 14.12.2008 18:20
od eric
No jó no,tak až budeš mít pořádnej motor,tak něco hlaš a nebuď chytrej,když říkám,že byl vytahanej a byly ulámamý vodící lišty,resp. ten plast,tak jsem si to asi nevycucal z prstu,btw. jak je vidno podle tvejch naježděnejch kiláků,jezdíš asi delší trasy nějakou konstatní rychlostí prd prd cililink,takže možná proto si na tom najel tolik km.Řetěz sám o sobě nepraskne,to je jasný a pokud nebude vytahanej extrémně,tak ani nepřeskočí,ale začně chrastit.Každej,kdo chce tomu autu dát přesně,co potřebuje,tak ale udělá kompletní výměnu rozvodu se vším,co k tomu patří,voni se totiž omačkaj i ty zuby na tom hlavním ozubeným kole dole a když dáš třeba jen novej řetěz a to kolo né,tak nebude přesně sedět na zubech toho kola,jelikož budou vomačkaný podle toho předchozího řetězu.To znám takový ty chytráky,co z čirýho šetřílkovství mění napínací kladky až na druhou výměnu rozvodů a prostě,co se dá vochcat,to vochčijou!Teď to neber,že tě napadám anebo myslím tím tebe,ale těch lidí je dost hlavně z řad gumovejch rozvodů u tzv.!Tdi killerů".Vono totiž taky jde o to,že když je ten řetěz už volnej,musí se víc napínat a tím máš pak i celkově jinak rozhozenej předstih,takže to není jen o tom,čím se spousta lidí s řetězovým rozvodem uchlácholuje,že když má řetěz,tak už v životě nemusí řešit rozvody,je to kravina!!
Napsal: ned 14.12.2008 18:32
od eric
[quote="pitris"]Tak byl propálený píst, na třetím a lehce nakopaný všechny výfukový ventily jak s tou aretací kliky strčím kolík a otačím klikou až se zarazí???
jak sem dám fotku?[/img][/quote
Dej fotku na
http://www.imageshack.us/ a pak to textu hoď odkaz z fotkou z toho imageshacku.
Napsal: ned 14.12.2008 19:00
od pitris_1

Tak tady je foto

Napsal: ned 14.12.2008 19:04
od pitris_1

trochu vetší
Napsal: ned 14.12.2008 19:10
od pitris_1
Jinak lišty jsou jako nový ale třeba ozubený kolo na vačce se mi zdá už ojetý a je jasný že ksyž se dá novej řetěž tak musí i kola . Zkus na mašině vyměnit jen řetěz

Napsal: ned 14.12.2008 19:29
od eric
pitris píše:
trochu vetší
No to je pěknej hnus velebnosti

Tak ale káru si koupil díky tomu asi za hodně "rozumnou"cenu,ne?!
Napsal: ned 14.12.2008 19:32
od Tickerow

By me zajimalo jak asi vypada stena bloku:D aby to nebylo na vybrus

Napsal: ned 14.12.2008 20:32
od tds
řetěz u tdesa musí být uplně na tvrdo,když vrazíš prst nalejvacím otvorem oleje na víku tak řetěz se nesmí nechat nadzvednout musí natvrdo sedět na kole.
Jinak do setrváku dáš normálně tyčku a zaaretuješ musí být 1 válec v HÚ.pokud se ten motor tak pokopal tak nemá cenu s ním cokoli dělat ale sežen jiný.
Napsal: pon 15.12.2008 00:40
od Homer
Hele na rozvodech se musí měnit všechno. Rozvodový kola, řetězy, lízátka, vodící lišty a napínák. V setrvačníku je díra na aretační kolík, nesmí se s klikou dát točit vůbec. Na vačku je přípravek, ale já to dělám bez něj, stavim jí na ventily, no a řerpadlo se stavý na značky a články. Už jsem to jednou zjišťoval a o intervalu výměny jsem nic nenašel, dokonce v BMW mi řekly, že se nemění vůbec, ale z praxe vím, že kolem 250000km až 300000km je ideál udělat rozvody
Napsal: pon 15.12.2008 08:58
od pitris_1
Tickerow píše::D By me zajimalo jak asi vypada stena bloku:D aby to nebylo na vybrus

JO jo stěna je taky vydřená takže dávám novej spodek motoru a cena byla hodně dobrá jelikož se turci bojí fin. krize tak jsem je lehce usmlouval

Auto zachovale s výbavou cena 800
Napsal: pon 15.12.2008 10:37
od Tickerow
pitris píše:Tickerow píše::D By me zajimalo jak asi vypada stena bloku:D aby to nebylo na vybrus

JO jo stěna je taky vydřená takže dávám novej spodek motoru a cena byla hodně dobrá jelikož se turci bojí fin. krize tak jsem je lehce usmlouval

Auto zachovale s výbavou cena 800
Dobra cena

jen skoda ze je to Tds...to da hodne prace a je to narocny na cas, finance a zkusenosti(aspon co se motoru tyce), benzin by byl lepsi:-) Ale za tu cenu, proc ne

Napsal: pon 15.12.2008 10:40
od M3maniac
Shelby píše:Jen k té životnosti, na Opelu Omega TDS jsem řetěz nikdy neměnil a měla 432tkm a to byla hlava dole ve 360tkm takže jsem viděl jak to vypadá a na BMW 530d mám teď 539tkm a nevidím sebemenší důvod k výměně rozvodového řetězu! Výměna řetězu jak někdo píše ve 240tkm je blbost, vynásob to třema
Máš naprostou pravdu,při běžném používání půl meg.neni co řešit.....ovšem problém je v tom že 90% aut v čr maj 200tkm po třetí
P.S. toje tak když se koupí bmw za 800eur
