Stránka 1 z 2

Napsal: stř 10.12.2008 21:51
od LOPOLO
Poradi nekdo petkovymu novackovi jak nastavit jazyk u e39 kdyz je to verze bez obrazovky? Odblokovanej palubak je ale jak znenit jazyk netusim.

Napsal: čtv 11.12.2008 09:05
od Birkoff
Moje zkušenost je že přes servisní menu se mi to nepovedlo (a ještě že tak) protože to přehodí i jednotky (alespoň u mně). Nejlepší je diag kde v modulu zvolíš pouze jazyk a ostatní zůstává.

Napsal: čtv 11.12.2008 09:09
od Player1
LOPOLO LOPOLO :D zajeď na diagnostiku, tam se to dá přehodit. Stejně tak jsem to udělal já. Přes budíky to nejde.

Napsal: čtv 11.12.2008 11:17
od LOPOLO
ok, to sem chtel slyset :-)

Napsal: sob 20.12.2008 20:46
od Studna
Prosím jak ten palubák odblokuju? Potřeboval bych popis krok za krokem.

Napsal: sob 20.12.2008 21:10
od Horys
Návod pro BMW 3er E46, 5er E39 s malým nebo žádným palubním počítačem (BC):
1. krok – zapneme zapalování do 1 (rozsvítí se display, nestartovat)
2. krok – při vypnutém motoru stiskneme (levé) tlačítko pro nulování denního počítadla kilometrů a držíme asi 5 vteřin. Naskočí Menu 1 (Menu = nabídka nebo test). Na LED displeji na palubce, kde je normálně tachometr se ukáže tESt 01. U BMW 5er E39 bez BC držíme tlačítko a zapneme zapalování. Oba postupy fungují – vyzkoušeno.
3. krok – pro použití kompletního Menu jej musíme odblokovat - mačkat levé tlačítko tak dlouho, až se objeví Menu 19. Tlačítko musíme mačkat poměrně rychle bez delších prodlev, jinak to zůstane v Menu 1 a musíme proceduru opakovat od začátku.
4. krok – když máme nastavené Menu 19, začne se údaj měnit na L_oFF a L-on, což odpovídá Lock ON a Lock Off. V okamžiku, kdy display ukazuje L_oFF, zmačknout levé tlačítko a tím jsou ostatní dříve zablokovaná Menu zpřístupněna. Menu (testy) 1a 2 jsou vždy odemčené a přístupné, testy 3-18 jsou normálně zablokované ------- a pro přístup k nim je musíme nejdříve odblokovat v Menu 19, jinak bude display ukazovat pouze ------- .
5. krok – když uděláme všechno správně, přeskočí to automaticky do Menu 0 a tím víme, že všechna Menu jsou zpřístupněna. Nyní můžeme nulovacím tlačítkem procházet jednotlivá Menu 1-21. Pokud se na některém Menu zastavíme, znamená to, že toto Menu bylo vybráno.

Nyní se již v systému počítače můžeme volně pohybovat a získávat informace, které nás zajímají a to i po nastartování motoru a během jízdy. Pouze po vypnutí zapalování je nutno vždy opakovat vstupní proceduru, tj. body 1 až 3. Např.: chceme-li zjistit na ujetí kolika km nám zbývá palivo v nádrži, zvolíme Menu 5.1, nebo Menu 7.3 pro zobrazení momentální rychlosti vozu.

Příklad na Menu 7 :
Mačkáme tlačítko, až se na displeji objeví 7 a okamžik počkáme.
Po chvilce BC přeskočí do podmenu z Menu 7, v tomto příkladu 7.0
Nyní je možno pomocí levého tlačítka měnit jednotlivá podmenu
Při dvojstisku se dostaneme do Menu 7.3, které zobrazuje momentální rychlost.

K opuštění tohoto podmenu musíme levé tlačítko podržet asi 3 vteřiny, tak se dostaneme zpět do hlavní nabídky. Přehled údajů, které jednotlivé Menu (nabídky) poskytují najdeme níže.












Test 1 - Informace o vozidle (Car Engine and cluster data) :
Při vypnutém motoru stiskneme a držíme tlačítko pro nulování denního počítadla kilometrů. Na LED displayi na palubce, kde je normálně tachometr se ukáže tESt 01 . Poté můžete pustit tlačítko. Na displayi se začnou postupně objevovat hodnoty s číslem testu palubky (1-6):

- Test 1.0 – nnnnn - Fahrgestellnummer -46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits) = identifikační číslo automobilu (VIN)
- Test 1.1 – nnnnnn - K-Zahl Tachokombi - K-number = Celkem ujeté kilometry, pokud je v čísle tečka, s hodnotou tachometru bylo manipulováno
- Test 1.2 – BMW Teilenummer Instrumentenkombi - 690236 Cluster Part # = Kódování dílů
- Test 1.3 – Codier/Diagnose/Busindex - 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10) = Kódování, diagnostika, Bus-index
- Test 1.4 – Herstellungsdatum Fahrzeug - 1200 Week (12)/year of manufacture (2000) = datum výroby (týden/Rok)
- Test 1.5 – Hardware-/Softwarestand - 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster = Verze Hardware a Software
- Test 1.6 – Einspritzstatus/Zyliderzahl/Motorfaktor - Not used = někdy nepoužito, Typ vstřikování-počet válců-motor
- Test 1.7 – 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44) někdy nepoužito, nebo to výše


Test 2 - Kombinovaný test přístrojů (Cluster System Test - Activates the gauge drivers, indicators and LEDs):
Test 2 je kombinovaný test palubních kontrolek a měřících přístrojů, je to nádherná podívaná. Rozsvítí se všechny segmenty LED, kontrolky a ručičky přístrojů jdou od nuly na doraz a zpět. Na displayi navolíme 2, počkáme až to spadne do podmenu 2.0 a zmačkneme tlačítko. Vypne se to klíčkem zapalování.

Test 3. Servisní informace (Serviceintervalanzeige - SI Data) :
- 3.0 1098 Used fuel in liters since last Service Inspection, Serviceintervall Grundlage Berechnung in Liter = Servisní interval – základ pro výpočet v litrech
- 3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI), Verbleibende Tage bis zur Inspektion = Počet dní zbývajících do inspekce

4. Spotřeba (Verbrauch, Momentary Consumption) :
- 4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km, Momentanvebrauch = Momentální spotřeba v l/100km ( ukazatel např. 0124 = 12,4 l )
- 4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour, Verbrauch liter/Stunde = Spotřeba v l/hod

5. Dojezd (Distance Gone Consumption) :
- 5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km = Celková průměrná spotřeba v l/100km
- 5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go) = Momentální dojezd v km



6. Množství paliva (Fuel Level sensor inputs in liters) :
- 6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters, Tankinhalt links/rechts = Momentální stav paliva rozdělený v nádržích ( např. údaj 123456 = 12,3 litrů vlevo a 45,6 litrů vpravo )
- 6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters, Gesamt-Tankinhalt = Celkový obsah nádrže ( ne stav paliva ! )
- 6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase = Čas tankování nebo stav ukazatele paliva ( poslední číslice udává stav snímačů v nádržích = 1 oba snímače jsou OK, = 2 snímač /oba jsou vadné, = 3 neplatný údaj )

7. Teplota a rychlost (Temperature and Speed) :
7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C), Kühlmitteltemperatur = Aktuální teplota chladící směsi
7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135, Aussentemperatur = Aktuální vnější teplota
7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min, Drehzahl Motor = Otáčky motoru
7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour, Geschwindichkeit = Momentální rychlost vozidla

8. Předchozí hodnoty v HEX (Input value in HEX form) = Hexadecimální hodnoty údajů 7.0 až 7.3
8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code
8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right
8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)
8.3 18C ADC Value outside temperature

9. Palubní napětí (Bordspannung, Battery) :
9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v, Bordspannung in Volt = Palubní napětí ve Voltech
9.1 242013+? = ( u starších modelů nepoužito )
9.2 074_78+? = ( u starších modelů nepoužito )
9.3 0011+? = ( u starších modelů nepoužito )

10. Kód země (Ländercodierung) Not used = Kódování státu ( u nových modelů nepoužito ), výběr jazyka ?

11. Volba jednotek (Einheitencodierung) Not used = Kódování jednotky ( u nových modelů nepoužito ), výběr km/miles ?

12. Not used = Nepoužito

13. Test gongu GonG Gong Test = Gongtest, prostě to cinká

14. Pamět závad (Fehlerspeicher) = 14.0 – 14.4 Paměti poruch a závad (000000 znamená že není uložena žádná chyba)

15. Stavy a hlášení (Status cluster) I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high = ( u starších modelů nepoužito )
- 15.1- belt contact, seat belt fastened=0; - pásy
- 15.2- ignition lock contact, key inserted=0; - vložení klíče v zapalování
- 15.3- door contact, door open=0; - otevření dveří
- 15.4- clock button pressed=0; - uzamčení, zajištění dveří
- 15.5- SI reset=0, for reset=0; - svítí nějaký servisní indikátor – požadavek inspekce
- 15.6- EGS transmission failure=0 - porucha elektronického řízení převodovky


Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active
1) Gong output; - gong
2) Brake warning lamp; - brzdová světla
3) Low fuel warning lamp; - kontrolka rezervy paliva
4) EGA lamp; - varovná funkce blinkrů – asi ?
5) seat belt lamp; - kontrolka bezp. pásů
6) manipulation dot - manipulační kontrolka

16. Not used = Nepoužito
17. Not used = Nepoužito
18. Not used = Nepoužito

19. Uzamčení menu (Lock Status; unlocks functions in range 3-18
19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off" = Odemčení/Uzamčení vstupu do Menu (po jedné vteřině se mění ukazatel
L-on a L-off ) – odemčení = stisknutí nulovacího tlačítka při L-off uzamčení = proběhne automaticky po opuštění Menu

20. Koeficient spotřeby Not used = Korekce výpočtu spotřeby paliva ( u nových modelů nepoužito )
Vzorec pro korekci : ukázaná spotřeba x 1000 / skutečná spotřeba = Korekce
Stiskem tlačítka probíhá korekce v číslech 0 – 9. Stiskem tlačítka v okamžiku, kdy je zobrazeno správné číslo s korekce provede.
- 20.0 Koeficient korekce
- 20.1 Nastavení 10er = řádu desetin
- 20.2 Nastavení 100er a 1000er = setin a tisícin
- 20.3 Uložení a zobrazení nastavených hodnot

21. Reset Software ; OBC settings
- 21. 0 Software Reset – nulování software ( účinek shodný jako odpojení baterie )

00 Konec testu (End of test)











Návod pro BMW 5er/7er E38/39 s velkým palubním počítačem (BC):
Menu musí být napřed zpřístupněno – odemčeno, postup :
- Zapnout zapalování – stupeň 2
- Zmačknout a držet pravé tlačítko (Check Control Taste), napřed se rozsvítí „CHECK Control OK“, po 10 vteřinách se rozsvítí „Test Nr.01“.
- Nyní zmačknout levé tlačítko, ukáže se VINko
- Posledních 5 čísel musíme sečíst, např. DG23278 = 2+3+2+7+8 = 22, písmena se ignorují
- Nyní dojít pravým tlačítkem na Test Nr.19 (pravým tlačítkem se listuje v Menu)
- Levým tlačítkem namačkat číselnou hodnotu součtu VIN, zde 22
- Pravým tlačítkem potvrdit a tím je Menu odemčeno, zpátky se zamykat nemusí, udělají to např. v servisu

Nyní máme k dispozici následují položky :

Test 1 - Informace o vozidle (Car Engine and cluster data) :
- FGSNR – Fahrgestellnummer – VIN
- K No – číslo tachometru
- BMWTNR – BMW Teilenummer CI:?, DI:?, BI:?, DAT: Datum der Herstellung, číslo dílu, datum výroby
- HW – typ Hardware, SW -verze Software, ZYL : počet válců M:?, S:?
- CAN: CAN-Bus verze, AEND – číslo změny


Test 2 - Kombinovaný test přístrojů (Cluster System Test - Activates the gauge drivers, indicators and LEDs, Instrumentenkombitest):
Test 2 je kombinovaný test palubních kontrolek a měřících přístrojů, je to nádherná podívaná. Rozsvítí se všechny segmenty LED, kontrolky a ručičky přístrojů jdou od nuly na doraz a zpět. Na displayi navolíme 2, počkáme až to spadne do podmenu 2.0 a zmačkneme tlačítko. Vypne se to klíčkem zapalování.

3.0 – Servisní interval SI-L: 0753, litrů paliva
3.1 – SI-Tage: 0124 dní

4.0 – Okamžitá spotřeba (l/100km) VBR:
4.1 – Okamžitá spotřeba (l/hod) VBR:

5.0 – Průměrná spotřeba (l/100km) RW-VBR:
5.1 – Dojezd RW:

6.0 – Celkem paliva levá/pravá/celkem TNK: 23.2/25.4/48.6
6.1 – Celkem paliva TNKANZ:

7.0 – Teplota chladicí kapaliny KTMP:
7.1 – Otáčky motoru N:
7.2 – Vnější teplota ATMP:

8.0 – Okamžitá rychlost V: km/h
8.1 – Zobrazovaná rychlost VANZ: km/h

9.0 – Palubní napětí UB: Volt

10.0 – Země/řeč
- 0 – Německo, 1 – Velká Británie, 2 – USA, 3 – Itálie, 4 – Španělsko, 5 – Japonsko, 6 – Francie, 7 – Kanada,8 – Austrálie

11.0 – Zobrazení času 121/24 hodin

12.0 – Průměrná rychlost VANK
12.1 – Doba příjezdu do cíle ANK

13.0 – Gong test

14.0 Paměť závad – 000000 není uložena žádná závada

15.-18. není použito

19. Odemčení Menu 3-18

20. Korekce spotřeby - ukázaná spotřeba x 1000 / skutečná spotřeba = Korekce KVBR: 1000

21. RESET – shodné s odpojení baterie













---------------- Pro starší typy vozidel ----------------
http://member.rivernet.com.au/btaylor/B ... stE36.html

Při vypnutém motoru stiskneme a držíme tlačítko pro nulování denního počítadla kilometrů. Na LED displayi na palubce, kde je normálně tachometr se ukáže tESt 01 . Poté můžete pustit tlačítko. Na displayi se začnou postupně objevovat hodnoty s číslem testu palubky (1-6):

Hodnota Číslo testu Popis
363758 1 BMW číslo dílu
0000 2 Kód chipu
7504 3 Identifikační číslo tachometru
nnnnn 4 Posledních 5 čísel VIN
230 5 Softwarová Verze
62 6 Verze Hardware

Nakonec se rozsvítí všechny segmenty LED a ručičky přístroje dojedou na konec a zpět.
Nyní můžeš zmáčknout tlačítko resetu počítadla ještě jednou pro více testů.

Takže test palubky (podržení Reset tlačítka u budíků a současného otočení klíče do polohy rozsvícení kontrolek) neukáže skutečný stav najetých km (ukáže vždy mimo jiné číslo kolem 360 000, které vypovídá o BMW ID a softu přístrojovky).









Hodnota Číslo testu Popis
n 02 Typ motoru: n = 2 pro 4-válec, 3 pro 6-válec a 4 pro 8-válec, pro příklad*ENGINE FACTOR 2 = 4 CYLINDER*ENGINE FACTOR 3 = 6 CYLINDER*ENGINE FACTOR 4 = 8 CYLINDER
nnnnnn 03 ujeté km od posledního resetu service oil.
nnnn 04 Stáří auta v dnech
testy 5 - 14, musí být nejprve odblokovány testem 15.
N 05 SI evaluation factor: n = 0 nebo 1 (over-rev), t= 0 nebo 1 (motor se přehřívá)
06 Množství paliva a teplota motoru. Zobrazeno hexadecimálně úměrně k pozici ručičky. Stav nádrže Hex hodnota:A (prázdná) ----> 0dRezerva----> 37B ------> 54C --------> 90D ---------> c4E (plná) ------> f0Teplota motoru Hex hodnota:A -------> ceB --------> 6dC --------> 5cD (střed) ------> 4f-23E --------> 1eF ---------> 18
07 Aktuální otáčky motoru
08 Aktuální rychlost v km/h
nnnnnn A 09 Najeté kilometry - pro porovnání stavu tachometru se stavem v řídící jednotce. Jestliže tyto hodnoty nesouhlasí (např. při výměně jednoho z těchto dílů), měla by svítit na LED manipulační tečka u stavu tachometru. Tato funkce synchronizuje tyto dva údaje na vyšší z obou hodnot. Zmáčkni a drž resetovací tlačítko na 4 sekundy, nižší hodnota stavu tachometru bude přepsána vyšší a manipulační kontrolka zhasne.
bbbbbb 10 Status bits - vstupní signály (0=nízký nebo 1= vysoký):1: pásy: zapnuty =02: zapalování: klíč vložen=03: dveřní kontakt: dveře otevřené = 04: tlačítko na hodinách stlačeno = 05: SI reset = 06: EGS transmission failure = 0
bbbbbb 11 Status bits - výstupní signály:1: Gond output2: Kontrolka ruční brzdy3: Kontrolka palivoměru4: EGA lamp5: kontrolka bezpečnostních pásů6: manipulační kontrolka
------ 12 Nepoužito
nn 13 Kód země (USA = 02)
14 Softwarový reset
L On/Off 15 Stav zámku (on neb off). Stlač a drž tlačítko reset, dokud se neukáže "OFF". Nyní máš přístup k testům 5 až 14.

Napsal: sob 20.12.2008 21:19
od Studna
:cool2: moc moc dík. :respect:

Napsal: sob 21.03.2009 16:26
od detrhomer
Lidicky nevite proc pri prepnuti v carsoftu na jiny jazyk to po me pak chce CODE? kdyz tam dam svuj ktery jsem pouzival tak dela,ze ho nezna :(
jde to nejak resetovat?

Napsal: sob 21.03.2009 20:04
od detrhomer
nejde resetovat auto :(
Zkusil jsem na hodinu odpojit baterii nepomohlo stale chce code a zadny nebere,zkusil odpojit baterii a na 20min spojit draty +- kvuli zbytkovemu proudu a porad nic :( stale chce code :( uz nevim jak to code obejit :(

Napsal: pon 23.03.2009 01:29
od jurasis
Zkus provést reset SI přes Carsoft. Hlavně nech všechny operace v klidu dokončit... :wink:

Napsal: pon 23.03.2009 12:58
od detrhomer
Tak jsem to zkusil a nic :((
uz si nevim rady,asi to budu muset nekam odtahnout do servisu na velkej pocitac :( nevite co to stoji?
do bc se dostanu vsechno funguje,akorat nebere CODE ani muj ani servisni 0000 a tim padem nejde nastartovat :((

Napsal: pon 23.03.2009 15:50
od jurasis
To vypadá na chybu v budíkách. Tam v paměti chyba není?

Napsal: pon 23.03.2009 16:15
od detrhomer
ja davam CODE pres navi :(
Budiky jsou v cajku,me prijde jako kdyby se podelal jen ten imobilizer :(
jeden clovicek odtud mi poradil,ze by mohla pomoct Diagnostika GT1,tak ji honim po znamych,ale tady v Mostě a okolí je zakopaná prdel :(
uz jsem premyslel ze si tu udelam servis na BMW :))

Napsal: pon 23.03.2009 17:53
od jurasis
Ale ta funkce je fyzicky v budíkách... :roll:
Stalo se mi to, když jsem něco (nevím přesně co, dělal jsem toho víc) uspěchal. Žádný servisní kód 0000 neexistuje. Tu funkci musíš vždycky zapnout zadáním nového kódu.
Zkus CarSoftem všechno projet, vymazat chyby, udělat SI adaptabilní (ten druhý programovatelný), ten zresetuje budíky. Je to stopro v nich... :wink:

Napsal: pon 23.03.2009 18:29
od detrhomer
zkusim,akorat nechapu proc kdyz to prejde do nouzoveho rezimu,kde ti napise ze mas pockat 10min a ma to odpocitavat, to neodpocitava :(
u bychla mi tvrdil zechnik,ze to ma odpocitavat :(

Napsal: pon 23.03.2009 18:32
od detrhomer
a ty resety jsem udelal oba a porad nic, akorat chyby jsem nemazal, zas tolik tomu nerozumim a nechci neco smazat kdyz nevim co to udela :(

Napsal: pon 23.03.2009 23:06
od jurasis
CarSoftem můžeš smazat cokoliv, není proč se bát (kromě adaptace motoru (DDE/DME), tam je to složitější, jednotka motoru si znovu vše načítá a ze začátku to může kašlat...)
SI (programovation) jsi načetl a následně uložil (SI-RESET). Potom to píše "vypněte na 10 sec. zapalování". Kdes přišel na deset minut v nějakým nouzovým režimu?
V té IC jednotce chyby nejsou?

Pamatuješ si, cos tam tím CarSoftem dělal před tím?

Napsal: pon 23.03.2009 23:32
od detrhomer
jedinné co jsem dělal je přepnutí na angličtinu v coding e39 a výmaz převodovky, aby se učila podle mne,jinak nic když nepočítám načítání chyb,ale ne mazání :)

Napsal: pon 23.03.2009 23:34
od detrhomer
a tech deset minut mi hlásí display když chce CODE, ale neodpočítává a měl by !!!

Napsal: úte 24.03.2009 00:08
od jurasis
To je divný. Mě to nikdy nedělá, nikdy to není časově omezeno. Pokud se bavíme o dodatečném kódu na imobilizér... To jsem taky v pasti.