Stránka 1 z 1
Napsal: stř 22.10.2008 17:12
od brta
Ahoj, z důvodu poškození mi mechoši dali pryč žaluzie, které jsou vepředu u chladiče před vrtulí větráku a polohováním svých lamel ovlivňují množství vzduchu vpuštěného dovnitř a tím chlazení. Protože cena nových je vysoká, zatím jezdím bez nich. Jakmile je auto v nižší zátěži, např. při jízdě z kopce, a podobně, teplota klesá z optimálního středu a v krajním případě se blíží i modře označenému poli. A to není zima.
Chci se zeptat, je to problém? Má to na cokoli negativní vliv? Já jiný problém, než klesající ukazatel teploty, nepociťuji a nepoznávám.
Díky, Pavel

Napsal: stř 22.10.2008 21:40
od Huska
jiná než optimální teplota znamená ... buď vyšší spotřeba (při nižší teplotě "sytič" nebo naopak ochuzená směs při vyšší ... nižší výkon) Jinak ne všechny TDS měly žaluzie (údajně je to podle oblasti kde se prodávalo) a správnou teplotu by měl udržet termostat. ... žalusie by se měly otevírat pouez při roustoucí teplotě
Napsal: stř 22.10.2008 23:36
od vilejs
ja jsem dal zaluzie do prdele.taky se porouchali,tak jezdim bez nich.uz rok a pul.zatim vuz jede jak lion

Napsal: čtv 23.10.2008 09:40
od Pavel
já si myslím že to bude jak píše Huska....taky mě kolísala teplota a zjistilo se že to dělá termostat .... a nehledě na to že ani newím o nějakých žaluziích kua že bych měl nebo neměl...
Napsal: pát 24.10.2008 07:51
od huncak
teplota kolísá protože máš špatnej termostat,ty žaluzie se montovaly jenom do některých verzí,na jednom autě jsem je měl a nefungovaly-byly pořád otevřené a teplota byla pořád v normálu.jinak jsou podtlakové a ovládá je čidlo které se montuje do hlavy motoru,zkoušel jsem objednat v BMW nové a nepřišlo,takže jsem se na ně vyprdnul a fungovalo to taky
Napsal: pát 24.10.2008 08:55
od brta
No, borci, protože jste se shodli, díky za radu a určitě se mrknem na zoubek tomu termostatu.
Myslel jsem, že je to prostě těmi žaluziemi, protože takto je to pořád otevřené, stále na to hrne studený vzduch....ale je fakt, že jsem byl před měsícem na STK a i když bylo auto zahřáté asi deseti kilometry a bublalo tam na volnoběh, tak to technik muel držet pěknou chvíli na plynu v otáčkách, aby se olej ohřál na potřebných 80st., při kterým můžou dělat emise. A jakmile to pustil na volnoběh, za chvíli to zase spadlo na nižší teplotu. Z toho by se asi taky dalo říct, že to fakt nejsou (jen) ty žaluzky, ale prostě to nedrží teplotu.
Dám zprávu o výsledku kolem toho termostatu

Napsal: pon 15.12.2008 16:08
od brta
Kluci, díky za dobré rady, termostat je vyměněný a problém se tím vyřešil
