Stránka 1 z 1
Napsal: sob 04.10.2008 09:34
od Patrik
Vjedne sekci sem čet že tempomat lze bez větších problémů dodělat víte někdo opravdu co je vše potřeba u E39 - mam tam sportovní 3 ramínko motor 2,3i (2,5) rok 1996 manuální převodovka.
kdysi u E30 sem daval extra packu, kabel svazek, jednotku, napojení do budíků dalším zeleným mezikusem, jeden spínač navíc na pedal spojky, motor na ovladani lanka a to vse zapojit do připravené elektriky aby to bylo pod proudem pokud to nekdo dodelaval do E39 prosím o popis a součastky díky.
pro info muj volant (ilustračně)

Napsal: sob 04.10.2008 22:44
od P-J
Patrik píše:Vjedne sekci sem čet že tempomat lze bez větších problémů dodělat víte někdo opravdu co je vše potřeba u E39 - mam tam sportovní 3 ramínko motor 2,3i (2,5) rok 1996 manuální převodovka.
Bez větších problému lze dodělat jenom do dieselů a benzínů s el. plynem. A to ten tvůj z roku rozhodně není. Takže dodělat by sice šel, ale rozhodně ne jednoduše.....
Napsal: pon 01.02.2010 13:26
od pazoutek
A co e39 2,3 benzín r.v.98. Elektrický plyn si myslím mám!
Napsal: pon 01.02.2010 21:32
od Miguel
Mám takový pocit, že to šlo až od 09/1998. Stačí se podívat do ETK přímo na dané auto:
http://www.realoem.com/bmw/select.do
Napsal: pon 01.02.2010 23:03
od Pavel
hlavně panové doporučuji k dodělaní tempomatu mít vhodný multifunkční volant...daný k roku výroby ... tzn do 3/99 a nad 3/99 .. byl tam rozdíl v kroužku ovládacím (nebo jak se tomu říká)
Napsal: čtv 04.02.2010 15:45
od mari
Tyhlety serapatičky se daj lehce koupit , ale nikdo už to nechce montovat. Podle mě je tohle dodělávat blbost. Pochybuju že denně najezdíš x-set kiláku po dálnici.
Napsal: čtv 04.02.2010 23:54
od Pavel
mari píše:Tyhlety serapatičky se daj lehce koupit , ale nikdo už to nechce montovat. Podle mě je tohle dodělávat blbost. Pochybuju že denně najezdíš x-set kiláku po dálnici.
proč blbost....já tempomat používám např třeba jen v obci ... je to dobrá věc když si an něj zvykneš ...tak ho využiješ i na kratší vzdálenost..ale je to každého věc...já ho neměl..dodělal...a jsem moc rád ..

Napsal: pát 05.02.2010 09:12
od mari
Pdle mě to musí bejt pakárna to dodělávat, jak to šlo Pavle?
Napsal: stř 30.06.2010 12:15
od Patrik
Ahoj, trochu oživim tema...
Nechapu proc by měl byt problém dodělání tempomatu u auta bez el. ovladani plynu.
co vim já jestli se nepletu mělo by to být asi takhle
volant s ovladání tempomatu, kroužek na MF volant,
svazek k jednotce tempomatu od krouzku
rj tempomatu
svazek k motorku ovladani tempomatu
motorek na ovladani tempomatu
a napojeni na ??? tot otazka....
u E30 ky to bylo o tom že pouze 1 drát z palubní desky ridil tempomat dale pak potreboval + a - a fungovalo to.
netusim proc by u e39 mel byt nejaky echt problem
bohužel asi nikdo nedodelaval tempomat do E39 nebo si info nechava pro sebe.
ja mam r.v. 2/1996 a nejak bych tam ten tempomat chtel kdyz to slo u E30 tak proc ne u E39???
dokaze mi nekdo adekvatne odpovedet???
Napsal: stř 30.06.2010 21:11
od Miguel
Flery ty bejku..nebudeš mít ovládání na volantu když je to ještě elektro mechanickej tempomat. Budeš přidávat páčku + pár drobností, který najdeš tady
[code:1]
http://www.ulozto.cz/5231119/tempomat-e ... ohonem.pdf
[/code:1]
Napsal: čtv 01.07.2010 09:21
od JaneCk
Můžu se zeptat, kde se dá k takovým dokumentům dostat? Myslím tím popis jednotlivých komponent instalace retrofitů, atd. To není obsaženo v TIS nebo se pletu?
Napsal: čtv 01.07.2010 10:01
od Dan td
No to mě posol bulvu, Flery ožil
U e39 je tak trochu problém, že tempomaty se trochu lišily ovládáním, po zahájení výroby cca co rok, to trochu jiná verze. Až někdy od 98 to bylo už potom stále stejné.
Pokud to chceš dodělávat, můžeš buď s páčkou, jak píše Miguel, nebo s multifunkčním volantem, což bude o ten volant složitější.
Na ovládání páčkou ti bude podle mě fungovat i třicítkovej či třicetšestkovej tempomat, jen musíš v autě najít signál rychlosti. Jak sám píšeš, ty starší verze nic víc nepotřebovaly a princip (i některé motory) je stejný.
Čili teoreticky stačí třicítkovej tempomat, najít ten správnej PIN na budíkách (rychlost), plus, kostru a jedeš. Ani bych se nedivil, kdyby měl drát do budíků se signálem rychlosti stejnou barvu (tuším u e36 to byla černá, nebo černo-bílá)
Když bys to chtěl i s multifunkcí, doporučuju kontaktovat člena "jarda", kterej si to dodělával do e36 a ví o tom skoro vše.
JaneCk: Tyhle dokumenty získáš tak, že a) znáš Miguela

nebo b) opatříš si EBA

Napsal: čtv 01.07.2010 10:04
od Dan td
Miguel píše:..nebudeš mít ovládání na volantu když je to ještě elektro mechanickej tempomat. Budeš přidávat páčku + pár drobností
Dovolím si opravit Mistra - můžeš mít i elektro-mech. tempomat a přitom ovládání na volantu, je to jedna z variant, jak píšu výš. Kdo chce důkaz, tomu ukážu svůj motor a volant

Napsal: čtv 01.07.2010 10:23
od JaneCk
Díky za odpověď

Napsal: čtv 01.07.2010 11:31
od Patrik
nazdarek, ozil neozil doma je E46 320d Tour, a tedka mam este E39 523i saloon, takze volba dana E39 zustava doma a potrebuje Tempomat.
Takze zapojit Tempomat z E30 na E39?? zkousel to nekdo ? teoreticky je to o 1 dratu a znej spravny signal...ze....taky me to uz napadlo, rad bych si nechal v E39 M TECH volant a nedaval tam ten multifunkcni...
otazkou je jakej drat je to u tech budiku u E39?? netusite???
Napsal: čtv 01.07.2010 11:51
od Dan td
Podle mě nejjednodušší řešení je změřit v nějaké (jakékoli) e30, co vlastně leze z toho drátu se signálem rychlosti. Potom podle ETM nebo jiného schématu najít ten správný drát v e39 a změřit to na něm, jestli je to podobné. To, že ty signály budou stejné je podmínka pro to, aby to fungovalo. Jinak servo tempomatu, lanko a pododné píčovinky jsou stejné.
Nebo sehnat třeba na eBay tempomat do e39, příp. u nás z nějaké zbořky.
Napsal: čtv 01.07.2010 11:55
od jarda
Nooo nevím jestli ty signály musí být stejné, ono by to mohlo jít i nakódovat.
A je potřeba zkontrolovat i jestli pracuje stejným způsobem spínač na spojce a na brzdě, protože třeba na E36 před a po 1995 funguje jinak (jeden je spínací a jeden rozpínací nebo tak nějak)
Napsal: čtv 01.07.2010 16:51
od Patrik
ono je mozna jedno co z toho leze, lezou z toho pulzy a bude jich bud min nebo vic ale to je tempomatu jedno na to aby udrzel rychlost popripade pridal nebo ubral nepotrebuje presnej udaj ale konstatni udaj a ten tam bude vzdy nejakej ze...
takze poresit tempomat z E36 nebo E34 co nejnovejsi a je to..uvidime co to bude delat

u E39 sem videl pouze tempomat vzdy na volantu packu nikdy a i klidne u 96ky s mechanickym plynem je MF volant...