Stránka 1 z 1

Napsal: sob 11.10.2008 19:00
od Maxiczech
Ahoj kluci. Tak jsem se tady na fóru dočetl o vychytávce aut. dotahování oken po zamknutí auta. Dnes jsem to chtěl vyzkoušet a nějak se mi nedaří. :cry:
Když stisknu dlouze tlačítko zamykání auta (znak BMW na klíčích), tak se okna jen cuknou a nic. :(
Je v tom nějaký fígl nebo mám něco v pr...?
Stáhnu okna dolu, pak zavřu dveře a dlouze stisknu tlačítko zamykání. Pravé zadní okno se cukne tak o 5 cm a nic víc. Když jsem držel tlačítko dlouho, tak 5-8 sekund, tak jako by ráda se okna dotáhla všechna, ale zase se to vyplo. Na po páté se všechna zatáhla, ale to už byla tak 3 cm od konce. Tak prosím o radu, jak na to, případně kde mám problém. :?
Díky za názory a zkušenosti. :wink:
e-39 po f.l. 2002 520i Touring.

Napsal: ned 12.10.2008 00:03
od starML
Maxiczech píše:Ahoj kluci. Tak jsem se tady na fóru dočetl ... nebo mám něco v pr...? E39 2002 520i Touring.
Problémem bude (zase) baterie, tentokrát v klíči. I když se ta baterie při vložení klíče do zapalování (sama, automaticky) nabíjí, její kapacita (stáří 6 let) už nepostačuje k provedení celé operace = otevření nebo zavření oken.

Fungovat to má takto :
- zmačknu odemknutí = auto se odemkne
- zmačknu odemknutí ještě jednou a držím, všechna okna mi sjíždějí dolů, pokud držím tlačítko, třeba až úplně dolů, pustím tlačíko, zastaví se

- zmačknu zamknutí, auto se zamkne
- zmačknu zamknutí ještě jednou a držím, všechna okna mi vyjíždějí nahoru, pokud držím tlačítko, třeba až úplně nahoru, pustím tlačíko, zastaví se

Řešení :
- výměna baterie v používaném klíčí = nový klíč (von) BMW =drahé
- začít používat druhý klíč (k vozu celkem dva), který po nabití bude fungovat, protože jeho baterka ještě není KO :D

Napsal: ned 12.10.2008 11:16
od Maxiczech
Díky moc za vyčerpávající info. :P
To bude ono. Nevíš, jak dlouho musí být klíč v zapalování, aby se nabil na 100%?
Mám totiž jen jeden klíč. :( Druhý (ztracený nebo odcizený) jsem nechal deaktivovat v BMW.
Takže.., buď dobít v zapalování nebo zajet do Bawora a pořídit fungl novej. :) Alespoň bude pěknej. Budou vánoce, tak si ho asi dám pod stromeček a budu z něj mít největší radost. :D

Lze klíč dobít nějakým způsobem i mimo spínací skřínku?
Co mikrovlnka? :lol: Néé.., to byl samozřejmě vtip..

Ještě jednou díkes.. ;)

Jak se ti ta okna zavírají? Mě se zdálo, že nejedou všechna najednou, ale že se zavírají postupně jedno po druhém.. :?

Napsal: ned 12.10.2008 11:23
od Maxiczech
Ještě jedna věc. Když dám klíč do zapalování a je v poloze 0. Dobíjí se nebo musí být alespoň rozsvícené budíky, aby se dobíjel? A budu-li to takhle řešit, neodejde mi něco v elektrice? Jen poloha na rozvícené budíky, třeba 5 hodin a auto nebude natočené. Nedá se tímto něco domrvit? :?

Napsal: ned 12.10.2008 11:30
od Huska
jestli ti reaguje normálně na centrál tak si jen zajed do BMW a oni ti nastaví zajetí oken a šíbru po pár sekundách od zamknutí ... :-)

holt ti jen nebude fungovat dálkově stahování a vytahování "ručně" klíčem

Napsal: ned 12.10.2008 11:50
od jurasis
Hlavně, když je ta baterka stará, jakože opotřebovaná, tak se už právě nenabije, i kdybys ji měl v zapalování nepřetržitě. To každá baterie. Navíc ani nemusí záležet na stáří, ale třeba na počtu nabíjecích cyklů...
Huska má pravdu, ale mě by to sralo. Když je slunce a jdu k autu, tak to pootvírám už zvenku, aby se to vyvětralo a někdy nechávám otevřenej šíbr, což by s tímhle nešlo...
Při zavírání i otvírání jdou postupně, šíbr, pak přední a nakonec zadní...

Napsal: ned 12.10.2008 11:52
od Maxiczech
Mno, víš jak.. Není to zrovna něco, co by mi rvalo žíly, ale mám rád, když všechno funguje tak, jak má..
Kdyby to klucí inženýří udělali o něco lépe. Třeba.. jedno krátké stisknutí zamčeno a druhé krátké stisknutí dotažení oken až nahoru.
Nevim, ale v tom dlouhém držení klíčku je malinko wopruz.. :roll:
Stát u auta, než se okna dovřou.., nevim, hale.., nevim.. :wink:

To jurasis: taky mě to sere a to co píšeš je fakt.
Zajedu do Bawora hned zejtra, bo mi další dny mrdne.. :lol:

Napsal: ned 12.10.2008 11:58
od jurasis
Maxiczech píše: Stát u auta, než se okna dovřou.., nevim, hale.., nevim.. :wink:
To je schválně, abys to musel hlídat, abys někomu nepřivřel prstíky. Navíc, při otvírání si to můžeš zastavit v poloze, jaké chceš...

Napsal: ned 12.10.2008 12:02
od Maxiczech
Jj. To je taky fakt. Ale nebudu zamykat děti v autě a zavírat jim dálkou okna. To fakt ne..
Když jdu a čekají na mě, tak se zamknou zevnitř a je to, okna mají otevřená dle jejich gusta. Kdyby cokoli, tak se zase odemknou.

Napsal: ned 12.10.2008 12:07
od starML
Maxiczech píše:Lze klíč dobít nějakým způsobem i mimo spínací skřínku? .. Jak se ti ta okna zavírají? Mě se zdálo, že nejedou všechna najednou, ale že se zavírají postupně jedno po druhém.. :?
Dobíjet klíč se starou baterkou nějak jinak je zbytečné ==> baterie je na konci životnosti a časem třeba nebude stačit ani na otevření, deaktivaci EWS atd.

Napřed mi začnou sjíždět přední okna, asi za vteřinu začnou i ta zadní. Různá rychlost pohybu je potom způsobena např. jinými odpory v mechanizmu spouštění. Takže vyčistit namazat - jenže sundat tapecírunk, přitom ulámeš stromečkové klipy, který ten tapec drží = víc škody než užitku. Takže pokud to nevrže, neskáče přes zuby bych to neřešil.

A pokud parkuješ venku, tak s nadcházející zimou připomínám neotvírat okna, když jsou zamrzlá, budou totiž taky přimrzlá a ten mechanizmus se dost namáhá. Je to sice omezeno časovým spínačem + chráněno pojistkou (č.6 30A), ale ta pojistka to zpravidla přežije, mechanizmus ne.

Napsal: ned 12.10.2008 12:11
od jurasis
starML píše:
Je to sice omezeno časovým spínačem + chráněno pojistkou (č.6 30A), ale ta pojistka to zpravidla přežije, mechanizmus ne.
Zajímavá myšlenka. A proto máme v autě pojistky. Zajímavé je, že pojistky takhle přežijí u více komponent, které odejdou. :(

Napsal: ned 12.10.2008 12:18
od starML
Maxiczech píše:Ale nebudu zamykat děti v autě a zavírat jim dálkou okna. To fakt ne.. Když jdu a čekají na mě, tak se zamknou zevnitř a je to, okna mají otevřená dle jejich gusta. Kdyby cokoli, tak se zase odemknou.
Doporučuji si vyzkoušet, co funguje, a co ne. Podle mne, když není klíč v zapalování a otevřeš dveře u řidiče, tak ovládání oken tlačítky přestane fungovat a děti si už okna neotevřou ani nezavřou. Jak v tomto případě funguje zamykání tlačítkem u řadičky nevím, ale čudlíky se ručně zatlačit dají, otevřít dvojím zatažením za páčku taky. Nebo dětem necháváš klíče v zapalování ? Asi ne

Napsal: ned 12.10.2008 12:24
od jurasis
starML píše:
Maxiczech píše:Ale nebudu zamykat děti v autě a zavírat jim dálkou okna. To fakt ne.. Když jdu a čekají na mě, tak se zamknou zevnitř a je to, okna mají otevřená dle jejich gusta. Kdyby cokoli, tak se zase odemknou.
Doporučuji si vyzkoušet, co funguje, a co ne. Podle mne, když není klíč v zapalování a otevřeš dveře u řidiče, tak ovládání oken tlačítky přestane fungovat a děti si už okna neotevřou ani nezavřou. Jak v tomto případě funguje zamykání tlačítkem u řadičky nevím, ale čudlíky se ručně zatlačit dají, otevřít dvojím zatažením za páčku taky. Nebo dětem necháváš klíče v zapalování ? Asi ne
Vytáhneš klíč, otevřeš a zavřeš řidičovy dveře tak se tlačítka deaktivují. Musíš znovu klíčem do zapalování, jinak okna nejdou...

Navíc nejde jen o děti. Prsty nebo třeba tašku tam může strčit kdokoliv kolem. Věřím, že třeba ženský jsou na tohle šikovnější než děti...

Napsal: ned 12.10.2008 12:32
od Vlasta
Maxiczech píše:... jedno krátké stisknutí zamčeno a druhé krátké stisknutí dotažení oken až nahoru.
Nevim, ale v tom dlouhém držení klíčku je malinko wopruz..
Druhý krátký stisknutí při zavírání je rezervovaný pro jednorázové vypnutí prostorového čidla alarmu.

Napsal: ned 12.10.2008 12:33
od Maxiczech
Za jízdy nikdy okna nikdo nestahujeme. Vždy si nastavím teplotu interiéru, tak aby to bylo v poho pro všechny. Jinak při stání, si dle počasí okna každý pořeší sám. Pak vystoupim a zůstanou okna tak, jak si kdo upraví (pro stání). Jinak se zamykají přes vnitřní tlačítko u řadičky, ale klidně bych je zamknul i dálkou, protože to má stejnou funkci. Je to spíš psychologická jistota.., že např. kdyby se něco dělo v autě (nedej bože požár), tak aby logicky šmátli včas po tom samém tlačítku otevření.. :idea:
Jinak, pokud je fakt vedro, tak nechávám klíče v zapalování a mají puštěnou klimatizaci a v tomto případě okna opět neřeším.. :)

Napsal: ned 12.10.2008 12:37
od jurasis
To pozor, vnitřní tlačítko jen zamkne. Otevřeš dvojitým zatažením za páčku. Dálka je DOUBLE LOCK, auto nejde otevřít ani zevnitř... :!:

Napsal: ned 12.10.2008 13:49
od Rejchy
Sice to sem úplně nepatří,ale třeba mi pomůžete.Nejdou mi u E34 touring 1996 otevírat zadní dveře zevnitř,jako by byla aktivovaná dětská pojstka.Když ji zapnu nebo vypnu je to pořát stejné.Nevíte čím to je?Dělají to oboje zadní dveře. :(

Napsal: ned 12.10.2008 16:05
od Maxiczech
Tak jsem z toho jelen :!: :ja_nic:

Přijdu k autu a nedá mi to, nezkusit to dálkové zavírání a otevírání oken.
Včera jsem nikde nejezdil, tudíž vylučuji dobití klíčku v zapalování.

Dnes: otevřu, podržím tlačítko odemykání a přední okna současně dojela do středu okna a poté zadní obě současně do 3/4 okna. Po dalším stisknutí dojela přední, poté zadní až úplně dolu. Přijde mi to, jako naprogramovaný režim.

Po zamknutí auta stisknu znova dlouze zamykací tlačítko a začla zadní, dojela do konce a přední taktéž dojela až nahoru bez sebemenšího problému. 8O

Ale teď mne napadlo, že jsem oba režimy zkoušel pouze od úplně zavřených a otevřených oken dálkou.

Esli mi to neblbne, když jsou okna cik cak zatažená. To jdu ještě vyzkoušet.. :?

To je maturita.., ale alespoň vím, že mám klíč o.k. :wink:

Napsal: úte 14.10.2008 15:19
od selkie
ja to zkousel a prijde mi to, jak kdyby ten klic byl na IR, protoze drzim tlacitko a okna mi kus vyjedou, pak se zastavi, takze zmacknu znovu a okna se zase rozjedou....mozna by bylo fakt asi lepsi nechat si aktivovat automaticky zavirani oken...