Stránka 1 z 2
Napsal: ned 30.11.2008 20:35
od telda
Zdravim!Poctive jsem pohledal na foru,ale to,co bych potreboval vedet nenasel..Mam 525d/2002,servotronic,a ted mi zacalo desne rvat servo,ale jen kdyz prudceji strouhnu pravou zatacku.Jindy to nedela..Ve vicku byla praskla gumicka,spadlá dolu a chybelo trosku,ale fakt asi jen cca dve deci oleje,tak jsem si vitezoslavne myslel,ze je to tim,gumicku dal novou,olej dolil a samozrejme hovno,hovno,dela to dal..Uz jsem z toho celej tumpachovej,olej dolitej,i ten ,co tam byl je cistej ,zadnej kečup černej,vzdycky to chvili zarve,pak chvili jakoby bzuci spolu s otackama motoru,pak to prestane.Kdyz stojim na miste,tak to piska jen kolem krajnich poloh,ale staci jen nepatrne zatahnout za volant a hned zacne vydavat takovy ty nezdravy zvuky,jako chrceni,bzuceni,vrceni.Neco tam asi bude zkratka v pytli.A ozyva se to primo jako z pumpy.Da se to n ejak opravit?Nebo jiny na vrakaci?Kolik tak je asi rozumna cena?A jeste z jakyho jinyho modelu je pripadne zamenitelny?A to stejne asi nepoznam,jestli je dobry,dokud ho nenamontuju,co?A novy bych asi nezaplatil..?Diky moc za jakykoliv info!!!
Napsal: ned 30.11.2008 21:32
od Shelby
Máš tam určitě dost toho oleje?? Takhle se to projevuje když ho tam je míň..
Napsal: ned 30.11.2008 22:20
od mamouschek
Taky mi přijde, že tam bude málo oleje. Ovšem dvě deci to v nádobce už nebylo skoro nic. Nedávno jsme řešili s kolegou jednu zapeklitou opravu. Projev podobný, v rámci záruky nejprve vyměněná pumpa, pak hřeben, vedení a nakonec to dělal spadlý bordel na dně nádobky u vpusti oleje do pumpy. Někdy to bránilo vstupu oleje do pumpy a jindy ne-é.

A jak to vyškolilo všechny. pravda, nebylo to BMW, ovšem princip serva je defacto totožný.

Takže bych to zkontroloval. Pak mě eště napadá, že se trošku přidřela pumpa ,nedostatkem. Ale to jsou už takový divoký teorie.

Napsal: ned 30.11.2008 22:21
od telda
prave,ze mam!!Je to divny..A nemuze to byt nejak nekde zavzdusneny?
Napsal: ned 30.11.2008 22:27
od telda
A s tim bordelem na dne nadobky by to tomu odpovidalo,kdyz to dela jen v pravé zatacce..Ale bylo tam sitko a ta praskla gumicka lezela na tom sitku,olej pod sitkem byl videt,a byl uplne ciry,takze furt ho tam snad na pridreni bylo dost..
Napsal: ned 30.11.2008 22:34
od mamouschek
Pokud byl v nádobce, pak by to nemělo bejt načatý. Ten příklad byl jenom na ilustraci toho, co všechno se může udít.

Ještě mě napadá, zkus nechat to víčko povolený, ale tak abys ho neztratil. Jestli se ti tam nedělá podtlak nad hladinou. A olejový chladič serva je OK? Nějaká deformace, zakrytí něčím, ... Pokud mě paměť nešálí, tak odvzdušnění se dělá samo několikerým zatočením kol do rejdu. Nijak speciálně se to nedělá. Zrepasovat to asi pujde, proč ne. Jsou i firmy, co se repasemi serv zabývají.
Napsal: ned 30.11.2008 22:38
od telda
diky moc za odpovedi,zitra na to kouknu a dam vedet! S tou repasi jste me potesili

,takze snad i usnu!!
Napsal: pon 01.12.2008 06:19
od pindak1
Taky mi vrzalo když jsem třeba parkoval a nádobka byla plná. Po roce muselo jít řízení do kytek, protože začalo téct a nedalo se s tím jezdit.Po ujetí pár km všechna servokapalina vytekla.CHtěl sem to nechat zrepasovat,ale nikdo neprodává na e39 ty gufera takže jedině starší nebo nové za pěknou pálku.
Napsal: čtv 04.12.2008 11:00
od mario42
pindak1 píše:CHtěl sem to nechat zrepasovat,ale nikdo neprodává na e39 ty gufera takže jedině starší nebo nové za pěknou pálku.
Já jsem řízení nechal v létě repasovat, gufera se musela vyrobit na zakázku, protože to je nějaký atyp či co. Nové řízení stojí i s prací a DPH cca 50 tisíc, mě to vyšlo komplet asi na 11. Na tyče se musel nanést tvrdochrom, protože v nich pod guferama byly normálně vyrezlé díry. Dle toho servisu, kde mi to dělali, to je u novějších BMW celkem běžná věc, prý to už viděli i u 7er E65...
Starší řízení je obrovská loterie, můj známý pochodil jak hubkař, koupil ještě horší než měl sám. Zjistil to pochopitelně až po natlakování a pár otočích volantem. Vrakárna ho s reklamačkou poslala do kelu... Proto bych do starého řízení v žádném případě nešel.
Napsal: ned 07.12.2008 14:55
od telda
Tak jak jsem to prohlizel,kape mi olej z manzet na obou stranach rizeni...Takze asi budou v riti ty specialni simerinky a tyc.To mam radost,auto ma najeto cca sto tis,tak to se jim tedy moc nepovedlo!Mohl by jsi,prosim Te napsat nejaky kontakt na ten servis,co Ti udelal tu repasi?,Diky moc!Mas pravdu,ze jit do rizeni z vrakarny by bylo hodne veliky riziko..
Napsal: pon 08.12.2008 12:05
od mario42
telda píše:Tak jak jsem to prohlizel,kape mi olej z manzet na obou stranach rizeni...Takze asi budou v riti ty specialni simerinky a tyc.To mam radost,auto ma najeto cca sto tis,tak to se jim tedy moc nepovedlo!Mohl by jsi,prosim Te napsat nejaky kontakt na ten servis,co Ti udelal tu repasi?,Diky moc!Mas pravdu,ze jit do rizeni z vrakarny by bylo hodne veliky riziko..
Opravili mi to v Olomouci, nějaký NZK motorsport... Popravdě, zpočátku jsem se trochu zhrozil toho prostředí, ale jsou tam šikovní, co jde opravit- to opravují, žádné výměny kus za kus...
Vedoucího tam dělá nějaký pan Kania, sice trochu rapl, ale s prací jsem fakt spokojený...
Tady je přímo odkaz:
http://www.nzkmotorsport.cz
Napsal: pon 08.12.2008 13:02
od telda
Diky moc,hned jsem si kontakt ulozil!A myslim si,ze nebudu zdaleka sam

!!Skoda jen,ze je to tak daleko,jsem z Pribrami..
Napsal: pon 08.12.2008 14:52
od mario42
telda píše:Diky moc,hned jsem si kontakt ulozil!A myslim si,ze nebudu zdaleka sam

!!Skoda jen,ze je to tak daleko,jsem z Pribrami..
Já také nejsem zrovna v „přirozeném dosahu“ Olomouce, ale lehce jsem si spočítal, jestli dát padesátku autorizovanému servisu za nový hřeben, nebo raději ujet nějakou stovku kilometrů a mít to samé za pětinu...
Ona ta samotná oprava není principielně nic tak složitého, ale nikdo ti ji tady neudělá... Ty gufera nechali dělat u nějakého výrobce přímo v Olomouci, tyče toho hřebenu musely na tvrdochrom někam do Kopřivnice, o všechno se prostě postarali...
Napsal: pon 08.12.2008 23:43
od brumlae34
Hosi, nevim kde vsude jste hledali, ale da se sehnat servo od firmi spidan okolo 15000,- sice jde taky o repas , ale tovarni !!! A s dvouletou zarukou...

Napsal: úte 09.12.2008 10:49
od mario42
To je možný, já jsem ale neměl tolik času, abych trávil desítky hodin na internetu a sháněl jestli náhodou nějaký výrobce nenabízí repasované řízení na E39. Z auta mě crčel olej a já jsem potřeboval to nejrychleji a pokud možno nejlevněji vyřešit.
PS: záruku na to mám taky a to řízení je defacto nové
PPS: U některého auta těsní hřeben i po třiceti letech provozu, nevím teda z jakých sraček to soudruzi u BMW udělali, protože těch vyrezlých tyčí je cca od roku 1995 habaděj. To dřív nebývalo. Zrovna včera jsem se ze známým v bazaru díval na stříbrnou E38 735, které taky pomalu ukapávalo z pravé manžety. No a jak jsem psal, v tom Olomouci už prý dělali řízení i na E65, prý taktéž vyrezlé díry...
Napsal: sob 20.12.2008 23:11
od Michelin
Mam taky problem se servem, kdyz jedu pravou zatacku trochu ostreji tak mi zabuci servo jak kravicka. Dela to jen v prave zatacce jinak nee, a taky cim je auto studenejsi tim hruznejsi ten zvuk je. Chtel sem pomrkat na hladinu oleje ale jaksi nemam u toho vicka merku viz. foto:
Ma to takhle vypadat, nebo tam ma byt jeste nejaka tycka s ryskama MIN a MAX jako u normalniho auta?
Pak tu mam jeste fotku jak to vypada v te nadrzce? je to normal nebo tam ma byt vic oleje atp?
Diky

Napsal: sob 20.12.2008 23:28
od jurasis
Zespodu víčka je tyčka, která je dvakrát zeslabená (dvě místa, asi 15mm od sebe). To jsou min a max rysky. Hladina oleje by měla být mezi těmito ryskami, při položení víčka na hrdlo nádobky (bez zašroubování)...
Napsal: sob 20.12.2008 23:37
od Michelin
Aha, jj sem zvyklej ze na vicku je tycka s ryskami, ale tady jak je videt na te fotce je to nejaky divny, pokud to moje vicko je ok tak je tam malo oleje.
Napsal: pon 01.06.2009 13:48
od mario42
Takže dnes ráno překvapení jako kráva: To repasované řízení, co jsem tak přechválil, se kapitálně vysralo...

Napsal: pon 01.06.2009 21:31
od telda
A kurva....!!! Ale ještě pořád to máš v záruce,ne??