Napsal: čtv 20.11.2008 21:37
Kluci prosím poraďte mi jak odvzdušnit topení, popř. kde jsou odvzdušnovací šrouby...
Díky
Díky
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Nebuj, mám podobný problém... o víkendu sem jak kokot vyndal výměník z topení, abych zjistil že je ok... takže teď už sázím jen na zacpanou hadici na odtoku z topení. Jinak sem v čudu... PS - jak zjistím, kolik má přídavný čerpadlo čerpat vody?? Když sem ho měl vnku, nalil do něj vodu, tak na výtoku ta voda jen tak krapet vzlínala... žádnej vodotrysk ani náhodou... ale vodotrysk by to nemělo dělat ne?? Vždyť ten rotůrek motorku je spřažený magneticky s motorkem...sominek píše:nikdo netuší čím by to mohlo být nebo někdo s podobnou zkušeností?
lenoch píše:Nebuj, mám podobný problém... o víkendu sem jak kokot vyndal výměník z topení, abych zjistil že je ok... takže teď už sázím jen na zacpanou hadici na odtoku z topení. Jinak sem v čudu... PS - jak zjistím, kolik má přídavný čerpadlo čerpat vody?? Když sem ho měl vnku, nalil do něj vodu, tak na výtoku ta voda jen tak krapet vzlínala... žádnej vodotrysk ani náhodou... ale vodotrysk by to nemělo dělat ne?? Vždyť ten rotůrek motorku je spřažený magneticky s motorkem...sominek píše:nikdo netuší čím by to mohlo být nebo někdo s podobnou zkušeností?
kde to najdu a jak zkontroluju? vůbec nevím ani kde to je...tds píše:Jedině snad zkontrolovat přídavné čerpadlo na topení jestli funguje, a jestli otvírají správně ventily.
Potom už mě napadá snad jen to že někdo do toho někdy nalil ty sračky proti netěsnostem v chladícím okruhu. a to umí kurevsky zalepit radiátor atd. jinak ti neporadím.
Tak to moje jen tak trochu bryndá... to sem asi našel závadu co?:)srad96 píše:lenoch píše:Nebuj, mám podobný problém... o víkendu sem jak kokot vyndal výměník z topení, abych zjistil že je ok... takže teď už sázím jen na zacpanou hadici na odtoku z topení. Jinak sem v čudu... PS - jak zjistím, kolik má přídavný čerpadlo čerpat vody?? Když sem ho měl vnku, nalil do něj vodu, tak na výtoku ta voda jen tak krapet vzlínala... žádnej vodotrysk ani náhodou... ale vodotrysk by to nemělo dělat ne?? Vždyť ten rotůrek motorku je spřažený magneticky s motorkem...sominek píše:nikdo netuší čím by to mohlo být nebo někdo s podobnou zkušeností?
Treba to čerpadielko ponoriť do vedra z vodou.(Nie celé,len spodok aby to ťahalo vodu)
A na druhej strane by to potom malo tlačiť vodu.A poriadne.
Ja som z mojim mohol polievať záhradu.
Asi ano..Skús to prečistiť.Tá spodná magnetická časť sa dá rozobrať.lenoch píše:Tak to moje jen tak trochu bryndá... to sem asi našel závadu co?:)srad96 píše:lenoch píše: Nebuj, mám podobný problém... o víkendu sem jak kokot vyndal výměník z topení, abych zjistil že je ok... takže teď už sázím jen na zacpanou hadici na odtoku z topení. Jinak sem v čudu... PS - jak zjistím, kolik má přídavný čerpadlo čerpat vody?? Když sem ho měl vnku, nalil do něj vodu, tak na výtoku ta voda jen tak krapet vzlínala... žádnej vodotrysk ani náhodou... ale vodotrysk by to nemělo dělat ne?? Vždyť ten rotůrek motorku je spřažený magneticky s motorkem...
Treba to čerpadielko ponoriť do vedra z vodou.(Nie celé,len spodok aby to ťahalo vodu)
A na druhej strane by to potom malo tlačiť vodu.A poriadne.
Ja som z mojim mohol polievať záhradu.
No já ten spodek rozebral, jak je tam ten čerpadlovej rotor a magnety a tam to bylo nádherně všechno čistý... to neva, seženu nějakej jinej:) Ale ten svůj stejně napřed rozeberu - zajímá mě, co je vevnitř:)srad96 píše:Asi ano..Skús to prečistiť.Tá spodná magnetická časť sa dá rozobrať.lenoch píše:Tak to moje jen tak trochu bryndá... to sem asi našel závadu co?:)srad96 píše:
Treba to čerpadielko ponoriť do vedra z vodou.(Nie celé,len spodok aby to ťahalo vodu)
A na druhej strane by to potom malo tlačiť vodu.A poriadne.
Ja som z mojim mohol polievať záhradu.
Možno to bude len niečim upchané.
Já mám teplotu chladičky ok - jednak podle teploměru i podle ošahání motoru... pumpu sem tam dával nedávno a bylo dobrá... a ještě... znám celkem e30 - tam je přívod vody do topení z konce hlavy a odvod jde přímo do pumpy. U TDS je také přívod vody do topení z konce hlavy, ale ten odvod nejde do čerpadla, ale do bloku motoru ne? To je hned kousek dál v tom bloku motoru čerpadlo? Když motor nemá pracovní teplotu, tak to netopí prakticky vůbec. Po dosažení pracovní teploty to topit začne, ale málo... vrtuli mám na stupeň 2 a absolutně se to nevytopí - musím jezdit v zimní bundě... ani na stupeň 3 se to nevytopí... v e30 stačil stupeň 1... sázím na to čerpadlo a pak možná by mohl být ucpaná ta trubka odvodu vody z topení nebo tam na vstupu do bloku, či v bloku... tyhle hadice jako jediný sem totiž svojí ustní-fukařskou zkouškou netestoval... ventily topení mám odpojené od elektriky - tudíž jsou dokořán otevřeny...Francis píše:Toto pomocné čerpadlo tam je kvůli topení na volnoběh, když motor jede na volnoběh a hlavní čerpadlo nedává dostatečné množství chladící kapaliny. Netopí-li to za jízdy, bude závada třeba v termostatu (zůstává otevřený). Co teplota chladící kapaliny?
Pokud nejsou zaseknuté v uzavřeném nebo polouzavřeném stavu.lenoch píše:... ventily topení mám odpojené od elektriky - tudíž jsou dokořán otevřeny ...
Ee-měl sem je rozebrané a byly ok. A pak sem to i celý testně profoukával a ok. Měl sem venku i výměník topení... všechno pěkně průchozí...Francis píše:Pokud nejsou zaseknuté v uzavřeném nebo polouzavřeném stavu.lenoch píše:... ventily topení mám odpojené od elektriky - tudíž jsou dokořán otevřeny ...
No, já koupím starý jetý čerpadlo a přes 500,- za něj prostě nedam:))) Z těch ventilů ti nic nevyskáče, jen musíš sundavat z toho plastového těla ventily i s tou železnou destičkou, abys nepotrhal drátky jako já:)) Na kapalinu sem našel trik - dát nějakej menší kyblík pod horní hadici chladiče - povolit jí a hodit do kýble. Vyteče ti pak kapalina jak z hrdla chladiče tak i z hadice do kýble a nic se ti neztratí. Ovšem nevím co máš za motorizaci... u 525TDS tam místo je. Benzíni tam maj možná váhu vzduchu...Tickerow píše:Rozebiral nekdo ty ventily? ja jenom ze az budu zkoumat proc mi to netopi abych nepovolil par sroubu a nevyskakalo na me milion veci ktery pak nedam dohromady... Btw novy pridavny cerpadlo stoji necely 3000...to jenom pro info...a co se tyce toho jak moc ma cerpat, tak samozdrejme ze pokud jenom bubla, tak to asi nebude ono jako kdyz to tam zene poradne, ale jak ma fungovat od vyroby netusim...ale mozna by stalo za to skocit do servisu bmw kde by to mohli vedet:-)
A taky se mi nechce vypoustet kapalinu, ale to asi nebude jineho zbyti co?
No tak podle toho co píšeš máš taky vprdeli to přídavný čerpadýlko:)))Tickerow píše:No az budu mit chvilku cas tak se na to juknu, protoze to topi nejak divne proste...kdyz pustim topeni na plny otacky tak zacne do par sekundach foukat studenej vzduch a aby bylo teplo tak musi bejt vytocenej motor:-) Ja mam 525i a nekde nejaky misto snad najdu:-) uvidime...nejak to vzycky dopadne:-D