Stránka 1 z 1
Napsal: sob 11.10.2008 19:00
od Maxiczech
Ahoj kluci. Tak jsem se tady na fóru dočetl o vychytávce aut. dotahování oken po zamknutí auta. Dnes jsem to chtěl vyzkoušet a nějak se mi nedaří.
Když stisknu dlouze tlačítko zamykání auta (znak BMW na klíčích), tak se okna jen cuknou a nic.
Je v tom nějaký fígl nebo mám něco v pr...?
Stáhnu okna dolu, pak zavřu dveře a dlouze stisknu tlačítko zamykání. Pravé zadní okno se cukne tak o 5 cm a nic víc. Když jsem držel tlačítko dlouho, tak 5-8 sekund, tak jako by ráda se okna dotáhla všechna, ale zase se to vyplo. Na po páté se všechna zatáhla, ale to už byla tak 3 cm od konce. Tak prosím o radu, jak na to, případně kde mám problém.
Díky za názory a zkušenosti.

e-39 po f.l. 2002 520i Touring.
Napsal: ned 12.10.2008 00:03
od starML
Maxiczech píše:Ahoj kluci. Tak jsem se tady na fóru dočetl ... nebo mám něco v pr...? E39 2002 520i Touring.
Problémem bude (zase) baterie, tentokrát v klíči. I když se ta baterie při vložení klíče do zapalování (sama, automaticky) nabíjí, její kapacita (stáří 6 let) už nepostačuje k provedení celé operace = otevření nebo zavření oken.
Fungovat to má takto :
- zmačknu odemknutí = auto se odemkne
- zmačknu odemknutí ještě jednou a držím, všechna okna mi sjíždějí dolů, pokud držím tlačítko, třeba až úplně dolů, pustím tlačíko, zastaví se
- zmačknu zamknutí, auto se zamkne
- zmačknu zamknutí ještě jednou a držím, všechna okna mi vyjíždějí nahoru, pokud držím tlačítko, třeba až úplně nahoru, pustím tlačíko, zastaví se
Řešení :
- výměna baterie v používaném klíčí = nový klíč (von) BMW =drahé
- začít používat druhý klíč (k vozu celkem dva), který po nabití bude fungovat, protože jeho baterka ještě není KO

Napsal: ned 12.10.2008 11:16
od Maxiczech
Díky moc za vyčerpávající info.
To bude ono. Nevíš, jak dlouho musí být klíč v zapalování, aby se nabil na 100%?
Mám totiž jen jeden klíč.

Druhý (ztracený nebo odcizený) jsem nechal deaktivovat v BMW.
Takže.., buď dobít v zapalování nebo zajet do Bawora a pořídit fungl novej.

Alespoň bude pěknej. Budou vánoce, tak si ho asi dám pod stromeček a budu z něj mít největší radost.
Lze klíč dobít nějakým způsobem i mimo spínací skřínku?
Co mikrovlnka?

Néé.., to byl samozřejmě vtip..
Ještě jednou díkes..
Jak se ti ta okna zavírají? Mě se zdálo, že nejedou všechna najednou, ale že se zavírají postupně jedno po druhém..

Napsal: ned 12.10.2008 11:23
od Maxiczech
Ještě jedna věc. Když dám klíč do zapalování a je v poloze 0. Dobíjí se nebo musí být alespoň rozsvícené budíky, aby se dobíjel? A budu-li to takhle řešit, neodejde mi něco v elektrice? Jen poloha na rozvícené budíky, třeba 5 hodin a auto nebude natočené. Nedá se tímto něco domrvit?

Napsal: ned 12.10.2008 11:30
od Huska
jestli ti reaguje normálně na centrál tak si jen zajed do BMW a oni ti nastaví zajetí oken a šíbru po pár sekundách od zamknutí ... 
holt ti jen nebude fungovat dálkově stahování a vytahování "ručně" klíčem
Napsal: ned 12.10.2008 11:50
od jurasis
Hlavně, když je ta baterka stará, jakože opotřebovaná, tak se už právě nenabije, i kdybys ji měl v zapalování nepřetržitě. To každá baterie. Navíc ani nemusí záležet na stáří, ale třeba na počtu nabíjecích cyklů...
Huska má pravdu, ale mě by to sralo. Když je slunce a jdu k autu, tak to pootvírám už zvenku, aby se to vyvětralo a někdy nechávám otevřenej šíbr, což by s tímhle nešlo...
Při zavírání i otvírání jdou postupně, šíbr, pak přední a nakonec zadní...
Napsal: ned 12.10.2008 11:52
od Maxiczech
Mno, víš jak.. Není to zrovna něco, co by mi rvalo žíly, ale mám rád, když všechno funguje tak, jak má..
Kdyby to klucí inženýří udělali o něco lépe. Třeba.. jedno krátké stisknutí zamčeno a druhé krátké stisknutí dotažení oken až nahoru.
Nevim, ale v tom dlouhém držení klíčku je malinko wopruz..
Stát u auta, než se okna dovřou.., nevim, hale.., nevim..
To jurasis: taky mě to sere a to co píšeš je fakt.
Zajedu do Bawora hned zejtra, bo mi další dny mrdne..

Napsal: ned 12.10.2008 11:58
od jurasis
Maxiczech píše:
Stát u auta, než se okna dovřou.., nevim, hale.., nevim..
To je schválně, abys to musel hlídat, abys někomu nepřivřel prstíky. Navíc, při otvírání si to můžeš zastavit v poloze, jaké chceš...
Napsal: ned 12.10.2008 12:02
od Maxiczech
Jj. To je taky fakt. Ale nebudu zamykat děti v autě a zavírat jim dálkou okna. To fakt ne..
Když jdu a čekají na mě, tak se zamknou zevnitř a je to, okna mají otevřená dle jejich gusta. Kdyby cokoli, tak se zase odemknou.
Napsal: ned 12.10.2008 12:07
od starML
Maxiczech píše:Lze klíč dobít nějakým způsobem i mimo spínací skřínku? .. Jak se ti ta okna zavírají? Mě se zdálo, že nejedou všechna najednou, ale že se zavírají postupně jedno po druhém..

Dobíjet klíč se starou baterkou nějak jinak je zbytečné ==> baterie je na konci životnosti a časem třeba nebude stačit ani na otevření, deaktivaci EWS atd.
Napřed mi začnou sjíždět přední okna, asi za vteřinu začnou i ta zadní. Různá rychlost pohybu je potom způsobena např. jinými odpory v mechanizmu spouštění. Takže vyčistit namazat - jenže sundat tapecírunk, přitom ulámeš stromečkové klipy, který ten tapec drží = víc škody než užitku. Takže pokud to nevrže, neskáče přes zuby bych to neřešil.
A pokud parkuješ venku, tak s nadcházející zimou připomínám neotvírat okna, když jsou zamrzlá, budou totiž taky přimrzlá a ten mechanizmus se dost namáhá. Je to sice omezeno časovým spínačem + chráněno pojistkou (č.6 30A), ale ta pojistka to zpravidla přežije, mechanizmus ne.
Napsal: ned 12.10.2008 12:11
od jurasis
starML píše:
Je to sice omezeno časovým spínačem + chráněno pojistkou (č.6 30A), ale ta pojistka to zpravidla přežije, mechanizmus ne.
Zajímavá myšlenka. A proto máme v autě pojistky. Zajímavé je, že pojistky takhle přežijí u více komponent, které odejdou.

Napsal: ned 12.10.2008 12:18
od starML
Maxiczech píše:Ale nebudu zamykat děti v autě a zavírat jim dálkou okna. To fakt ne.. Když jdu a čekají na mě, tak se zamknou zevnitř a je to, okna mají otevřená dle jejich gusta. Kdyby cokoli, tak se zase odemknou.
Doporučuji si vyzkoušet, co funguje, a co ne. Podle mne, když není klíč v zapalování a otevřeš dveře u řidiče, tak ovládání oken tlačítky přestane fungovat a děti si už okna neotevřou ani nezavřou. Jak v tomto případě funguje zamykání tlačítkem u řadičky nevím, ale čudlíky se ručně zatlačit dají, otevřít dvojím zatažením za páčku taky. Nebo dětem necháváš klíče v zapalování ? Asi ne
Napsal: ned 12.10.2008 12:24
od jurasis
starML píše:Maxiczech píše:Ale nebudu zamykat děti v autě a zavírat jim dálkou okna. To fakt ne.. Když jdu a čekají na mě, tak se zamknou zevnitř a je to, okna mají otevřená dle jejich gusta. Kdyby cokoli, tak se zase odemknou.
Doporučuji si vyzkoušet, co funguje, a co ne. Podle mne, když není klíč v zapalování a otevřeš dveře u řidiče, tak ovládání oken tlačítky přestane fungovat a děti si už okna neotevřou ani nezavřou. Jak v tomto případě funguje zamykání tlačítkem u řadičky nevím, ale čudlíky se ručně zatlačit dají, otevřít dvojím zatažením za páčku taky. Nebo dětem necháváš klíče v zapalování ? Asi ne
Vytáhneš klíč, otevřeš a
zavřeš řidičovy dveře tak se tlačítka deaktivují. Musíš znovu klíčem do zapalování, jinak okna nejdou...
Navíc nejde jen o děti. Prsty nebo třeba tašku tam může strčit kdokoliv kolem. Věřím, že třeba ženský jsou na tohle šikovnější než děti...
Napsal: ned 12.10.2008 12:32
od Vlasta
Maxiczech píše:... jedno krátké stisknutí zamčeno a druhé krátké stisknutí dotažení oken až nahoru.
Nevim, ale v tom dlouhém držení klíčku je malinko wopruz..
Druhý krátký stisknutí při zavírání je rezervovaný pro jednorázové vypnutí prostorového čidla alarmu.
Napsal: ned 12.10.2008 12:33
od Maxiczech
Za jízdy nikdy okna nikdo nestahujeme. Vždy si nastavím teplotu interiéru, tak aby to bylo v poho pro všechny. Jinak při stání, si dle počasí okna každý pořeší sám. Pak vystoupim a zůstanou okna tak, jak si kdo upraví (pro stání). Jinak se zamykají přes vnitřní tlačítko u řadičky, ale klidně bych je zamknul i dálkou, protože to má stejnou funkci. Je to spíš psychologická jistota.., že např. kdyby se něco dělo v autě (nedej bože požár), tak aby logicky šmátli včas po tom samém tlačítku otevření..
Jinak, pokud je fakt vedro, tak nechávám klíče v zapalování a mají puštěnou klimatizaci a v tomto případě okna opět neřeším..

Napsal: ned 12.10.2008 12:37
od jurasis
To pozor, vnitřní tlačítko jen zamkne. Otevřeš dvojitým zatažením za páčku. Dálka je DOUBLE LOCK, auto nejde otevřít ani zevnitř...

Napsal: ned 12.10.2008 13:49
od Rejchy
Sice to sem úplně nepatří,ale třeba mi pomůžete.Nejdou mi u E34 touring 1996 otevírat zadní dveře zevnitř,jako by byla aktivovaná dětská pojstka.Když ji zapnu nebo vypnu je to pořát stejné.Nevíte čím to je?Dělají to oboje zadní dveře.

Napsal: ned 12.10.2008 16:05
od Maxiczech
Tak jsem z toho jelen
Přijdu k autu a nedá mi to, nezkusit to dálkové zavírání a otevírání oken.
Včera jsem nikde nejezdil, tudíž vylučuji dobití klíčku v zapalování.
Dnes: otevřu, podržím tlačítko odemykání a přední okna současně dojela do středu okna a poté zadní obě současně do 3/4 okna. Po dalším stisknutí dojela přední, poté zadní až úplně dolu. Přijde mi to, jako naprogramovaný režim.
Po zamknutí auta stisknu znova dlouze zamykací tlačítko a začla zadní, dojela do konce a přední taktéž dojela až nahoru bez sebemenšího problému.
Ale teď mne napadlo, že jsem oba režimy zkoušel pouze od úplně zavřených a otevřených oken dálkou.
Esli mi to neblbne, když jsou okna cik cak zatažená. To jdu ještě vyzkoušet..
To je maturita.., ale alespoň vím, že mám klíč o.k.

Napsal: úte 14.10.2008 15:19
od selkie
ja to zkousel a prijde mi to, jak kdyby ten klic byl na IR, protoze drzim tlacitko a okna mi kus vyjedou, pak se zastavi, takze zmacknu znovu a okna se zase rozjedou....mozna by bylo fakt asi lepsi nechat si aktivovat automaticky zavirani oken...