Stránka 1 z 1
Napsal: pát 12.12.2008 14:35
od fotobobo
Ahoj kluci,
kdyz dobijim u E34 baterku, pres "motor" +
je nutne, abych pod sedackou v zadu odsrouboval
ty vicka na baterce?
Diky
Napsal: pát 12.12.2008 14:40
od mari
Já myslel že v motoru je to určený jen pro pomocný start. A baterku nabíjet na přímo a ne přes dalších x metrů kabelu. Zvednout sedačku, povolit víčka aby elektrolyt dejchal a šup tam s tim. Určitě to bude lepší než přes motor.
Napsal: pát 12.12.2008 19:28
od sturmann
Zdar, jasně že můžeš přes motor. Od toho tam ten kontakt taky je. Ty víčka, ale povol........

Napsal: pát 12.12.2008 23:12
od fotobobo
sturmann píše:Zdar, jasně že můžeš přes motor. Od toho tam ten kontakt taky je. Ty víčka, ale povol........

Co se stane kdyz je nepovolim a budu to 14 hodin nabijet?
Napsal: pát 12.12.2008 23:36
od troutny
Exploze ,jestli byla hodně vybitá.
Napsal: sob 13.12.2008 01:22
od lenoch
troutny píše:Exploze ,jestli byla hodně vybitá.
No exploze by právě nastala, kdyby jsi ji nabíjel den v kuse a una už před nabíjením byla plně nabitá... jinak se toho výbuchu moc neboj... baterky, které nejsou přímo bezúdržbové nejsou stejně hermeticky uzavřené - takže si do atmosféry můžou klidně odfukovat.. já nabíjel dost baterek a málokterou sem povoloval a nikdy nic... ono i ty bezúdržbové by měli mít nějaké pojistné ventily, které v případě velkého přetlaku upustí... dobré je si před nabíjením spočítat, kolik hodin by chtělo baterku tak nechat nabíjet... Já většinou uvažuji takto... mám baterku 88Ah - tj kdyby byla uplně nová a měla oněch 88Ah a byla uplně vybitá, musel bych jí do 100% nabití nabíjet 8.8Ampéry deset hodin... jelikož dochází k nějakým ztrátám tak radši 10.5hodin nebo 11:) Nu mám-li tu baterku tak tři roky už, tak z 88Ah mohlo zůstat ještě poctivých 70Ah... při běžném provozu jí mohu vyflákat tak na polovinu, takže potřebuju dobít cca 35Ah... - tj nabíjecí proud 3.5A pouštět 10h... nebo radši 4A pouštět 10h... takže je absolutně zbytečné nechat baterku bublat přes celou noc - ona když dosáhne vrcholu nabití, tak začne právě zvýšeně plynovat a hřát se, což v extrému k výbuchu může vést. A taky tím přebíjením se dost ničí... je taky dobrý ampétmetrem změřit, kolik nabíječka vlastně do baterky hustí proudu... příklad: Mám baterku 100Ah téměř novou. Normálně startuje, ale rád bych jí v zimě pomohl a dobil jí... tj odhadem je vybitá maximálně ze 40-ti% - tj. potřebuji dobít 40Ah - na dobití takovéto kapacity potřebuji dobíjecí proud 4A po dobu 10hodin... nabíječka mi však dává třeba jen 2A, takže budu potřebovat dvojnásobný čas - 20hodin (2A*20h=40Ah).
Jinak že nabíjíš baterku z motorového prostoru není absolutně na škodu. Nabíjíš jí sice přes cca 2.5metrový kabel, ale je to drát jako prase, takže je na něm uplně zanedbatelný ubytek... je stavěný na hlavní proud do startéru a pro nějakých 5A nabíjení je to téměř supravodič:)))