Stránka 1 z 1
Napsal: sob 25.10.2008 14:04
od PetacekBE
Napsal: sob 25.10.2008 15:58
od Pedros
Motor vydrží hodně, ale je důležitý ho nechat pořádně zahřát, než to začneš hnat do vyšších otáček, je moc náchylnej na prasknutí hlavy. A co se týče turba, po příjezdu, hlavně pokud jsi tomu šlapal, nevypínat hned motor, nechat ho třeba 10 vteřin brblat.
Napsal: sob 25.10.2008 21:13
od Holly
Pedros píše:Motor vydrží hodně, ale je důležitý ho nechat pořádně zahřát, než to začneš hnat do vyšších otáček, je moc náchylnej na prasknutí hlavy. A co se týče turba, po příjezdu, hlavně pokud jsi tomu šlapal, nevypínat hned motor, nechat ho třeba 10 vteřin brblat.
10sec, je málo!!!!! Pokud se vrátíš třeba z dálnice, nebo na dálnici třeba tankuješ(já mám 524td a prostě přijedu, chvilu stojím někde uklizenej abych nezacláněl u stojanu a pak teprv popojedu tankovat) nebo z nějaké svižnější cesty tak nechat aspoň 2-3 minutky běžet aby se ochladilo turbo jinak se ti speče ložisko a můžeš jít to turbo vyhodit...
Napsal: ned 26.10.2008 10:35
od PetacekBE
Díkec - co se týče toho turba tak to je mi jasné. Párkrát jsem už v autě jel a když tankuji tak motor nechám běžet - ani jej nevypínám a co se týče toho ochlazování - tak nejezdím tak prudce - ale vždy jej nechávám tak minutku dochlazovat - je to nutné. Ty problémy co potřebuji vyřešit - mám rozepsat do vícero témat anebo je vyřešit tady. Co bude rozumnější ? Prozatím díkec za názory
Napsal: ned 26.10.2008 11:10
od bmwfil
Napiš to sem
Napsal: ned 26.10.2008 12:04
od PetacekBE
oki. Takže v první fázi co mne štve je to,že když nastartuji studený motor tak jeho chod je dosti trhavý a nepravidelný - škubavý - jakoby se hádali válce... Původní majitel - kamarád mi řek že je špatný předvstřik. Na 23 litrů nafty - tankoval jsem za 700 kč jsem ujel 250 km. Což je katastrofa - spotřeba 10 ltr při rozumné jízdě. Nutno podotknout že je to automat... Dále v čem je problém že viskozní spojka ventilátoru chladiče je vadná,protože vrtule se točí pořád - a motor má již při 1500 otáčkách zvuk jako vysavač. Kdysi kolem mne projela omega z tím samým motorem a ten nešel slyšet. Tah motoru si myslím že je značně omezen.... Tak bych potřeboval poradit. A ještě jedna otázka - má to auto váhu vzduchu nebo ne ? A ještě co se týče motoru tak jsem otevřel víko na dolévání oleje tak se s motoru vyvalila pára - ale jen zlehka... Co to značí ? Že je z motorem amen
Díkec

Napsal: ned 26.10.2008 13:19
od Pedros
Holly: No ty 2-3 minuty na ochlazení mě přijdou až až. Já to nechávám maximálně půl minuty např. po přijetí z dálnice. Znám hovada, který se neumí k nafťákům chovat a šlapou tomu za studena, když dojedou tak hned vypnou motor, taky to pak dopadne tak, že po pár tisících km v rukou takových jde auto sr*t. Já mám svýho mazla šest let a turbo nemá problém. Z věcí, co ale chováním k autu nejde ovlivnit a u TDS odchází často je např. vstřikovací čerpadlo, což je nehorázná darda, která mě potkala..

Napsal: ned 26.10.2008 13:33
od Pedros
PetacekBE: Co myslíš tím omezeným tahem motoru? Pokud ti příjde, že to v nízkých a středních otáčkách vůbec nejede, tak to je u tohoto motoru úplně normální, má naprosto jinou charakteristiku než koncernová TDI. Táhne až při hodně vysokých otáčkách. Spotřeba, pokud jsi jel po městě, je kolem deseti litrů normální. Dálky by to mělo jezdit kolem 8 litrů.
Napsal: pon 27.10.2008 13:02
od Maxiczech
Pára z olejového prostoru? Mno, jde o to, do jaké míry a za jakého počasí. Mohlo by to souviset s tím slabším tahem. Aby nebyla v háji hlava nebo těsnění pod ní. Mrkni na vodu v chladiči. Ale kdyby jsi měl vodu v oleji, tak by jsi měl takovou nesympatickou emulzy ze spoda na víčku od oleje.

Napsal: úte 28.10.2008 10:22
od Luckysheck
Jj emulze by byl průser chlape...hlídej tedy jestli se ti neztrácí voda. A z vlastní zkušenosti vím, že dost rozumné pro vstřikovací zařízení TDS a všeobecně dieslů je rozumné taknovat kvalitní naftu a přidávat aditiva. Osobně doporučuji od VIFu 650ml flašku. 30cl se dáva na 30litrů ale můžeš dát i více. Motor lépe startuje jak za studena i za tepla, má menší spotřebu cca o 0,5 litrů. Jezdím už dlouho na TOP Q diesel od benziny (teď je za 28,50 u nás:) ) + aditivum a opravdu rozdil...jednou jsem natankoval bez aditiva a kvalitni nafty nouzove na NO NAME benzince a motor najednou ztratil život a déle točil než chytnul. Proto jestli chceś abys tu pecku za čerpadlo oddálil tak tímto. Jinak měn olej po 10 tis km, časem se olej začně ředit naftou,takže to vypadá že neubývá, ale ředí se což snižuje jeho vlastnosti. Mně omezený tah dělalo teplotní čidlo, je to teda už dávno takže nevím co přesně. Mrknu se a dám vědět. Jinak čus a hodně km

Napsal: úte 28.10.2008 10:24
od Luckysheck
Jo a zátah tak kolem 3 tisíc až stojí za řeč, z toho si nic nedělej:)
Napsal: úte 28.10.2008 19:34
od PetacekBE
mno právě že o tu hlavu a těsnění mám strach. Myslel jsem že aditiva se do tohoto necpou. Kámoš to cpe do své 406tky z HDI motorem. OK. Koupím jej. Ještě se chci zeptat na chladící směs na zimu kolik toho koupit a co koupit. Auto si topí jak chce. Někdy vůbec,někdy super. Voda v chlazení mi mizí a hadice jsou tvdší než obvyklé... Staruji dobře. Jen ty studené starty - ty mne štvou - že motor běží nepravidelně strašně kouří a z výfuku jde lehce voda... Pak se uklidní během 2 minut...Jestli s tím nesouvisí i ta spotřeba - počítal jsem 11 ltr kombinace