Napsal: ned 19.10.2008 01:59
Ahojte, mam prosbu o radu a nazor.
Koupil jsem si BMW 525i E60 r.v. 2004, motor M54 myslim, klasika 141kw.
Ted k jadru věci, na palubce ani v PC jsem nenasel ukazatel teploty motoru…….
Auto se chova dle pocitace prehriva, resp. Obcas se rozsviti kontrolka vody a napise, at pro zchlazeni zpomalim.
Jednou mi to udelalo ve Strahovskem tunelu 70km/h na tempomat, a pak dosti pravidelne na teplicke dalnici, pokud třeba prudce akceleruji do 160 – 180… (trojka, ctyrka…). Kontrolka se rozsvitila, zpomalil jsem a po chvili zhasla, znovu jsem vytocil se rozjel a cela historie se opakovala.
Najeto to ma 130000 se serviskou, olej (5W40) jsem vymenil nedavno, ale poprve to udelalo i na stary, Filtry jsou komplet nove.
Co by to mohlo byt? Vodu to nezere, olej také ne a primesy vody v oleji nebo obracene nejsou.
Jedine co vim tak, ze v motoru na volnoběh něco klape, mohou to byt hydroštely, ale pak je tam ještě něco ne moc výrazného. (rozvodovy retez mozna)
Dle chovani motoru a ventilatoru vim, ze spina normalne a jeho rychlost také funguje dle nutnosti chladit.
Poradte prosim, jaky postup zvolit pro nalezeni priciny.
Muj nazor:
1. vymenit chladici kapalinu a vycistit systém. ( mam tam zelenou).
2. Vodni pumpa? Muze byt nacata, že při vyšších točkách nedodá dostatek vody?
3. Cidlum a termostatum nerozumim…..
4. Navstivim Bohma v Pocernicich, at se mi na to podiva…, ale to jako nejzazší moznost
5. Nevim
6. nevim
Poradte mi prosim někdo, kdo se vyznate nebo mate podobnou zkušenost.
Diky
Andrej
Koupil jsem si BMW 525i E60 r.v. 2004, motor M54 myslim, klasika 141kw.
Ted k jadru věci, na palubce ani v PC jsem nenasel ukazatel teploty motoru…….
Auto se chova dle pocitace prehriva, resp. Obcas se rozsviti kontrolka vody a napise, at pro zchlazeni zpomalim.
Jednou mi to udelalo ve Strahovskem tunelu 70km/h na tempomat, a pak dosti pravidelne na teplicke dalnici, pokud třeba prudce akceleruji do 160 – 180… (trojka, ctyrka…). Kontrolka se rozsvitila, zpomalil jsem a po chvili zhasla, znovu jsem vytocil se rozjel a cela historie se opakovala.
Najeto to ma 130000 se serviskou, olej (5W40) jsem vymenil nedavno, ale poprve to udelalo i na stary, Filtry jsou komplet nove.
Co by to mohlo byt? Vodu to nezere, olej také ne a primesy vody v oleji nebo obracene nejsou.
Jedine co vim tak, ze v motoru na volnoběh něco klape, mohou to byt hydroštely, ale pak je tam ještě něco ne moc výrazného. (rozvodovy retez mozna)
Dle chovani motoru a ventilatoru vim, ze spina normalne a jeho rychlost také funguje dle nutnosti chladit.
Poradte prosim, jaky postup zvolit pro nalezeni priciny.
Muj nazor:
1. vymenit chladici kapalinu a vycistit systém. ( mam tam zelenou).
2. Vodni pumpa? Muze byt nacata, že při vyšších točkách nedodá dostatek vody?
3. Cidlum a termostatum nerozumim…..

4. Navstivim Bohma v Pocernicich, at se mi na to podiva…, ale to jako nejzazší moznost
5. Nevim
6. nevim
Poradte mi prosim někdo, kdo se vyznate nebo mate podobnou zkušenost.
Diky
Andrej