Stránka 1 z 1
Napsal: úte 18.11.2008 11:17
od dandy
Nazdar
Mám problém.Nezapína mi dohrev motora Webasto-530D r.2002.Minulú zimu to fungovalo bez problémov.Dnes ráno vonku -5 a webasto nič.Takže motor sa zohrieval pekne pomaly cca 10km.Predtým už po 2-3km bola teplota výrazne nad modrým pruhom.Neviete niekto poradiť v čom môže byť problém, keď to celú minulú zimu spoľahlivo fungovalo a naraz to nejde? Mimochodom nedávno som menil ježka, mohlo by to mať s tým niečo spoločné? Odhalí závadu diagnostika?
Vďaka za rady!
Napsal: stř 19.11.2008 10:40
od dandy
nikto nič ?
Napsal: stř 19.11.2008 16:32
od BMWPower
Zkusils číhnout na el. vedení, pojistky apod...???

Napsal: stř 19.11.2008 22:14
od starML
dandy píše:nikto nič ?
Odpověděl jsem Ti na slovenském fóru. Vyzkoušel jsi něco z toho?
Pokus se jedná o dohřev motoru, tipuji nefunkční žhavící svíčku nebo její zaoxidovaný kontakt. Takže napřed kontrola pojistek 23, 46 a 47, potom sundat kryt pod autem na straně řidiče a zkontrolovat elektroinstalaci. Dále dohřev motoru nesepne (je možno ho tím i vypnout), když je úplně vypnut větrák topení na panelu klimatizace ==> déle podržet tlačítko MINUS, až ukazatel intenzity úplně zmizí. Přitom je slyšet chod servomechanizmu klapek, vypne se přívod paliva do Webasta a po odvětrání se vypne úplně.
Pokus by se jednalo o nezávislé topení, tak to se navíc nesepne, pokud je v nádrži málo paliva (svítí rezerva) a je nízké napětí pomocné (hlavní) baterie.
Napsal: čtv 20.11.2008 16:26
od dandy
vďaka za odpovede ešte som sa ktomu nedostal, ale skúsim popátrať, len mi nejde do hlavy, že minulú zimu to až do konca fungovalo.
Napsal: čtv 20.11.2008 17:26
od Fazeey
starML píše:dandy píše:nikto nič ?
Odpověděl jsem Ti na slovenském fóru. Vyzkoušel jsi něco z toho?
Pokus se jedná o dohřev motoru, tipuji nefunkční žhavící svíčku nebo její zaoxidovaný kontakt. Takže napřed kontrola pojistek 23, 46 a 47, potom sundat kryt pod autem na straně řidiče a zkontrolovat elektroinstalaci. Dále dohřev motoru nesepne (je možno ho tím i vypnout), když je úplně vypnut větrák topení na panelu klimatizace ==> déle podržet tlačítko MINUS, až ukazatel intenzity úplně zmizí. Přitom je slyšet chod servomechanizmu klapek, vypne se přívod paliva do Webasta a po odvětrání se vypne úplně.
Pokus by se jednalo o nezávislé topení, tak to se navíc nesepne, pokud je v nádrži málo paliva (svítí rezerva) a je nízké napětí pomocné (hlavní) baterie.
znamená to teda, že u příhřevu se může stát, že webasto vycucne poslední naftu v nádrži? mě se to stalo od tý doby si to hlídam, jen mě zajímá jestli je to chyba..
Napsal: pát 21.11.2008 01:54
od starML
Chyba techniky to není, u e38-e34-e39 (jiné neznám) to hladinu paliva nehlídá. Možné poruchy a jejich příčiny jsou popsány níže (z WDS).
Pomoc s hledání závady u nefunkčního zařízení - volnější překlad :
U nezávislého topení/příhřevu může dojít k těmto chybám :
Topení/příhřev nestartuje (není slyšet typický zvuk ventilátoru - bufíku)
Topení/příhřev po několika startovacích pokusech přestane pracovat (větrák běží, potom vypne)
Příčinou nespuštění (3 neúspěšné pokusy) můžou být následující důvody :
1.) nízké napětí ==> následuje vypnutí
2.) zapracovala ochrana proti přehřátí
3.) nedostatek paliva
Příčiny jednotlivých chyb - okolnosti :
k 1.) přezkoušet stav baterie a její dobíjení alternátorem (Pozor: Při jízdách na krátkou vzdálenost mohou problémy přetrvávat, zákazníkům to má být objasněno)
k 2.) odstranit poruchu nebo sepnutí ochrany před přehřátím vymazáním paměti závad topení/příhřevu. Předtím zkontrolovat všechny hadice a trubičky (praskliny, zalomení a netěsnosti).
k 3.) vymazání paměti závad topení/příhřevu. Pokud topení nedostane palivo, snaží se celkem 3 krát nastartovat a potom se zablokuje. (Pozor na stav ukazatele množství paliva v nádrži na "rezerva" nebo jeho malém množství.
Důležité: Když bude v řídící jednotce klimatizace (IHKA-Integrierte Heiz-Klima Anlage (E38)) uložena chyba pro topení/příhřev (systém K-BUS), není možnost topení/příhřev spustit. V tomto případě se musí nejdříve paměť závad IHKA vymazat. Možná chyba je: 59 K- BUS
Napsal: ned 23.11.2008 23:50
od mira333
je mozne webasto nejak spoustet i kdyz auto nejede?? treba dodelat dalkove ovladani abych rano lezl do tepleho auta??
Napsal: pon 24.11.2008 00:12
od selkie
mira333 píše:je mozne webasto nejak spoustet i kdyz auto nejede?? treba dodelat dalkove ovladani abych rano lezl do tepleho auta??
me jde naprogramovat...jsou tam dva timery a moznost volby, jestli zapnout NT nebo jenom vzduch
Napsal: pon 24.11.2008 23:52
od mira333
jasan to jde kdyz mas velkej BC ale ja 1) velkej BC nemam a navic uz nemam ani original radio na kterym se to nastavovalo mam tam ted 2din TV.. prave ze me zajima jestli to jde nejak spoustet...
Napsal: stř 26.11.2008 14:22
od coWon
selkie píše:mira333 píše:je mozne webasto nejak spoustet i kdyz auto nejede?? treba dodelat dalkove ovladani abych rano lezl do tepleho auta??
me jde naprogramovat...jsou tam dva timery a moznost volby, jestli zapnout NT nebo jenom vzduch
mozes mi prosim ta objasnit co je no NT? lebo viem ako si nastavim timer 1 aj 2 a aj to, ze sa to da spustit samostatne LUFT EIN alebo AUS tusim... ale neviem ako prinutit aby isiel teply vzduch, ide iba ventilator...
mam e39, 530d, marec 2000....
sorry za OT ale nechcel som zakladat druhu temu ked uz tu sa nieco podobne riesi
dakujem za pochopenie (:
Napsal: stř 26.11.2008 15:11
od Mountainbiker
coWon píše:selkie píše:mira333 píše:je mozne webasto nejak spoustet i kdyz auto nejede?? treba dodelat dalkove ovladani abych rano lezl do tepleho auta??
me jde naprogramovat...jsou tam dva timery a moznost volby, jestli zapnout NT nebo jenom vzduch
mozes mi prosim ta objasnit co je no NT? lebo viem ako si nastavim timer 1 aj 2 a aj to, ze sa to da spustit samostatne LUFT EIN alebo AUS tusim... ale neviem ako prinutit aby isiel teply vzduch, ide iba ventilator...
mam e39, 530d, marec 2000....
sorry za OT ale nechcel som zakladat druhu temu ked uz tu sa nieco podobne riesi
dakujem za pochopenie (:
NT je nezávislé topení. Jestli ho máš, měl bys mít na BC možnost naprogramovat čas - HEIZ (nebo jak se to německy píše) EIN, HEIZ AUS je vypnutí...
Napsal: stř 26.11.2008 16:39
od Rejchy
Mě by zajímalo jestly když mám prázdné palivové vedení k N.T. z důvodu montáže,mám to topení pořád zapínat dokud se tam nafta nedostane,nebo jestly tam tu naftu mám nějak nalít (do trubičky).Ventilátor běží,teď po výměně relátka už i svíčka žhaví,ale pořád tam není nafta (čerpadélko jsem zkoušel na přímo a plivalo ) ?
Napsal: stř 26.11.2008 23:30
od coWon
Napsal: sob 17.01.2009 11:24
od dandy
Vďaka za vaše rady.Závada je odstránená.Bol som v BMW na inspection a diagnostika ukázala niečo s palivom pre webasto.Technik po vymazaní závad inicializoval zapnutie webasta cez diagnostiku a ono nabehlo.Teraz fachčí, len trochu ešte dymí, lebo dlho nešlo, ale hlavne že ide a že ma to nič nestálo, lebo bolo len zablokované zrejme z dôvodu nedostatku paliva.Raz sa mi totiž stalo, že som mal v nádrži menej paliva a ešte som zostal stáť na svahu a keď som chcel odísť tak nechcelo auto naštartovať.Niekto tu spomínal, že ak 3x po sebe webasto nenaštartuje pre nedostatok paliva, tak sa zablokuje, čo bol zrejme asi aj môj prípad.
Ešte raz vďaka za vaše odpovede.