Stránka 1 z 1

Napsal: stř 01.10.2008 17:29
od dafson
Kluci nejak sem blbej a nemuzu pochopit jak je to s tim et u alu kol chapu ze to znaci jak moc bude kolo zalezle ci ne...uz dlouhou dobu koukam po alu kolech na e39 chci R18 v technicaku mam psane ze v predu muzu mit 235/40 18 rafek 8jx18 et 20 a zadek 265/35 18 na rafku 9jx18 et 24
znamena to ze s jinym etckem tam dat nemuzu??Chci alu rondell 58 jenze na zadek maji rafek 10jx18 et 19 a na predek maji rafek 8,5jx18 et13 tak nevim co to znamena jestli tomu pomuzou podlozky nebo naopak uz polezou moc ven a jestli tam vubec pujdou dat kdyz to Et nesedi s technicakem.....??

Napsal: stř 01.10.2008 17:58
od Pavel
neboj techničák neřeš...ty kola tam v poho vlezou.a ven trčet nebudou...měl jsem na E39 kola s ET 10 a nic...

Napsal: stř 01.10.2008 18:01
od Cossie
Ano, oficiálně bys tam měl mít přesně to co máš napsáno v TP - ale vzhledem k tomu, že hodnota ET je napsána z vnitřní strany kola, tak ti to těžko někdo někde bude kontrolovat :wink: .

Pokud budeš ty Rondelly kupovat nové, tak si k nim vyžádej typový list, kde bude potvrzeno schválení od nějaké české instituce - na základě toho by měl jít bez problémů zapsat přesně ten typ který máš do TP.

Jinak co se zápisu kol, ke kterým není oficiální typový list je to neskutečná buzerace ... i kdybych si nechal ke svým kolům poslat typový list od výrobce (bylo by tam tedy schválení německého TUV ), musel bych ještě na schválení do českého TUV - což je prý nějakých 3000 Kč, takže taky jezdím na krapet jiných kolech než mám v TP :oops:

Doufám, že nepíšu bludy, ale takhle mi to bylo sděleno.

Napsal: stř 01.10.2008 18:19
od dafson
Ok nevim jestli budu kupovat nove tady nebo starsi na ebay o technicak mi ani tak nejde jen sem se bal aby pak nekde neskrtali o blatnik nebo tak neco ....a to cislovani je jak cim vetsi cislo ET tim vic vyleza ven nebo naopak se utapi v blatniku,??

Napsal: stř 01.10.2008 22:00
od Cossie
Čím menší ET tím jde kolo víc ven :wink:

Napsal: čtv 02.10.2008 07:52
od Birkoff
Cossie píše:Čím menší ET tím jde kolo víc ven :wink:
Čili ty Rondelly budou nepatrně vylezlé oproti originál sérii, ale nemusíš se bát, určitě tam v pohodě vlezou a nebudou nikde dřít.

Napsal: čtv 02.10.2008 10:11
od dafson
Vsem dekuji ted uz v tom mam jasno presne to jsem potreboval vedet. :D

Napsal: čtv 02.10.2008 10:25
od Strosek
dafson píše:Kluci nejak sem blbej a nemuzu pochopit jak je to s tim et u alu kol chapu ze to znaci jak moc bude kolo zalezle ci ne...uz dlouhou dobu koukam po alu kolech na e39 chci R18 v technicaku mam psane ze v predu muzu mit 235/40 18 rafek 8jx18 et 20 a zadek 265/35 18 na rafku 9jx18 et 24
znamena to ze s jinym etckem tam dat nemuzu??Chci alu rondell 58 jenze na zadek maji rafek 10jx18 et 19 a na predek maji rafek 8,5jx18 et13 tak nevim co to znamena jestli tomu pomuzou podlozky nebo naopak uz polezou moc ven a jestli tam vubec pujdou dat kdyz to Et nesedi s technicakem.....??
Jestli teď jezdíš na 15" s předepsaným obutím, tak přechod na tato kola tě určitě dost nemile překvapí. Budou číst koleje, bude to tvrdý,...

Doufám, že víš, že na ráfek širokej 10" patří guma široká minimálně 255 mm - už na ty 9" jsou psaný 265.

Velký kola vypadaj hezky, většinou je z toho úplně jiný auto. Ale má to moc negativ - podvozek stárne rychleji, víc to chlastá, slabou motorizaci znatelně zpomalíš,...
Jediný pozitivum bude, že to bude na suchu líp držet v zatáčkách, naklánět se to ale bude stejně.

Ještě k tomu ET - nesmíš dát větší, než je stanoveno výrobcem - konstrukcí náboje - brzdičů,... Ono to ani dost dobře nejde - kola pak, v případě, že jdou vůbec nasadit, dřou o brzdiče,...

Menší ET je zárukou bezproblémové montáže, ale nesmí to zase vylejzat moc - pak to klidně může, při nevhodným obutí drhnout i o podběhy, ne že ne. Nebo při vytočení kol do rejdu, to může drhnout...
Proto je potřeba brát na zřetel nejen ET, ale i šířku ráfku.
Jinak bude asi vypadat 7" ráfek s ET 10 a jinak bude vylezlej 10" ráfek s ET 10. Je tam rozdíl 3" --- 3 x cca 2,5 cm = cca 7,5cm rozdíl !!!

Jinak existuje i negativní ET.