Stránka 1 z 1
Napsal: úte 07.10.2008 14:36
od Maxiczech
e-39 Touring 2002. Zaslechl jsem názor, že když výrobce v prvovýrobě montuje akumulátor, je s tím spojen i výkon alternátoru? Jde mi o to, že jsem měl origo BMW baterii 70A a vyměnil jsem jí za 100A. Údajně může altík nestíhat dobíjet, tím jede pořád naplno a snižuje se tak jeho životnost. Že bych tam pro klídek vdechnul zase 70A baterii..
Díky za názory..

Napsal: úte 07.10.2008 15:12
od DFender
Nevím co přesně chceš vědět, ale jestli je to zda výkon alternátoru je spojen s kapacitou baterie tak potom odpověď zní ano
Čímžpádem je jasný že pokud máš vyšší kapacitu baterie než je doporučováno, tak se může stát že se ti (hlavně při kratších cestách) nebude stačit dobíjet

Napsal: úte 07.10.2008 18:03
od wEnC
Nesmysl, jistý vztah mezi výkonem alternátoru a velikostí baterie sice je, ale pro tento případ to není vůbec podstatné.
Nahrazením 70Ah baterky 100Ah nemá žádná negativní vlastnosti, snad jen většinou hmotnost navíc. Do hodně modelů e39 je i doporučována kvůli množství elektrické výbavy.
Logicky se dobíjet se bude stejně dlouho při stejném stylu využívání. Startér a osvětlení snad spotřebuje stejné množství energie, dobití stejného množství energie bude trvat alternátoru stejně dlouho...
Výhoda je jen ta, že mohu nechat déle puštěné rádio, světla nebo v zimě startovat do omdlení i v -30°C. Ano, pak baterka vymlácená do mrtva se v autě bude dobíjet o těch 40% déle.
Napsal: úte 07.10.2008 19:34
od Kubisek
Napsal: úte 07.10.2008 20:08
od wEnC
To snad ne, držte mě někdo nebo ho zabiju.
Napsal: úte 07.10.2008 20:14
od Francis
Kubisek píše:... pokud original alternator byl vyroben pro dobíjení 70Ahodinové baterie tak 100Ahodinovou ti dobije pouze na 70Ah ...

Větší nesmysl už jsem dlouho nečetl.
Napsal: úte 07.10.2008 20:28
od wEnC
Kubisek: nevím jestli se tomu mám smát nebo brečet. Asi bych na tvém místě šel vrátit občanský průkaz a zažádal si o přidělení zákonného zástupce. Je možné, že těchto mýtů a polopravd znáš více a mohlo by se stát, že tím někomu nechtěně ublížíš.
Když rozvineme tvůj názor, tak když někdo dá baterii 60Ah tak mu ji dobije zase na 70Ah a těch přebytečných 10Ah mu vyteče z baterie ven do kufru nebo kam
Ale v něčem pravdu máš, v tom, že alternátor je stavěn na určitý výkon, že mu větší baterie neublíží a pak snad v tom, že je to zbytečná investice (ale zas je to luxus, za který se připlácí, stejně jako třeba širší gumy...)
Alternátor u e39 je minimálně 120 ampérový, teoreticky by mohl plně dobít prázdnou 100Ah baterii za 50minut. Jestliže vezmeme v potaz obecnou poučku o olověných akumulátorech, že se má dobíjet proudem o výši 1/10 kapacity tak by problémy nastaly až někde u kapacity 1000Ah

A takovou baterku tam nikdo nenarve.
Když nevím tak se mrknu třeba na varta.cz a tam si naklikám své auto a uvidím, které baterky se tam hodí. U e39 v dieslu je to minimálně 90Ah !
V ETK On-line také každý má několik kapacit, které se do jeho auta dávaly já u 528i mám od 70 do 95Ah.
Prosím ať sem nepřispívá nikdo kdo ve škole prospal hodiny nebo zrovna chyběl ![/b]
Napsal: úte 07.10.2008 20:40
od Kubisek
Ne chlapi nebýjte mě

...Ja sem to takhle nějak pochopil právě v te škole,ale asi jsem to nějak zkomolil,tak se za to omlouvám se,že tu píšu kraviny radši už se zdržím...

Napsal: úte 07.10.2008 20:55
od Francis
Kubisek píše:Ne chlapi nebýjte mě ...
Asi jsi nedával pozor ani při češtině

Napsal: úte 07.10.2008 21:04
od Kubisek
pravopis mi zrovna taky moc nejde no...asi se pujdu někam stydět....

Napsal: úte 07.10.2008 22:26
od starML
U e39 520i 2002 se dávaly baterie 70, 80, 90 Ah, 95 Ah už ne. Alternátory se dávaly 90-120A, někdy i 140A Valeo, podle spotřeby instalovaného příslušenství, např. vyhřívání sedaček. Ty lepší a silnější alternátory měly i vylepšené chlazení viz.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=22 . Neznám konfiguraci, ve které byl vůz vyroben, ale tvrdím, že baterii 100 Ah tam dát můžeš, i kdyby tam byl ten nejslabší 70A alternátor. Pokud je altík a jeho regulátor v pořádku, na mírně zvýšené otáčky musí (a taky bude) dávat napětí něco přes 14 Voltů a to bude bohatě stačit.
Vzhledem k poněkud jinému typu baterie doporučuji věnovat pozornost odvodu par z článků tou hadičkou, co vede od baterie ven do prostoru pod nárazník. Ale pokud bude nová baterie s tzv. sníženou údržbou, tak ta tento vývod již nemá - viz. obrázek.

Napsal: stř 08.10.2008 07:38
od Maxiczech
Děkuji kluci. Mám jasno.
Kubisek mě vyloženě pobavil..
Ale nic ve zlém. Jsou dny, kdy se zkrátka nedaří.
Nechám tam tu 100A. Může maximálně trpět podnapětím při krátkých jízdách. Toť vše. Altíku to rozhodně neuškodí.
Díkes všem..

Napsal: stř 08.10.2008 10:23
od radims
nech si tam 100Ah baterii. Alternátor musí "vrátit" do baterie jen tu energii, která byla spotřebována a je mu jedno, jak velká baterie je namontována.
Jediná výhoda je, že máš k dispozici více "uložené" energie a větší startovací proud - oceníš při nízkých teplotách venku.
Napsal: stř 08.10.2008 10:30
od Francis
Maxiczech píše:... Nechám tam tu 100A. Může maximálně trpět podnapětím při krátkých jízdách...
Ach jo, jaké podnapětí? Alternátor dává 14V a s kapacitou akumulátoru to nemá souvislost.
Napsal: stř 08.10.2008 11:54
od DFender
wEnC píše:Nesmysl, jistý vztah mezi výkonem alternátoru a velikostí baterie sice je, ale pro tento případ to není vůbec podstatné.
Nahrazením 70Ah baterky 100Ah nemá žádná negativní vlastnosti, snad jen většinou hmotnost navíc. Do hodně modelů e39 je i doporučována kvůli množství elektrické výbavy.
Logicky se dobíjet se bude stejně dlouho při stejném stylu využívání. Startér a osvětlení snad spotřebuje stejné množství energie, dobití stejného množství energie bude trvat alternátoru stejně dlouho...
Výhoda je jen ta, že mohu nechat déle puštěné rádio, světla nebo v zimě startovat do omdlení i v -30°C. Ano, pak baterka vymlácená do mrtva se v autě bude dobíjet o těch 40% déle.
Jestliže vztah mezi výkonem alternátoru a kapacitou baterie existuje, tak potom proč nesmysl??? Víš co to znamená protiřečit si?
Všechny "matematikáře" kteří tady počítají procenta, vrací POUZE energii jež byla spotřebována startérem atp.

musím, ač nerad, upozornit, že nežijí v dokonalém světě, kde vše funguje podle matematických výpočtů, ale že bohužel na vše mají vliv i okolní faktory, jakými je třeba samovybíjení baterie-třebas v zimě v teplotách hluboko pod nulou to bývá dost významná záležitost a neplatí pouze při baterii vymlácené "domrtva" ... A procenta se se pak bortí a baterie se nestíhá dobíjet

Napsal: stř 08.10.2008 17:40
od wEnC
DFender píše:.... a baterie se nestíhá dobíjet

Pokud se nestíhá dobíjet 100Ah tak 70Ah baterie na tom bude úplně stejně. Jen člověk s tou větší baterií bude jezdit třeba 3 týdny než mu to klekne a člověk s tou menší jen 2, pak si oba dva vemou nabíječku a jdou dobíjet...
A ten komu to nestíhá dobíjet ať si zkontroluje hodnotu palubního napětí, stav alternátoru a vybíjecí proud v klidu po uzamčení.
Pokud je auto v pořádku tak se nestane, že by to nestíhalo dobíjet.
Napsal: úte 13.01.2009 14:11
od troutny
wEnC píše:DFender píše:.... a baterie se nestíhá dobíjet

Pokud se nestíhá dobíjet 100Ah tak 70Ah baterie na tom bude úplně stejně. Jen člověk s tou větší baterií bude jezdit třeba 3 týdny než mu to klekne a člověk s tou menší jen 2, pak si oba dva vemou nabíječku a jdou dobíjet...
A ten komu to nestíhá dobíjet ať si zkontroluje hodnotu palubního napětí, stav alternátoru a vybíjecí proud v klidu po uzamčení.
Pokud je auto v pořádku tak se nestane, že by to nestíhalo dobíjet.
Záleží jak hodně je stará aku a jakým režimem se vůz provozuje.Při souhře těchto dvou aspektů(baterie s větším samovybíjením=nižší dispoziční kapacitou a vůz ježděný na krátký trasy) dochází k tomu,že slabší alternátor musí jít daleko více naplno u takto silné aku, než kdyby tam byl silnější.Tedy je to na úkor životnosti samotného alternátoru-častěji jde na plný výkon,aby dorovnával dobití aku na 100%.Takže tam vazba výkon alter. /versus / kapacita aku tam samozřejmě je,která se ovšem projevuje později než u nové aku.
Napsal: stř 26.08.2009 17:40
od Bzuker
wEnC píše:DFender píše:.... a baterie se nestíhá dobíjet

Pokud se nestíhá dobíjet 100Ah tak 70Ah baterie na tom bude úplně stejně. Jen člověk s tou větší baterií bude jezdit třeba 3 týdny než mu to klekne a člověk s tou menší jen 2, pak si oba dva vemou nabíječku a jdou dobíjet...
A ten komu to nestíhá dobíjet ať si zkontroluje hodnotu palubního napětí, stav alternátoru a vybíjecí proud v klidu po uzamčení.
Pokud je auto v pořádku tak se nestane, že by to nestíhalo dobíjet.
dotaz, jak zjistím ten vybíjecí proud po uzamčení a jakou by měl mít hodnotu? mám problémy s baterií a nevím jestli je to v ní nebo v elektronice. Nedávno jsem po jízdě (18km) nechal hrát tak 20 minut rádio a nenastartoval jsem

Napsal: úte 01.09.2009 15:16
od daliborj
ano při krátkých trasách by mohlo docházet k tomu že baterie nebude dobita na 100procent což jí nedělá dobře co se životnosti týče ale jiný neduh to mít nemuže napsáno bez matematiky
